سریال Squid Game (پربیننده‌ترین سریال نتفلیکس)

سریال Squid game

نتفلکیس از بزرگترین شبکه‌های اینترنتی جهان است که محبوبیتی بالا دارد. اگر نتفلیکس را کمپانیِ پذیرش ایده‌های جذاب فیلم و سریال در نظر بگیریم، کره‌ی جنوبی قطعا یکی از بهترین مشتری‌های نتفلیکس خواهد بود. سریال کره‌ ای بازی مرکب نتفلیکس که به تازگی منتشر گردید، توانست در عرض چند ساعت پس از انتشار، محبوبیتی جهانی بدست بیاورد و جزو بهترین سریال های نتفلیکس شود. دانلود سریال بازی مرکب توسط کاربرانِ سراسر جهان، آمار و ارقامی بالا را کسب کرده و حتی در پلتفرم‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، یوتیوب، و تلگرام نیز، اخبارِ سریال Squid Game همه جا را فرا گرفته است. با اون یا این همراه باشید تا این سریال را معرفی کنیم.

معرفی سریال بازی مرکب؛ ثروت به بهای مرگ

سال 2021 را قطعا می‌توان یکی از بهترین سال‌های نتفلیکس و سینمای کره دانست. چرا که انتشار سریال کره‌ ای بازی مرکب همه چیز را از این رو به آن رو کرد. مخاطبان فیلم و سریال در سراسر جهان، نگاهی نو به سینمای کره‌ انداختند و شبکه‌ی نتفلیکس بار دیگر موفقیت خود را با انتشار این سریال چندین برابر کرد. سریال بازی مرکب، در 17 سپتامبر 2021 در سبک اکشن، هیجان‌انگیز، درام، و بقا در قالب 9 قسمت از سوی نتفلیکس منتشر شد.

داستان سریال در یکی از شهر‌های کره جنوبی اتفاق می‌افتد و ماجرای یک بازی را دنبال می‌کند. یک بازی مرگبار که طراحی شده تا فرصت بازی کردن به صورت برابر و عادلانه را، برای بردن یک جایزه‌ی بزرگ، به تمام بازیکنانش اعطا کند.

بازی مرکب را در 1 روز خواهید دید

جایزه‌ای که مقدار زیادی پول است و می‌تواند مشکلات زندگی بازیکنان را حل کند. چرا که تک تک بازیکنان از روی بیچارگی در این بازی شرکت کردند و همه‌ی آن‌ها با فقر و مشکلات زیادی در زندگی خود سر و کله می‌زنند. شاید برایتان سوال پیش بیاید که این بازی سخت و مرگبار چگونه است؟ این بازی‌ها از بازی‌های بچگانه‌ی کره‌ای الهام گرفته شدند و اکثر بازیکن‌ها با آنها آشنا هستند.

کل بازی‌ها در 6 نوع بازی ختم می‌شود که برنده‌ی هر شش بازی می‌تواند جایزه‌ی بزرگ را با خود به خانه ببرد. اما این کار به همین راحتی‌ها نیست و چالش‌های سخت و زیادی در برابر این بازیکنان درمانده وجود دارد.

پیشنهاد مطالعه: بهترین فیلم ترسناک که باید دید

داستان سریال بازی مرکب از کجا آغاز شد؟

سریال بازی مرکب را از جهات بسیاری می‌توان شبیه به بازی‌های بتل رویال و یا مجموعه فیلم‌های Hunger Games دانست؛ اما تفاوت اینجاست که در این سریال، بازیکنان بازی می‌کنند چون در زندگی واقعی خود به بن بست خوردند.

آنها به پول لازم دارند و هرکدام از بازیکنان، در ابعاد مختلفی با مشکلات بزرگی سر و کار داشتند. اما ایده‌ی این سریال جذاب که نقدی بر جامعه‌ی کپیتالیستی نیز می‌باشد از کجا شروع شده است؟

سازنده‌ سریال بازی مرکب، که هوانگ دانگ-هیوک نام دارد و حتی درون خود سریال نیز حضور دارد، فیلمنامه‌ی فیلم را برای اولین بار در سال 2009 نوشته بود. او در سال‌های 2008 و 2009 ورشکست شده بود حتی مجبور شده بود که لپ تاپ خود را نیز برای گذران زندگی بفروشد.

ایده‌ی ساخت این سریال در 2009 مطرح شده بود.

او قبل از نوشتن فیلمنامه، مانگاهای ژاپنی زیادی از جمله Kaiji و Liar Game می‌خواند. مانگاهای ژاپنی و کارکترهای این کتاب‌های مصور، با وضعیت زندگی رو به زوال وی باعث شدند تا او اید‌ه‌ی فیلمنامه‌ی بازی مرکب را در سر پرورش دهد.

