10 انیمیشن با دوبله فارسی که در تاریخ ماندگار شدند!

انیمیشن با دوبله فارسی

انیمیشن‌های بسیاری در این سال‌ها با دوبله فارسی ارائه شدند، اما تنها برخی از آن‌ها تبدیل به نوستالژی ایرانیان شدند. برخی از این انیمیشن های دوست داشتنی بعد از دوبله فارسی فروششان چند برابر شد. در اینجا می‌خواهیم 10 انیمیشن با دوبله فارسی را معرفی کنیم که با دوبله فارسی شاهکار شدند. پس تا انتهای این مطلب همراه اون یا این باشید چون می‌خواهیم خاطره بازی کنیم!

رییس مزرعه (Barnyard)

انیمیشن رییس مزرعه به کارگردانی مایک گسوی در سال 2006 اکران شد. این انیمیشن محصول مشترک کشور آلمان و آمریکا است و جزو محبوب‎ترین انیمیشن‌ها در سال 2006 محسوب می‌شود. البته در خارج از ایران فروش خوبی نداشت، اما بعد از دوبله فارسی فوق‌العاده در تمامی جهان محبوبیت کسب کرد. رئیس مزرعه در ایران با مدیریت دوبلاژ آقای علیمردانی انجام شد.

انیمیشن با دوبله فارسی رییس مزرعه
حتما این انیمیشن با دوبله فارسی ببینید.

داستان این انیمیشن کمدی و خانوادگی است. داستان درباره یک مرزعه شاد و با صفاست که حیوانات در آن با آرامش در کنار هم زندگی می‌کنند و ریاست این مزرعه با گاوی به نام بن است. بن باید در قبال مزرعه و حیوانات بسیار مسئولیت پذیر باشد. سازنده‌های رییس مزرعه اعلام کردند که اگر این انیمیشن دوبله فارسی نمی‌شد، شاید الان محبوب نبود!

شگفت انگیزان (The Incredibles)

انیمیشن آمریکایی شگفت انگیزان به کارگردانی و نویسندگی برد بیرد توسط شرکت بزرگ والت دیزنی در یکی از استودیوهای انیمیشن سازی پیکسار ساخته شد و در سال 2004 در آمریکا اکران شد. انیمیشن شگفت‌ انگیزان دو جایزه مهم اسکار، شگفت انگیزان بهترین انیمیشن و بهترین تدوین صدا را در همان سال به خود اختصاص داد.

شگفت انگیزان دوبله فارسی زمانی برای ما نوستالژی شد که در آن از لهجه‌های شیرین رشتی، آبادانی و… استفاده شد. دیگر همه دیالوگ دیدی؟ ندیدی؟ تکون خورد را یادمان هست!

انیمیشن با دوبله فارسی شگفت انگیزان
خاطره انگیز ترین انیمیشن با دوبله فارسی

به دلیل استقبال بی نظیر مخاطبان و منتقدان از این انیمیشن کارگردان و شرکت سازنده قسمت دوم این انیمیشن را چندین سال بعد اکران کرد، اما مانند قسمت اول خاطره انگیز نبود.

انیمیشن با دوبله فارسی عصر یخبندان

انیمیشن عصر یخبندان دارای ماجرایی کمدی و ماجراجویانه است که توسط شرکت بزرگ آمریکایی به نام فاکس تولید شده است. اولین قسمت این انیمیشن زیبا که دوستی انسان و حیوان را به زیبایی به تصویر می‌کشد در سال 2002 اکران شد و نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین انیمیشن شد.

دوبله فوق‌العاده قسمت اول با صدای شخصیت‌هایی مانند مندی، سید و دیگو این انیمیشن را بسیار نوستالژی کرد و باعث شد جزو بهترین انیمیشن با دوبله فارسی باشد.

انیمیشن با دوبله فارسی عصر یخبندان
جملات بامزه سید در این انیمیشن با دوبله فارسی جذاب است

درسال 2006 قسمت دوم این انیمیشن به روی پرده رفت که با استقبالی بی‌نظیر رو به رو شد. قسمت دوم عصر یخبندان در سال 2007 در جشنواره PGA نامزد دریافت بهترین فیلم انیمیشن شد. در سال 2009 قسمت سوم و 2012 قسمت چهارم و در سال 2016 قسمت پنجم از انیمیشن عصریخبندان اکران شدند.

کارخانه هیولاها (Monster Inc)

انیمیشن کارخانه هیولا‌ها محصول کمدی مشترکی از دو شرکت بزرگ آمریکایی والت دیزنی و پیکسار است که به کارگردانی پیت داکتر در سال 2001 اکران شد. این انیمیشن نامزد جایزه اسکار و برنده جایزه اسکار بهترین ترانه شد.

