بهترین انیمه های سریالی از نگاه اون یا این

بهترین انیمه های سریالی

دیدن انیمه های ژاپنی حس و حال خاصی دارد، از دیدن آینده از چشم یک ژاپنی تا آشنا شدن با فرهنگ این کشور و حتی یادگیری زبان ژاپنی. افرادی که انیمه ژاپنی می‌بینند با شخصیت‌ها و قهرمان‌های داستان همزادپنداری می‌کنند و شاید با مرگ شخصیت مورد علاقه‌شان افسرده شوند. در این مطلب بهترین انیمه های سریالی ژاپنی را معرفی می‌کنیم تا با دیدن این انیمه‌ها، شاید عاشق انیمه شوید، پس با اون یا این همراه باشید تا بهترین انیمه های جهان را بیشتر بشناسیم.

دفترچه مرگ (Death Note)

بیشتر کسانی که شروع به دیدن انیمه های سریالی کردند، با انیمه دفترچه مرگ این کار را انجام دادند. شاید بتوان گفت دفترچه مرگ بهترین انیمه سریالی جهان است اما برای گفتن چنین حرفی شاید زود باشد. داستان دفترچه مرگ درباره‌ی یک شینیگامی (فرشته مرگ) به نام رایوک است که دفترچه‌ی مرگ خود را به زمین انسان‌ها می‌فرستد، این دفترچه به دست یاگامی لایت می‌افتد و او از این دفترچه مرگ برای پاکسازی جهان و ساختن جامعه‌ای بهتر استفاده می‌کند.

انیمه دفترچه مرگ
دفترچه مرگ تنها 37 قسمت دارد

دث نوت یا همان دفترچه مرگ شما را هیجان زده و گاهی شگفت زده می‌کند، چون اتفاقات طوری رخ می‌دهند که اصلا انتظارش را ندارید. شخصیت پردازی این انیمه ژاپنی بسیار هنرمندانه طراحی شده و تمامی این شخصیت‌ها قابل باور هستند. در یک نظرسنجی، دو شخصیت اصلی انیمه دفترچه مرگ یعنی ال (L) و یاگامی لایت از محبوب‌ترین شخصیت‌های انیمه‌ای شناخته شده‌اند. پس اگر قصد شروع کردن انیمه‌های سریالی دارید دث نوت می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد.


ناکجاآباد موعود (Yakusoko no Neverland)

یک انیمه سریالی که تنها فصل اولش می‌تواند شما را میخکوب می‌کند. انیمه 12 قسمتی ناکجاآباد موعود آن‌قدر خوش‌ساخت است که پس از دیدن کامل این انیمه حس و حالی شبیه به دیدن انیمه‌های هایائو میازاکی و شهر ارواح پیدا می‌کنید. داستان انیمه ناکجا آباد موعود از یتیم‌خانه‌ای شروع می‌شود که کودکان آن هیچوقت نباید پایشان را از آن‌جا به بیرون بگذارند تا این‌که 2 کودک پای خود را فراتر می‌گذارند و از منطقه یتیم‌خانه دور می‌شوند، اما چیزی که مشاهده می‌کنند سرنوشت‌شان را به طور کامل تغییر می‌دهد.

بهترین انیمه ناکجاآباد موعود
اما، ری و نورمن شخصیت‌های اصلی ناکجاآباد موعود هستند

چرا ما این انیمه را با شهر ارواح میازاکی مقایسه کردیم؟ چون در این انیمه سریالی هم می‌توانید به خوبی اختلاف طبقاتی موجود در جامعه و نظام سرمایه‌داری را حس کنید و برای مدتی به فکر فرو بروید. در جایی که سرمایه‌داران با پولشان می‌توانند بهترین چیزها را داشته باشند و در طرف دیگر مردمی که باید برای نجات جان خودشان زحمت زیادی بکشند. درست است که در این انیمه شخصیت‌های اصلی کمتر از 12 سال سن دارند و شاید بگویید این انیمه مناسب سن بزرگسال نیست، اما مطمئن باشید مفاهیم اشاره شده در این انیمه ژاپنی باعث می‌شود در ذهنتان مکاشفه کنید. فصل دوم ناکجاآباد موعود که از بهترین انیمه های سریالی جهان است به زودی منتشر خواهد شد.

