10 فیلم برتر ترسناک که باید ببینیم!

فیلم ترسناک

همیشه دیدن فیلم‌هایی با ژانر وحشت و ترسناک می‌تواند برای ما هیجان‌انگیز و پر از ماجرا و اتفاق باشد. این سبک از فیلم همیشه در سینمای جهان از جمله هالیوود و آسیای شرقی جایگاه بالایی دارند. فیلم های ترسناک در دنیا مخاطبان خاص دارد و این فیلم‌ها با روحیات مختلف سازگاری ندارند. به جرات می‌توان گفت دیدن فیلم ترسناک 2021 دل شیر می‌خواهد، پس اگر دل شیر دارید با اون یا این همراه باشید تا 10 فیلم برتر ترسناک را معرفی کنیم.

احضار (The conjuring)

The conjuring به معنی احضار، یکی از ترسناک‌ترین فیلم‌های سینمایی در ژانر فرا طبیعی ترسناک به شمار می‌آید. این فیلم که تا کنون سه قسمت از آن ساخته و اکران شده است. اولین قسمت آن به کارگردانی جیمز وان در سال 2013 در آمریکا اکران شد.

داستان فیلم در زمان 1971 در یک خانه‌ی قدیمی که خانواده ای به نام پرون تازه در آنجا ساکن شده‌اند اتفاق می‌افتد.آنها که متوجه اتفاقاتی غیر طبیعی و ترسناک در خانه می‌شوند از دو نفر به نام‌های اد و لورن درخواست کمک می‌کنند.

10 فیلم ترسناک جهان
اسپین آف‌های بسیاری از این فیلم ساخته شده است

قسمت دوم این فیلم که به کارگردانی جیمز وان در سال 2016 در آمریکا ساخته و اکران شد. فیلم در لندن اتفاق می‌افتد و داستان یک مادر با چهار فرزند را بازگو می‌کند که در خانه‌ای قدیمی توسط ارواح گرفتار شده‌اند و لورن و اد وارن به کمک آن‌ها می‌روند.

قسمت سوم این فیلم به کارگرانی مایکل چاوز جزو فیلم ترسناک 2021 بود کهدر آمریکا ساخته و اکران شد. این قسمت که به گونه‌ای دنباله قسمت اول و دوم محسوب می شود و هیجان و ترس را به مخاطب القا می‌کند. اگر از دیدن فیلم‌های ترسناک لذت می‌برید پیشنهاد می‌کنم این سه قسمت از فیلم The conjuring را از دست ندهید.

فیلم ترسناک اویجا (Ouija)

Ouija فیلمی ترسناک دوقسمتی است. قسمت اول آن به کارگردانی استیلس وایت در سال 2014 در آمریکا اکران شد. داستان فیلم درباره لین موریس است که نمی‌تواند با مرگ بهترین دوست خود دبی کنار بیاید.

او در وسایل دبی تخته قدیمی اویجا را پیدا می‌کند که در زمان بچگی بازی می‌کردند. او به یاد دبی و برای برقراری با روحش با دوستانش بازی اویجا را انجام می‌دهند که در پی آن ماجراهایی را رقم می‌زنند.

فیلم ترسناک جدید
این فیلم 2 قسمت دارد

قسمت دوم این فیلم که خاستگاه شیطان است به کارگردانی مایک فلناگان در سال 2016 در آمریکا اکران شد. این قسمت که به گونه‌ای ادامه روایت قسمت اول محسوب می‌شود درباره زن جوانی است که به تازگی شوهر خود را از دست داده است و با دو دختر خود زندگی می‌کند.

او که برای سرگرمی در مهمانی‌های خود تخته اویجا را خریداری می‌کند، پی می‌برد دختر کوچکش می‌تواند با این تخته با پدر خود ارتباط برقرار کند و ماجرای ترسناک و هیجان و انگیز داستان شکل می‌گیرد. اگر به دنبال فیلم ترسناک هستید و حس می کنید به هیجان نیاز دارید از دیدن این فیلم غافل نشوید.

