با گروه‌های پاپ کره ای بیشتر آشنا شوید؛ از بی تی اس تا اکسو

گروه bts کی پاپ

موج کره‌ای در چند سال اخیر جهان را فرا گرفت و موسیقی کره ای یا همان K-MUSIC در میان جوانان و نوجوانان جای خود را باز کرد. کی پاپ (K-POP) موسیقی پاپ کره ای از تمام سبک‌های موسیقی بیشتر جا افتاد و گروه های کی پاپ به چارت‌های جهانی راه پیدا کردند. با اون یا این همراه باشید تا با گروه‌های پاپ کره ای بیشتر آشنا شوید.

کی پاپ چیست؟

به موسیقی پاپ کره ای به اصطلاح کی پاپ (K-POP) می‌گویند. شاید پیش خودتان بگویید دلیل این نامگذاری چیست؟ خب باید بگوییم K اولین حرف لاتین کره (KOREA) و پاپ (POP) نیز سبک موسیقی آن‌هاست. همچنین به موسیقی رپ کره‌ای نیز K-RAP گفته می‌شود. خوانندگان سولو و گروه‌های بسیاری در صنعت موسیقی کره در حال فعالیت هستند که برخی از آن‌ها به شهرت جهانی رسیدند و بسیاری از رکوردها را جا به جا کرده‌اند. از رکوردهای فروش و چارت‌های موسیقی بگرید تا شبکه‌های اجتماعی.

بلک پینک

آیدل کی پاپ کیست؟

وقتی موسیقی کره ای گوش می‌دهید، قطعا واژه آیدل (IDOL) به گوشتان خورده است. آیدل کلمه‌ایست که برای معرفی خوانندگان گروهی به کار می‌برند. معمولا برای تبدیل شدن به آیدل باید سختی‌های زیادی را به جان بخرید و تمرین زیادی در رقص، خواندن و فراگیری زبان کره‌ای انجام دهید. فرقی ندارد چندساله باشید وقتی وارد صنعت کی پاپ و موسیقی کره می‌شوید به شما آیدل می‌گویند. درآمد آیدل‌ها در چند سال اخیر بسیار بالا رفته است و بسیاری برای آیدل شدن به کره جنوبی سفر می‌کنند.

گروه بی تی اس (BTS)

از معروف‌ترین گروه های کی پاپ، گروه بی تی اس است. کمتر کسی می‌شود که کی پاپ (K-POP) گوش دهد اما آهنگ بسیار موفق Fake Love را نشنیده باشد. گروه بی تی اس هفت عضو دارد و سال 2013 فعالیت خود را شروع کردند و سابقه فعالیتشان افسانه‌ای و غیرقابل باور بوده است. اعضای این گروه شامل جیمین (Jimin) جین (Jin) جِی هوپ (J hope) جانگ‌کوک (Jangkook) شوگا (Suga) وی (خواننده) و آراِم (RM) می‌شود. آراِم لیدر گروه که معنای اسمش هیولای رپ است.

گروه بی تی اس
پسران گروه بی تی اس

گروه BTS در جای جای جهان تور کنسرت برگزار کرده‌ است و در تمام کشورها طرفدار دارد. شاید بتوان گفت در کشور آمریکا گروه BTS را بیشتر از دیگر گروه‌های کره‌ای می‌شناسند، چون آن‌ها با خوانندگان آمریکایی معروف مانند Halsey همکاری داشته‌اند. آهنگ Boy with luv که با همکاری هالزی خوانده شد، توانست در چارت بیلبورد و دیگر چارت‌های معروف رتبه‌های بسیار خوبی به دست آورد. آهنگ Fake Love، Idol، DNA و … از معروف‌ترین آهنگ‌های آن‌هاست که بیشتر نوجوانان با آن‌ها می‌رقصند یا غمگین می‌شوند.


گروه بلک پینک (Black Pink)

اعضای گروه بلک‌پینک جیسو، لیسا، جنی و رُزِی هستند. این چهار دختر تا همین الان نشان دادند قدرت دست چه کسی است و با آهنگ  Du-Du-Du-Du رتبه 55 بیلبورد را به دست آوردند. قدرت نمایی آن‌ها به همین جا ختم نشد و آن‌ها در یک همکاری با خواننده آمریکایی لیدی گاگا در آهنگ Sour Candy دوباره خود را ثابت کردند و خود را سر زبان‌ها انداختند.

