بهترین سریال های کره ای نتفلیکس 2023

بهترین سریال کره ای نتفلیکس 2023

با وجود تولید آثاری همچون فیلم انگل و دیگر فیلم ها، محبوبیت فرهنگ کره‌ای از مدت‌ها پیش در حال افزایش بوده است. علاوه بر این، حتما نام کی پاپ و بندهای کره‌ای مثل BTS یا مومولند را نیز شنیدید که طرفداران زیادی دارند. کره‌ی جنوبی در زمینه‌ی تولید لوازم آرایشی نیز پیشتاز است. کیفیتِ لوازمِ آرایشی کره‌ای در سراسر جهان معروف می‌باشد. اما بزرگترین چیزی که هنوز بسیار خوب نتوانسته جا بیوفتد، سریال های کره‌ای هستند که با نام کی‌دراما شناخته می‌شوند. سریال های کره‌ای زیادی تولید می‌شوند که بسیاری از آنها کیفیت ساخت خوبی دارند و حتی توسط شبکه‌هایی چون نتفلیکس برای پخش گذاشته می‌شوند.

در این مطلب قصد داریم تا بهترین سریال های کره‌ای نتفلیکس 2023 را معرفی کنیم. با اون یا این همراه باشید.

Squid Game

سریال بازی مرکب جدیدترین سریال پرطرفدار شبکه‌ی نتفلیکس است که درونمایه‌هایی از ژانر جنایی، درام، و هیجان انگیز را درون خود جای داده. سریال بازی مرکب پس از انتشار فصل اول خود در سال 2021، در مدت بسیار کمی معروف شد. به طوری که سریعا توانست در شبکه‌های اجتماعی چالش‌های مختلفی را شروع کند.

بهترین سریال کره ای نتفلیکس 2023
سریال اسکویید گیم از بهترین سریال کره ایی نتفلیکس

چاشنی سریال بازی مرکب را می‌توان ترکیبی از مجموعه‌‌ی Hunger Games و فیلم کره‌ ای Parasite توصیف کرد. داستان سریال در مورد 456 نفر است که به خاطر بی‌پولی و مشکلات زیادی که در زندگی دارند، مجبور به شرکت در یک بازی مرگبار می‌شوند و حالا باید برای جایزه‌ای هنگفت رقابت کنند.

این بازی‌ها مجموعه‌ای از بازی‌های بچگانه‌ی کره‌ای هستند، با این تفاوت که باختن در آن‌ها برابر با پرداختن بهای زندگی خود بازیکن خواهد بود. سریال بازی مرکب بقدری هیجان‌انگیز است که قطعا آن را در یک روز به اتمام خواهید رساند.

سریال کره ای نتفلیکس Mine

از سریال‌های اخیر کره‌ای، سریال Mine است. سریال Mine بر روی یک خانواده‌ی تاجر و بزرگ تمرکز می‌کند. داستان سریال در مورد زنانیست که درون این خانواده زندگی می‌کنند و در تلاشند تا حق و حقوق خود را در جامعه‌ی خطرناک خود بدست بیاورند و قدرتمند شوند.

سریال کره ای نتفلیکس جدید
سریال Mine

از بازیگران معروف این سریال می‌توان Kim Seo Hyung و Lee Bo Young اشاره کرد که داخل سریال جاری‌های یکدیگر می‌باشند. هردوی آن‌ها شخصیت‌های برجسته‌ای دارند و در خانواده‌های خوبی بزرگ شدند.

سریال داستان ارزشمندی دارد و پیچش‌های داستانی زیادی درون سریال گنجانده شده که درام آن را قوی‌تر می‌کند. بازیگران اصلی به خوبی به ایفای نقش پرداختند و این سریال را می‌توان ترکیبی از سریال‌های Downtown Abbey، Succession، Big Little Lies توصیف نمود.

