بیوگرافی اعضای بلک پینک Black Pink (اپدیت 2023)

بلک پینک

چه چیزی بین سونیک و گروه بلک پینک می‌تواند مشترک باشد؟ میزان سرعت در پیشرفت و محبوبیت‌شان. این گروه دخترانه کره‌ای به سرعت برق و باد خود را به چارت موسیقی جهان تحمیل کرد و توانست هواداران خود را دور هم جمع کند. با اون یا این همراه باشید تا با اعضای گروه بلک پینک بیشتر آشنا شویم و مسیر موفقیت آن‌ها را تا سال 2023 بررسی کنیم.

بلک پینک چگونه تشکیل شد؟

در سال 2016 شرکت YG ENTERTAINMENT تصمیم گرفت گروه دخترانه کره‌ای خود را با نام بلک پینک راهی بازار موسیقی کی پاپ کند. آن‌ها چهار دختر را انتخاب کردند که توانایی خواندن هیپ هاپ و سبک پاپ را داشتند. گروه بلک پینک به صورت رسمی با آلبوم Square One به بازار معرفی شد و در 5 ماه اول کاری حرفه‌ای خود جوایز بسیاری را کسب کردند. دو آهنگ آلبوم Square One، یعنی Boombayah و Whistle توانست موفقیت‌های بسیاری کسب کنند، به طوری که آهنگ Boombayah به صدر چارت بیلبورد رفت. طرفداران بلک پینک را بلینک Blink می‌نامند و آن‌ها در تمام اجراهای این گروه حضور چشمگیری دارند. بلک پینک تا سال 2023 موفقیت بسیاری در میان گروه های کی پاپ کسب کرده است، اما قبل از پرداختن به این مسئله بیایید با اعضای این گروه K-POP بیشتر آشنا شویم.

اعضای بلک پینک
اعضای گروه بلک پینک

لیسا (Lisa)

لالیسا (پران‌پریا) مانابون با اسم هنری لیسا در بانکوک تایلند به دنیا آمده است. او رقصنده اصلی و رپر گروه بلک پینک است و سن و سالی کمتر از بقیه‎ی اعضای گروه دارد. بیایید کمی درباره‌ی اسم لیسا حرف بزنیم، نام اصلی این رپر در واقع پران‌پریا است اما بعد از گرفتن فال اسمش را به لیسا تغییر داد.

لیسا بلک پینک
لیسا از گروه بلک پینک

علاقه‌ی شدید لیسا به آرایش (میکاپ) و رقص، او را به سمت این کار کشید و او تنها گزینه شرکت YG در آزمون استعدادیابی تایلند بود. لیسا استعداد بسیاری دارد و سعی می‌کند این مسئله را در هنرش نشان دهد. او در میان هواداران و بلینک‌ها بسیار محبوب و معروف است، به طوری که در تایلند لقب پرنسس تایلند را برایش انتخاب کردند.


جیسو (Jisoo)

کیم جی سو 162 سانتیمتری و 45 کیلوگرمی در سئول کره جنوبی چشم به این دنیا گشود. او خواننده گروه بلک پینک و از اعضای گروه بلک پینک است که در کارهای ویژوال نیز دستی بر آتش دارد. جیسو در حدود 5 سال آموزش دید و پیانو و درام را یاد گرفت. او توانست آیدل کی پاپ شود. به خوبی انگلیسی را می‌فهمد اما هیچوقت انگلیسی صحبت نمی‌کند چون خجالت می‌کشد اما کره‌ای، چینی و ژاپنی را به خوبی حرف می‌زند. سومین عضو معرفی شده در گروه بلک پینک عاشق پیکاچو، پوکمون زرد بامزس و یک سگ دارد.

جیسو بلک پینک
جیسو عاشق غذاهای برنجی است

جنی (Jennie)

جنی کیم متولد کره جنوبی اولین عضو معرفی شده از اعضای گروه بلک پینک است. جنی حدود 6 سال را آموزش دید تا به این موفقیت دست پیدا کند. جنی لباس‌های گران قیمت و مارک‌دار را بسیار دوست دارد و سعی می‌کند لباس‌های خوبی بپوشد به همین دلیل به او لقب Human Gucci را دادند. دو توله‌سگ دارد و یک زمان کوتاه با کای از گروه اکسو قرار می‌گذاشتند که از هم جدا شدند. برخی‌ از افراد معتقدند جنی بسیار زیباست و حتی می‌تواند جزو لیست 100 زن زیبای جهان باشد.

