بهترین سریال های ابرقهرمانی سال‌های اخیر

بهترین سریال ابرقهرمانی

در کودکی همه ما دوست داشتیم حداقل یک قدرت خارق العاده داشته باشیم تا بتوانیم قهرمان زندگی پدر و مادرهایمان باشیم و دوستان‌مان را از شر بدی‌ها نجات دهیم. امروزه دیگر از آن رویاها و آرزوها خبری نیست و فقط به تماشای فیلم و سریال های ابرقهرمانی می‌نشیم، در زیر بهترین سریال های ابرقهرمانی در سال‌های اخیر آمده است تا برای لحظه‌ای خاطرات دوران کودکی و بازیگوشی‌های‌مان را زنده کند. با اون یا این همراه باشید.

دردویل (Daredevil)

دردویل با بازی فوق‌العاده چارلی کاکس در نقش مت مرداک را می‌توان در بین بهترین سریال‌های ابرقهرمانی جهان قرار داد، چون این سریال بسیار خوش‌ساخت است. داستان دردویل درباره‌ی پسری نابیناست که با یادگیری فنون رزمی، حواس پنج‌گانه‌اش را تقویت می‌کند و شب‌ها به سراغ دزدان و جنایت‌کاران محله‌ی هلز کیچن، نیویورک آمریکا می‌رود. در سریال دردویل علاوه بر چارلی کاکس، دبورا آن‌ول، الدن هنسن و وینسنت دونفوریو نیز نقش‌آفرینی می‌کنند.

دردویل، بهترین سریال ابرقهرمانی
مت مرداک در روز یک وکیل است

در درویل صحنه‌های فوق‌العاده جنگی و اکشن را خواهید دید که بسیار با حوصله طراحی شده‌اند تا بیننده را سرذوق آورند. فصل اول سریال، سال 2015 در نتفلیکس پخش شد و بعد از اتمام فصل سوم، در کشمکش‌های بین مارول و نتفلیکس این سریال مانند دیگر سریال‌های مارول یعنی جسیکا جونز، لوک کیج و ایرون فیست کنسل شد. در تمامی فصل‌های سریال دردویل، شما جنگ‌های ابرقهرمانانه خواهید دید، هر چند در فصل دوم جادو و جادوگری و چیزهای ماوراالطبیعه روی کار می‌آید، اما این قدرت‌های فراطبیعی باعث نشده تا آن حس واقعی بودن اتفاقات سریال از بین برود. اکر دوست دارید بهترین سریال های ابرقهرمانی سال‌های اخیر را ببینید و دنبال کنید، دردویل را فراموش نکنید.


ارو (Arrow)

اگر بهترن انیمه های جهان را از روی مانگا می‌سازند، بهترین سریال های ابرقهرمانی را هم از روی کمیک بوک‌ها می‌سازند. گرین ارو شخصیتی که 5 سال را در یک جزیره‌ی بی آب و علف گذراند و دوباره برای اجرای عدالت به شهرش بازگشت، از بهترین شخصیت های دنیای دی سی کمیک است که این کمپانی تصمیم گرفت از رویش یک سریال فوق‌العاده بسازد. سریال ارو فراز و نشیب‌های بسیاری داشت، گاهی در اوج به سر می‌برد و گاهی هم بیننده‌هایش را ناامید می‌کرد، اما دی سی در اینجا یک یادگار خوب برای طرفداران فیلم و سریال و کمیک گذاشت.

گرین اروو
استفن آمل مدتی در کشتی کج هم فعالیت داشته است

در سریال ارو استفن آمل، امیلی بت ریکاردز، کیتی کسیدی و دیوید رمزی نقش آفرینی می‌کنند. پرداختن به بخش‌های آشفتگی عاطفی در کنار درگیری‌های فیزیکی، به خصوص با توجه به بودجه نسبتاً محدود شبکه CW برای فصل‌های طولانی سریال باعث شد تا ارو کمی ضرر کند. Arrow که هشت فصل نمایش را در تلویزیون پشت سر گذاشت و یک کراس اوور زیبا یعنی “بحران بر روی زمین‌های بی‌نهایت” را در کارنامه خود دارد در سال 2020 به پایان رسید. شاید ارو را بتوان جزو 5 رتبه‌ی اول بهترین سریال های ابرقهرمانی دانست، اما چیزی که مشخص است اولیور کویین و دوستانش بدون درخشش بازیگران در نقش‌های خود این موفقیت را نداشتند.