بیشتر بخوانید: سریال های جدید مارول 2023

Vincenzo

اگر طرفدار سریال‌های مافیایی و جنایی باشید، سریال Vincenzo یکی از جدیدترین‌ها در این سبک است. داستان سریال راجع به پارک جو هیونگ می‌باشد که هنگامی که هشت سال داشت، توسط خانواده‌ای ایتالیایی به فرزندخواندگی قبول می‌شود و با آن‌ها به ایتالیا می‌رود.

سریال کره ای وینچنزو
سریال کره ای جنایی و معمایی

او در آنجا هویت جدیدی پیدا می‌کند و نامش به وینچنزو کازانو تغییر می‌یابد. وینچنزو کازانو به عنوان مشاور مافیا در ایتالیا مشغول به فعالیت می‌شود، اما به دلیل جنگ‌های مختلف میان گرو‌ه‌های مافیایی به اجبار به کشور اصلی خود، یعنی کر‌ه‌ی جنوبی بر‌می‌گردد.

اما وینچنزو کازانو پس از برگشتش، درگیر داستان‌های جدیدی می‌شود و این درگیری‌های وی منجر به آشنایی و عاشق شدن او با وکیلی سخت‌گیر می‌گردد. سریال وینچنزو در سال 2021 تولید شده است و دارای 20 قسمت می‌باشد.

The Uncanny Counter

سریال‌های فانتزی با شخصیت‌های تینیجری در دنیای فیلم و سریال از کوچک تا بزرگ را سرگرم می‌کنند. دیدن ماجراجویی‌های متنوع شخصیت‌های جوان در سریال‌های فانتزی و تخیلی و یا حتی درگیر شدن آن‌ها با موجودات مختلف و فرازمینی، جذابیتی‌ست که سن و سال نمی‌شناسد.

سریال The Uncanny Counter جزو همین سریال‌هاست. این سریال درباره‌ی یک نوجوان است که دارای مشکلات جسمی می‌باشد و توسط یک گروه شکارچی به استخدام در می‌آید.

سریال کره ای نتفلیکس
یک سریال سراسر هیجان

این گروه خود را Counters می‌نامند و ادعا دارند که با موجودات و روح‌های شیطانی و خبیث مبارزه می‌کنند و آنهارا از زمین و آدمیان دور میسازند.

روح‌هایی که با پرسه زدن میان آدم‌ها فقط باعث آزار و اذیت بقیه می‌شوند و انسان‌ها را به انجام کارهای شرورانه‌ای اجبار می‌کنند.  سریال The Uncanny Counter در سال 2020 تولید شده و داستان سرگرم‌کننده‌ای دارد.

بهترین سریال کره ای نتفلیکس Stranger

اگر به سینمای کره آشنا باشید، قطعا آثار جنایی و درام زیادی را می‌شناسید که فیلم‌های فوق‌العاده‌ای هستند. واقعیتش را بخواهید کره جنوبی یکی از بهترین سازندگان آثار جنایی و درام است و با فیلم‌های زیادی تاکنون این مسئله را ثابت کرده است.

سریال کره ای جدید
از بهترین سریال های کره ای نتفلیکس

سریال Stranger نیز یکی از همین آثار جنایی‌ست که حتی فصل اول آن که در سال 2017 منتشر شد، جزو برترین سریال‌های لیست نیویورک تایمز قرار گرفت. سریال Stranger در دو فصل منتشر شده و فصل دوم آن برای سال 2020 می‌باشد.

مخاطبان این سریال، آن را اثری جذاب و رازآلود می‌دانند و بیشتر از هرچیزی به ساخت فصل 3 نیز امیدوارند. داستان سریال درباره‌ی کارآگاهی جذاب است که برای حل یک پرونده باید با یک فرد عجیب همکاری کند. اما در طی حل این پرونده آنها متوجه حقایق عمیق‌تری می‌شوند که بسیار خطرناک است.

