بیوگرافی تیلور سویفت (اپدیت 2023)

بیوگرافی تیلور سویفت

اگر بخواهیم جایگاه تیلور سوییفت را در دنیای موسیقی مشخص کنیم، قطعا تیلور سویفت و آلبوم‌های تیلور سوئیفت را می‌توان در صدر خواننده‌های محبوب و پرطرفدار دانست. آهنگ های تیلور سویفت در طول سال‌های کاری او، جوایز زیادی را کسب کردند و در چارت‌های زیادی جزو آهنگ‌های برتر شدند. بیرون از دنیای موسیقی نیز، تیلور سویفت یک شخصیت برجسته و خوش‌اخلاق است و طرفدارانش شخصیت واقعی او را در خارج از دنیای موسیقی نیز بسیار دوست دارند. در این مطلب قصد داریم با بیوگرافی تیلور سویفت بیشتر آشنا شویم.

با اون یا این همراه باشید.

تیلور سوئیفت کیست؟

تیلور آلیسون سویفت که در دنیای موسیقی او را به اسم هنری تیلور سویفت می‌شناسیم، در سیزدهم دسامبر 1989 به دنیا آمده است. قد تیلور سوییفت 180 است و هم اکنون 33 سال سن دارد.

او تعداد طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده و در زمینه‌ی جهانی یکی از معروف‌ترین خواننده‌هاست. جالب است بدانید که آهنگ تیلور سوییفت، بعد از انتشار همیشه جزو پردانلودترین‌ آهنگ‌ها قرار می‌گیرد.

بیوگرافی تیلور سویفت
عکس تیلور سویفت 2022

تیلور سویفت را می‌توان یکی از خواننده‌های حرفه‌ای دنیای موسیقی دانست، چرا که در سبک‌های مختلف زیادی از جمله کانتری، پاپ و فولک فعالیت کرده و آهنگ منتشر نموده است.

موسیقی‌هایش اغلب از زندگی شخصی و روابط او الهام گرفته شده است که مخاطب می‌تواند ارتباط بیشتری با او بگیرد. تیلور از سال 2004 فعالیت دارد و حتی در چند فیلم نیز ظاهر شده است. تیلور سوئیفت تاکنون توانسته جوایز زیادی را از آهنگ‌هایش کسب کند.

کودکی و اوایل زندگی تیلور سوییفت

تیلور سویفت در سیزدهم دسامبر در پنسیلوانیا به دنیا آمده است. تیلور سوئیفت اوایل زندگی‌اش را بیشتر در مزرعه‌ی خانوادگی‌شان گذرانده و در آنجا بزرگ شده است. مادربزدگ  تیلور سویفت یک خواننده‌ی حرفه‌ای اپرا بوده و تیلور سویفت نیز فورا جای پای موسیقیایی او را در پیش گرفت.

تیلور سوئیفت در سن 10 سالگی در مراسم‌های محلی زیادی خوانندگی می‌کرد و در سن 11 سالگی شروع به ترانه‌نویسی و ساخت آهنگ های خودش پرداخت.

آلبوم تیلور سویفت
او دو آلبوم را در دوران قرنطینه نوشت و ضبط کرد

او در سن 12 سالگی به آموزش گیتار رفت و برای دنبال کردن موسیقی به طور جدی، گاهی به ‌شهر نشویل واقع در تنسی می‌رفت؛ جایی که پایتخت موسیقی کانتری بود.

او در آنجا سعی به ترانه نویسی و بستن قرار داد نمود و خانواده‌ی او نیز به ‌شهری نزدیک نشویل برای حرفه‌ی موسیقی تیلور سوییفت نقل مکان کردند. تیلور سوییفت حرفه‌ی موسیقی خود را از همین شهر نشویل و با خواندن در یک کافه شروع کرد.

پیشنهاد مطالعه: بیوگرافی بیلی ایلیش

آلبوم های تیلور سویفت

تیلور سویفت از سبک موسیقی کانتری حرفه‌ی خود را آغاز کرد و در گذر زمان تغییر سبک داد. اما تغییر سبک او باعث نشد که از کیفیت آهنگ‌هایش کاسته شود و قوی‌تر نیز شد. او با اولین اجرای حرفه‌ای خود در یک کافه در شهر نشویل موفق به عقد قرارداد با استودیوهای موسیقی شد و اولین سینگل ترک خود را بیرون داد که در لیست ده آهنگ برتر کانتری قرار گرفت.