اعضای گروه بلک پینک چنی
جنی پسران جذاب را ترجیح می‌دهد

جنی رپر اصلی و خواننده‌ی گروه است و پیانو و فلوت را به خوبی می‌نوازد. او توانایی خود را در خوانندگی سولو هم به معرض نمایش گذاشته و سال 2018 به عنوان خواننده Solo هم فعالیتی داشته است اما بیشتر بر روی گروه و اعضای گروه تمرکز دارد تا بتوانند بیش از پیش موفقیت به دست اورند.


رز (Rose)

پارک چی یونگ با نام مستعار رز در گروه بلک پینک به عنوان رهبر اصلی رقص و خواننده فعالیت می‌کند. رز در نیوزلند به دنیا آمده و در ملبورن استرالیا تحصیل کرده است. خواهر رز، آلیس نام دارد و بزرگتر از اوست. رز 4 سال و 2 ماه را صرف تمرین و آموزش کرد تا در نهایت به عنوان چهارمین عضو بلک پینک معرفی شود. او دوست دارد نقاشی کند، گیتار بزند یا وقت خود را به دوچرخه سواری اختصاص دهد. رز هم در میان بلینک‌ها بسیار محبوبیت دارد و او را با کمر باریک و صدای خاصش می‌شناسند، به همین دلیل لقب الهه بلک پینک را یدک می‌کشد.

رز از بلک پینک
رز پسران خوشگل را به پسران جذاب ترجیح می‌دهد

داستان گروه کی پاپ بلک پینک

نام گروه از دو رنگ سیاه و صورتی تشکیل شده است و هر رنگ را به چند صفت نسبت می‌دهند تا حس دوگانگی به وجود آورند. رنگ صورتی معصومیت و زیبایی و رنگ مشکی یاغی گری و سرکشی را بیان می‌کند. همانطور که قبلا گفتیم این گروه ظرف 5 ماه جوایز زیادی را در جشنواره‌های مختلف درو کرد. از جمله‌ی این جوایز می‌توان به جایزه‌ی بهترین هنرمند تازه‌کار در سی‌ویکمین گلدن دیسک آواردز و بیست‌وششمین سئول موزیک آواردز اشاره کرد که این گروه را بر سر زبان‌ها انداخت. ورود سریع و تصرف رتبه‌ی اول چارت بیلبورد باعث شد اسپانسرهای زیادی نگاهشان به این گروه دخترانه کره‌ای جلب شود و خیلی زود آن‌ها بتوانند پله‌های ترقی را بگذرانند. هنرمندان معروف زیادی از جمله دوالیپا، لیدی گاگا و آریانا گرانده با گروه بلک پینک همکاری داشتند.


موفقیت آن‌ها با تک آهنگ Du-Du-Du-Du نیز تکرار شد و توانستند رتبه 55 صد آهنگ برتر بیلبورد و 40 بیلبورد آمریکا را به دست آورند. موزیک ویدیو این آهنگ رکورد پربازدیدترین ویدیو از یک گروه کره‌ای را در یوتیوب زد. آلبوم دوم بلک پینک در سال 2019 منتشر شد. نام این آلبوم بیا عشق را بُکشیم بود. آن‌ها رکوردزنی در پربازدیدترین ویدیو را بار دیگر شکستند اما این‌دفعه رکورد آریانا گرانده را زدند. رکوردی که آن‌ها زدند پربازدیدترین ویدیو در 24 ساعت اول انتشار بود.

اعضای بلک پینک
گروه بلک پینک

در سال 2020 آن‌ها با لیدی گاگا در آهنگ Sour Candy همکاری داشتند و توانستند بار دیگر در چارت‌های موسیقی خود را به اثبات برسانند، اما سال 2020 برای آن‌ها بسیار فوق‌العاده‌تر از این بوده است، چون آن‌ها توانستند با تک آهنگ How you like that توانستند 5 رکورد گینس را به نام خود ثبت کنند که در نوع خودش شگفت‌انگیز است. چهار عضو گروه بلک پینک یعنی رز، جنی، جیسو و لیسا سعی دارند در سال‌های آینده هم قدرت خودشان را به نمایش بگذارند و فعالیت خود را به عنوان یکی از گروه های محبوب و مطرح کی پاپ ادامه دهند تا کنسرت‌هایشان همیشه مملو از جمعیت شوند.

اعضای بلک پینک چند نفر هستند؟

اعضای گروه بلک پینک 4 نفر هستند. هر 4 عضو این گروه با نام های رزی، جنی، جیسو و لیسا دختر هستند.

