نقد و بررسی سریال Sweet Tooth؛ آیند‌ه‌ای خطرناک اما شیرین

نقد و بررسی سریال دندان شیرین

سال 2021 برای نتفلیکس و مخاطبان نتفلیکس سال بزرگی بود. با وجود انتشار سریال‌هایی مثل بازی مرکب، نتفلیکس به موفقیت بالایی در میان دیگر شبکه‌های اینترنتی و کابلی دست یافت. به عبارت دیگر نتفلیکس توانست بیشتر از قبل دیده شود و جدیدترین سریال‌های این شبکه نیز مورد توجه قرار گرفتند. سریال دندان شیرین یا Sweet Tooth که موفق به قرار گرفتن در لیست 10 سریال پربازدید نتفلیکس شد، از سریال‌های جدید نتفلیکس برای 2021 است. نقد و بررسی سریال Sweet Tooth با استقبال خوبی از مخاطبان و منتقدین روبرو شد و حتی برای فصل دوم نیز تمدید گردید. در این مطلب به معرفی و نقد سریال Sweet Tooth خواهیم پرداخت.

با اون یا این همراه باشید.

معرفی سریال دندان شیرین

سریال‌های اقتباسی و کامیکی، جایگاه ویژه‌ای بین دنیای فیلم و سریال کسب کردند. کامیک‌های مارول، دی سی و دیگر کامیک‌های مصور بیشتر از هرچیزی برای مخاطبان جوان امروزی جذاب شده و سازندگان نیز در همین زمینه فعالیت بیشتری دارند. سریال Sweet Tooth یکی از سریال‌هایی‌ست که با انتشار در سال 2021 توجه زیادی را به خود جلب کرد. این سریال، یکی از سریال‌های آخرالزمانی و نوجوانانه‌ی نتفلیکس بود که در یک دنیای فانتزی اتفاق می‌افتاد.

سریال دندان شیرین یا Sweet Tooth بر اساس کامیک‌های مصوری با همین نام ساخته شده است که این کامیک‌های مصور به ورتیگو متعلق می‌باشند و توسط جف لمیر نوشته شدند. ورتیگو یکی از معروفترین دسته کامیک‌های سوپرکمپانی دی سی است که آن را با آثاری چون بتمن، سوپرمن و لیگ عدالت می‌شناسیم.

سریال دندان شیرین بر اساس کمیک های دی سی است.

سازندگان سریال دندان شیرین جیم میکل و بث شوارتز هستند. بث شوارتز تجربه‌ی نویسندگی برای دیگر سریال‌های دی سی، همچون سریال کمان (Arrow) و افسانه‌های فردا (Dc’s Legends of Tomorrow) را نیز دارد. از دیگر سازنده‌های نام آشنای این سریال می‌توان به رابرت داونی جونیور و سوزان داونی اشاره کرد. مرد آهنی از کامیک‌های مارول به کمک ستاره و سلبریتی محبوب آمریکایی سوزان داونی، تهیه کنندگی سریال دندان شیرین از کامیک‌های مصور دی سی را برعهده داشتند.

اگرچه سریال Sweet Tooth امسال مهمان چشم‌های مخاطبان نتفلیکسی و غیرنتفلیکسی بود؛ اما در واقع ساخت سریال دندان شیرین از سال 2019 شروع شد و به دلیل پاندمی کرونا تاخیر خورد. داستان سریال با اینکه در آمریکا اتفاق می‌افتد، اما در لوکیشن‌های چشم‌نواز نیوزلند فیلمبرداری شده است. ستارگان و بازیگران خوب زیادی نیز در این سریال وجود دارند.

سریال Sweet Tooth بازیگران با استعدادی دارد.

نانسو انوزی در نقش تامی جپرد، کریستین کانوری بازیگر با استعداد و کم سن و سال هالیوود در نقش گاس، و بازیگر دختر جوان استفانی اوون در نقش بر، جزو‌ شخصیت‌های اصلی این سریال هستند. ویل فورت، ستاره‌ی سریال “آخرین مرد روی زمین” نیز در این سریال در نقش پدر گاس حضور دارد.

سریال یک راوی نیز دارد که نقش راوی را جیمز برالین برعهده دارد. نقد و بررسی سریال Sweet Tooth که اکثرا مثبت بود، توانست سریال دندان شیرین را در لیست سریال‌های پربازدید نتفلیکس در سال 2021 قرار دهد و به یکی از آثار دیدنی در ژانر فانتزی، آخرالزمانی و درام تبدیل کند.

پیشنهاد مطالعه: معرفی سریال Arcane

داستان سریال دندان شیرین

داستان سریال دندان شیرین، راجع به دنیای پسا-ویروس است. روزی از روزها، در زمین یک اتفاق عجیب می‌افتد و یک ویروس خطرناک در سراسر زمین پخش می‌شود. وقتی نام ویروس را می‌شنویم احتمالا همه‌ی ما اولین چیزی که فکر می‌کنیم پاندمی‌ای است که بشر طی این مدت درگیر آن بود. جذابیت سریال نیز همینجاست. پخش شدن یک ویروس خطرناک که باعث می‌شود نگاهی عمیق‌تر به زندگی شخصیت‌های سریال و چگونگی برخورد آن‌ها و نحوه‌ی زندگی کردن آنها داشته باشیم.

داستان سریال نیز پس از همین ویروس شروع می‌شود. البته اشتباه نکنید. این ویروس مثل کرونا نیست. ویروسی که در سریال نام آن را بیشتر به اتفاق بزرگ ارجاع می‌دهند، باعث شده تا نسل جدیدی از فرزندان که متولد می‌شوند، شبیه حیوانات و پرندگان باشند. درست است! یعنی بیشتر اعضای بدنشان را انسان هستند و نصف دیگرشان را نیز از مادرِ اصلی خود، یعنی طبیعت قرض گرفتند!