پیشنهاد مطالعه: 10 فیلم عاشقانه گریه دار

Wrong turn

Wrong turn یک مجموعه 7 قسمتی با کشتار زیاد و خون و خون ریزی‌های بسیار است. اولین قسمت آن در سال 2003 ساخته و اکران شد و محصول مشترک دو کشور آلمان و آمریکا است. این مجموعه داستان زندگی خانواده‌های آدم خوران که مشکل ژنتیکی دارند را به تصویر می‌کشد.

این مجموعه دارای سه شخصیت آدم خور مهم است که هر کدام در قسمتی از این مجموعه (سه انگشتی، دندان اره ای و یک چشم) حضور دارند و باعث کشته شدن و خون‌ریزی آدم‌ها می‌شوند.

دانلود فیلم ترسناک جدید
اگر به کشت و کشتار علاقه دارید ببینید

اولین قسمت این فیلم با یک گروه شش نفره شروع می‌شود که در جاده‌ای در حال حرکت هستند، آن‌ها مجبور می‌شوند که از جاده اصلی خارج شده و از جاده‌ای انحرافی به مسیر خود ادامه دهند اما در تله‌ای گرفتار می‌شوند و ماجرای این مجموعه ترسناک و پر از خون شکل می‌گیرد.

فیلم ترسناک اره (Saw)

Saw به معنی اره، مجموعه‌ای 7 قسمتی است. این مجموعه از شگفت انگیزترین مجموعه‌های ژانر وحشت و ترس است که در سال 2004 اولین قسمت از آن به کارگردانی جیمز وان ساخته و اکران شد. طرفداران این مجموعه معتقدند این مجموعه با قتل‌های زیاد شناخته شده است، اما در واقع طرفدارانش جذب پیچیدگی‌های داستان و اسطوره‌هایش می‌شوند.

فیلم ترسناک اره
اره از محبوب‎‌ترین فیلم های ترسناک است

داستان اولین قسمت از این مجموعه بی‌نظیر با دو مردی شروع می‌شود که در اتاقی شبیه به خرابه‌ها با دست‌ها و پاهای با زنجیر بسته شده به هوش می‌آیند، در لباس آن‌ها دستگاهی است که از طریق آن پیامی ناشناس به آن‌ها داده می‌شود که آن‌ها را مجبور به بازی اجباری می‌کنند. آن‌ها برای زنده ماندن باید از قوانین بازی پیروی کنند و داستان پرهیجان مجموعه اره از اینجا شروع می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: بهترین انیمه های سریالی

آنابل (Annabelle)

Annabelle از پرفروش‌ترین فیلم‌های فرا طبیعی و ترسناک است که اولین قسمت آن در سال 2014 و دومین قسمت آن در سال 2019 در آمریکا ساخته و اکران شد .

داستان آنابل زمان 1952 را به تصویر کشیده است، ساموئل پدر خانواده یک عروسک ساز است. او و همسرش که دختر خود به نام آنابل را از دست داده‌اند و نتوانستند با نبود در زندگیشان کنار بیایند، برای آرام کردن خود با نیروهای شیطانی ارتباط می‌گیرند و اجازه می‌دهند تا شیطان عروسکی را به تسخیر خود درآورد و به دنیای انسان‌ها پا بگذارد. اما آن‌ها تصور می‌کنند که روح دخترشون در عروسک ظهور کرده است.

فیلم ترسناک آنابل
آنابل براساس داستان واقعی است

جنیس که در یتیم‌خانه زندگی می‌کند با عروسک ارتباط صمیمی می‌گیرد و نیروی شیطانی به دنبال راهی است برای اینکه وارد بدن جنیس شود. این فیلم به نوعی اسپین آف فیلم احضار به حساب می‌آید، درست مانند فیلم راهبه. اگر به دنبال فیلمی ترسناک جدا از کلیشه‌های ذهنی خود هستید، آنابل انتخاب بسیار درستی برای شماست.

