بهترین گوشی های میان رده شیائومی (سری Redmi)

گوشی های میان رده شیائومی

شیائومی، یکی از شرکت‌های محبوب چینیِ تولید گوشی‌های هوشمند است که طرفداران زیادی را در سرتاسر دنیا دارد. این برند توانسته در هند، کشورهای اروپایی مانند: لهستان و اسپانیا، کشورهای حوزه‌ی بالتیک، حتی آمریکا و یا همین ایران خودمان، جایگاه‌ ویژه‌ای بین عوام کسب کند. نکته‌ی جالب راجع به برند شیائومی این است که روزانه و ماهانه گوشی‌های زیادی را طراحی و روانه‌ی بازار می‌کند و مدل‌های زیادی را داراست. حتی این مدل‌ها بقدری گسترده هستند که تقریبا در هر رنج قیمتی از کم‌ قیمت‌ترین گوشی خوب گرفته تا بهترین گوشی پرچمدار شیائومی مانند گوشی‌های پرچمدار سری Mi، می‌توانید یک گوشی متناسب با قیمت مورد نظر خود پیدا کنید. هر چند که ردمی یک برند مستقل شده است، اما هنوز هم به شیائومی وابسته است. با اون یا این همراه باشید، تا نگاهی به بهترین گوشی های میان رده شیائومی سری Redmi داشته باشیم.

گوشی Redmi Note 10 Pro

جدیدترین عضو از خانواده‌ی ردمی نوت 10 که در مارس 2021 روانه‌ی بازار گردید و ادامه‌‌دهنده‌ی نسل قبلی خود، یعنی خانواده‌ی سری ردمی نوت 9 است. این گوشی نسبت به نسل قبلی خود فروش چندان زیادی نداشته، اما قطعا از گوشی‌های موفق شیائومی در 2021 است. این بار شیائومی به جای صفحه‌ی نمایش LCD به سراغ پنل Amoled سامسونگ رفته و آن را با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز در این گوشی بکار برده که با روشنایی بالا و رزولوشن  1080×2400و صفحه‌ی تقریبا 6.7 اینچی، می‌توان گفت که صفحه‌ی نمایشگر خیلی خوبی را داراست.

این گوشی amoled است.

نکته‌ی جالب توجه در این گوشی باتری بزرگ 5000 میلی‌آمپری و دوربین 108 مگاپیکسلی است که ظاهرا در سال 2021 شاهد استفاده‌ی بیشتر از سنسورهای 108 مگاپیکسلی در گوشی‌های میان‌رده هستیم. همچنین سه دوربین دیگر از جمله دوربین عریض(8 مگاپیکسل)، ماکرو‌(5 مگاپیکسل)، تشخیص عمق(2 مگاپیکسل) نیز وجود دارد و دوربین سلفی نیز 16 مگاپیکسل است. کیفیت دوربین اصلی از گوشی‌های میان‌رده‌ی هم قیمت خود بسیار بهتر است و این مطمئنا بخاطر بزرگ بودن سنسور آن است؛ چرا که می‌تواند نور بیشتری را داخل شاتر دوربین وارد کند. اما متاسفانه از لرزشگیر ویدئو خبری نیست و در عکاسی در شب جای بهبود زیادی دارد. در قلب این گوشی، پردازنده‌ی اسنپ دراگون 732G جای گرفته که در بین گوشی‌های میان‌رده، بخاطر بازدهی مفید و قدرت متوسطی که دارد زیاد از آن استفاده می‌شود.

این گوشی قابلیت 5G را نیز پشتیبانی می‌کند و همچنین از شارژ سریع 33 واتی هم بهره‌مند است.

Benchmark: 336.250

گوشی شیائومی Redmi Note 9 Pro

ردمی نوت 9 پرو از خانواده‌ی نوت 9 و معروف‌ترین آن‌هاست. این گوشی 6.67 اینچی که در سال 2020 تولید شد توانست فروش فوق‌العاده‌ای را همراه با دیگر اعضای این خانواده ثبت کند وموفقیتی برای نسل قبلی ردمی یعنی سری نوت 8 محسوب می‌شد. صفحه‌ نمایش Note 9 Pro از یک پنل IPS LCD شصت هرتزی در رزولوشن 2400×1080 تشکیل شده است. گرچه جنس بدنه‌ی آن از جنس شیشه و فریم‌های آن پلاستیکی‌ست اما هنگامی که گوشی را در دست می‌گیرید متوجه وزن زیاد آن می‌شوید و سنگینی را کاملا حس می‌کنید و این بدلیلِ جای‌‌گیریِ باتری غول‌پیکر 5020 میلی‌آمپری با پشتیبانی از شارژ سریع 30 واتی‌ست که برای ساعت‌های طولانی مدتِ استفاده از گوشی نگرانی‌هایتان را رفع خواهد کرد.

