ادیسون ری کیست؟ (اپدیت 2023)

ادیسون ری تیک تاک

دونالد ترامپ در روزهای اخیر درگیری‌هایی بر سر تحریم اپلیکیشن تیک تاک داشته است. بسیاری از افراد معمولی توانستند با همین اپلیکیشن تیک تاک به معروفیتی باورنکردنی برسند، یکی از این افراد معمولی ادیسون ری تیک تاکر معروف است که از سال 2019 شروع به گذاشتن ویدیو و شرکت در چالش تیک تاک کرد. با اون یا این همراه باشید تا با بیوگرافی ادیسون ری و راه موفقیت او بیشتر آشنا شویم.

بیوگرافی ادیسون ری

ادیسون ری استرلینگ یا ادیسون رای (Addison Rae) در 6 اکتبر سال 2000 در شهر لافایت لوییزیانا به دنیا آمده است. او از 6 سالگی در کلاس‌های رقص ثبت نام کرد و دوست داشت تبدیل به یک رقصنده‌ی حرفه‌ای شود، در دبیرستان جزو گروه تشویق‌کننده‌ها (چیرلیدر) بود اما در دوران نوجوانی به دانشگاه لوییزیانا رفت تا در رشته گزارش و پخش مسابقات ورزشی تحصیل کند.

ادیسون ری اینستا
ادیسون ری با دیکسی دآملیو دوست است

او برای درآوردن خرج زندگی خود به پرستاری از کودکان روی آورد و در یکی از همین شب‌های پرستاری از کودک اولین ویدیوی خود را در برنامه تیک تاک گذاشت، همین ویدیو آغاز راه موفقیت او و مهاجرتش به لس آنجلس بود تا شغل تیک تاکری را انتخاب کند. حال ادیسون ری تیک تاکر بسیار معروفی شده است و بعد از چارلی دآملیو شاید رتبه‌ی دوم را دارد.

در اواخر جولای 2019 اکانت تیک تاک ادیسون ری به بیش از 1 میلیون فالوور رسید، به همین دلیل او تصمیم گرفت درس خود را در دانشگاه لوییزیانا رها کند و به لس آنجلس برود. او در این‌باره می‌گوید: “یادم میاد که همه چیز برای من تغییر کرد و من حس می‌کردم که وقت تغییر است.”

در مصاحبه ادیسون ری با بیزینس اینسایدر در آپریل 2020 او ادامه داد: ” می‌خواستم همه چیز را جدی بگیرم و در شبکه‌های اجتماعی دیگر هم فعالیت کنم، برای همین در یوتیوب ویدیو اپلود کردم و در اینستاگرام فعال‌تر شدم.” همین ثابت قدمی باعث شد تا او از قرارداهایش و کسب و کارهایی که انجام می‌داد حدود 5 میلیون دلار درآمد داشته باشد تا در 19 سالگی به پردرآمدترین تیک تاکر دنیا تبدیل شود.

ادیسون ری خواننده
ادیسون به بازیگری هم روی خواهد آورد

ادیسون نیز مانند چارلی به مدت یک سال زندگی خود را از این رو به اون رو کرد اما شاید بتوان گفت ادیسون در بخش کسب و کاری خود موفق‌تر عمل کرده است. او خط محصولات آرایشی و بهداشتی خود را راه‌اندازی کرد و نامش را Item Beauty گذاشت.

سپس لباس و اکسسوری‌های مختلفی را به هوادارانش فروخت و در سال 2020 همراه با خانوادش قراردادی با آژانس استعدادیابی WME امضا کرد تا جاده موفقیتش هموارتر از قبل شود. باید دید در سال‌های آتی و اگر تیک تاک در آمریکا توسط دونالد ترامپ تحریم شود سرنوشت افرادی مانند ادیسون ری، چارلی دآملیو، دیکسی دآملیو و دیگر تیک تاکرها چه خواهد شد.

