آریانا گرانده کیست؟ (بیوگرافی آریانا گرانده 2023)

بیوگرافی آریانا گرانده

امروزه تقریبا بیشتر جوانان و نوجوانان حداقل به آهنگ‌های یکی از خوانندگان خارجی گوش دادند. آریانا گرانده از دیگر خوانندگان جوان معروفی‌ست که در داخل و خارج از ایران طرفداران زیادی را دارد. بسیاری از شنوندگان موسیقی، آهنگ‌های او را دوست دارند و به او گوش می‌دهند. آریانا گرانده جزو خوانندگان خوش صدای پاپ آمریکاست که از سال 2008 به بعد فعالیت خود را در عرصه‌ی موسیقی آغاز کرده است. امروز قصد داریم تا بعد از بیوگرافی بیلی ایلیش به بیوگرافی آریانا گرانده بپردازیم و بیشتر راجع به این پاپ استار معروف بدانیم. با اون یا این همراه باشید.

آریانا گرانده کیست؟

آریانا گرانده خواننده‌، بازیگر‌، ترانه‌نویس آمریکایی‌ست که در سال 26 ژوئن سال 1993 به دنیا آمد. او در فلوریدا متولد شده و از سن 15 سالگی، یعنی از سال 2008 فعالیت خود را آغاز کرده است. آریانا گرانده، در همان سنین به بازیگری و تئاتر می‌پرداخت.

او در اوایل فعالیتش در دو سریال نیز بازی کرد. سریال Victorious که از شبکه‌ی Nickelodeon پخش می‌شد و در سال 2013 به اتمام یافت، یکی از به یاد ماندنی‌ترین نقش‌های اوست. او در سال 2014 در سریال دیگری به اسم Sam & Cat حضور یافت. اما آریانا گرانده، حرفه‌ی خوانندگی را از سال 2009 شروع کرده بود.

او در اوایل آهنگ‌های معروف خوانندگان دیگر را کاور می‌کرد و از خود ویدیو می‌گرفت. او این ویدیوها را در شبکه‌ی اجتماعی یوتیوب به اشتراک می‌گذاشت.

آریانا گرانده طرفداران زیادی دارد.

سپس در سال 2011، چند تهیه کننده از لیبل Republic Records او را کشف کردند و متوجه استعداد خوانندگی او شدند و با او قرارداد امضا کردند. اولین آلبوم او با سبک پاپ و ار اند بی به اسم Yours Truly توسط همین لیبل در سال 2013 منتشر گردید و توجه‌های زیادی را به خود جلب کرد. این آلبوم سریعا، به دویست آلبوم برتر بیلبورد آمریکا راه یافت و تک آهنگ معروف وی به اسم The Way، جزو صد آهنگ برتر بیلبورد آمریکا قرار گرفت.

قد آریانا گرانده برابر با 160 سانتی متر دارد و وزن او هم اکنون 50 کیلوگرم است. صدای آریانا گرانده را با ماریا کری شباهت می‌دهند و بسیاری معتقدند که او بسیار صدا و سبکی شبیه ماریا کری دارد. آریانا گرانده، با اینکه 27 سال سن دارد، اما هنوز هم مانند جوانان 20 ساله می‌باشد و به عنوان مدل نیز فعالیت می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: اعضای گروه مانسکین

کودکی آریانا گرانده

آریانا گرانده در فلوریدا بزرگ شده است و خانواده‌ی او قبل از به دنیا آمدن وی از نیویورک به فلوریدا مهاجرت کرده بودند. خانواده‌ی آریانا گرانده از اصالت ایتالیایی می‌آیند و آریانا گرانده نیز خود را ایتالیایی-آمریکایی معرفی می‌کند. پدر و مادر آریانا گرانده در هشت سالگی او تصمیم به طلاق می‌گیرند.