بلک پینک کی پاپ
گروه بلک پینک از خوب‌های کی پاپ

در حال حاضر بلک پینک طرفداران بسیاری در میان دختران نوجوان دارند و آن‌هایی که عاشقانه کی پاپ را دوست دارند، آهنگ‌های این گروه که در سال 2016 تشکیل شد را گوش می‌دهند. آهنگ بوم‌یایا بلک پینک از پرطرفدارترین موزیک ویدیوهای این گروه است و همین موزیک ویدیو توانست برای آن‌ها جایزه بهترین هنرمند تازه‌کار را در سی‌ویکمین گلدن دیسک آواردز و بیست‌وششمین سئول موزیک آواردز به ارمغان آورد.


گروه اکسو (EXO)

اِس‌اِم اینترتیمنت گروهی را تشکیل داد که امروزه بیشتر عاشقان کی پاپ برای دیدن کنسرت‌های این گروه دست و پا می‌شکنند. گروه اکسو EXO که دو بخش چینی و کره‌ای دارد طرفدارن بسیاری در سطح جهان دارد که به آن‌ها اکسوال می‌گویند. اعضای این گروه شامل شیومین، سوهو، بک‌هیون، چن، چانیول، دی.او.، کای، لی و سهون می‌شود. در اول موج کره‌ای بیشتر هواداران کی پاپ طرفدار اکسو یا بی تی اس بودند و به نوعی اکسوال و آرمی به حساب می‌آمدند اما بعدها گروه های کی پاپ دیگری محبوب شدند و این دو دستگی تقریبا از بین رفت.


از آهنگ‌های معروف گروه EXO می‌توان به آهنگ‌های Ko Ko Bop ، Monster و Love shot اشاره کرد که با منتشر شدنشان غوقایی به پا کردند. این بندبوی کره‌ای تا به حال توانسته جوایز زیادی را در جشنواره‌های مختلف به دست آورد و نکته‌ی جالب اینجاست که تشکیل این گروه حدود 5 سال طول کشیده است. سال 2011 این گروه تکمیل و وارد صنعت موسیقی کره و کی پاپ شد.

گروه توایس (TWICE)

گروه توایس با 13.3 میلیون فالوور در اینستاگرام و همکاری با خواننده‌ای چون آریانا گرانده راه خود را برای ورود به بازارهای جهانی هموار کرد. گروه توایس از 9 دختر کره‌ای با نام‌های جیهیو، نایون، جونگ یون، مومو، سانا، مینا، داهیون، چه یونگ و جویی تشکیل شده است. داستان تشکیل این گروه در سال 2015 مانند تشکیل گروه وان دایرکشن در سال 2010 است. اعضای این گروه در برنامه تلویزیونی (16) یا Sixteen انتخاب شده‌اند و از آن زمان چند آلبوم وارد بازار کردند.

برای خواندن مطلب روتین پوست آیدل‌ها کلیک کنید.

گروه بیگ بنگ (Big Bang)

گروه بیگ بنگ تقریبا کهنه‌کار کی پاپ است و اعضای آن‌ها کاملا خاک صحنه خورده‌اند. موسیقی پاپ کره ای شاید بدون آن‌ها معنا نداشت و برخی از رسانه‌ها در سال‌های گذشته به این گروه پادشاه کی پاپ را داده‌اند، البته قبل از ظهور گروه‌هایی مانند اکسو و بی تی اس.

گروه بیگ بنگ
گروه بیگ بنگ

گروه بیگ بنگ قدمتی بیش از 10 سال در صنعت کی پاپ دارد و برخی از آیدل‌های این گروه دستی بر آتش دارند و جزو بهترین‌ها هستند. شنیدن موسیقی بیگ بنگ کمک می‌کند تا با گذشته کی پاپ و پیشرفتش در طول دوران بیشتر آشنا شوید، پس حتما چند آهنگ از این گروه را گوش کنید.

گروه گرلز جنریشن (Girls Generation)

گروه گرلز جنریشن از گروه‌های دخترانه قدیمی کره‌ای‌ست که در سال 2007 تشکیل شده است. این گروه را با نام اس‌ان‌اس‌دی نیز می‌شناسند. گروه گرلز جنریشن از 8 دختر با نام‌های سانی، تیفانی، هیویئون، یوری، سویانگ، یونآ، سئوهیون و ته‌یئون تشکیل شده است.