این مدل؛ دوربین خوبی دارد.

دوربین 64 مگاپیکسلی گوشی از نقاط قوت آن محسوب می‌شود.دوربین سلفی 16 مگاپیکسل است و سه دوربین دیگر یعنی سنسور تشخیص عمق، دوربین عریض، و ماکرو نیز در کنار دوربین اصلی در یک کادر مربعی حضور دارند. البته در هنگام استفاده از دوربین اصلی برای عکاسی در محیط‌های تاریک خصوصا شب، ممکن است دچار مشکلاتی شوید، اما کیفیت کلی دوربین قابل قبول است. پردازنده‌ی این گوشی اسنپ‌دراگون 720G با 6 گیگ رم ‌است که برای گیمینگ و مولتی تسکینگ بهینه شده و ارتقای زیادی را نسبت به اسنپ‌دراگون 675 داشته و 20 درصد سریع‌تر از نسل قبل است.

Benchmark: 274.596


گوشی های میان رده شیائومی Redmi Note 9S

این مدل که بسیار شبیه گوشی Note 9 Pro است، به نوعی برادر دوقلوی آن به حساب می‌آید. شیائومی این مدل را با قیمتی کم‌تر، فقط برای فروش در بازار هند طراحی کرد که بسیار موفق هم شد. بعد از موفقیت در بازار هند، شیائومی تصمیم گرفت تا نسخه‌ی جهانی این گوشی را نیز عرضه کند که باز هم توانست فروش فوق‌العاده‌ای را کسب کند. یکی از دلایل این فروش نیز، قیمت به نسبت کمتر آن، در برابر برادر دوقلوی‌اش (Note 9 Pro) بود که تقریبا همان ویژگی‌ها را با قیمتی بصرفه‌تر ارائه می‌داد.

این گوشی در زمینه‌ی مشخصات، دقیقا مانند برادر دوقلوی خودش است‌؛ با این تفاوت که بجای دوربین 64 مگاپیکسلی یک دوربین 48 مگاپیکسلی تعبیه شده. عملکرد دوربین اصلی هنوز هم تا حدود قابل قبولی خوب است؛ اما دوربین سلفی نسبت به Note 9 Pro کمی ضعیف‌تر شده و این را می‌توان به راحتی در محیط‌های عکاسی عادی حس کرد. همچنین علی‌رغم وجود پردازنده‌ی اسنپ‌دراگون 720G در درون این مدل، بجای 6 گیگ رم، با 4 گیگ رم عرضه می‌شود که با اینحال بسیار بهینه شده و تقریبا نمره‌ی برابر و حتی بالاتری از برادر دوقلوی‌اش در بسیاری از تست‌ها داشته است.

Benchmark: 303.263


گوشی Redmi Note 9T

گوشی Note 9T از دیگر گوشی‌های شیائومی‌ست که در بین میان‌رده‌های دیگر به آن کم توجه شده است. این گوشی در اوایل 2021 معرفی شد. یک گوشی 5G خوب، با صفحه نمایش 6.5 اینچی و رزولوشن 1080 شصت هرتزی که روشنایی تقریبا خوبی دارد. دوربین اصلی این گوشی 48 مگاپیکسل است و در عکاسی در روز عملکرد متوسطی دارد. دوربین سلفی نیز 13 مگاپیکسل است که کیفیت آن خیلی خوب نیست و نسبت به رقبای خود بسیار ضعیف‌تر عمل می‌کند و در بسیاری از موقعیت‌ها ممکن است نا امیدتان کند. به همین دلیل جزو گوشی های میان رده شیائومی سری ردمی Redmi است.

اگر دوست دارید، مطلب بهترین گوشی های 5G را بخوانید.

