توییچ؛ هر آن چیزی که باید بدانید

استریم در توییچ

توییچ (Twitch) یک سرویس آنلاین محبوب است که برای تماشا و پخش برنامه‌های ویدیویی دیجیتال استفاده می‌شود. در ابتدای پیدایش، توییچ کاملا بر روی بازی‌های ویدیویی و حوزه گیمینگ متمرکز بود، اما رفته رفته گسترش پیدا کرد و شامل استریم‌های اختصاصی درباره‌ی آثار هنری، موسیقی، تاک شو و سریال‌های تلویزیونی شد. توییچ در ایران نیز بسیار طرفدار دارد و بهترین استریمرهای ایران نیز در آن عضو هستند. با اون یا این همراه باشید تا با پلتفرم توییچ بیشتر آشنا شوید.

چگونه در توییچ (Twitch) ثبت نام کنیم؟

برای استریم کردن گیم و هر چیزی که دوست دارید، ابتدا باید در سایت توییچ ثبت نام کنید. برای این کار وارد سایت شوید و بر روی گزینه Sign-up در بالای صفحه کلیک کنید، پس از وارد کردن اطلاعات و ایجاد حساب کاربری، شما وارد دنیای استریم آنلاین خواهید شد. ایجاد حساب کاربری با اکانت فیسبوک‌تان نیز امکان پذیر است.

استریم توییچ ر موبایل
توییچ در پلتفرم‌های مختلف قابل دسترس است

توییچ چقدر محبوب است؟

در سرویس استریم توییچ، هر ماه بیش از 2 میلیون استریمر منحصر به فرد ثبت نام می‌کنند و بیش از 17 هزار نفر از این کاربران از طریق برنامه Twitch Partner به کسب درآمد می‌پردازند، این برنامه درآمدی، خدمات اضافی مانند اشتراک‌های پولی و جایگاه تبلیغاتی را برای استریمرها فراهم می‌کند تا آن‌ها از این طریق کسب درآمد داشته باشند. Twitch در سال 2014 توسط آمازون خریداری شد و همچنان یکی از بالاترین منابع ترافیک اینترنت در آمریکای شمالی است. در واقع درامد استریمر ها از این راه است.


استریم‌های توییچ را کجا ببینیم؟

استریم‌های Twitch را می‌توان در وب سایت رسمی Twitch یا از طریق یکی از برنامه‌های رسمی Twitch برای پلی استیشن 3 و 4، ایکس باکس وان، گوشی‌های آیفون و اندروید، آمازون فایر و … تماشا کرد. شما می‌توانید با ایجاد حساب در توییچ، استریمرهای محبوب خود را پیدا کنید و به تماشای بازی کردن و برنامه‌های آن‌ها بنشینید. معمولا در صفحه‌ی اول سایت، پیشنهادهای خوبی برای تماشای استریم کاربران وجود دارد، اما می‌توانید براساس دسته‌بندی بازی‌ها نیز استریمرها را پیدا کنید و شاهد بازی کردن آن‌ها در گیم مورد علاقه‌تان باشید.

نینجا در توییچ
نینجا معروف‌ترین استریمر در توییچ است

چگونه در توییچ استریم کنیم؟

کسانی که به توییچ می‌پیوندند فقط تماشاگر نیستند و گاهی آن‌ها هم دست به استریم می‌زنند. اگر شما هم می‌خواهید بازی‌های خود را استریم کنید باید چند مرحله را پشت سر بگذارید. اگر از کنسول پلی استیشن یا ایکس باکس وان خود می‌خواهید بازی را استریم کنید نیاز به نصب هیچگونه برنامه‌ای نیست و به راحتی می‌توانید بازی خود را استریم کنید، اما اگر شما PC Gamer هستید باید نرم‌افزارهای خاصی را دانلود و بر روی ویندوزتان نصب کنید.

Twitchcon گردهمایی استریمرها از سراسر دنیاست که هر سال در ماه اکتبر یا سپتامبر برگزار می‌شود.

برای این منظور نرم‌افزار OBS یا همان Open Broadcaster Software را دانلود و نصب کنید. کار با این نرم افزار بسیار آسان است و با چند قدم شما می‌توانید در توییچ استریم کنید. اول از همه بعد از Auto Configuration باید رزولوشن را انتخاب کنید، اینترنت ایران کمی ضعیف است، پس بهترین راه انتخاب رزولوشن‌های پایین‎تر است. پس از آن پلتفرم توییچ را انتخاب کرده و در Stream Key گزینه‌ی Link را بزنید.