بازی‌ای که هرکسی می‌تواند با شرکت و برنده شدن در آن برنده‌ی مقدار زیادی پول شده و مشکلات زندگیش را حل کند. هوانگ دانگ-هیوک فیلمنامه‌ی بازی مرکب را نوشت، اما هنگامی که این فیلمنامه را به کمپانی‌های کوچک و بزرگ کره‌ای ارائه کرد، هیچ‌یک از آن‌ها این فیلمنامه را قبول نکردند و او این فیلمنامه را کنار گذاشت.

پیشنهاد مطالعه: 10 انیمیشن دوبله فارسی که در تاریخ ماندگار شدند

بازی مرکب چگونه سر از نتفلیکس در آورد؟

سریال بازی مرکب، بعد از رد شدن توسط کمپانی‌های مختلف و ناامیدی نویسنده‌ی آن، پس از 10 سال، در سال 2019 توسط نتفلیکس در قالب یک سریال 9 قسمتی پذیرفته شد و نتفلکیس از هوانگ درخواست ساخت این سریال را کرد. پس از آن جزو بهترین سریال های کره ای نتفلیکس بود.

هوانگ، معتقد بود که جهان از ده سال پیش تاکنون تفاوت‌های زیادی کرده است. به نظر هوانگ، فیلم‌ها و سریال‌های بقا درباره‌ی انسان‌هایی که با مشکلات مدرن و همه روزه دست و پنجه نرم می‌کنند، برای این دهه، جزو واقع‌گرایانه‌ترین آثار می‌باشند. آثاری که شاید زمانی دور از انتظار بود، اما حالا تبدیل به یکی از معضل‌های جوامع امروزی شده است.

سریال بازی مرکب از پربازدیدترین سریال‌های نتفلیکس است.

شبکه‌ی نتفلیکس نیز بهترین فرصت را داشت. ساخت یک اثر جذاب و امروزی که با محبوبیت آن می‌توانست در سطوح جهانی نیز موفقیت بیشتری را کسب کند. نتفلیکس از قبل می‌دانست که سریال‌های کره‌ای یا کی-دراما نیز طرفداران خاصی در سراسر جهان و خصوصا قاره‌ی آسیا دارند و همین باعث شد تا نتفلیکس در سال 2019 با کمگ هوانگ ساخت این سریال را شروع کند.

البته لازم به ذکر است که قرار بود نام این سریال Round Six باشد، اما بدلیل آشنا بودن نام Squid Game برای کره‌ای‌ها، نام سریال به بازی مرکب یا همان Squid Game تغییر یافت. بازی مرکب یک نوع بازی کره‌ای قدیمی‌ست که در سال‌های قدیمی کره، در دهه‌های 80 و 70 توسط مردم بازی می‌شد.

نقد سریال Squid Game؛ محبوبیت و کیفیت

شاید شنیده باشید که محبوبیت یک چیز هیچ‌وقت بی‌دلیل نیست. سریال بازی مرکب نیز جزو همین دسته قرار می‌گیرد. سریالی که توانست با کیفیت ساختی بالا، مسیر چند ساله را در عرض چندروز طی کند و به شهرتی باورنکردنی برسد. سریال بازی مرکب به خاطر ایده‌های جذاب و نوآوری و خلاقیت خاص کره‌ای خود توسط منتقدین بسیار مورد تحسین قرار گرفت.

سریال Squid game در عین ساده بودن مفاهیم عمیق و بزرگی را از انسان مدرن بیان کرد که شاید در جوامع امروزی آن را زیاد هم مشاهده کنیم. روی خوب و بد انسان‌ها به خاطر دلایل مختلفی، همانند پول، به خوبی به نمایش کشیده شد و نشان داده شد که انسان در شرایط مختلف چه رفتارهایی از خود می‌تواند نشان دهد.

طراحی صحنه سریال بازی مرکب.

جلوه‌های گرافیکی، طراحی صحنه و بازیگری هنرمندان کره‌ای در این سریال در بهترین شکل ممکن خود قرار دارد و همین است که آن را خاص‌تر می‌کند. البته سریال جدا از خلاقیت و کیفیت ساخت خوب، ضعف‌هایی نیز دارد. به عنوان مثال بازیگران انگلیسی این مجموعه که در قسمت‌های آخر این سریال نمایش داده می‌شوند، بسیار ضعیف‌تر از بازیگران کره‌ای عمل کردند. به طوری که حتی در برخی جاها مصنوعی بودن بازیگری آن ها را می‌توان به وضوح حس کرد.

