اولیویا رودریگو کیست؟ {بیوگرافی اولیویا رودریگو 2023}

اولیویا رودریگو

اولیویا رودریگو 18 ساله، مانند بیلی ایلیش از جدیدترین خواننده‌های جوان نسل جدید است که به سرعت توانست در میان دنیای سلبریتی‌ها و ستاره‌های بازیگری و موسیقی، خودش را به خوبی جای دهد. او با آهنگ Driver License توانست موفقیت بزرگی کسب کند و بسیار مشهور شود. حالا اولیویا رودریگو تبدیل به یکی دیگر از ستاره‌های جوان شده است که محبوبیتی بسیار بالا دارد. اولیویا رودریگو علی‌رغم سن کمش تا به الان تبدیل به الگوی بسیاری از نوجوانان و جوانان نیز شده است. با اون یا این همراه باشید تا بیوگرافی اولیویا رودریگو را بازگو کنیم.

اولیویا رودریگو (Olivia Rodrigo) کیست؟

ستاره‌ی جوان این روزهای دنیای هالیوود و سلبریتی‌ها، اولیویا ایزابل رودریگو است که در 20 فوریه سال 2003 به دنیا آمد. او این روز‌ها بیشتر از هرکس دیگری طرفدارانی پیدا کرده و معروف شده است و هم‌اکنون در عرصه‌های بازیگری، خوانندگی و ترانه‌نویسی فعالیت می‌کند.

قد اولیویا رودریگو 165 سانتی متر است و از کودکی حرفه‌ی بازیگری را شروع کرد و فقط هنگامی که 12 سال سن داشت در یک تبلیغ تلویزیونی بازیگری کرد. سپس در سن 13 سالگی به یکی از سریال‌های دیزنی پیوست و محبوبیتش بیشتر شد. در سال 2019 نیز با بازیگری در سریال معروف High School Musical توانست محبوبیتش را بیشتر و بیشتر کند.

آلبوم اولیویا رودریگو
عکس جدید اولیویا رودریگو 2021

در سال 2020 او با چند کمپانی موسیقی قراردادی را امضا کرد و از آنجایی که توانایی خوبی نیز در خواندن آهنگ داشت، اقدام به انتشار آهنگ نمود. اولیویا رودریگو  در همان سن 18 سالگی، یعنی در سال 2021 توانست با انتشار آهنگ Drivers License مشهور شود. این آهنگ در چندین کشور توانست رتبه‌ی یک چارت‌ها را از آن خود کند. سپس بعد از موفقیت تک آهنگ خود، تصمیم به انتشار چند آهنگ دیگر گرفت که مجموعه ان‌ها را در یک EP ALBUM (آلبوم کوتاه شامل 4 تا 8 قطعه) منتشر کرد.

خانواده و اوایل زندگی او

اولیویا را می‌توان از دیگر ستارگانی دانست که توانسته از پیش‌زمینه‌ی بازیگریِ خود در دنیای فیلم و سریال بعنوان یک سکوی پرش موفقیت آمیز استفاده کرده است و موفق شود. مایلی سایرس و دمی لواتو نیز که امروزه خوانندگان معروفی هستند و طرفداران زیادی را نیز دارند، از صنعت بازیگری وارد حرفه‌ی خوانندگی شده‌اند و در گذشته و موقعی که جوان‌تر بودند، بازیگری می‌کردند.

آهنگ اولیویا رودریگو
او درباره شکست عشقی و مسائل مربوط به نوجوانان می‌خواند

اولیویا رودریگو در کالیفرنیا چشم به جهان گشود و نام پدر و مادر او کریس و جنیفر است. علی‌رغم این‌که اولیویا در آمریکا متولد و بزرگ شده است، او از اجداد آلمانی و ایرلندی می‌آید و مادر او یک زن دورگه ایرلندی آلمانی است. درحالی که پدر او، کریس رودریگرو اصالتا فیلیپنی‌ می‌باشد. خود اولیویا در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که اجداد او در جوانی از فیلیپین به آمریکا مهاجرت کرده‌اند و حتی امروزه نیز از رسم و رسوم فیلیپینی پیروی می‌کنند و غذاهای فیلیپینی در خانواده‌ی آن‌ها مرسوم است.