سریال دندان شیرین راجع به یک ویروس است.

سریال دندان شیرین، سه داستان موازی را در هر قسمت پیش می‌برد. داستان اول راجع به یک پسرک کوچولو نیمه گوزن-نیمه انسان به نام گاس است. گاس که با پدر خود زندگی می‌کند یک پسر مهربان، خوش‌اخلاق و خوش‌بین است که باید در دنیای پسا-ویروسی زنده بماند.

چرا که افرادی معتقدند که این موجودات جدید نمی‌توانند بین انسان‌ها زندگی کنند. اما گاس طی وقایعی با یک مرد جوان آشنا می‌شود و برای پیدا کردن مادر که تنها یک عکس از او دارد راهی سفر می‌شود. گاس در این سفر درگیر داستان‌های زیادی می‌شود و با شخصیت‌های مختلفی نیز آشنا می‌شویم که در سریال جریان دارند.

داستان موازی دوم راجع به یک دکتر خبره است سعی در پیدا کردن درمان این بیماری دارد. اما ممکن است در دوراهی بزرگی قرار بگیرد که تصمیم‌گیری برا او سخت باشد. خصوصا که همسر او نیز مبتلا به بیماری می‌گردد و باید تمام سعی خود را بکند تا او را زنده نگه دارد.

داستان موازی سوم، در مورد یک شخصیت مهربان به نام ایمی است. ایمی یک تراپیست می‌باشد و یک محیط امن را برای موجودات متفاوت فراهم کرده تا از آنها در برابر انسان‌ها محافظت کند. این سه داستان همگی توسط یک صدای گرم بازگویی می‌شوند. صدای راوی فیلم که جیمز برالین این نقش را برعهده دارد و باعث جذاب‌تر شدن سریال گردیده است.

پیشنهاد مطالعه: معرفی سریال بازی مرکب

نقد سریال Sweet Tooth

نقد سریال دندان شیرین، به عنوان سریالی جدید و خلاق از شبکه‌ی نتفلیکس‌، نمره‌های مثبتی را از سوی منتقدین و کاربران دریافت کرد. سریال دندان شیرین دنیایی را به تصویر می‌کشد که تلخی‌ها و شادی‌ها به صورت متعادل وجود دارند. لوکیشن زیبای فیلم، داستان جذابی که بتوان با آن ارتباط برقرار کرد، بازیگران مستعد و فیلمنامه‌ی اقتباسی بدون ضعف، همگی در مثبت بودن نقد و بررسی سریال Sweet Tooth نقش داشتند.

نقد سریال دندان شیرین مثبت است.

سریال دندان شیرین به خوبی می‌تواند در عمق غیرواقعی بودن دنیای فانتزی‌ای که دارد، چالش‌های واقع‌گرایانه را نشان دهد. سریال دندان شیرین با کیفیت ساخت بالایی که دارد، توانسته به گونه‌ای باشد که رنج خاصی از مخاطبین را به خود اختصاص ندهد بدین معنا که تقریبا با هر سن و سالی می‌توان به تماشای آن پرداخت و از مسیر ماجراجویی خانوادگی‌ شخصیت‌های این سریال و چالش‌های آن‌ها لذت برد.

منتقدین برای نقد سریال Sweet Tooth از کلماتی همچون زیبا، خاص و شیرین، و تاثیرگذار استفاده کردند. اما بهترین توصیفی که برای این سریال می‌توان به کار برد، بالغ و کامل بودن آن است که توانسته عناصر زیادی را به شکلی جذاب به نمایش بگذارد.

فصل دوم سریال Sweet Tooth

با موفقیت بزرگی که فصل اول سریال Sweet Tooth داشت، جای تعجب نبود که نتفلیکس آن را برای فصل دوم تمدید نکند. سریال دندان شیرین همانند سریال بازی مرکب توانست بازدید زیادی را برای یک فصل جذب کند و همین برای نتفلیکس کافی بود تا ساخت آن را ادامه دهد. احتمالا برای فصل دوم نیز باید منتظر هشت قسمتِ تقریبا یک ساعته باشیم. اما با توجه به اینکه سریال دندان شیرین تازه تمدید شده است و اطلاعات زیادی نیز از آن منتشر نشده، باید برای اواسط یا اواخر سال‌ 2022 و یا سال 2023 انتظار پخش آن را داشته باشیم.

پیشنهاد مطالعه: نقد فیلم تیک تیک بوم

سخن آخر

سریال دندان شیرین، یکی از آثار خوب تلویزیونی نتفلیکس است که مطمئنا ارزش تماشا را دارد. چرا نه نقد سریال دندان شیرین توسط کاربران و منتقدین مثبت بوده است. پس می‌توان مطمئن بود که با یک اثر دیدنی و جذاب از سوی نتفلیکس مواجه هستیم. این سریال توسط نتفلیکس تمدیده شده و احتمالا در سال 2023 شاهد انتشار فصل دوم خواهیم بود.

درباره امید کوچکی

از وقتی که یادم میاد با کلمات درگیر بودم و نوشتن را دوست داشتم. همیشه تکنولوژی و فیلم و سریال رو دوست داشتم. اینطوری می‌تونستم از دنیای واقعی دور بشم و علاقه‌هامو دنبال کنم.
با این اوصاف همیشه سعی می‌‌کردم و می‌کنم که قدم در راه علاقه‌هام بردارم.

دیدگاهتان را بنویسید