بیوگرافی ادیسون ری
محصولات آرایشی ادیسون ری یعنی آیتم بیوتی فروش خوبی دارد

ادیسون ری در تیک تاک

همانطور که در بالا اشاره شد، اولین ویدیو ادیسون ری تیک تاکر زمانی در این برنامه اپلود شد که مشغول نگه‌داری از یک کودک بود و او برای سرگرمی اپ تیک تاک را استفاده کرد. این ویدیو وایرال شد و همین انگیزه‌ی خوبی برای ادامه‌ی فعالیت ادیسون در این اپلیکیشن شد.

ویدیوهای او چالش رقص تیک تاک و لب‌خوانی با آهنگ‌های معروف است و معمولا در ویدیوهایش انرژی خاصی را به مخاطبش منتقل می‌کند. او با افراد معروف بسیاری در تیک تاک همکاری کرده است که هر کدام از سلبریتی‌های معروف به حساب می‌آیند؛ افرادی مانند چارلی داملیو، کورتنی کارداشیان، جیسون درولو، جیمز چارلز، مکنزی زیگلر و دیوید دوبریک.

ادیسون ری تیک تاکر
ماریا کری ویدیو ادیسون را لایک کرده است

در حال حاضر با 27 میلیون فالوور اینستاگرام و بیش از 50 میلیون فالوور در تیک تاک، ادیسون ری از موفق‌ترین چهره‌های معروف شبکه‌های اجتماعی است و حتی رپر استرالیایی راد لوری یکی از شعرهایش را به اسم او زده است.

در سال 2019 او به گروه تیک تاک The Hype house پیوست و رابطه‌ای را با برایس هال آغاز کرد اما بعد از مدتی این دو جدا شدند و تصمیم گرفتند با هم فقط دوست معمولی باشند، هر چند شایعاتی مبنی بر آغاز دوباره‌ی رابطه‌شان وجود دارد. این شایعات زمانی شدت گرفت که ادیسون ری برای آزادی برایس هال که برای حمل مواد مخدر دستگیر شده بود، وثیقه گذاشت.

روابطش با خواهران دآملیو

ادیسون خواسته یا ناخواسته کامنتی که بر علیه چارلی داملیو گذاشته شده بود را لایک کرد، از این رو رابطه‌ی دوستی او با دیکسی داملیو خواهر چارلی کمی شکرآب شد، اما رفتار حرفه‌ای دو طرف باعث شد تا ادیسون در کنار دیکسی و چارلی در NBA ALL STAR در کنار هم حضور داشته باشند و چالش تیک تاک را در این برنامه هم انجام دهند. به هر حال، شبکه اجتماعی دیگر یک سرگرمی نیست و افراد در این پلتفرم‌ها می‌توانند زندگی خود را تغییر دهند و به سمت موفقیت و محبوبیت بروند.

فیلم ادیسون ری
فیلم ادیسون ری He’s All That

فیلم سینمایی ادیسون ری

در سال 2021 ادیسون ری روی به بازیگری آورد و در فیلم He’s all that هنرنمایی کرد. هر چند که بسیار از منتقدان این فیلم را بی ارزش می‌دانند و بازی ادیسون را تحت انتقادات خود قرار دادند، اما او بازیگری را رویکرد مثبتی برای خود می‌داند. او قول داده است بر روی بازیگری تمرکز بیشتری بگذارد. حالا که خابی لیم در تیک تاک از او پیشی گرفته است، فکر بدی هم نیست!

در نهایت

او یکی از موفق‎‌ترین سلبریتی‌هایی است که در تیک تاک چهره شد. ادیسون ری حالا هر کجا که بخواهد می‌تواند موفق شود، هر چند منتقدان همیشه از وی انتقاد خواهند کرد، چون جای پیشرفت بسیاری دارد و نباید مغرور شود. اگر این مطلب را دوست داشتید، مطلب لورن گری کیست یا بلا پورچ کیست؟ را هم بخوانید.

درباره امیرحسین سربیشه

از گذاشتن پست تو فروم‌ها شروع کردم. 12 سالم بود که در دوره‌های خبرنگاری یونیسف یاد گرفتم چگونه بنویسم. بعد تو مجله‌های مختلف شروع به کار کردم و دست سرنوشت من رو به اینجا رسوند.

دیدگاهتان را بنویسید