بیلی آیلیش کیست؟ {بیوگرافی بیلی ایلیش 2023}

بیوگرافی بیلی آیلیش

دنیای موسیقی و خوانندگی، جای زیادی برای استعدادهای جوان دارد. خواننده‌های جوان زیادی با صداهای زیبای خود در این عرصه فعالیت می‌کنند و محبوبیت زیادی را نیز بین طرفداران دنیای موسیقی پیدا کرده‌اند. یکی از ستاره‌های کشف شده‌ی دنیای موسیقی بیلی آیلیش است.

بیلی آیلیش دوستداشتنی، در سال 2015 با آپلود آهنگ Ocean Eyes فعالیت تقریبا رسمی خود را شروع کرد و در سال 2016، این اثر او بسیار وایرال شد و توانست استعداد خود را به دنیای موسیقی معرفی کند. بیلی آیلیش جزو جوان‌ترین خواننده‌ی تاریخ مراسم گرمی محسوب می‌شود که موفق به کسب جایزه‌ی گرمی در سال 2020 و دیگر مراسم‌های 2021 شده است. بیلی آیلیش سبک و استایل خاص خود را دارد و صدای زیبای او، از مشخصه‌های آهنگ‌هایش است. با اون یا این همراه باشید، تا ببینیم بیلی ایلیش کیست؟

بیلی آیلیش کیست؟

از ستاره‌های جوان و نوظهور دنیای موسیقی و پاپ استار‌های جدید آمریکا، می‌توان بیلی آیلیش را نام برد. بیلی آیلیش یا اسم کامل او Billie Eilish Pirate Baird O’Connell از استعدادهای موسیقی نسل جوان است که در آمریکا متولد شده است. تاریخ تولد بیلی آیلیش در 18 دسامبر 2001 به دنیا آمده است و در سال 2021 حدود 20 سال سن دارد.

بیوگرافی بیلی آیلیش
عکس جدیدی بیلی آیلیش

اولین آهنگ او Ocean Eyes نام دارد که در سال 2015 توسط برادرش نوشته شد و در Soundcloud آپلود شد. این آهنگ اوایل انتشار خود توجه زیادی را کسب نکرد، اما در سال 2016 به طرز عجیبی محبوب و پرشنونده شد.

برادر بیلی آیلیش فینیس اوکانل در مصاحبه‌ای گفته بود که “چشم‌های اقیانوسی” اولین آهنگ آن‌ها نبوده است، چون آن‌ها مدتی قبل از آهنگ Ocean Eyes، آهنگ دیگری را ضبط کرده بودند که خوشحال است کسی آن آهنگ را نشنید.

فندوم او بسیار بزرگ است

اولین آلبوم کوتاه وی، به اسم Don’t Smile At Me در سال 2017 منتشر شد، نتوانست زیاد مورد توجه مخاطبان دنیای موسیقی قرار بگیرد. اما پس از مدتی از انتشار آلبوم ناگهان توانست به موفقیت عظیمی دست یابد و جزو آلبوم‌های برتر بیلبوردهای آمریکا، کانادا، انگلیس و استرالیا شود. این خواننده توانست استعداد خود را با آهنگ‌های اولین آلبومش به خوبی در معرض دید همگان قرار دهد.

پیشنهاد مطالعه: هالزی کیست؟

کودکی و خانواده‌ی بیلی ایلیش

بیلی آیلیش از خانواده‌ای هنرمند می‌آید. پدر و مادر او هردو زمانی بازیگر فیلم و تئاتر بوده‌اند و در عرصه‌ی موسیقی نیز فعالیت کوچکی داشتند. بیلی آیلیش مهم‌ترین دلیل وارد شدن خودش به عرصه‌ی موسیقی را انگیزه گرفتن از برادر و مادرش می‌داند.

خانواده‌ی او به فرزندانشان کمک کردند که به دنبال علاقه‌های خود، رقص، موسیقی، بازیگری و هنر باشند که باعث شد بیلی آیلیش و برادرش بسیار موفق بشوند. بیلی اولین آهنگ خود را در سن 11 سالگی به کمک مادرش نوشت که راجع به زامبی‌ها و آخرالزمان بود.

پدر و مادر بیلی آیلیش هنرمند هستند.

وی این آهنگ را با الهام از سریال مردگان متحرک نوشته بود. همچنین او دستی در رقص دارد و به صورت حرفه‌ای کلاس‌های رقص خود را در کودکی دنبال کرده است. او می‌گوید شاید فکر می‌کرد یک رقصنده شود، اما به هر حال به خوانندگی روی آورده است.

پیشنهاد مطالعه: تیلور سویفت کیست؟

آلبوم های بیلی ایلیش کدام است؟

بیلی تا به امروز 3 آلبوم بسیار قوی دارد. او پس از تک آهنگ‌هایش آلبوم Dont smile at me را منتشر کرد که در ابتدا زیاد موفق نبود، اما بعدها مود توجه قرار گرفت.