همچنین داستان کلی سریال، سوال‌های زیادی را در فصل یک بی‌پاسخ گذاشت و به بسیاری از مسائل مهم سریال نپرداخت و ترجیح داد که سریعا قضایا را ببندد و به روند اصلی خود ادامه دهد. اما با این‌حال سریال بازی مرکب قطعا ارزش تماشا را دارد. چرا که این سریال کره‌ای از کیفیت خوبی برخوردار است و بسیار واقع‌گرایانه و هیجان‌انگیز ساخته شده است.

پیشنهاد مطالعه: بهترین فیلم جیسون استاتهام

سریال بازی مرکب؛ شهرت ناگهانی

سریال بازی مرکب، هم اکنون در همه‌ی شبکه‌های اجتماعی حکمرانی می‌کند. در برنامه اینستاگرام اکسپلورها، استوری‌ها، از اسم این سریال پر شدند. در تیک تاک چالش مخصوص خود را پیدا کرده است و حتی ترند نیز شده است.

در یوتیوب، یوتیوبرهای معروف، دیدن این سریال را پیشنهاد می‌‌دهند. یا حتی خودشان نیز طرفدارانشان را جمع می‌کنند و نسخه‌ی واقعی بازی مرکب مخصوص خودشان را ساخته، و با طرفدارانشان آن را بازی می‌کنند و در یوتیوب به اشتراک می‌گذارند.

عروسک معروف سریال در بازی چراغ سبز، چراغ قرمز.

حتی کمپانی‌های بازی سازی نیز عقب نکشیدند و بازی هایی را از روی این سریال معروف در حال ساختن می‌باشند. جالب اینجاست که یک بازی کوچک بر روی پلتفرم روبلوکس نیز تا به الان از این سریال منتشر شده است.

بازی‌های سریال بازی مرکب این روزها در همه جا توسط بسیاری از آدم‌ها به صورت سرگرمی و جمعی بازی می‌شود. حتی امارات نیز یک نسخه‌ی بدون کشتار این بازی را در دو تیم ۱۵ نفره برگزار نمود. به طور خلاصه، سریال بازی مرکب، این روز‌ها بیشترین چیزیست که ممکن است در همه جا اسم آن را بشنوید و یا عکس‌های آن را ببینید.

شاید دوست داشته باشید نقد سریال دندان شیرین را هم بخوانید.

فصل دوم سریال بازی مرکب نتفلیکس

فصل دوم سریال بازی مرکب، اگرچه هنوز توسط نتفلیکس به صورت رسمی تایید نشده است؛ اما این سریال پس از موفقیت فصل اول خود، پتانسیل بالایی را برای تمدید توسط نتفلیکس دارد.

همچنین، پایان فصل اول نیز به طوری نبود که داستان را تمام کند و سوال‌های زیادی را برای بینندگان ایجاد کرد و امکان ادامه‌ی سریال را نیز برای فصل‌های بعد باقی گذاشت. پس انتظار می‌رود که به احتمال زیادی باید شاهد برگشتن بازی مرکب با فصل دوم باشیم و شاید بازیگران جدیدی را نیز در فصل دوم مشاهده کنیم.

پیشنهاد مطالعه: تریلر مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست

در نهایت

سریال Squid Game یا بازی مرکب، یکی دیگر از محصولات هیجان‌انگیز نتفلیکس بود که مطمئنا آن را می‌توان از معروفترین سریال‌های نتفلیکس دانست. سریال بازی مرکب، فقط با یک فصل توانست جزو ده سریال برتر نتفلیکس با بالاترین بازدید قرار بگیرد و نقدهای مثبت زیادی را نیز دریافت کرد. سریال بازی مرکب قطعا ارزش تماشا را دارد، و می‌تواند نگاهی متفاوت از سینمای کره در تصوراتمان قرار دهد. بعد از این سریال حتما باید سریال Arcane را ببینید.

درباره امید کوچکی

از وقتی که یادم میاد با کلمات درگیر بودم و نوشتن را دوست داشتم. همیشه تکنولوژی و فیلم و سریال رو دوست داشتم. اینطوری می‌تونستم از دنیای واقعی دور بشم و علاقه‌هامو دنبال کنم.
با این اوصاف همیشه سعی می‌‌کردم و می‌کنم که قدم در راه علاقه‌هام بردارم.

2 نظر در “سریال Squid Game (پربیننده‌ترین سریال نتفلیکس)”

  1. چه خوب که الان تو اینترنت همه چیزو میشه پیدا کرد. قبلنا باید کلی میگشتیم تا چیزی رو که میخوایم یاد بگیریم و دنبالشیم پیدا کنیم یا مثلا واسه لوله بازکنی برچسب ها رو زیر و رو میکردیم که آیا یه آدم مطمئن واس چاه بازکنی پیدا میشه یا نه! ولی خداروشکر الان دیگه از شیر مرغ تا جون آدمیزاد تو نت ریخته. خلاصه که دمتون گرم خیلی برام مفید بود.

دیدگاهتان را بنویسید