بهترین مودم همراه 4G در بازار ایران

بهترین مودم همراه 4g

این روزها که دورکاری بیش از پیش پررنگ شده، فرصت‌های جدیدی برای افراد به وجود آمده است. امروز خیلی راحت می‌توانیم به سفر برویم و در سفر به عنوان یک معلم، برنامه‌نویس، طراح، مترجم کار کنیم. اصلاً کار در سفر تبدیل به یک ترند شده. اما این جور کارها نیازمند اینترنت هستند. گوشی‌های هوشمند می‌توانند نیازهای وبگردی یا اینستاگردی را رفع کند. اما اگر بخواهید همزمان چند دستگاه مانند لپ‌تاپ و گوشی را به اینترنت متصل کنید و از هر دستگاه کارهای سنگین بکشید، آن وقت هات‌اسپات گوشی شما یا جواب نمی‌دهد یا حداقل شارژ گوشی‌تان را می‌خورد. به هر صورت، اگر به اینترنت همراه نیاز مداوم دارید، بهتر است به فکر خرید مودم همراه باشید. البته شمایی که در حال خواندن این مطلب هستی، احتمالاً به همین نتیجه رسیدید و اکنون می‌خواهید محصول مناسب خود را انتخاب کنید. اولین نکته هنگام خرید مودم همراه این است که حتماً مودم 4G بخرید. هر مودمی که پایین‌تر از نسل چهارم را پشتیبانی کند، اصلاً ارزش نگاه کردن را هم ندارد. مگر این که برای یک هدف خیلی خاص خریده شوند. در ادامه به چند نکته کلی ولی مهم درباره خرید مودم همراه 4G اشاره می‌کنیم و سپس 4 مورد از بهترین مودم‌ های همراه 4G در بازار ایران را به شما معرفی می‌کنیم. با اون یا این همراه باشید.

هنگام خرید مودم همراه 4G حتماً این موارد را بررسی کنید!

اول و مهم‌تر از همه این است که از 4G پشتیبانی کند. دوم بررسی بی‌سیم یا سیمی بودن آن است. اگر برایتان حمل‌ونقل آسان خیلی مهم است، پس باید مودم همراه بی‌سیم انتخاب کنید. سوم باید به سرعت انتقال داده دقت کنید. مطمئناً وقتی مشغول کار در سفر هستید و می‌خواهید از یوتیوب یک محتوای آموزشی ببینید، نمی خواهید دو ساعت برای لود شدن فیلم صبر کنید.

بهترین مودم همراه جیبی
بهترین مودم همراه ؛ مودم 4g انواع مختف دارد

مورد چهارم منبع تغذیه است. برخی از مودم‌های همراه با USB به دستگاه متصل شده و از آن برق می‌گیرند در حالی که برخی دیگر با باتری کار می‌کند. فقط یادتان باشد که مودم‌هایی که صفحه نمایشگر دارند، بیشتر باتری مصرف می‌کنند. برد آنتن‌دهی شاید پنجمین مسئله‌ای باشد که باید به آن توجه کنید. البته از آن‌جایی که معمولاً از مودم همراه 4G بیشتر در بیرون از خانه استفاده می‌شود، احتمال این که از مودم خیلی فاصله بگیرید کم است. مگر آن که بخواهید در خانه، محل اقامت یا سر کار از مودم همراه استفاده کنید که در این صورت برد آنتن‌دهی اهمیت پیدا می‌کند.

نکات خرید مودم همراه 4G چیست؟

1.پشتیبانی از نسل چهارم و نسل‌های بعدی 2. بدون سیم است یا با سیم 3. سرعت انتقال داده 4. منبع تغذیه 5. برد آنتن دهی

بهترین مودم همراه در بازار ایران کدام است؟

مودم همراه ایرانسل و مودم همراه همراه اول شاید بهترین گزینه‌ها باشد وقتی سیم کارت یکی از این اپراتورها را دارید. اما مودم همراه هوآوی و دی لینک نیز می‌تواند بسیا خوب باشد.

تفاوت مودم 4G ثابت و مودم همراه چیست؟

مودم ثابت باتری ندارد و با برق کار می‌کند، در حالی که مودم‌های همراه باتری دارند و می‌توانید آن‌ها را هر کجا که خواستید حمل کنید.

چه کسانی به بهترین مودم همراه نیاز دارند؟

کسانی که از تمام شدن باتری موبایلشان بر اثر استفاده از دیتا خسته شدند. همچنین کسانی که دائما به اینترنت پرسرعت قابل حمل نیاز دارند.

4 مودم همراه 4G پرطرفدار بازار ایران

مودم 4G جی یو JMR541

مودم‌های برند جی‌یو یکی از پرطرفداراترین برندهای موجود در بازار ایران هستند. جی‌یو JMR 541 یک مودم همراه 4G است که با وزن کم و ابعاد کوچک حمل بسیار راحتی دارد. به نوعی می‌توان حتی جی‌یو JMR 541 را مودم همراه جیبی دانست. سرعت دانلود 150 مگابیت و آپلود 50 مگابیتی این مودم در ایران قابل قبول است. 32 دستگاه را می‌توان به این دستگاه جفت کرد که در این صورت نباید انتظار عملکرد مشابه در زمانی که 5 دستگاه به آن متصل هستند را داشت. از آن‌جایی که صفحه نمایشگر ندارد، شارژ را خیلی خوب نگه می‌دارد. خلاصه جی‌یو JMR541 یک مودم همراه جمع‌وجور، اقتصادی و کار راه انداز است.