بلک پینک با کدام خواننده معروف همکاری کردند؟

این گروه دخترانه معروف کی پاپ با افراد سرشناسی مانند سلنا گومز، لیدی گاگا و آریانا گرانده همکاری داشتند و موفقیت بزرگی را در این زمینه دارند.

گروه بلک پینک تحت لیبل کدام کمپانی است؟

گروه بلک پینک را کمپانی کی پاپ YG ENTERTAINMENT تشکیل داده است و این گروه تحت این لیبل کار می‌کنند.

اگر این مطلب را دوست داشتید شاید از مطلب بیوگرافی گروه بی تی اس نیز استقبال کنید. شاید دوست داشته باشید درباره بیوگرافی مومولند نیز بیشتر بدانید.

درباره امیرحسین سربیشه

از گذاشتن پست تو فروم‌ها شروع کردم. 12 سالم بود که در دوره‌های خبرنگاری یونیسف یاد گرفتم چگونه بنویسم. بعد تو مجله‌های مختلف شروع به کار کردم و دست سرنوشت من رو به اینجا رسوند.

40 نظر در “بیوگرافی اعضای بلک پینک Black Pink (اپدیت 2023)”

  1. واقعا نظرات عالی بود اما یکی اون بالا گفته بود من جیسو استم خیلی این حرفش چرت است جیسو انقدر بیکار نیست که اینجا بیاد و من بلینک هستم عاشق همه شون استم به خصوص لالیسا که اختصارش لیسا است در رقص ماهر است و دوم رزی که صدای لطیفی دارد و جینی که خیلی چهره جذاب دارد و جیسو که خیلی کیوت است i love you black pink

  2. بنظر من اگه شما ی بلینکی هستید نمیگد من اینو بیشتر دوست دارم اینو دوست ندارم من خودم ی بلینکی ام و همشون برای من با ارزشن

  3. من فقط دارم به اونی میخندم که گفته من جیسوام و جنی و رزی و لیسا کنارمن😂😂😂😂😂

  4. سمای خالص😂 ما بلینکا خودمون ب اعضا هیت میدیم بعد میگیم هیترا خرن😔😂 نگا لیسا دنسر اصلیه جنی رپر اصلی جیسو ویژوال گروهه رزی ووکالیست اصلی و جیسو بزرگ ترین عضو و لیسا کوچیکترینه

  5. سلام.
    بعضی ها بایسشون لیسا هست و لیسا رو همکاره میدونن و بقیه عضو ها الکی رو صحنه هستن بگفته این ها.
    همش هم میگن تو اول اسم لیسا رو درست یاد بگیر بعد نظر بده یکی نیست به اینا بگه خفه شو
    دختره لوس همچی میگه لیسا انگار خودش لیسا هس ببند دهنت رو.
    simge منظورم ایشون هس.
    1جنی کیم رپر اصلی و اولین عضور گروه 2 لالیسا مانوبان دنسر اصلی هست رپ میخونه و دومین عضو گروه
    3 کیم جیسو ویژوال اصلی هست و ووکال میخونه و سومین عضو گروه 4 پارک رز ووکالسیت اصلی هست و چهارمین عضو گروه)
    خب حالا خانومsinge نظر من رو بخون چون نظر خودت کاملا اشتباهه و همش ضر اضافی هست.

  6. بلک پینک فقط با سلنا گومز و لیدی گاگا و کاردی بی و لیسا با مکان و دیجی سینگ

  7. چقد چرت و پرت میگید اینجا اه
    لالیسا دنسر اصلیه
    رزی وکالیست اصلی
    جیسو ویژوال اصلی گروه
    جنی رپر اصلی
    قبل از اینکه بیاید حرف بزنید قبلش برید یکم تحقیق کنید من در 3 ساله بلینکم

  8. عزیزان من تو سایتای خارجی تحقیق کردم لیسا لیدر رپ و مین دنسره جنی لیدر ووکال و مین رپ و مین ویژوال جیسو لیدر ویژوال و مین ووکال رزی هم لیدر دنس و مین ووکال اینقدر چرت و پرت تحویل بقیه ندین چون لیسا زیاد میرقصه فکر میکنید لیدر دنسه ولی رزیه و لیدر رپ جنی نیست و لیسا . بلک پینک با آریانا گرانده همکاری نداشته ولی با کاردی بی داشته. لیسا به زبان های تایلندی، کره ای، ژاپنی، انگلیسی و چینی میتونه حرف بزنه بقیه دخترا هم همینطور ولی نمیتونن تایلندی حرف بزنن.