کارخانه هیولاها با استقبال بی نظیر مخاطبان رو به رو شد. چرا این انیمیشن با دوبله فارسی محبوب شد؟ شاید به دلیل جمله به هیمالیا خوش آمدید با لهجه شیرین ترکی! اگر می‌خواهید شاهکار دوبله داشته باشید کافی‌ست با محمدرضا علیمردانی تماس بگیرید.

انیمیشن با دوبله فارسی کارخانه هیولاها
ماجراهای سالیوان و مایک شما را می‌خنداند

کارخانه هیولا‌ها جزو آن دسته از انیمیشن‌هایی است که دارای ریتمی تند و طنزهای زیبا برای بچه‌ها است. داستان در شهر هیولا اتفاق می‌افتد و هیولا‌ها برای تامین انرژی، بچه‌ها را می‌ترسانند و جیغ آن‌ها را به انرژی تبدیل می‌کنند اما در یکی از شب‌ها دختر بچه‌ای وارد شهر هیولا‌ها می‌شود و با سالی و مایک ماجراهایی را رغم می‌زنند که بسیارجذاب و دیدنی است.

انیمیشن با دوبله فارسی لوراکس (The Lorax)

انیمیشن لوراکس توسط شرکت آمریکایی ایلومینیشن اینترتینمنت در سال 2012 اکران شد. با اینکه این شرکت معروفی در زمینه انیمیشن سازی نیست اما لوراکس بسیار جذاب و خوش رنگ و دل نشین است و ریزه کاری‌هایی که در این انیمیشن به کار رفته که می‌تواند ازنظر گرافیکی با انیمیشن‌های روز دنیا رقابت کند.

چرا لوراکس به یک انیمیشن فوق‌العاده با دوبله فارسی تبدیل شد؟ دوبله گلوری با گویندگی و سرپرستی مهرداد رئیسی کاری با این انیمیشن کرد که حتی تیلور سوییفت و زک افرون گویندگان این انیمیشن نتوانستند بکنند. دوبله تمامی شعرها و آهنگ‌ها به زبان فارسی همراه با گیتار الکتریک ترکیبی شاعرانه بود. دیگر همه جمله “بابا بابا من بد نیستی‌ام” را به خاطر داریم!

داستان بسیار زیبای لوراکس هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند. داستان از این قرار است که فردی ثروتمند از راه فروش اکسیژن به ثروت زیادی رسیده است، اما شخصی به نام تد بسیار تلاش می‌کند تا بتواند در شهر خود درخت طبیعی پیدا کند.

شرک (Shrek)

غول سبز رنگ مهربان به نام شرک که اولین قسمت آن در سال 2001 براساس کتاب تصویری افسانه‌ای با همین نام ساخته شده است. این انیمیشن پر طرفدار و جذاب و کمدی محصول آمریکا است. شرک جوایز زیادی را در سال 2001 به خود اختصاص داد از جمله اسکار بهترین انیمیشن را از آن خود کرد و برای دریافت نخل طلا با پیتر پن دیزنی به رقابت پرداخت. دوبله شرک نیز در تاریخ ماندگار شد، مخصوصا صدای خر شرک!

انیمیشن با دوبله فارسی شرک
شرک: غول‌ها مثل پیازن. خر: یعنی بوگندو‌ان؟

داستان شرک درباره یک پرنسس است که در قلعه زندانی شده است، شرک برای بازپس گرفتن باتلاقش از موجودات افسانه‌ای مجبور می‌شود پرنسس را نجات دهد اما این تنها ابتدای ماجراست. شرک 2 و 3 و 4 در سال‌های 2002 و 2007 و 2010 ساخته و اکران شدند. حرف‌هایی درباره قسمت جدید این انیمیشن نیز وجود دارد.

انیمیشن با دوبله فارسی باب اسفنجی

انیمیشن باب اسفنجی از پر‌طرفدارترن انیمیشن‌های فانتزی و کمدی روز دنیا به شمار می‌آید که اولین قسمت آن در سال 1999 توسط شبکه نیکلودین آمریکا تولید و پخش شد که تا به امروز هم ساخت آن ادامه دارد. باب اسفنجی‌ 50 جایزه از جشنواره‌های مختلف را به خود اختصاص داده و جزو محبوب‌ترین و موفق‌ترین انیمیشن‌های در سراسر دنیا محسوب می شود.