آلبوم دوم او با نام When We Fall Asleep Where Do We Go در سال 2018 منتشر شد که این خواننده را به هر جه که می‌خواست برسد، رساند. در سال 2021 بیلی با آلبوم Happier than ever به موسیقی بازگشت تا امسال هم بتواند جوایز را درو کند.

استایل و ظاهر بیلی ایلیش

بیلی ایلیش در وجه‌ی عموم و در دید رسانه‌ها، ظاهر متفاوت و خاصی را داراست. عمده‌ی لباس‌های او شلوارها و لباس‌های لَش و اورسایز هستند. ناخن های بیلی ایلیش نیز مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است، چون او ناخن‌های بسیار بلندی دارد و سعی می‌کند همیشه آن‌ها را لاک بزند و طراحی ناخن کند.

مو بلوند بیلی آیلیش
بیلی با مو بلوند

او درباره‌ی نحوه‌ی پوشش خود این چنین اظهار می‌کند که دوست ندارد ظاهری مثل بقیه‌ی مردم داشته باشد و دوست دارد که همیشه متفاوت‌تر از بقیه به نظر برسد تا توجه همه را به خود جلب کند و به یاد ماندنی‌تر از بقیه‌ی افراد باشد.

بیلی آیلیش توجه خاصی به تنوع در پوشیدن لباس‌هایش دارد و تقریبا هیچ‌گاه او را با لباس‌هایی یکسان نمی‌بینید. هر چند اخیرا او سبک استایل اوورسایز را کنار گذاشته است و لباس‌های بدن‌نما‌تری می‌پوشد.


پیج اصلی بیلی ایلیش در اینستاگرام

این خواننده مشهور آمریکایی در اینستاگرام بسیار فعالیت دارد. در ابتدا نام پیج اینستاگرامش @wherearetheavocados بود، اما بعد از معروف شدن نام پیجش را به billieeilish@ تغییر داد. برای دیدن پیج اصلی بیلی ایلیش اینجا کلیک کنید.

نام فندوم بیلی ایلیش

او به طرفداران خود در گذشته لقب آووکادو را داده بود. از نام اکانت قبلی ایسنتاگرام بیلی نیز می‌توانستید این مسئله را بفهمید. هنوز هم نام فندوم بیلی ایلیش آووکادو است اما امروزه به آن‌ها Eyeleash و Pirates هم می‌گویند.

برخی می‌گویند او صدای نسل جوان است که از درد و رنج روحی و روانی فریاد می‌زنند.

مستنند بیلی ایلیش در چه سالی ساخته شد؟

در سال 2021 مستند بیلی ایلیش به اسم Billie Eilish: The World’s a Little Blurry نیز ساخته شد که صحنه‌ها و عکس‌هایی از دوران کودکی او، مصاحبه‌های او، اعضای خانواده‌اش، و روند ساخت آلبوم‌هایش را به تصویر می‌کشید.

بیلی آیلیش و گرمی
بیلی ایلیش و 5 جایزه گرمی

همچنین او در برنامه جاستین بیبر که کراش کودکی او نیز بوده است با نام Justin Bieber: Seasons شرکت کرد. مستند دیگری که توسط او نوشته و ساخته شد با نام Not My Responsibility در سال 2020 منتشر شد که درباره خجالت‌زدگی از بدن یا همان Body shaming بود.

پیشنهاد مطالعه: بیوگرافی گروه مانسکین

موفقیت‌های بیلی آیلیش

آلبوم‌های بیلی آیلیش توانستند موفقیت‌های بسیاری را برای او به ارمغان بیاورند و بیلی آیلیش چندین جایزه نیز برای آهنگ‌هایش دریافت کرده است. آلبوم When We Fall Asleep, Where Do We Go از او که در سال 2019 منتشر شد، جزو آلبوم‌های برترِ چارت‌های بیلبورد قرار گرفت و در همان سال 2019 از پرفروش‌ترین آلبوم‌های همان سال شد.

بیلی آیلیش جوایز زیادی دارد.

پنجمین آهنگ از همین آلبوم، به اسم Bad Guy جزو محبوب‌ترین و اولین آثار بیلی آیلیش قرار گرفت و موزیک ویدیوی آن نیز در یوتیوب بازدیدی بالا به همراه داشت. در سال 2020، بیلی آیلیش یک آهنگ برای فیلم جیمز باند با اسم اصلی فیلم به نام No Time To Die خواند که در چارت‌های انگلیس رده‌ی بالا را از آنِ خود کرد.