  9. سلام درستش اینه
    لیسا رهبر رپ‌ و رقصنده اصلیه مکنه هم هست
    رزی ووکالیست اصلی و رقصنده کمکی هست
    جنی رپر اصلی و ویژوال هست
    جیسو ووکالیست و ویژوال

  10. همتون خفه شيد من جيسو هستم و دوست ندارم كسي در مورد دوستانم اين طوري صحبت كنه همتون مي دونيد كه من رو دوستام حساسم و فارسي بلد نيستم أما دارم به يكي از هم كشوري شما ميگم كه واسم بنويسه و هيچ كدام شما اونقدر به اندازه يه دختري كه خيلييي خيلييي دوتسم داره منو دوست نداريد من عاشق اون دخترم او همه رقص هاي منو بلده و شعر ها ليسا يه كسي و دوست داره همينطور رزي و جني اون ها هم مثل من شما رو زياد دوست ندار فقط به اندازه ايه طرفدار ما فقط اون دخترا رو دو ست داريم أما بايد بگم عاشقون هستيم الان ليسا و جني و رزي هم پيش من هستد و دارند اين حرفارو مي زند خدانگهدار

  11. سلام خیلی ممنون از زحماتتون یه سوال داشتم میشه بگید سالگرد بلک پینک کی هست؟
    آخه من هرجا میگردم پیدا نمیکنم=(

  12. من عاشششششششششششششششق کیم جیسو هستم طوری که اگر برم کره جنوبی یک صف راهپیمایی میسازم که اینجوری شعار بدن:عاششششششقتم جیسووووو جانم
    وقتی رسیدیم کره جنوبی تا جیسو را دیدیم همه ی صف ۷ میلیارد نفره (مخصوصا من) غش میکنند جججججییییییسسسسسسووووو ججججججااااااااننننننممممممم دددددددوووووسسسستتتتتتتتتتتت دددددداااااارررررمممم
    بببببببرررررراااااتتتتت ممممممییییییمممممممییییرررررمممممممم

  13. من جنی رو دوست دارم
    خیلی ها گفتن که لیسا رپر اصل هسته
    خیر لیسا رهبر رپ هسته نگین نه که چون رهبر رپ مقام بالا ترس داره و خیلی چیز ها کامل نیست که و الکی نرین بیو بنویسیم بزارید که خود گوگل یا کمپانی بنویسه که کامل تر باشه ممنو
    جنی کیم دوست دارم

  14. من عاشق لالیسا منوبان هستم
    و اونایی که میگن لیسا رقصنده اصلی نیست و رپره اصلی جنی هست خلاصه اینجوری چرت و پرت از خودشون درمیارن عزیزان دلم شما اول اسم لیسا رو درست بگید و خواهشن بعدن نظر بدهید
    💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜
    Lalisa manoban

  15. و درستش لالیسا رقصنده و رپره اصلی است
    جنی رقصنده و رپره اصلی نیست
    اونایی که میگن جنی است لطفا چرت و پرت از خودتون درنیارید
    و همچنین لیسا نیست اونایی که میگن لیسا رقصنده اصلی نیست اینجوری چیزا های مسخره میگن عزیزای دلم شما اول اسم لیسا رو درست بگید و خواهشن بعدن نظر بدهید
    💜 Lalisa manoban 💜

  16. کامل و عالی بود فقط یک اینکه مانابون نیست مانوبان هست و با اریانا گرانده همکاری نداشته فقط اریانا میگن که یه قسمت کوچیک از اهنگ ایس کریم رو نوشته درکل عالی بود مقالتون ممنون و این حه بگید گروه بلک پینک بیشترین سابسکرایب در یوتوب رو داره بین تمام کی پاپ

  17. درستش اینه که
    جنی خواننده اصلی هست و رپر اصلی
    لیسا رقصنده اصلی و اون به زبان های تایلندی و…..
    جیسو خوشگل ترین عضو گروه هست و بزگر ترین عضو
    رزی خوش صدای گروه هست
    البته حرف سما هم درسته جاهایی که اشتباه بود رو درست گفتم
    و لیسا اسم اصلیش لالیسا هست .😃