مودم همراه 4G دیلینک DWR-932C-E1

مودم همراه DWR-932C E1 که به اندازه یک گوشی هوشمند است را می‌توان بی‌دردسر همه جا برد. صفحه LED به کاربرده در این مودم که به جای صفحه نمایشگر است، هم به ذخیره شارژ کمک می‌کند و هم حاوی اطلاعات مفید برای کاربر است. این مودم از 3G و 4G پشتیبانی می‌کند.

بهترین مودم همراه 4 جی دی لینک
بهترین مودم همراه مدل دی لینک DWR932

این مودم دیلینک دارای یک شیار برای کارت حافظه دارد که می‌توان به وسیله آن اطلاعات موجود روی کارت حافظه را با افرادی که به مودم متصل شده‌اند به صورت بی‌سیم به اشتراک گذاشت. مودم DWR 932C E1 با باتری کار می‌کند. 5 ساعت ظرفیت نگه‌داری شارژ باطری است. به صورت اسمی تا 10 کاربر می‌توانند همزمان از این مودم استفاده کنند.


مودم همراه 4G هوآوی مدل E5577C

این مدل از مودم‌های برند هوآوی که چند سالیست گوشی‌هایش بازار ایران را قبضه کرده، مانند سایر مودم‌های این لیست ابعاد کوچکی دارد که می‌توان آن‌ را به راحتی جابجا کرد. این مودم برخلاف دو محصول قبلی، صفحه نمایشگر دارد که این مورد باعث مصرف بیشتر انرژی می‌شود. از آنجا که این مدم صفحه نمایشگر دارد، پس باید رابطه کاربری هم داشته باشد. رابط کاربری و منوی ساده این مودم هوآوی باعث راحتی و سریع‌تر شدن تنظیمات مودم می‌شود.

بهترین مودم همراه هواوی
بهترین مودم همراه 4G هوآوی

برای کار با این مودم می‌توانید هر نوع سیم‌کارتی را داخل شیار سیم کارت بی‌اندازید. این محصول از همه اپراتورهای ایران پشتیبانی می‌کند. مودم E5577C یک شیار کارت حافظه دارد که می‌توان با نصب کارت حافظه میکرو به اطلاعات مودم دسترسی پیدا کرد و تنظیمات را راحت‌تر انجام داد. حداکثر تعداد دستگاه‌هایی که می‌توانند به این مودم متصل شوند 10 عدد است. این مودم با داشتن باتری 1500 میلی‌آمپر ساعتی خود، می‌تواند تا 6 ساعت کار کند. پس حتی با وجود صفحه نمایشگر هم از مودم قبلی شارژ را بیشتر نگه‌ می‌دارد.


مودم همراه 4G تی پی لینک M7200 V1

مودم همراه تی پی لینک M7200 از باند 4G پشتیبانی می‌کند. این مودم تی پی لینک از سرعت دانلود 150 مگابایتی و آپلود 50 مگابایتی بهره می‌برد که نیازهای عادی یک کاربر را کاملاً برطرف می‌کند. البته اگر قصد داشته باشید چند دستگاه را به این مودم متصل کنید، طبیعتاً این سرعت بین دستگاه‌ها پخش شده و عملکرد فوق‌العاده‌ای نخواهد داشت. نکته مثبت و باارزش مودم تی پی لینک M7200 V1 باتری آن است. باتری داخلی این محصول دارای ظرفیت 2000 میلی‌آمپر ساعت و از نوع لیتیومی است. همچنین می‌توان این باتری را از طریق درگاه microSD شارژ کرد.

بهترین مودم همراه تی پی لینک
در خرید مودم همراه دقت لازم را داشته باشید

وزن کم و ابعاد این مودم باعث حمل آسان آن شده است. البته شاید کمی سنگین‌تر از مودم‌های قبلی باشد ولی این تفاوت آن‌قدر محسوس نیست. می‌توانید کارت حافظه SD روی شیار این محصول نصب کنید تا اطلاعات مودم را به صورت بی‌سیم مشاهده کنید. همچنین مشابه مودم‌های قبلی این لیست، می‌توانید با اسفاده از دکمه روشن و خاموش که روی این مودم تعبیه شده است، دستگاه را خاموش کنید تا در مصرف باتری بیشتر صرفه جویی کنید.


نتیجه گیری

مودم همراه 4G یکی از لوازم جانبی ضروری برای کسانی است که مدام در حرکت هستند. شاید اهمیت یک مودم همراه رابطه مستقیم با اهمیت اینترنت در زندگی شما داشته باشد. اگر دورکار هستید، و ترجیح می‌دهید در سفر کار کنید یا حتی دانشجو هستید و می‌خواهید به صورت گروهی به درس بخوانید به اینترنت پرسرعت و مودم همراه 4G نیاز دارید. قیمت مودم همراه 4G در بازار ایران از حدود یک میلیون تومان شروع می‌شود و تا حدود 7 الی 8 میلیون بالا می‌رود. در این پست سعی کردیم 4 مورد از بهترین مودم‌های همراه بازار ایران را به شما معرفی کنیم. البته خب طبق معمول هر چه پول بدهی آش می‌خوری! اما بهترین همیشه گران‌ترین نیست. باید دید که کدام محصول مناسب شماست. مودم‌های این لیست بیشتر جنبه اقتصادی داشتند. پس اگر هزینه برای شما مهم است، شاید یکی از این 4 گزینه، بهترین مودم همراه 4G در بازار ایران برای شما باشد.

درباره محمدرضا موسوی

نوجَوون که بودم می‌نوشتم ولی برای خودم. وقتی دیدم میشه با نوشتن تأثیر گذاشت، شروع کردم به نوشتن توی اینترنت. کلاً کنجکاوم و به تکنولوژی و فیلم علاقه دارم چون احساس می‌کنم دو تا از تأثیرگذارترین‌هان.

دیدگاهتان را بنویسید