او یک برادر نیز دارد که تهیه کننده و مجری تلویزیون است. آریانا گرانده در دوران کودکی، صمیمی‌ترین رابطه را با مادربزرگش مارجوری گرانده داشته است و بیشتر وقتش را با او می‌گذراند. این خواننده، در کودکی کار خود را با تئاتر شروع کرده و در تئاتر‌های موزیکال جادوگر شهر آز و همچنین دیو و دلبر به ایفای نقش پرداخته بود.

آریانا گرانده از ده سالگی شروع به فعالیت هنری کرد.

آریانا گرانده در 13 سالگی تصمیم گرفت که موسیقی را به طور جدی دنبال کند. او حرفه‌ی کاری‌اش را از سال 2010 به طور جدی شروع کرد و با پیش‌زمینه‌ی هنری‌ای که داشت، توانست استعداد خود را به خوبی به نمایش بگذارد. او در 14 سالگی علاقه‌ی زیادی به ساخت یک آلبوم موسیقی داشت ولی از سوی دیگر افراد مانند مدیربرنامه‌های تئاترش، نا امید شده بود.

آریانا پس از شرکت در تئاترهای معروف و بزرگ، تصمیم به ترک مدرسه گرفت. اما از ادامه‌ی تحصیل دست نکشید و سعی کرد که درس‌های مدرسه‌اش را به صورت خصوصی فرا بگیرد. آریانا گرانده در همان سنین حتی در چندین کلاب مختلف نیز خوانندگی کرده بود و آمادگی زیادی برای خوانندگی داشت.

آریانا گرانده چگونه وارد حرفه‌ی موسیقی شد؟

پس از موفقیت‌ تئاتر‌های آریانا گرانده، کم کم تهیه کنندگان او را برای سریال‌های خود جذب کردند. آریانا گرانده اولین سریال خود را در شبکه‌ی Nickelodeon به اسم Victorious بازی کرد. سریال محبوبیت بالایی بین نوجوانان و جوانان یافت و به یکی از پربیننده‌ترین سریال‌ها شد.

آریانا گرانده نیز با نقش‌آفرینی در یکی از شخصیت‌های محبوب سریال، توانست بیشتر و بیشتر دیده شود و مخاطبان بیشتری او را به عنوان یک فرد با استعداد شناختند.

آریانا گرانده با استعداد است.

اما آریانا گرانده علاقه‌ی بیشتری را نسبت به خوانندگی نشان می‌داد و بازیگری چندان برای او جالب نبود. او پس از موفقیت سریال با مربی‌های خوانندگی کار کرد که تا خوانندگی خود را تقویت کند.

پس از آموزش، او تصمیم به ساخت کاور و آپلود آن ها در یوتیوب گرفت و از آهنگ‌های خوانندگان معروفی چون ماریا کری بازخوانی می‌کرد. پس از دیده شدن استعداد آریانا در یوتیوب، چندنفر از تهیه کنندگان تصمیم به بستن قراردادی با او می‌کنند.

آلبوم شناسی آریانا گرانده

آریانا گرانده اولین آلبوم خود را در سال 2013 منتشر کرد و توانست بسیار مشهور شود و در چارت‌های زیادی جزو آلبوم‌های برتر قرار گرفت. وی در سال 2014 دومین آلبوم خود به اسم My Everything را منتشر کرد و این بار با خوانندگان و آهنگسازان معروف دیگری همچون Zedd و Iggy Azalea همکاری کرد. آهنگ‌های آلبوم My Everything توانست در انگلیس و آمریکا رتبه‌های خوبی را کسب کند.

سومین آلبوم آریانا گرانده، به اسم Dangerous Woman در سال 2016 منتشر شد و تک آهنگ‌های زیادی از این آلبوم معروف شدند. او در همان سال در فیلم Zoolander نیز ظاهر شد و تحسین‌های زیادی را از سوی مخاطبانش گرفت.

آریانا گرانده رنگ صورتی را دوست دارد.