بیلی آیلیش دومین فرد جوان در تاریخ است که توانسته چهار جایزه‌ی گرمی در ژانر‌های اصلی جوایز را در یک سال برنده شود. بیلی آیلیش جوایز دیگری را نیز دریافت کرده است که می‌توان به جوایز رکورد گینس در میان آن‌ها نیز اشاره کرد. او پس از دریافت جوایز خود، لقب بهترین و موفق‌ترین آرتیست این دهه را نیز از سوی مجلات مختلف کسب کرد که برای دختری به سن او موفقیت بزرگی محسوب می‌شد.

نکات جالب دربار‌ه‌ی بیلی آیلیش

بیلی آیلیش، از کودکی وجترین (گیاهخوار) بزرگ شده است و در شبکه‌های مجازی نیز خود را مدافع حقوق حیوانات می‌داند. بیلی آیلیش برای اولین بار در 2014 به طور جدی تصمیم گرفت که سبک زندگی‌اش را با گیاهخوار بودن ادامه دهد.

او طرفدارانش را به گیاهخواری دعوت می‌کند و آن‌هارا به نخوردن گوشت بسیار تشویق می‌کند. او به طور جدی مخالف ساختن چرم حیوانات و کشتار آن‌ها برای درست کردن غذاست و چندین بار در فضای مجازی نیز به آن اشاره کرده است.

بیلی آیلیش لباس‌های متنوعی می‌پوشد.

بیلی آیلیش رابطه‌ی نزدیکی با دیگر خواننده‌ها مثل آریانا گرانده، دریک، هیلی و جاستین بیبر دارد و به صورت مکرر با آن‌ها حرف می‌زند. او در زمان نوجوانی‌اش طرفدار دو آتیشه‌ی جاستین بیبر بوده است و بسیار آهنگ‌های او را دوست داشته است.

بیلی آیلیش در یکی از مصاحبه‌هایش ذکر کرده بود که رنگ مورد علاقه‌ی او مشکی است و فیلم سینماییِ مورد علاقه‌ی او Fruitvale Station است که راجع به تیراندازی به یک نوجوان سیاه‌پوست در آمریکا و نژادپرستی می‌پردازد. سریال موردعلاقه‌ی بیلی آیلیش نیز، سریال The Office Us، Walkig dead می‌باشد و خود را از طرفداران این سریال محبوب می‌داند.

کاور آلبوم جدید بیلی آیلیش
کاور آلبوم جدید بیلی ایلیش

بیلی چندین بار در شبکه‌های مجازی و مصاحبه‌های مختلف مثل الن شو، راجع به مشکلات روانی‌ای که داشته صحبت کرده است. او می‌گوید که صحبت کردن راجع به اختلالات روانی‌ای که داشته است باعث می‌شود تا بیشتر با طرفداران خود ارتباط برقرار کند و به او کمک می‌کند.

پیج اصلی بیلی ایلیش در اینستاگرام

این خواننده مشهور آمریکایی در اینستاگرام بسیار فعالیت دارد. در ابتدا نام پیج اینستاگرامش @wherearetheavocados بود، اما بعد از معروف شدن نام پیجش را به billieeilish@ تغییر داد.

مستنند بیلی ایلیش در چه سالی ساخته شد؟

ر سال 2021 مستند بیلی ایلیش به اسم Billie Eilish: The World’s a Little Blurry نیز ساخته شد که صحنه‌ها و عکس‌هایی از دوران کودکی او، مصاحبه‌های او، اعضای خانواده‌اش، و روند ساخت آلبوم‌هایش را به تصویر می‌کشید.

آلبوم های بیلی ایلیش کدام است؟

یلی تا به امروز 3 آلبوم بسیار قوی دارد.


سخن آخر

بیلی آیلیش از معدود خوانندگان جوانی‌ست که موفقیت بزرگی را در این سن کم داشته است. او طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد و جوایز زیادی را برای آهنگ‌هایش کسب کرده است. صدای زیبایش و سبک خوانندگی عامه‌پسند او و استایل شخصی‌اش از مهم‌ترین دلایلی‌ست که در روند مشهور شدن او تاثیر داشته‌اند. به هر حال، در حال حاضر بیلی از خوانندگان پرطرفدار ایران و جهان است. اگر بیلی ایلیش را دوست دارید شاید مطلب اولیویا رودریگو را هم دوست داشته باشید.

درباره امید کوچکی

از وقتی که یادم میاد با کلمات درگیر بودم و نوشتن را دوست داشتم. همیشه تکنولوژی و فیلم و سریال رو دوست داشتم. اینطوری می‌تونستم از دنیای واقعی دور بشم و علاقه‌هامو دنبال کنم.
با این اوصاف همیشه سعی می‌‌کردم و می‌کنم که قدم در راه علاقه‌هام بردارم.

دیدگاهتان را بنویسید