آهنگ تیلور سویفت
کاور آلبوم تیلور سوییفت Fearless ورژن تیلور

این تک آهنگ همچنین در آلبومی که در همان سال منتشر کرد نیز قرار داشت که این آلبوم در سال 2006 بیشتر از 5 میلیون نسخه‌ی کپی را فروخت. او بعد از این آلبوم چند تک آهنگ دیگر نیز منتشر کرد. آهنگ تیلور سویفت فورا در صدر لیست‌ آهنگ‌های برتر قرار گرفت و به یکباره مشهور شد.

او جوایز مختلفی اعم از CMA و ACM را نیز در طول سال‌های 2007 و 2008 برنده شد. در اواخر سال 2008 بود که تیلور سوئیفت آلبوم Fearless را منتشر کرد و به مدت یازده هفته در چارت‌های پاپ و کانتری باقی ماند و توانست تعداد زیادی از آلبوم تیلور سویفت را به فروش برساند.

تیلور سویفت قد
تیلور سویفت جوایز بسیاری را دریافت کرده است

تیلور سویفت نقدهای مثبت زیادی را دریافت کرد و نامزد و برند‌ه‌ی جایزه‌های زیادی شد. تیلور سوییفت در سال 2010 در برنامه‌ی Saturday Night Live نیز دوبار حاضر شد و کنسرت‌های او سریعا به فروش می‌رفت.

تیلور سوئیفت تبدیل بت  معروف‌ترین آرتیست جوان شده بود که محبوبیت بسیار بالایی داشت. او با آلبوم Fearless جایزه‌ی گرمی را نیز دریافت کرد. تیلور سوئیفت در همان سال آلبوم جدیدش را نیز منتشر کرد. دو سال بعد نیز آلبوم معروف او به نام Red منتشر شد.

آلبوم تیلور سویفت قرمز
کاور آلبوم RED

این دو آلبوم او نیز فروش بالایی را بین طرفداران موسیقی داشتند. به طوری که در سال 2012 در لیست سی آرتیست ثروتمند همراه با کسانی چون جاستین بیبر، لیدی گاگا، ریحانا قرار گرفت. او بخشی از ثروت خود را برای تاسیس یک مدرسه‌ی موسیقی در نشویل سرمایه گذاری کرد.

“یاد گرفتن موسیقی بخش مهمی از زندگی من است. موسیقی، ترانه‌نویسی، و گیتار زدن زندگی‌ام را زیر و رو کرده است و این تمام چیزی نیست که در مدرسه می‌توانید یاد بگیرید، چرا که ممکن است در طول روز ساعات کافی نداشته باشید.”

تیلور سویفت

تیلور سوئیفت در سال 2014 آلبوم 1989 را منتشر کرد و آهنگ‌های Bad Blood و Shake it Off جزو محبوب‌ترین آهنگ‌های وی شد. تیلور سوییفت در سال 2016 با همین آلبوم موفق به کسب دوباره‌ی جایزه‌ی گرمی گردید و تبدیل به اولین زن در تاریخ موسیقی شد که دوبار جایزه گرمی را دریافت می‌کند.

تیلور سوئیفت میدانستم تو مشکلسازی
کاور آلبوم RED ورژن تیلور

آلبوم ششم تیلور سوییفت به اسم Reputation در سال 2017 انتشار یافت که در سال‌های 2017 و 2018 تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین آلبوم‌ها شد. کاور این آلبوم تصویری از مار بود که به حاشیه‌های تیلور سوییفت و کانیه وست و کیم کارداشیان اشاره داشت.

او در این آلبوم با اد شیرن و فیوچر رپر معروف نیز همکاری داشت. تیلور سوییفت آلبوم بعدی خود را در سال 2019 منتشر کرد که Lover نام داشت. او در همین سال در یک لایو اکشن به اسم Cats نیز به هنرپیشگی پرداخت.

پیشنهاد مطالعه: بیوگرافی گروه مانسکین

تیلور سویفت و اد شیران
تیلور سویفت و اد شیران دوستی خوبی دارند

تیلور سوییفت در سال 2019 یک مستند با کمک نتفلیکس با محوریت زندگی تیلور سوییفت پخش شد که راجع به ساخت آلبوم های تیلور سوییفت و حاشیه‌ها و دعواها و پرونده‌های حقوقی او بود.

در سال 2020 تیلور سوییفت دو آلبوم دیگر به اسم‌های Folklore و ‌Evermore منتشر نمود که آلبوم Folklore موفق به دریافت جایزه‌ی گرمی بهترین آلبوم شد. این جایزه باعث شد تا تیلور سوییفت به اولین کسی در تاریخ موسیقی تبدیل شود که سه بار، یک جایزه‌ی گرمی را دریافت می‌کند.