Mr. Sunshine

سریال Mr. Sunshine با ژانر درام تاریخی در جامعه‌ی قدیم کره اتفاق می‌افتد و برای دورانیست که ژاپن با کره‌ کشمکش داشته است. این سریال در سال 2018 تولید شده است اما تا به امروز نیز از کیفیت ساخت بالایی برخوردار است و حتما باید آن را جزو برترین سریال‌های کره‌ای دانست.

سریال کی دراما
یک سریال زیبای کره ای

سریال Mr. Sunshine به خوبی مسائل مختلف روان‌شناسی، سیاسی، و عاشقانه‌های تاریخی را درهم می‌آمیزد و با اکشنی جذاب محصول نهایی را به مخاطب می‌رساند. سینماتوگرافی سریال بسیار خوب کار شده و فیلمنامه‌ی سریال نقاط قوت زیادی را داراست.

داستان سریال: افسری آمریکایی-کره‌ای که پس از سال‌ها به وطن مادری خود کره برمی‌گردد، عاشق دختری جوان و اشراف زاده می‌شود. اما در این روند او متوجه نقشه‌های خطرناک نیروهای بیگانه برای مستعمره کردن کشورش می‌شود که…

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های نتفلیکس

Start-Up

همانطور که از نامش پیداست، استارتاپ در مورد جوانانی منحصر به فردیست که در نسخه‌ی کره‌ای سیلیکون ولی مشغول به فعالیت هستند. این سریال در ژانر کمدی و عاشقانه می‌باشد و با اینکه ممکن است نام آن به برنامه‌نویسی مرتبط باشد، اما داستان سریال راجع به چنین موضوعی نیست.

سریال کره ایی نتفلیکس
سریالی برای افراد متخصص

داستان سریال از آنجایی شروع می‌شود که یک دختر پرتلاش که کارهای پاره‌وقت زیادی برای پول در آوردن می‌کند الگوی خود را که موسس یک شرکت بزرگ است مشاهده می‌کند و با او برخورد می‌کند و چالش‌های جدیدی برای هردوی آنها ایجاد می‌شود.

سریال بر روی مسائل زیادی همچون شکست خوردن، تلاش برای موفقیت، و انگیزه گرفتن و عشق تمرکز می‌کند و نکات جالبی در طول سریال به نمایش کشیده می‌شود که از ارزش‌ بالایی برخوردارند.

It’s Okay to Not Be Okay

سلامت روانی از بارزترین موضوعاتی‌ست که در کره بر آن تمرکز می‌شود. تم اصلی این سریال نیز درمورد سلامت روانی می‌باشد. سریال کره ای It’s Okay to Not Be Okay در ژانر روان‌شناختی، کمدی، درام، عاشقانه تولید شده و یکی از بهترین سریال‌های روان‌شناختی کره‌ای است.

سریال کره ای جدید نتفلیکس 2023
سریالی چند محوره

سریال در مورد یک مددکار بهداشت است که در بخش روان‌پزشکی کار می‌کند و حقوق کمی دارد. نام او مون کانگ تائه است و با حقوق کمش، باید از برادر بزرگترش که دارای بیماری اوتیسم است مراقبت کند.

مون کانگ تائه از جذابیت و هوش و تواناییِ بالایی برخوردار است. اما یک روز او با یک نویسنده‌ی رمان‌های کودک، که مبتلا به اختلال شخصیتی و ضداجتماعی‌ست آشنا می‌شود و داستان‌های جالبی برای هردو پیش می‌آید.

سریال کره ای Kingdom

سریال Kingdom در سال 2019 منتشر شد و با نمرات بالایی که کسب کرد، به یکی از سریال‌های محبوب نتفلیکس تبدیل گردید. اگر بخواهیم سریال Kingdom را توصیف کنیم، می‌توان آن را ترکیبی از سریال‌های تاریخی همچون سریال بازی تاج و تخت دانست.