او با افراد مشهور زیادی در برنامه‌های تلویزیونی، کنسرت‌ها، و آهنگ‌ها، همچون جاستین بیبر، نیکی میناج، رابی ویلیامز، کیتی پری، ست مک فارلن، و لیام گلگر همکاری داشته است. او در سال 2018 و 2019 تصمیم به انتشار آلبوم چهارم و پنجم خود گرفت که توانست جوایز زیادی را با این دو آلبوم برنده شود.

آلبوم ششم او، در سال 2020 منتشر گردید و منتقدان نقدهای مثبت زیادی را برای این آلبوم نوشتند. این در حالی بود که آریانا گرانده در سال 2020 تبدیل به یکی از پردرآمدترین خوانندگان زن در عرصه‌ی موسیقی شد. او در سال 2020، با لیدی گاگا و جاستین بیبر نیز همکاری داشت که این دو همکاری، نامزد دریافت جوایز MTV شدند.

آلبوم ششم آریانا گرانده به اسم Positions در چارت‌های بیلبورد آمریکا جزو رتبه‌های برتر قرار گرفت و جزو پرفروش‌ترین آلبوم‌ها و پرشنونده‌ترین آلبوم‌ها شد.

آریانا گرانده و همکاری‌های او

آریانا گرانده همکاری‌های زیادی با آرتیست‌ها و بازیگرهای مختلف داشته است. او حتی در فیلم‌های مختلفی نیز به عنوان صدا پیشه و بازیگر ظاهر شده است. از افرادی که با او همکارق کرده‌اند، می‌توان به Big Sean، Cashmere Cat، Doja Cat، Weeknd، Nicki Minaj، Mac Miller، Lady Gaga،  Justin Bieber اشاره کرد. او با بسیاری از بازیگرها و خوانندگان رابطه‌ی دوستانه‌ای دارد و با آن ها صمیمی است.

استایل آریانا گرانده

آریانا گرانده خوانندگان بزرگی همچون ماریا کری و ویتنی هوستون را به عنوان الگوهای خود معرفی می‌کند و می‌گوید که بیشترین تاثیر را از این دو خواننده گرفته است. او از دیگر هنرمندان مثل آدری هپبورن، مریلین مونرو، آن مارگارت و نانسی سیناترا به عنوان الهام‌بخش‌ترین آدم‌های زندگی خود در نوع پوشش و سبک زندگی یاد می‌کند و آن‌ ها را الگو قرار می‌داده است.

استایل آریانا گرانده
استایل آریانا گرانده شیک است

آریانا گرانده پس از معروف شدن سبک شخصی خودش را پیدا کرد و استایل خاص خودش را در پی گرفت. او درگیر حواشی زیادی نیز گردید که خود این حواشی را در مصاحبه‌هایش رد کرد و معتقد بود که ساختگی هستند.

آریانا گرانده و بلک پینک

بلک پینک از گروه‌های کی پاپ کره‌ایست که طرفداران زیادی را دارد. آریانا گرانده با اعضای گروه بلک پینک بسیار صمیمی است و حتی ممکن است در آینده‌ای نزدیک آهنگ‌های مشترکی نیز منتشر کنند. حتی برخی شایعات می‌گویند که یکی از آهنگ‌های بلک پینک به اسم Ice Cream را آریانا گرانده نوشته است. آریانا گرانده و بلک پینک قطعا بسیار صمیمی هستند. و احتمالا قرار است شاهد همکاری‌های خوبی میان آریانا گرانده و بلک پینک باشیم.

پیج اینستاگرام آریانا گرانده

پیج اینستاگرام آریانا گرانده هم اکنون 265 میلیون فالور دارد و جزو پرفالورترین پیج‌های اینستاگرام می‌باشد. نام پیج او Arianagrande@ است. او در شبکه‌های اجتماعی دیگری نیز فعالیت دارد و مخاطبان زیادی را داراست.