یک مکان ساکت (A quiet place)

اگر علاقمند به یک فیلم درام و ترسناک هستید A quiet place به معنی یک مکان ساکت به کارگردانی جان کرازینسکی که در سال 2018 ساخته و اکران شده است، می‌تواند انتخاب جذابی برای شما باشد. این فیلم بدون دیالوگ به قدری جذاب و هیجان انگیز است که مخاطب نمی‌تواند چشم از آن بردارد و با اتفاقات داستان همراه می‌شود.

کارگردان آینده‌ای از زمین را که توسط هیولاهایی که نابینا هستند اما حتی به کوچکترین صدا بسیار حساس هستند و باعث حمله آن‌ها می‌شود را به تصویر کشیده است.

10 فیلم برتر ترسناک جهان
این فیلم شاهکار جان کرازینسکی است

داستان این فیلم درباره خانواده‌ای پنج نفره است که در مزرعه‌ای در سکوت و ترس در کنار هم زندگی می‌کنند. آن‌ها برای زنده ماندن از دست این جانوران وحشی با زبان اشاره با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. جالب اینجاست که دختر بزرگ خانواده ناشنواس و همه اعضای خانواده با زبان اشاره آشنایی دارند و آن‌ها منتظر به دنیا آمدن فرزندی دیگر هستند.

کارگردان با نشان دادن رنگ غذا‌ها و لباس‌های زیبا و رقص پدر و مادر و عشقی که بین اعضای خانواده است، حس امنیت را به مخاطب القا می‌کند. با اینکه در کل فیلم احساس ترس دارید ولی شاهد آن هستیم که در سخت‌ترین و وحشت‌آورترین لحظات چگونه در کنار همدیگر باشیم. دیدن این فیلم با جذابیت‌های خاص‌ را به شما دوستدارن فیلم پیشنهاد می‌کنم.

پبشنهاد مطالعه: 10 فیلم برتر IMDB (آخرین اپدیت 2021)

IT

از پرفروش‌ترین فیلم‌های فرا طبیعی و ترسناک در سراسر جهان می‌توان فیلم It به کارگردانی اندی موسکیتی که در سال 2017 بر روی پرده رفته است اشاره کرد. این فیلم براساس رمانی از استیون کینگ ساخته شده است. قسمت دوم فیلم نیز به کارگردانی موسکیتی و در سال 2019 اکران شد.

پنی وایز بسیار معروف است

منتقدان فیلم It را از بهترین فیلم های براساس کتاب ساخته شده است می‌دانند. این فیلم جذاب با صحنه‌ای از یک پسر بچه که در زیر باران با قایق کاغذی خود بازی می‌کند و از خانه دور می‌شود، شروع می‌شود.

او پس از مدتی با شخصیت خبیث داستان دلقک رقصان آشنا می‌شود و او با حرف‌های خود پسر بچه را فریب می‌دهد و با صحنه‌های خشن و ترسناکی رو به رو می‌شویم که در کل فیلم این اتفاقات تکرار می‌شوند و مخاطب را در هر لحظه هیجان زده می‌کند.

فیلم ترسناک حلقه (The ring)

The ring به معنی حلقه که با محتوای وحشت و ترس به کارگردانی هیدئو ناکاتا در ژاپن ساخته و اکران شده است. این فیلم نیز براساس رمانی به قلم کوجی سوزوکی ساخته شده است. قسمت اول در سال 2002 و قسمت دوم در سال 2005 توسط همین کارگردان در آمریکا ساخته و اکران شد.

حلقه اثری ماندگار و خاص در ژانر ترسناک به حساب می‌آید که مخاطبان جهانی زیادی را به سینما علاقمند کرد که باعث شد قسمت دوم آن در آمریکا ساخته شود.