گوشی های میان رده شیائومی | پشتیبانی از 5G

اما این گوشی با باتری 5000 میلی‌آمپری برای گیمینگ بسیار انتخاب بهتری است. چرا که جدیدترین تراشه‌ی مدیاتک یعنی Dimensity 800U با 4 گیگ رم درون این مدل جای گرفته و این‌بار شیائومی در بخش پردازنده با مدیاتک همکاری کرده است. پردازنده‌ی Dimensity 800U یک پردازنده‌ی میان‌رده‌ی متناسب برای گیمینگ است و نمرات بسیار خوبی را در تست‌های مختلف کسب کرده. اگر اهل بازی‌های موبایلی باشید و دوست ندارید پول زیادی روی گوشی‌های مناسب گیمینگ خرج کنید، گوشی Redmi Note 9T بهترین انتخاب است. چرا که باتری عظیم و پردازنده‌ی بسیار خوبی دارد.

Benchmark: 343.150


گوشی شیائومی Redmi Note 8 Pro

زمان زیادی از انتشار این مدل می‌گذرد اما هنوز هم یک گوشی بسیار خوب است و از شاهکار‌های میان‌رده‌ی شیائومی به حساب می‌آید. گوشی Redmi Note 8 Pro جزو اولین و بهترین همکاری‌های شیائومی با مدیاتک است؛ چرا که پردازنده‌ی Helio G90 از مناسب‌ترین تراشه‌های گیمینگ است که با 6 گیگ رم، حتی جوابگوی کارهای مختلف و سنگین نیز خواهد بود.

گوشی های میان رده شیائومی | مناسب برای گیمینگ

این گوشی با صفحه نمایش LCD در رزولوشن 1080 و شصت هرتزی از روشنایی بالایی بهره می‌برد. اگر طراحی گوشی را کمی قدیمی ندانیم، هنوز هم می‌توان این مدل را از بهترین مدل‌های میان‌رده‌ی شیائومی دانست که خریدن آن بسیار منطقی بنظر می‌رسد. دوربین Note 8 Pro یک دوربین 64 مگاپیکسلی از شرکت سامسونگ است که عملکرد بسیار خوبی را در شرایط عکاسی مختلف به ارمغان می‌آورد و حتی سلفی 20 مگاپیکسلی نیز از کیفیت خوبی برخوردار است.

نکته‌ی جالب راجع به این گوشی این است که علی‌رغم یک میان‌رده بودن گواهی مقاومت در برابر آب و خاک را نیز داراست. اما از معایب آن می‌توان به باتری 4500 میلی‌آمپری اشاره کرد. چرا که اکثر گوشی‌های میان‌رده‌ی 2021، باتری 5000 میلی‌آمپری و بزرگ‌تری را جایگزین کرده‌اند و دیگر کمتر شاهد استفاده‌ی باتری‌های زیر 5000 میلی‌آمپر هستیم. اما لازم به ذکر است که این گوشی از شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند.

Benchmark: 292.510


سخن آخر

شیائومی، میان‌رده‌های بسیار خوبی را تولید می‌کند و سری Redmi شیائومی نیز با هدف تصاحب مارکت گوشی‌های ارزان‌قیمت و بصرفه‌ طراحی ک تولید می‌شوند و گاهی حتی نسبت به برندهای دیگر مثل سامسونگ، هواوی و بقیه‌ی برند‌ها، ویژگی‌های بیشتری را نیز ارائه می‌دهند. اگر بدنبال گوشی‌هایی با قیمت بصرفه هستید، گوشی های میان رده شیائومی، خصوصا سری Redmi می‌توانند انتخاب خوبی برای شما باشند. اگر این مطلب را دوست داشتید سری به مطلب گوشی پوکو بزنید.

درباره امید کوچکی

از وقتی که یادم میاد با کلمات درگیر بودم و نوشتن را دوست داشتم. همیشه تکنولوژی و فیلم و سریال رو دوست داشتم. اینطوری می‌تونستم از دنیای واقعی دور بشم و علاقه‌هامو دنبال کنم.
با این اوصاف همیشه سعی می‌‌کردم و می‌کنم که قدم در راه علاقه‌هام بردارم.

دیدگاهتان را بنویسید