پیج اینستاگرام آریانا گرانده
پیج اینستاگرامش را فالو کنید

کانال یوتیوب او نزدیک به 46 میلیون سابسکرایبر دارد که رقم بالایی‌ محسوب می‌شود. صفحه‌ی اسپاتیفای آریانا گرانده با 65 میلیون فالور، دومین صفحه‌ی خواننده‌ی پر فالور و زن پر فالور شده است. او در توییتر 80 میلیون فالور و در فیسبوک 40 میلیون فالور دارد. آریانا گرانده در شبکه‌های اجتماعی مختلف بسیار معروف است.

آریانا گرانده و همسرش (روابط)

آریانا گرانده با افراد معروف زیادی رابطه داشته است. او از 2008 تا 2011 با گراهام فیلیپس که بازیگر است دوست بود. او در سال 2014 با Big Sean، رپر معروف صمیمی شد، اما این رابطه به جایی نرسید.

در سال 2016 با خواننده‌ی دیگری به اسم Mac Miller که قبلا با وی همکاری داشت وارد رابطه شد و بعد از دو سال، در سال 2018 جدا شد. در سپتامبر 2018، مک میلر با اوردوز قرص به مرگ رسید و آریانا از مرگ مک میلر بسیار متاثر شد. او مک میلر را به عنوان دوست صمیمی خود می‌شناخت.

آریانا گرانده و همسرش دالتون گومز.

او در ماه می 2018 با پیت دیویدسون که یک کمدین بود وارد رابطه گردید. اما این رابطه به جایی نرسید و سریعا تمام شد. آریانا گرانده در سال 2020 با یک مشاور املاک به اسم دالتون گومز وارد رابطه شد. رابطه‌ی او با دالتون گومز تا حدود زیادی خصوصی ماند و چیز زیادی راجع به این رابطه به رسانه‌ها درز نکرد.

آریانا گرانده در یک مراسم خصوصی در کالیفرنیا در سال 2021 با دالتون گومز ازدواج کرد. تصاویر ازدواج او در اینستاگرام، تبدیل به پرلایک‌ترین پست یک سلبریتی با لایک‌هایی بالای 25 میلیون شد.

آریانا گرانده چه چیزهایی را دوست دارد؟

آریانا گرانده‌ علاقه‌ی خاصی به فیلم‌ها و بازی‌های ترسناک دارد و همیشه این سبک را دوست داشته است. غذا و میوه‌های موردعلاقه‌ی او هندوانه، بلوبری، و سوشی هستند. او فیلم Bruce Almighty و American Beauty را بسیار دوست دارد و بازیگر موردعلاقه‌ی او جنیفر گارنر می‌باشد.

بیوگرافی آریانا گرانده خواننده
او یک خواننده پیشرو است

خواننده‌ی مورد علاقه‌ی آریانا گرانده جنیفر لوپز، مایکل جکسون و مریلین مونرو هستند. عطر موردعلاقه‌ی او که به اسم خودش آن را ساخته است، Ariana Grande Ari نام دارد. جالب است بدانید که آریانا گرانده رقاص خوبی نیست و استعداد چندانی در رقصیدن ندارد، اما تلاش می‌کند تا رقصش را بهتر کند.

شاید دوست داشته باشید این مطالب را هم بخوانید:

در نهایت

آریانا گرانده از خوانندگان محبوبی‌ست که در سبک پاپ و آر اند بی فعالیت می‌کند. او طرفداران زیادی را دارد و همکاری‌های زیادی با هنرمندان دیگر داشته است. آریانا گرانده جزو موفق‌ترین خوانندگان زن تاریخ می‌باشد و درآمد بالایی را از موسیقی‌اش کسب کرده اس

درباره امید کوچکی

از وقتی که یادم میاد با کلمات درگیر بودم و نوشتن را دوست داشتم. همیشه تکنولوژی و فیلم و سریال رو دوست داشتم. اینطوری می‌تونستم از دنیای واقعی دور بشم و علاقه‌هامو دنبال کنم.
با این اوصاف همیشه سعی می‌‌کردم و می‌کنم که قدم در راه علاقه‌هام بردارم.

دیدگاهتان را بنویسید