پسران (The Boys)

سریال پسران شبکه آمازون در ابتدای کار با بی رحمانه بودن و خشن بودن سریال می‌خواست انتظارات مخاطبان را برآورده کند، چون شناخت طنز ابرقهرمانی گارت انیس و داریک رابرتسون مانند سریال ارو یا فلش نبود. پسران که توسط اریک کریپکه سریال سوپرنچرال ساخته شده است (با کمک سث روگن و اوان گلدبرگ)، دنیایی بیش از حد قابل تشخیص را در نظر می‌گیرد که در آن مسیر ابرقهرمانان به حقیقت و عدالت با “راه آمریکایی” یا همان نظام سرمایه‌داری آمیخته می‌شود.

سریال the boys
سریال پسران می‌تواند لبخند را بر روی لبتان بیاورد

سریال پسران همچنین دنیایی را در نظر می‌گیرد که مردم عادی هم در آن قرار دارند تا با قهرمانان فاسد، گرچه در سطح جهانی محبوب مبارزه کنند. جنبش و خستگی سینمای ابرقهرمانی، به نوعی سریال پسران را کاملاً شگفت آور ترسیم کرده است که پر از خونسردی، اکشن با سرعت زیاد، پبچش‌های طنز و اجراهای فوق‌العاده است. فصل دوم و سوم سریال نیز می‌تواند هیجان انگیز باشد چون بازیگرانی مانند جنسن اکلس نیز به این سریال اضافه خواهند شد.

اگر به سریال تاریخی علاقه دارید، مطلب بهترین سریال تاریخی را بخوانید.

نگهبانان (Watchmen)

با داشتن تنها 9 قسمت در اولین فصل (و احتمالاً آخرین فصل) سریال نگهبانان در لیست بهترین سریال های ابرقهرمانی حضور دارد. Watchmen از لحاظ تئوری همانند سریال‌هایی مانند Arrow و ماموران S.H.I.E.L.D نیست که بیش از 100 قسمت از آن‌ها پخش شده است، بلکه تنها در 9 قسمت تمام حرف خود را می‌زند و تمام و کمال برگه‌های برنده‌ی خود را رو می‌کند.

بهترین سریال ابرقهرمانی
یک فیلم سینمایی از نگهبانان به کارگردانی زک اسنایدر وجود دارد

در حقیقت، به جرات می‌توان گفت استراتژی‌های مدرن، به تلویزیون اجازه داده است تا از نظر تأثیر موضوعی، از طنز هم فراتر برود تا جایی که شرکت‌های ابرقهرمانی، از تنش‌های نژادی، آسیب‌های بعد از حاداثه و چیزهای آسیب زا استفاده می‌کنند. Watchmen نیز با اجراهایی خارق‌العاده‌ای از رجینا کینگ، جرمی آیرونز، ژان اسمارت، یحیی عبدالمطین و … به بهترین سریال ابرقهرمانی تبدیل شده است. شبکه HBO معمولا تمایل کمی به ساختن دنباله‌ی سریال‌های خود نشان می‌دهد اما فصل اول سریال نگهبانان نشان داد، این سریال لیاقت داشتن فصل دوم را دارد.


فلش (The Flash)

در جایی که بسیاری از پروژه‌های دی سی (DC) در دوران مدرن، تم و فضایی تاریک داشتند، بری آلن یک چراغ امید را در دل بینندگان روشن کرد. گرنت گاستین ستاره سریال فلش به خوبی توانسته خوش‌بینی نیمه ساده و بی‌تکلف بری آلن را در سراسر Flash اجرا کند.

سریال فلش
گرنت گاستین در دنیای سینمایی دی سی حضور ندارد و ازرا میلر نقش فلش را بازی می‌کند

سریال Flash با داشتن بیش از 5 فصل، گاهی اوقات دچار داستان پردازی تکراری و چرخه‌های پرتکرار توالی سکانس‌ها می‌شود، اما هنگامی که شما با عناصر طنز، سفر در زمان، نیروی سرعت و چندین زمین سر و کار دارید، این سریال تبدیل به یکی از بهترین سریال های ابر قهرمانی تلویزیون می‌شود.