کانیه وست و تیلور سویفت
تصاویر تیلور سویفت 2022

او پس از درگیری‌هایی که با صاحب آلبوم‌های قبلی خود داشت، تمامی آلبوم‌های قبلی خود را ضبط کرد. آلبوم‌های جدید با همان اسم‌های قبلی عرضه شد اما با یک فرق. جلوی نام آلبوم عبارت Taylor’s Version یا همان ورژن تیلور درج شد.

آلبوم بعدی تیلور سوییفت Midnight نام داشت که در آن آهنگ‌هایی همچون Anti hero و Lavender haze وجود داشت. تور کنسرت‌های او با نام Taylor swift era tour که در آن 46 آهنگ را اجرا می‌کرد بسیار پرطرفدار شد، به صورتی که در اخبار آمد طرفدارانش در حین برگزاری کنسرت ک زلزله 2 ریشتری را روی زمین ثبت کردند.

تیلور سوییفت در طول کارنامه‌ی موسیقی‌اش در سبک‌های مختلفی فعالیت داشته است که در همه‌ی آن‌ها همچون پاپ، راک، کانتری، آلترنتیو، فولک و… خود را به خوبی اثبات کرده است.

پیشنهاد مطالعه: بیوگرافی هالزی

تیلور سوییفت و کانیه وست

تیلور سوییفت در سال 2009 موفق به کسب جایزه‌ی بهترین موزیک ویدیوی زن نیز گردید که حاشیه‌هایی برای او در هنگام کسب جایزه اتفاق افتاد. جایزه‌ای که در آن کسانی چون بیانسه با محبوبیتی بالا نامزده شده بودند.

در زمان اعطای جایزه به تیلور سوییفت و هنگام سخنرانی وی، کانیه وست بر روی صحنه آمد و به طور واضح گفت که بیانسه شایستگی این جایزه را دارد. سخنرانی تیلور سوییفت ناتمام ماند و البته کانیه وست نیز از برنامه حذف ‌شد.

کانیه وست و تیلور سویفت
کانیه وست و تیلور سویفت دردسرهای زیادی داشتند

یک سال بعد در همین برنامه، بیانسه جایزه‌ی بهترین موزیک ویدیو را دریافت کرد و از تیلور سوییفت خواست تا سخنرانی‌ خود را تمام کند. کانیه وست نیز بعدا از تیلور سوئیفت شخصا عذرخواهی کرد و در یک برنامه‌ی تلویزیونی نیز به طور رسمی از او معذرت خواست.

تیلور سوییفت و کانیه وست پس از این عذرخواهی رابطه‌ی معمولی و دوستانه‌ی خود را نگه داشتند. تیلور سویفت و کانیه وست در طول سال‌های بعدی حتی همکاری‌هایی نیز داشتند. البته حاشیه‌های دیگری نیز بین آن ها دوباره اتفاق افتادند که در آلبوم Reputation تبیلور به آن‌ها پرداخت.

تیلور سوییفت اینستاگرام

اینستاگرام تیلور سوییفت با آی‌دی taylorswift یکی از پرفالور‌ترین صفحه‌های اینستاگرام است و 188 میلیون فالور دارد. محبوبیت تیلور سوییفت اینستاگرام تنها به این پلتفرم محدود نمی‌‌شود. تیلور سوییفت در یوتیوب، توییتر و تیک تاک نیز فالورهای زیادی را به خود اختصاص داده است.

تیلور سویفت و جو الوین
اینستاگرام تیلور اینگیجمنت بالایی دارد

تیلور سویفت با طرفداران خود در فضای مجازی و دنیای واقعی بسیار مهربانانه و دوستانه رفتار می‌کند و حتی شخصا هدیه‌هایی را نیز برای آن‌ها می‌فرستد.

تیلور سوییفت خوش‌اخلاقی با طرفدارانش را به عنوان وظیفه‌ و مسئولیت خود می‌داند. شاید هم به همین خاطر محبوبیت بالایی دارد و توسط کمپانی‌ها و مجله‌های هنری، بهترین خواننده‌ی زن تاریخ خوانده می‌شود.

تیلور سویفت و بی تی اس

تیلور سوییفت یکی از طرفداراهای دوآتیشه‌ی بی تی اس است و آهنگ‌های آن‌ها را گوش می‌دهد. تیلور سوییفت و بی تی اس هردو در سال 2021 چوایزی را نیز برنده شدند.