پیشنهاد مطالعه: بیوگرافی هالزی

اولیویا رودریگو چگونه معروف شد؟

گاهی اوقات، کائنات همه چیز را برای یک پیروزی فراهم می‌کند. داستانِ اولیویا رودریگو نیز از این قاعده مستثنی نیست. اولیویا رودریگو توانسته بیشترین توجه رسانه و مخاطبان دنیای موسیقی و فیلم و سریال در آمریکا را به سمت خود جذب کند. او رفتن به کلاس‌های بازیگری و خوانندگی را در سن شش سالگی‌ شروع کرد و بعدا برای ایفای نقش در یکی از سریال‌های دیزنی، به لس آنجلس نقل مکان کرد.

اولیویا رودریگو خواننده
معروفیت او یک شبه به دست نیامده است

علی‌رغم اسمِ خوش‌آوا‌ی وی، بازیگری در سریال‌های دیزنی مثل High School Musical: The Musical Series توانسته برای او کارنامه‌ی خوبی بسازد. همچنین انتشار تک آهنگ معروف گواهینامه رانندگی او که در چارت‌های مختلف، در کشورهای مختلف، با خوانندگانی مشهور که طرفداران بسیار بیشتری داشتند، توانست رقابت خوبی داشته باشد. این در حالی بود که او قبلا نیز با بازیگری خود در میان نسل جدید اسم و رسمی پیدا کرده بود.

رودریگو الگوی نسل جدید است. نسلی که تیک تاک پر طرفدارترین برنامه‌ بین آن‌هاست. اولیویا نیز به دلیل تفکرات نزدیک با هم نسلان خود، توانست صدای آن‌ها شود و معروفیتی بالا را بدست بیاورد. او درست در جای مناسب و در زمان مناسب وارد حرفه‌ی موسیقی شد و پتانسیل و استعداد خود را به همگان نشان داد.


سبک آهنگ اولیویا رودریگو

آهنگ‌های اولیویا رودریگو را شاید بتوان بیشتر در دسته‌ی نوجوان‌پسندانه و یا حتی متناسب برای جوانانی با سن نه چندان بالا دانست. آهنگ های اولیویا رودریگو ویژگی‌های اصلی خواننده‌های هم‌سن خودش را داراست. گیرایی و مرتبط بودن به زندگی‌ جوانان هم سن و سال خودش بیشترین عنصری‌ست که باعث شده او این چنین معروف شود.

اولیویا رودریگو و تیلور سوییفت
او یک خواننده فوق‌العاده است

با این‌که او از چیزهایی که خودش و جوانان هم سن و سالش دست و پنجه نرم می‌کنند، می‌خواند؛ اما چارچوب‌های اخلاقی و موسیقی را نیز رعایت می‌کند و پا را از حد فراتر نمی‌گذارد. احتمالا آهنگ‌های اولیویا رودریگو را بتوان در سبک‌های موسیقی مختلفی قرار داد. آهنگ‌های وی، سبک‌هایی مثل پاپ، پاپ راک، تین پاپ، ایندی پاپ، الترنتیو پاپ را در بر می‌گیرند که به سلیقه‌ی جوانان و نوجوانان بیشتر مرتبط است.

الگوی موسیقی اولیویا، تیلور سویفت و لُرده (Lorde) است و خود را جزو طرفداران دو آتیشه‌ی آن‌ها اعلام می‌داند. او چندین خواننده‌ی دیگر، از جمله کاردی بی، فیونا اپل، سینت وینسنت و گوئن استفانی را نیز الگوهای موسیقی خود ذکر کرده است و گفته تاثیرات زیادی در موسیقی از آن‌ها گرفته است.

عکس جدید اولیویا رودریگو
منتور او در موسیقی تیلور سوییفت است

اولیویا رودریگو و کاردی بی

کاردی بی را از خواننده‌های معروف امروزی می‌توان دانست. اولیویا رودریگو نیز چندین بار اعلام کرده است که کاردی بی را جزو الگوهای خود می‌داند و آهنگ‌های کاردی بی را دوست دارد. اما اولیویا رودریگو اخیرا در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که یکی از توییت‌های کاردی بی را قاب گرفته و به دیوار اتاقش زده است.

“تو با این سن کَمِت خیلی خوب می‌خونی. نذار چیزهای مزخرف خرابت کنن و مانعت بشن؛ نذار کسی تو رو از خواندن محرومت کنه.”

توییت Cardy b درباره اولیویا رودریگو

توییت کاردی بی بسیار اولیویا را تحت تاثیر قرار داده بود، او در مورد تحسین کاردی بی از موسیقی و کارهایش انرژی زیادی گرفته بود واین اتفاق را فراموش نمی‌کرد.