لژیون (Legion)

سریال لژیون با ذهن ما بازی می‌کند و آن را به چالش می‌کشد. از بسیاری جهات، سریال لژیون مانند سریال‌های ضدقهرمانی است. این درام سنگین در زندگی و ذهن دیوید هالر رخ می‌دهد، جایی که دعوا و نبردها نه تنها از طریق تماس جسمی دردناک است بلکه این اتفاقات به صورت مجموعه‌ای از روش‌های غیرقابل پیش‌بینی و بصری پر زرق و برق که با موسیقی بی نظیر ترکیب می‌شود، به تصویر کشیده شده است.

لژیون
لژیون بسیار پیچیده است

در حالی که قطعا لژیون می‌تواند بعضی اوقات در فضای متوهم و جذاب خود گیر بیفتد، اما درام‌های Marvel برخلاف هر چیز دیگری بسیار جذاب است. لژیون شما را درگیر خودش می‌کند اما متاسفانه سریال لژیون نمی‌تواند تصویر و حس و حال بودن در دنیای مارول را برای شما فراهم آورد و کمی از این نظر ناقص عمل می‌کند. به هر حال اگر یک سریال درام، روانشناختی و ابرقهرمانانه از بهترین سریال های ابرقهرمانی می‌خواهید، لژیون می‌تواند یک انتخاب عالی باشد.

دوم پاترول (Doom Patrol)

اگر سریال تایتان نبود شاید کسی حتی توجهی به سریال Doom Patrol نداشت، اما استقبال مردم از سریال تایتان و دیدن قسمت اول فصل اول دوم پاترول باعث شد تا مخاطبان سریال های ابرقهرمانی دی سی شگفت‌زده شوند. فصل اول سریال Doom Patrol با خاص بودن و هوشمندی در داستان و شخصیت‌ها توانست دل طرفداران را ببرد اما فصل دوم این سریال که در سال 2020 پخش شد همه را ناامید کرد و دیگر خبری از آن حس خوب فصل اول نبود. بازی فوق‌العاده مت بومر و دایان گوئررو را نباید در موفقیت این سریال فراموش کرد، چون شاید همین دو نفر باعث شدند تا این سریال به لیست بهترین سریال های ابرقهرمانی سال‌های اخیر بیاید.

دوم پاترول
این سریال سرگرم‌تان خواهد کرد

افسانه‌های فردا (DC’s Legends of Tomorrow)

اگر دلتان برای برخی از کاراکترهای سریال ارو و فلش مانند مالکوم مرلین و اتم تنگ می‌شود، می‌توانید سریال افسانه‌های فردا را تماشا کنید. داستان این سریال درباره ریپ هانتر یک ارباب زمان است که گروهی از ابرقهرمانان را جمع می‌کند تا جلوی یک یاغی به نام وندال را بگیرد. سفر در زمان، طنز، استقامت و دلاوری همراه با آخرین تکنولوژی چیزهایی‌ست که در این سریال به وفور یافت می‌شود.

افسانه های فردا
کراس اورهای بسیاری در این سریال وجود دارد

همچنین اگر ترکیب لینکولن باروز و مایکل اسکافیلد در سریال فرار از زندان را دوست داشتید، می‌توانید دوباره ترکیب ونتورث میلر و دامنیک پرسل در نقش‌های کاپیتان کولد و هیت‌ویو را ببینید. سریال افسانه‌های فردا بیشتر سرگرم کننده است و می‌تواند طرفداران کمیک بوک را راضی نگه دارد چون ویلن‌های بسیار خوبی دارد و کنار هم قرار گرفتن قهرمان‌ها و شخصیت‌ها با دقت خاصی انجام شده‌اند.

سریال‌های ابرقهرمانانه زیادی در سال‌های اخیر ساخته شده‌اند که جایشان در این لیست خالی‌ست، چه سریال دیگری می‌تواند در لیست بهترین سریال‌های ابرقهرمانانه جای بگیرد؟ در قسمت نظرات بنویسید.

درباره امیرحسین سربیشه

از گذاشتن پست تو فروم‌ها شروع کردم. 12 سالم بود که در دوره‌های خبرنگاری یونیسف یاد گرفتم چگونه بنویسم. بعد تو مجله‌های مختلف شروع به کار کردم و دست سرنوشت من رو به اینجا رسوند.

6 نظر در “بهترین سریال های ابرقهرمانی سال‌های اخیر”

  1. این فیلم هایی که گذاشتین همشون فیلم های قشنگی هستند ممنون از شاهکار های شما

دیدگاهتان را بنویسید