  18. اونایی که هیتر هستن خیلی شایعات در مورد بلک پینک ساختند
    میگن لیسا از تایلنده و این خیلی بده
    رزی از نیوزلنده و اینک بده
    جیسو رقص بلد نیستش
    جنی هم صدای خوبی نداره وبخاطر پول اومده تو گروه
    همه اینها اشتباه استت
    هر عضو یک ویژگی خاص دارد
    رزی صدای خوبی دارد
    لیسا دنسش عالیه
    جنی هم صورتش محشره
    جیسو هم خیلی کیوت و بامزه هست
    تف تو صورت هیتر ها
    من یک کیپاپر هستم و عاشق همه ی گروه های کیپاپ هستم اما در واقع یک ارمی و یک بلینک هستم
    و با اینکه
    BTSو Black Pink رو دوست دارم هیچوقت گروه های دیگه رو مسخره نمیکنم چون من الاغ و خر نیستم مث هیتر ها

  19. چند تا ایراد داشت:1-لیسا به زبان های تایلندی…کره ای…ژاپنی…اینگلیسی…چینی حرف بزنه نه جیسو
    2-خواننده ی اصلی رزی هس
    3-لیسا اسم اصلیش پران پریا بود ولی اسمش را به لیسا تغییر نداد اسمش را به لالیسا مانوبان تغییر داد

  20. لطفا چرت نگین😒
    لیسا رقصنده اصلی هست نه رپره اصلی
    رپره اصلی جنی هست
    😡😡😡

  21. قرار گذاشتن کای و جنی شایعه نبود حتی کمپانی ها هم تاییدش کرده بودن ولی بعد مدتی کوتاه جدا شدن چون به کار هر دو لطمه میزد…
    و اسم اصلی لیسا پریانپری هست ک سایتم درست گذاشته ولی مانابون نیست مانوبانه
    و لیسا فقط دنسر اصلیه لید دنسر نیس :/
    عزیزان قبل هر چیزی خوب مطالعه کنید…

  22. کای هیچوقت با جنی قرار نمیزاشت شایعه بود

    دیدین که کای چند وقت از خونه بیرون نمیومد نمیتونست بگه با جنی قرار نمیزاره چون این خواسته ی کمپانی بود اگه همیچن اتفاقی نمی افتاد کای رو مثل بقیه ی اعضایی رفتن میندازن بیرون

  23. بچه ها شنیدم میگن بلک پینک فارس هیچوقت با
    صدای خودش اهنگ نخوانده حتی میگن معنی های
    آهنگاشون چرت من فقط یک تیکه ازاهنگاشون فهمیدم نسل اونجایی که میگه من به تو ضربه میزنم
    بادوروددورود اما به نظرم این کلمه ازنوع انگلیسی
    فرق میکنه بهتر نیست به طرفتارای ایکسو ی خورده
    شوخی کنین؟

  24. فقط چند مشکل داره که دوستان همه اش را گفتند به جز یکی
    لیسا رهبر اصلی رقص هست نه رزی

  25. رز عزیز ممنون از نظرت و اطلاعات خوبت. در واقع ما به اسم شناسنامه‌ای و اسم تولد لیسا پرداختیم.
    حرف شما درسته اسمش رو به لالیسا تغییر داده، اما خب همه با نام کوتاه شده لیسا می‌شناسنش.

  26. سلام
    چندتا اشکال داشتی
    یک اسم اصلی لیسا لالیسا هست نه لیسا
    دو رزی صدای اصلی ، خواننده اصلی هست
    سه جیسو می‌تونه به زبان های کره ای و ژاپنی حرف بزنه و چینی رو می‌فهمه انگلیسی هم به خوبی متوجه میشه اما بخاطر اینکه خجالیت می‌کشه حرف نمیزنه
    و لیسا هم می‌تونه انگلیسی ، کره ای ، ژاپنی و تایلندی حرف بزنه

  27. اشتباهای زیادی داره مثلا اسم اصلی لیسا لالیسا هس و بعد فال اسمش به لالیسا تغییر میکنه و لالیسا میتونه به زبان های تایلندی،چینی ،ژاپنیو کره ای و اینگیلیسی صحبت کنه و رزی خواننده اصلیه و صدای گروهه نه جیسو و جیسو میتونه به اینگیلیسی،ژاپنی و کره ای صحبت کنه

  28. 1نه لیسا میتونه به زبان تایلندی،کره ای،چینی،ژاپنی حرف بزنه…ولی جیسو به زبان کره ای،چینی،ژاپنی…درست بود دوست عزیز،شما اشتباه میکنید…
    2 همشون خواننده اصلی هستند

  29. یه سری اشتباهات ریز تو معرفیتون هست
    یکیش اینکه : لیسا به چند زبان مسلطه نه جیسو
    لیسا میتونه به زبان های انگلیسی , کره ای , ژاپنی و چینی پایه صحبت کنه

دیدگاهتان را بنویسید