پیشنهاد مطالعه: گروه موسیقی مانسکین

جوایز و موفقیت‌های اولیویا رودریگو

اولیویا گرچه در حرفه‌ی بازیگری نامزد دریافت جایزه‌‌ای نشده است، اما آن را در عرصه‌ی موسیقی جبران کرده است. او با آهنگ‌هایی که منتشر کرده و همچنین آلبوم SOUR توانسته نامزد به دریافت جوایز مختلفی در مراسم‌های مختلف رسمی شود و چندین جایزه را نیز برنده شده است.

اولیویا رودریگو گواهینامه رانندگی
او در دیزنی محبوب شد

جایزه‌هایی مانند جایزه‌ی ستاره‌ی اجتماعی و ده آهنگ برتر بین المللی از جمله‌ جایزه‌هایی‌ست که وی با خود به خانه برده است. او نامزد دریافت چندین جوایز دیگر نیز شده که فعلا خبری از آن‌ها نیست.


شاید دوست داشته باشید این مطالب را هم بخوانید:

جمع بندی

اولیویا رودریگو را می‌توان ستاره‌ی نسل جدید دانست که توانسته جایگاه خوبی را در میان مخاطبان نسل جدید باز کند. او جوانی مستعد در حرفه‌ی خوانندگی‌ست که می‌تواند پیشرفت‌های زیادی را نیز به چشم ببینید و احتمالا تا چند مدت دیگر شاهد معروف‌تر شدن او نیز خواهیم بود.

درباره امید کوچکی

از وقتی که یادم میاد با کلمات درگیر بودم و نوشتن را دوست داشتم. همیشه تکنولوژی و فیلم و سریال رو دوست داشتم. اینطوری می‌تونستم از دنیای واقعی دور بشم و علاقه‌هامو دنبال کنم.
با این اوصاف همیشه سعی می‌‌کردم و می‌کنم که قدم در راه علاقه‌هام بردارم.

11 نظر در “اولیویا رودریگو کیست؟ {بیوگرافی اولیویا رودریگو 2023}”

  1. بنظرم این مسخره بازی هارو بزارید کنار و یکم منطقی فکر کنید تو این دنیا میلیارد ها آدم وجود دارن که سلیقه های متفاوتی دارند پس لطفا بدون این که سلیقه آهی همو مسخره کنید سرتون تو کار خودتون باشه من هم طرفدار پرو پا قرص بی تی اسم هم آریانا هم اولیویا و… پس بس کنید و بزرگ شید

  2. میتونیم ازش الهام بگیریم(:
    اولیویا واقعا دختره هنرمندیه و امیدوارم همه اینو درک کنند

  3. الحق که فندوم آرمی همشون بچه سالن فقط یه عده کمیشون بزرگن😂
    خودتون میگین به علایق دیگران احترام بزارین ولی همون دقیقه که اینو میگین میرین به هزارتا سلبریتی هیت میدین،خیلی طنزین😂
    اولیویا بدبخت چقد که از فندوم تاکسیک شما هیت گرف
    مادر پدرا رسیدگی کنند واقعا نباید گوشی دست بچه داد

  4. آبروی آرمیام نبر اسم خودتم فن نزار چون با این کارت دید بقیه رو نسبت ب ارمیا و بی تی اس بد میکنی اگه بی تی اسو دوس داری دلیل نمیشه ب بقیه هیت بدی هرکی یه علایق و سلیقه ای داره که ب هیشکی جز خودش مربوط نیس

  5. من دوسش دارم
    و اصلا نمی دونم چرا یه سری عقدیه میان زیر بیوگرافی هر خواننده‌ی از بی تی اس تعریف میکنن در مورد اینکه که میگن به بی تی اس هیت داده کاره کمپانی بوده که باهاش کار میکنه هیت دادند بس کنید؟

  6. چه ربطی به بی تی اس داره بعدش هم مودب باش هر کی علاقه ی خودش رو داره به علاقه های بقیه توهین نکن

  7. فقط بی تی اس

    حتی تیلور سوییفت و آریانا گرانده و امینم و بلک پینک و .. بدرد نمیخورن فقط پسرام تاج سرام خوشگلام❤❤❤❤❤❤⭐⭐⭐⭐⭐⭐💕💕💕💕💕💗💗💗💗💗🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥳🥳🥳🥳🥳😍😍😍😍😍😍💫💫💫

دیدگاهتان را بنویسید