گرلز جنریشن
گروه گرلز جنریشن

این گروه دخترانه از معروف‌ترین گروه‌های موج کره‌ای هستند و در کشور کره به آن‌ها لقب خوانندگان ملی و خوانندگان دختر ملی را دادند تا ارزش این گروه در صنعت موسیقی کره و کی پاپ به صورت کامل حفظ شود. این گروه جوایز بسیاری برده است و در سطح جهانی بسیار جا افتاده‌اند.

گروه مومولند (MOMOLAND)

سال 2016 در برنامه FINDING MOMOLAND گروهی تشکیل شد که به سرعت در حال پیشرفت و ترقی است. این گروه مومولند نام دارد و از 9 دختر با نام‌های هه‌بین، یونوو، جین، جوئی، نایون، آهین، نانسی، دیزی و ته ها تشکیل شده است. این گروه استایل تینیجری دارند و با رقص‌ها و آهنگ‌های خودشان که مخصوص خودشان است در صنعت کی پاپ فعالیت می‌کنند. اگر شما هم به گروه های دخترانه کی پاپ علاقه دارید، گروه مومولند را فراموش نکنید و به آهنگ‌هایشان گوش کنید.

معروف‌ترین گروه های کی پاپ کدامند؟

گروه های بسیاری در صنعت پاپ کره کار می‌کنند اما توایس، BTS، اکسو و بلک پینک شهرت جهانی دارند.

بلک پینک با چه خوانندگان معروفی کار کرده است؟

سلنا گومز و لیدی گاگا از معروف‌ترین خوانندگانی هستند که با گروه بلک پینک همکاری کردند.

گروه گرلز جنریشن از چند نفر تشکیل شده است؟

گروه گرلز جنریشن از 8 نفر تشکیل شده است و از معروف‌ترین گروه‌های پاپ کره‌ای هستند.

اگر این مطلب را دوست داشتید، مطلب سوالات متداول کی پاپ را بخوانید.

درباره امیرحسین سربیشه

از گذاشتن پست تو فروم‌ها شروع کردم. 12 سالم بود که در دوره‌های خبرنگاری یونیسف یاد گرفتم چگونه بنویسم. بعد تو مجله‌های مختلف شروع به کار کردم و دست سرنوشت من رو به اینجا رسوند.

68 نظر در “با گروه‌های پاپ کره ای بیشتر آشنا شوید؛ از بی تی اس تا اکسو”

  1. من کی پاپر هستم و آرمی و بلینک هستم باید بگم این مطلب چیز هایی کم داشت و گروه ها به درستی توصیف نشده بودن مثل این که بی تی اس بزرگ ترین فندوم جهان رو داره و بعد از اون بلک پینک و در مورد آر ام یا همون مونی خودمون معنی اسمش هیولای رپ نیست معنی لقبش هست یعنی رپ مانستر هر چند عالی بود قصد بی احترامی نداشتم فقط نظرمو گفتم ممنون خسته نباشید

  2. اهنگ هیولایک دت بهترین اهنگ هست
    واالان بهترین اهنگ تویه کل جهان pink venom
    هستش من که دوست دارم

  3. بلک پینک بهترین گروه گرل بند
    جهان چون اونا دوست داشتنی هستن
    اگه بزنید بهترین ایدل زن کیپاپ
    جنی میاد .و لیسا هم تویه ایدل های مرد
    اولین هستش واز تهیونگ هم بالاست ….
    و اینکه اونایی میگن که بی تی اس بهتره
    از نظر من بلک پینک بهتره واینو یه بلینک
    واقعه ای میفهمه
    یا عنصر بلینک

  4. سایتتون خیلی خوبه
    و از این مطلب خیلی خوشم اومد تمامی این گروه ها فوق العاده هستن ولی لطفا گروه کارد رو هم به این لیست اضافه کنید چون واقعا کارشون عالی هست .
    در ضمن بنده مولتی فن هستم و گروه های کییپاپ هیچ فرقی برام ندارن و همشون رو دوست دارم 🙂