چرا کا داستان سریال، در سال‌های قدیمی کره اتفاق میفتد. جدا از تاریخی بودن، عنصری مدرن و سرگرم‌کننده مانند زامبی‌ها را نیز درون خود جای داده که ترکیبی از سریال مردگان متحرک و بازی تاج و تخت را می‌سازد.

داستان سریال درمورد شاهزاده لی است که پس از محکوم شدن به خیانت، به یکم ماموریت خطرناک و مرگبار فرستاده می‌شود. ماموریتی که بسیار کشنده است و جان مردم را نیز تهدید می‌کند.

سریال کره ای Itaewon Class

سریال‌های انگیزشی و روان‌شناختی کره‌ای از کیفیت ساخت بالایی برخوردارند و مفاهیم جالبی را به تصویر می‌کشند که می‌تواند در زندگی ما نیز تاثیرگذار باشد. سریال کلاس ایته وون که از آثار جدید نتلفیکس است یکی از مثال‌های خوب سریال‌های روان‌شناختی‌ست که داستان جذابی را در دنیای جدید و در قلب کره روایت می‌کند.

سریال ایته وون
یک سریال کره ای عالی برای کسب و کار

داستانی که اصول اخلاقی و عدالت اجتماعی تم اصلی آن است. داستان در مورد پسر جوانی به نام پارک سه رويی است که پس از مرگ پدر خود تصمیم به تاسیس رستورانی کوچک می‌گیرد تا بتواند از خانواده‌ای که باعث مرگ پدرش شدند انتقام بگیرد.

او فراز و نشیب‌های زیادی را در زندگی‌اش تحمل می‌کند و کشمکش‌های زیادی را برای رسیدن به هدف خود تحمل می‌کند. فیلمنامه‌ی این سریال و دیالوگ‌ها و مفاهیم درون سریال از نقاط قوت این سریالند.

Crash Landing on You

سریال Crash Landing on You ژانر درام و عاشقانه دارد و داستان یک وارث ثروتمند در کره جنوبی را روایت می‌کند که در مسیر مسافرت هوایی به طوفان شدیدی برخورد کرده و مجبور می‌شود در کره شمالی فرود اضطراری کند. اما در آنجا به طور اتفاقی با یک افسر ارتش کره شمالی ملاقات میکند که تصمیم می‌گیرد از او محافظت و او را پنهان کند.

سریال کره ای
سریال کره ای عاشقانه

این سریال نمرات بالایی را در شبکه‌ی خود کسب کرد و به عقیده‌ی بسیاری از کی‌درامرها به خوبی روابط عاشقانه و خانوادگی، روابط دوستانه، رفتار‌های بالغانه، و حتی رابطه‌ی بین دو کشور را به تصویر می‌کشد. سریال کمدی جذابی را نیز درون داستان خود دارد که باعث می‌شود بیشتر سرگرم‌کنننده باشد.

در نهایت

سریال‌های کره‌ای طرفداران زیادی دارند و بسیاری از آنها حتی در سطح جهانی نیز معروفند. برخی از سریال‌های کره ای نتفلیکس، نمرات بالایی را از سوی منتقدین کسب می‌کنند و از کیفیت ساخت خوبی نیز برخوردارند. نتفلیکس به عنوان شبکه‌ای جهانی، توجه زیادی را به سریال های کره ای اختصاص می‌دهد و هرسال سریال‌های کره‌ای مختلفی را  از شبکه‌ی خود پخش می‌کند که بسیاری از آنها ارزش تماشا دارند.

درباره امید کوچکی

از وقتی که یادم میاد با کلمات درگیر بودم و نوشتن را دوست داشتم. همیشه تکنولوژی و فیلم و سریال رو دوست داشتم. اینطوری می‌تونستم از دنیای واقعی دور بشم و علاقه‌هامو دنبال کنم.
با این اوصاف همیشه سعی می‌‌کردم و می‌کنم که قدم در راه علاقه‌هام بردارم.

دیدگاهتان را بنویسید