انیمیشن با دوبله فارسی باب اسفنجی
به جای باب اسفنجی چندین نفر صحبت کردند

چندین دوبلور فوق‌العاده از جمله هومن حاج عبدالهی به جای باب اسفنجی حرف زدند و شاید دلیل ماندگاری این شخصیت همان دوبله حرفه‌ای و فوق‌العاده است. صدای باب اسفنجی و پاتریک در تاریخ انیمیشن با دبله فارسی ماندگار شدند.

فروزن (Frozen)

از بهترین انیمیشن‌های ساخته شده توسط شرکت دیزنی، انیمیش فروزن است که در سال 2014 اکران شد. این انیمیشن برگرفته از رمان ملکه برفی اثر هانس کریستین آندرسن است که جوایز زیادی از جمله اسکار بهترین انیمیشن و بهترین ترانه را مال خود کرده است. ترجمه تمامی شعرهای دیزنی و برگرداندن آن به فارسی همراه با دوبله عالی دوبلورهای ایرانی السا و آنا را در دل کودکان فارسی جا انداخته است.

انیمیشن با دوبله فارسی فروزن
آهنگ Let it go را همه حفظ هستند

السا از قدرت جادویی خاصی برخوردار است که بر حسب اتفاق با این قدرت خود به خواهرش آنا آسیب می‌رساند و ماجرای فروزن از اینجا شکل می‌گیرد. فروزن انیمیشنی جذاب و فانتزی و موزیکال می‌باشد که هر دختر بچه‌ای را مجذوب خود می‌کند. توصیه می‌کنیم حتما این انیمیشن با دوبله فارسی ببینید.

ابری با احتمال بارش کوفته قلقلی

اولین قسمت از انیمیشن ابری با احتمال بارش کوفته قلقلی در سال 2009 توسط شرکت سونی پیکچرز ساخته و اکران شد. داستان این انیمیشن زیبا با اقتباس از کتاب جودی بارت می باشد. داستان انیمیشن پر از شوخی‌های ظریف و جذاب است و درباره پسری نابغه و باهوش به نام فلینت که همیشه در حال اختراع کردن چیزهای عجیب و غریب و پیچیده است.

او با اختراعی بزرگ و عجیب خود ماجراهای این انیمیشن را رغم می‌زند. قسمت دوم این انیمیشن که یه جورایی ادامه قسمت اول محسوب می‌شود در سال 2013 اکران شد. برای دیدن انیمیشن ابری با احتمال بارش کوفته قلقلی با ما همراه باشید.

کورالین (Coraline)

انیمیشن کورالین با سبکی زیبا از استاپ موشن در سال 2009 ساخته شده است که داستانش براساس رمانی از نیل گیمن است . کورالین را هنری سیلک کارگردانی و شرکت انیمیشن سازی focus feature آن را ساخته است. با این که کورالین در ژانر انیمیشن‌های ترسناک قرار می‌گیرد اما با استقبال زیادی از جانب مخاطبان و منتقدین روبه رو شد.

دوبله کورالین چرا ماندگار شد؟ چون صداهای دوبلورهای چون مینا مومنی، ساناز غلامی، رهبر نوربخش، معصومه احسانیان و کیوان عسگری به خوبی بر روی شخصیت‌ها می‌نشست.

انیمیشن با دوبله فارسی کورالین
کورالین بسیار فلسفی است

داستان از آنجا شکل می‌گیرد که کورالین به همراه پدر و مادر خود به خانه‌ای قدیمی و بزرگ نقل مکان می‌کنند. کورالین دختری معمولی و تنهاست که دوستی برای بازی کردن و وقت گذراندن ندارد اما با اتفاقاتی که می‌افتد او درگیر ماجراهایی می‌شود که بهتر از با دیدن این انیمیشن زیبا لحظاتی را با کورالین و ماجراهایش بگذرانیم.


شاید دوست داشته باشید این مطالب را هم بخوانید:

انیمیشن دوبله فارسی جمع بندی

انیمیشن با دوبله فارسی که خوب و روان باشد، کاری با روانتان می‌کند که تا هیچگاه آن را فراموش نمی‌کنید، پس بهتر است انیمیشن با دوبله فارسی ببینید و لذت ببرید. چه انیمیشنی در لیست ما خالی بود، در قسمت نظرات بنوبسید.

درباره تیم محتوا اون یا این

تیم محتوا اون یا این جمعی از تولیدکنندگان محتوا حرفه‌ای هستند که امیدواریم از نوشته‌های آن‌ها نهایت استفاده و لذت را ببرید.

1 نظر در “10 انیمیشن با دوبله فارسی که در تاریخ ماندگار شدند!”

دیدگاهتان را بنویسید