  5. اکسو کینگ💪ببین من خدم هم اکسوال عم هم ارمی
    ولی بی تی اس بهترین کیپاپه
    و بزرگترین فندوم رو داره
    و این داستان گرمی عی که گفتی شایعس
    اکسو هیچوقت تو گرمی شرکت نکرده
    اگه همچین اتفاقی میوفتاد خد گرمی میگفت
    اکسو هم زمان خدش کینگی بود برا خدش و هست
    بی تی اس و اکسو هردو کینگن🙃

  6. سلام من یه ارمیم و بهشون افتخار میکنم
    اونا واقعا با تلاش خودشون به اینجا رسیدن و کلی زحمت کشیدن پس لیاقت بهترین چیزها و حمایت هارو دارنن امیدوارمممم که همیشهه بترکونند😍💪🏻
    و ما ارمی هاهم همیشههه پشتشونیممممم و ازشون برای این همه لحظه های خوبی که واسه تک تکمون ساختن ممنونممممم 🥺🥺🥺💜💜💜💜💜
    ⠀. ◣ ◢
    ⠀⠀█ █
    ⠀⠀█ █
    ⠀⠀◤ ◥

  7. وایییییییییییی توایسسسس عشقه خیلی گروه موفق و بزرگه فندومش کیوت ترین فندومه اونا عشقههههههههههههن
    بلک پینکم عالیه مح یه بلینک و یه وانس اتیشیم کاشکی از جی آیدلم میزاشتین

  8. باورم نمیشه که بلک پینک دو سال دیگه تاریخ همکاریش تموم میشه 😔😔😔من یه بلینک هستم و عاشق بلک پینک. کلا گرل گروپ ها رو یه ذره بیشتر دوست دارم و نیمه وانس و نیمه آرمی هستم. از بین آهنگ های بی تی اس not today رو پیشنهاد میکنم

  9. فکنم اینجا هیچ کس طرفدار توایس نیست من عاشق توایس هستم بهتون پیشنهاد میکنم چندتا از اهنگ هاشونو گوش بدین مثلgood at love

  10. اکسو فوق العادس اونا بهترینن
    البته من طرفدار بی تی اس هم هستم
    دوتاشونو دوست میدارم 🥰
    اکسو بی تی اس 😘

  11. من یه ارمی دو ایشه ویه تهیونگ لاورم بی تی اس بزرگتری بوی بند جهان هست .
    من افتخار میکنم که ارمی هستم

  12. واقعا بیگ بنگ همیشه کینگ کیپاپ میمونه
    این همه خواستن زمینش بزنن
    ولی نتونستن
    Im still alive:)💛

  13. فقط و فقط بلک پینک واقعا بی نظیره این گروه عالیه چون بلک پینک واقعا عاشق بلینکی هاش هست همه میگن که بلک پینک به بلینکی ها اهمیت نمیده برید ویدیو هاش رو ببینید بعد بگید ممنون میشم یکم بیشتر بزارید ممنون میشم

  14. سلام من قبلا ارمی بودم و الان فن بیلی هستم و دیگه ارمی نیستم.این توضیح بدای کسایی که می گن اکسو بزرگترین بوی بند جهانه.
    اکسو و بی تی اس تو یه رده قرار دارن ولی بی تی اس بخواطر اداره بزرگترین فندوم جهان بیشتر شناخته شده.

  15. خیلی ممنون از توضیح خوبتون و کیپاپر ها نباید دعوا کنین همه گروه ها عالین من خودم ارمی هستم ولی نباید به اکسوال ها بگیم ما گرمی رفتیم ما بیلبورد رفتیم وقتی رابطه بی تی اس و اکسو خوبه چرا ارمی ها و اکسو ال ها خوب نیستن؟ بنظرم باید به هم احترام بزارین من خودم 3 ساله فن کیپاپ هستم من ارمی و بلینک و اکسوال و میراکل و اگاسه و فن ایو هستم👑🎶

  16. اکسو بهترین بوی بند کیپاپه بنظرم وامیدوارم با کامبکشون بترکونن🎊🎉🎉🎉🎊🎁🎀

  17. و همچنین این سوال رو هم لطفل جواب بدید
    به نظرتون کدوم رقص رو انجام بدید شانس بیشتری داره؟؟

  18. اقای سر بیشه
    کدوم نوع اهنگ خارجی؟ و از چه کسی ؟
    مناسب تر برای خواندن اودیشن هست؟؟
    میشع بگید که اون اهنگ رو انتخاب کنم و بخونم ممنون