گردهمایی توییچ
تصاویری از گردهمایی استریمرها در Twitchcon

داشبورد توییچ که برایتان باز شد، در بالای صفحه کد Primary Stream Key را کپی کنید و در کادر مرتبط در نرم افزار OBS قرار دهید. گزینه Next را بزنید. پس از اتصال نرم‌افزار OBS به حساب توییچ شما باید تنظیمات را Apply کنید، حال باید بازی به نرم‌افزار اضافه شود. برای این کار کافی است، بازی مورد نظر را به توییچ اضافه کرده و در OBS دکمه‌های Alt+Tab را بزنید. در صفحه باز شده گزینه + که در زیر کلمه Source قرار دارد را بزنید. سپس گزینه‌ی Game Capture را انتخاب کنید و پس از افزودن نام مورد نظر بر روی OK کلیک کنید. حال فقط باید دکمه Start Streaming را در توییچ بزنید تا استریم شما آغاز شود. اگر دختر هستید شاید نام شما را در میان بهترین استریمر های زن دنیا ببینیم.


دکتز دیس رسپکت
دکتر دیس‌رسپکت به دلیل حرف‌های نژادپرستانه و… از توییچ بن شد

چگونه در توییچ کسب درآمد کنم؟

کسب درآمد از طریق استریم کردن بازی‌ها و پخش ویدیو در Twitch قابل انجام است. حال به چه صورت؟ اول این‌که درآمد شما از طریق کمپانی‌های بازی‌سازی برای تبلیغات تامین می‌شود. یعنی شما در ازای بازی کردن و استریم کردن بازی آن کمپانی، مبلغی را دریافت می‌کنید. همچنین بینندکان از طریق Donate نیز می‌توانند به شما پول پرداخت کنند. اگر حساب پی پال داشته باشید درآمد شما از طریق این حساب قابل پرداخت است، اما اگر حساب Paypal ندارید می‌توانید برای نقد کردن درامد ارزی از سرویس‌های ایرانی که این خدمات را ارائه می‌دهند استفاده کنید. یادتان باشد برای کسب درآمد، باید وبکم هم داشته باشید تا بازی شما شخصی‌سازی شده باشد.


در نهایت توییچ و سرویس‌های انلاین استریم راه جدید کسب درآمد ارزی را پیش پای مردم گذاشته است. برخی فقط برای بازی و سرگرمی و یک درآمد جانبی از این سرویس‌ها استفاده می‌کنند اما برخی به صورت 24 ساعته در توییچ به کسب درآمد می‌پردازند و به نوعی در آن زندگی می‌کنند.

آیا از توییچ می‌شود درآمد داشت؟

بله، از توییچ به روش های مختلفی می‌توان درآمد داشت. برای مثال دونیت، تبلیغات و دیگر روش‌های موجود در توییچ.

برای ثبت نام در twitch کجا باید بروم؟

برای ثبت نام در توییچ باید به سایت این پلتفرم بروید و دکمه SIGN UP را بزنید.

برای استریم در توییچ به چه وسایلی نیاز داریم؟

برای استریم کردن بازی نیاز به اینترنت پرسرعت، دوربین یا وبکم، میکروفون و کامپیوتر یا لپ تاپ دارید.

اگر این مطلب برایتان مفید بود، مطلب دیسکورد چیست را هم بخوانید.

درباره امیرحسین سربیشه

از گذاشتن پست تو فروم‌ها شروع کردم. 12 سالم بود که در دوره‌های خبرنگاری یونیسف یاد گرفتم چگونه بنویسم. بعد تو مجله‌های مختلف شروع به کار کردم و دست سرنوشت من رو به اینجا رسوند.

5 نظر در “توییچ؛ هر آن چیزی که باید بدانید”

  1. اگر با دو گوشی یا ps4 وارد یک اکانت توییچ بشم بن میشه؟توی زمان های مختلف وارد بشم همزمان نه

  2. سلام من اين برنامه را دانلود كردم واي در يك قسمت گير كردم ٦ تا گزينه داره كه عكس هاي مختلف دارد كه نميدانم چطوري است؟

  3. من ادرس سایت رو میزنم .وقتی روی سایت کلیک میکنم ارور میاد
    با فیلتر شکنم امتحان کردم ولی در هر صورت بالا نمیاد
    لطفا جواب بدید
    خطاشم اینه:your connection is not private
    چند جمله هم پایینش نوشته بود
    لطفا کمک کنید

  4. برای افیلیت شدن باید ۵۰ فالوور داشته باشی، ۵۰۰ دقیقه استریم در ماه، 7 روز مختلف و 3 بیننده همزمان. اگر اینارو داری توییچ این اجازه رو بهت میده. تو این ویدیو توضیحاتی هم داده شده.

  5. من میخام قسمت کسب درامد از طریق توییچ همون سابیکرایب شدن رو فعال کنم ولی ایران که نداره ولی من حساب پی پال دارم میشه راهنمایی کنید . چون تو قسمت ادرس هر چی می‌نویسم صفحه سفید میاد برام . خیلی گشتم ولی نتونستم پیدا کنم .

دیدگاهتان را بنویسید