تیلور سویفت و bts
تیلور سویفت و گروه کی پاپ bts

تیلور سوییفت و بی تی اس یک عکس مشترک نیز دارند که تیلور سوئیفت در سال 2018 آن را در اینستاگرامش پست کرده بود و اعلام کرده بود که تا ابد طرفدار بی تی اس است. این عکس تعداد لایک بالایی را به خود اختصاص داده است.

پیشنهاد مطالعه: اولیویا رودریگو کیست؟

دوست پسر های تیلور سوئیفت

اولین دوست پسر تیلور سوئیفت Taylor Lautner، بازیگر فیلم‌های Twilight بود که این رابطه چندان دوام نیاورد. او با جان مایر نیز رابطه داشت که رابطه‌ی آن‌ها نیز برای یک مدت کوتاه بود و تمام شد.

هری استایلز و تیلور سویفت
هری استایلز و تیلور سویفت

در سال‌های بعد تیلور سوییفت با جیک جیلنهال، کوری مونتیث و کانر کندی پسر جان اف کندی نیز در زمان‌های مختلف وارد رابطه شد. او در اواخر 2012 پس از موفق نبودن رابطه‌های قبلی‌اش با هری استایلز از وان دایرکشن دوست شد، اما دوستی هری استایلز و تیلور سویفت در سال 2013 تمام گردید.

تیلور سوییفت در سال 2015 با کالوین هریس صمیمی شد که این زوج در سال 2016 از هم جدا شدند. او پس از این رابطه با تام هیدلستون بازیگر لوکی در فیلم‌های مارول نیز وارد رابطه شد اما پس از سه ماه این رابطه به اتمام رسید.

تیلور سویفت و جو آلوین

او پس از سال 2016 به بعد با جو آلوین، سلبریتی و بازیگر وارد رابطه شد که تا به امروز نیز با اوست. جو آلوین منبع الهام آهنگ تیلور سویفت به نام Gorgeous و Call It What You Want نیز بوده است. البته در سال 2023 و پس از 7 سال تیلور از جو آلوین جدا شد و در حال حاضر مجرد است.

همچنین تیلور در آلبوم RED Taylor’s Version آهنگ 10 دقیقه‌ای ALL TOO WELL را منتشر کرد که به صورت کامل رابطه او با جیک جیلنهان را شرح می‌داد. در موزیک ویدیو این موسیقی، تیلور سوییفت و دیلان اوبراین بازیگر دونده هزار تو حضور داشتند.

تیلور سوییفت چه چیزهایی را دوست دارد؟

تیلور سوییفت خواننده محبوب و جوان، از بین خوانندگان بی تی اس، نیکی میناج، جاستین تیمبرلک، آریانا گرانده، اد شیران را بیشتر از بقیه‌ی خواننده‌ها دوست دارد.

تیلور سوئیفت داستان عشق
تیلور سوییفت چند گربه دارد

او سریال‌های Friends، Law and Order، Pretty little liars، Grey’s Anatomy را به عنوان سریال‌های موردعلاقه‌اش معرفی می‌کند. رنگ موردعلاقه‌ی تیلور سوییفت قرمز است و بازی‌های هاکی و بولینگ را می‌پسندد.

گربه های تیلور سویفت

تیلور در سال 2011 گربه‌ای به نام اولیویا داشت و در سال 2014 مردیث به دیگر گربه‌اش اضافه شد. در آخر تیلور سویفت که عاشق گربه‌هاست گربه‌ای با نام بنجامین را به سرپرستی گرفت تا در حال حاضر 3 گربه داشته باشد.

در نهایت

تیلور سوئیفت در سال 2022 از مشهورترین آرتیست‌هایی است که در کارنامه‌ی خود جوایز زیادی را نیز دارد. او برای ترانه‌های زیبایش بسیار مورد تحسین قرار گرفته است و از همین الان یک افسانه به حساب می‌آید. در این مطلب سعی کردیم بیوگرافی تیلور سویفت 2023 را به صورت کامل بازگو کنیم تا با این هنرمند محبوب همراه شوید.

درباره امید کوچکی

از وقتی که یادم میاد با کلمات درگیر بودم و نوشتن را دوست داشتم. همیشه تکنولوژی و فیلم و سریال رو دوست داشتم. اینطوری می‌تونستم از دنیای واقعی دور بشم و علاقه‌هامو دنبال کنم.
با این اوصاف همیشه سعی می‌‌کردم و می‌کنم که قدم در راه علاقه‌هام بردارم.

دیدگاهتان را بنویسید