  19. سایتتون خیلی مزخرفه😂
    اکسو بزرگترین بوی بنده جهانه
    و.اینم بگم که..
    اکسو گرمی رو برد ولی ردش کرد و گفتن بی تی اس گرمی رو برد چون دوست داشتن بی تی اس ببره و اکسو.بزرگترین فندوم جهانه
    و زر نزنید

  20. من یک ارمی هستم و ارزو دارم تو کنسرت بی تی اس شرکت کنم امیدوارم همه ی ارمی ها در کنسرت بی تی اس شرکت کنن
    پرچم بی تی اس همیشه بالاست

  21. سلام مرسی از سایت خوبتون اما عزیزم اکسو در گروه های کیپاپ نفر اول نه بی تی اس

  22. بی تی اس بهترییییییییییییییین و عشششششششششق ترین گروه جه تو کیپاپ چه بین همه بند های دنیاس اونا خعلی خوب و عخشن
    به امید اینکه همه ارمی ها با هم بریم کنسرت هعییییی
    فایتینگ آرمی

  23. به نظرت یکم زیاد نبود مال بلک پینک تاحالا خیلی از رکوردارو جابجا کردن بعد تو همینو نوشتی 😕😕😕

  24. سلام مرسی بابت مطالب خوبتون من یه اکسو الم و بشدت پیشنهاد میکنم آهنگاشونو گوش بدین خخخیییلللییی خوبن در واقع اکسو سختی های زیادی رو کشید و با موانعی که سر راهش بودن بازهم کینگ کیپاپ اکسو ایز لاو,😍😍😍😍

  25. واقعا کیپاپ همه اش عالیه🤩بی تی اس که خیلی خیلی دوست داشتنیه🥺🔰
    فایتینگ آرمی💜💜💜💜💜💜💜💜

  26. پس سوپر جونیور کووو؟؟ ببخشید ولی سایت بسیار چرت پرتی دارین ..شایینی کووو

  27. سلام من یه بلینکی و ارمی هستم به نظر من بلک پینک و بی تی اس عالین دوست دارم برم کنسرتشون حتی اگه یکبارم شده برم کنسرتشون همیشه پرچم بلک پینک و بی تی اس بالا میمونه

  28. من از سال ۲۰۱۴ اکسوال هستم و حتی حاضرم بخاطرشون به همه کار دست بزنم و من بایسم چانیولههه
    ممنون بابت سایت خوبتون

  29. aliiiiii bod.blackpink behtarinehhhhhhhhhhhhhh.malake haye kpop.parchame blinka balast;)

  30. بلک پینک عالیهههههههههه نفس من چهار تا ملکه که بر کیپاپ و قلب بیلینک ها فرمانروایی میکنند بلک پینک بهترینه،بهترینه بهترینه

  31. سلام من یک اکسو ال هستم و از ۹ سالگی تا الان که ۱۴ سالمه اکسو الم، کاش بیشتر میداشتید البته بگم من فقط اکسو ال نیستما تقریبا ۳ ساله ارمیا هم هستم و حاضرم برای بی تی اس و اکسو جونم و بدم .

  32. ببخشید چرا راجع به گروه گات سون نذاشتید
    من هم ارمی وهم اگاسه هستم و آهنگ not by the moon و you calling my name رو پیشنهاد میکنم😄

  33. من ارمی هستم و به نظرم واقعا بی تی اس محشره….
    به شما پیشنهاد میکنم که حتما چند تا از اهنگ هاشون رو گوش بدید
    من عاشق اهنگ idol dna dark & wild dynamite filter هستم و این 5 اهنگ رو بهتون پیشنهاد میکنم
    اهنگ lights هم خیلی قشنگه
    جدیدترین اهنگ بی تی اس life goes on هستش که محشرهههههههه اینم حتما بهتون پیشنهاد میکنم
    اهنگ filter از جیمین هستش
    شده بعضی ها اهنگ dark & wild رو گوش داده باشند و دوست نداشته باشند ولی لطفا یکبار کامل گوشش بدید اولش خيلی خشنه ولی وساش خیلی قشنگه
    من همیشه جیمین رو الگوی خودم قرار میدم تا مثل اون موفق بشم البته امیدوارم
    شما هم برای بهتر موفق شدن (اگر بخواید ایدول بشید) یک ایدول رو الگوی خودتون قرار بدید