حلقه در سال 2002 بسیار ترسناک بود

داستان درباره عشق زن و مردی جوان است که با همه علاقه‌ای که به هم دارند برای رفتن به دانشگاه باید از یکدیگر جدا شوند اما به هم قول می‌دهند با هم در ارتباط باشند، اما بی‌خبری از هولت باعث می‌شود تا جولیا به محل حضور برود و متوجه طلسمی در آن‌جا شود که هولت با نگاه کردن به آن نوار فقط هفت روز دیگر زنده خواهد بود. فیلمی با هیجان و جذاب برای شما که دوست دارید لحظاتی پر هیجان برای خود بسازید.

پیشنهاد مطالعه: نقد سریال Squid game

فیلم ترسناک دیگران (The others)

The others به معنی دیگران از بهترین فیلم‌های فرا طبیعی و ترسناک آلمانی که در سال 2006 به کارگردانی هنکل فون دونر سمارک ساخته و اکران شده است. این فیلم برنده 59 جایزه و از همه مهمتر جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی را به خود اختصاص داده است.

بهترین فیلم ترسناک 2021
نیکول کیدمن در این فیلم درخشید

دیگران اولین فیلم بلند کارگردان است که با ظرافت خاصی محتوا را به مخاطب نشان می‌دهد. داستان یک زن به همراه دختر و پسرش که در خانه‌ای بزرگ و قدیمی زندگی می‌کنند. آن‌ها به خاطر حساسیتی که به نور خورشید دارند همیشه در تاریکی هستند و از خانه خارج نمی‌شوند تا اینکه اتفاقاتی عجیب برای این سه نفر اتفاق می‌افتد که باور می‌کنند نفرینی گریبان‌گیر آن‌ها شده است.

فیلمی بسیار جذاب و دیدنی و پر از هیجان، که پیشنهاد می‌کنیم اگر تا به امروز ندیدید حتما در اولین فرصت به تماشای آن بنشینید.

جن گیر (The exorcist)

The exorcist به معنی جن گیر از ترسناک‌ترین و هیجان انگیزترین فیلم‌های تاریخ سینما است که به کارگردانی فریدکین در سال 1973 ساخته و به روی پرده سینما رفت. این فیلم که براساس رمانی از ویلیام پیتر بلتی است، موفق‌ترین فیلم در سبک‌های وحشت به شمار می‌آید.

فیلم ترسناک 2021
جن گیر ترسناک‌ترین فیلم جهان است

جن گیر نامزد 10 اسکار بوده و 2 اسکار را در چهل و ششمین مراسم اسکار از آن خود کرده است. فیلم درباره دختر بچه‌ای است که شب‌ها دچار وحشت و تشنج می‌شود که دکترها هم نمی‌توانند او را درمان کنند. کریس پدر دختر بچه به کلیسا می‌رود و این ماجرا را با پدر کاراس در میان می‌گذارد و آن‌جا متوجه می‌شود که بدن دختر بچه زیبایش به تسخیر شیطان در آمده است.

این فیلم از پرتنش‌ترین و هیجان انگیزترین فیلم‌های تاریخ سینما است، که با این همه تکنولوژی که در ساخت فیلم‌های روز استفاده می‌شود، هنوز هم جزو برترین‌ها به حساب می‌آید. برخی اعتقاد دارند جن گیر بهترین فیلم ترسناک تاریخ است.

کلام آخر

زندگی روزمره همیشه در مسیری مشخص حرکت می‌کند. برای ایجاد هیجان و ترسی دلنشین در زندگی نیاز نیست که خود و زندگیمان را به خطر بیاندازیم. با دیدن یک فیلم ترسناک می‌توانیم هیجان را در خود احساس کنیم و از آن لذت ببریم.

درباره تیم محتوا اون یا این

تیم محتوا اون یا این جمعی از تولیدکنندگان محتوا حرفه‌ای هستند که امیدواریم از نوشته‌های آن‌ها نهایت استفاده و لذت را ببرید.

1 نظر در “10 فیلم برتر ترسناک که باید ببینیم!”

دیدگاهتان را بنویسید