  34. بی تی اس تا ابد معروف خواهد ماند و پرچم بی تی اس از همه بالا تره البته گروه ها دیگه هم هستن که عالین ولی بی تی اس یه چیز دیگس من وقتی با بی تی اس آشنا شدم عاشقشون شدم ولی گروه اکسو برام جالب بود میخواستم باهاشون آشنا شم عالی بودن ولی هیچ گروهی اندازه ی بی تی اس به قلبم ننشست بی تی اس فوقلاده هست و حقشه اگه خیلی معروفه چون براش زحمت کشیده امیدوارم و مطمعنم که بی تی اس همیشه پرچمش بالا خواهد بود

  35. من یه بلینک هستم
    به نظرم بلک پینک خیلی خوبه🤩
    ولی نمیخوام به بقیه کیپاپ ها توهین کنم. همه کی پاپ ها خوبن.
    پرچم بلک پینک تا ابد بالاست💖🖤

  36. بچه ها من عاشق BTS ام و هیچ وفت به گروه های دیگه هیت نمی دم .
    و این کار که در گروه ها میگن من کاپل فلانی رو دوست دارم اشتباس چون ما این حق را نداریم اونارو از هم جدا کنیم چون اونا یک خوانواده هستند که عاشق همدیگن و وقتی کامنت هارو میخونن که یکی بیشتر از اون یکی بهش عشق ورزیده شده و به خودش هیت داده شده باشه خیلی ناراحت میشن . ایدل ها هم انسانند بیاین به حقوقشون احترام بزاریم ، ازشون حمایت کنیم ، اون ها هم احساس دارند ، ناراحت می شوند ، خوشحال می شوند ، عاشق می شوند . بیاید در حقشون ظلم نکنیم . ( انسانم آرزوست )

  37. اکسو فوق العادست من به شخصه حاضرم برم کنسرت اکسو بعدش بمیرم ، فوق العاده عالین اونا واقعا شیاستگیشو داشتن که کینگ کیپاپ هستن 👑👑👑👑👑👑👑👑👑👑

  38. مانورا عزیز، اگر در بستر اینترنت و سایت می‌خواید از مطالب استفاده کنید، حتما به منبع لینک بدید.
    اگر در شبکه‌های اجتماعی و دیگر پلتفرم‌هاست ممنون میشم ایدی اینستاگرام ما رو هم بذاری.
    لینک: اینستاگرام

  39. سلام میشه از متن سایت استفاده کنم؟
    میخوام تو مقاله ای درست میکنم استفاده کنم

  40. من خودم به شخصه عاشق بی تی اس هستم و گروه بلک پینک و اکسورو هم دوست دارم ممنون با بت متن خوبت فقط کاش از اکسو هم بیشتر میزاشتی که بین گروه ها فرق گذاشته نشهಥ⌣ಥ

  41. جای ان سی تی واقعا خالی بود…
    لطفا ان سی تی هم اضافه کنین چون یه سبک جدید از کیپاپ رو نشونم داد

  42. بلک پینک واقعا عالی هستن من عاشقشونم امیدوارم یک روز در کنسرت آنها حضور پیدا کنم

  43. ممنون از شما که نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتید. بله امیدوارم بتونید برید کنسرت بی تی اس

  44. من خودم ارمی هستم و واقعا از کار پسرای بی تی اس خوشم میاد .. حاضرم تمام زندگیمو بدم تا برای یح بارم کح شده تو کنسرت بی تی اس شرکت کنم:)
    مرسی بابت توضیحاتتون درمورد گروه های پاپ .. بح اطلاعاتم اضافه شد.
    ممنونم:)

  45. بی تی اس واقعن کارش حرف نداره…مخصوصن با اهنگ جدیدش داینمایت که ترکونده….اعضای بی تی اس هم واقعن خوبن….یعنی عالی هستن…اخلاق،زیبایی،صدا و هممه چی…..کامل و بی نقص…واقعا دوست داشتنی هستن…

  46. من بلینکم اونا عالیییننن 😍💗
    همه‌ی گروه‌ها عالین من بلک پینک برام قشنگ‌تره 🙂

دیدگاهتان را بنویسید