حمله به تایتان (Attack on Titan)

حمله به تایتان می‌تواند تا چند روز غدد اشکی شما را به کار گیرد و چشمان شما را خیس نگه‌دارد. حمله به تایتان درباره غرور، افتخار، فداکاری و انتقام است. داستان درباره انسان‌هایی است که در پشت دیوارها زندگی می‌کنند تا این‌که غول‌های 3 تا 15 متری و حتی بزرگ‌تر دیوار شهر را فرو می‌ریزند و برای کشتار انسان‌ها و خوردن آن‌ها وارد می‌شوند. اِرن یِگِر، میکاسا آکرمن و آرمین آلرت به ارتش می‌‎پیوندند تا جلوی غول‌هایی که به آن‌ها تایتان می‌گویند را بگیرند.

انیمه حمله به تایتان
حمله به تایتان از محبوب‌ترین انیمه‌هاست

انیمه حمله به تایتان 3 فصل پخش شده دارد و فصل 4 که فصل پایانی آن است قرار است به زودی پخش شود. یادتان باشد وقتی این انیمه را می‌بینید شاید با صحنه‌هایی دلخراشی رو به رو شوید که شاید برای همه سنین مناسب نباشد، به همین خاطر هیچوقت این انیمه را به کودکان خود نشان ندهید چون می‌تواند تا مدت‌ها در روحیه‌شان تاثیر بگذارد. قطعا نمی‌توان نام بهترین انیمه های جهان را نام برد و نامی از حمله تایتان نبرد.


کد گیاس (Code Geass: Hangyaku no Lelouch)

کد گیاس دو فصل 25 قسمتی دارد و داستانش درباره لولوش ولیعهد بریتانیایی است که بر علیه دولت بریتانیا و در دفاع از ژاپن شورش می‌کند و می‌خواهد دنیا را عوض کند. او به کمک یک جادوگر به نام سی‌سی قدرتی به نام گیاس به دست می‌آورد و با این قدرت می‌تواند به هر کسی که مستقیم در چشم‌هایش نگاه کند دستور دهد. لولوش فردی باهوش و استراتژیست است و با کمک گیاس به سرعت متحدانی برای خود به دست می‌آورد. در انیمه کد گیاس چی می‌بینیم؟ نبرد ربات‌ها و تکنولوژی پیشرفته رباتیک هر روز پیشرفت می‌کند و ربات‌های جنگنده خاص‌تری را می‌سازد و هوش و ذکاوت اشخاصی که می‌توانند از این تکنولوژی‌ها در پیشبرد اهدافشان استفاده کنند.

کدگیاس بهترین انیمه های سریالی
لولوش در نظرسنجی سایت معتبری محبوب‌ترین شخصیت انیمه شده است

شاید فکر کنید کد گیاس و مسیر لولوش برای رسیدن به تخت و تاج بریتانیا هم مانند همان فیلم و سریال‌هایی است که قبلا دیده‌ایم که یک فرد تمام مشکلات را پشت سر می‌گذارد و در آخر با خوبی و خوشی در کنار همسرش زندگی می‌کند، اما اینگونه نیست. کد گیاس نگاه‌تان را کامل به قهرمان و ضدقهرمان عوض می‌کند، به حدی که شاید انتخاب کردن خوب از بد برایتان سخت باشد و در آخر نفهمید کدوم شخصیت بد است و کدام خوب، پس سلامی به دنیای شخصیت‌های خاکستری انیمه های ژاپنی کنید.

توکیو غول (Tokyo Ghoul)

غول توکیو یا توکیو غول باز هم رابطه‌ی انسان و غول‌هایی که انسان می‌خورند را شرح می‌دهد با این تفاوت که شاید کمی در این انیمه ژاپنی از خون آشام‌ها و ومپایرها هم الهاماتی باشد. داستان توکیو غول درباره کن کانکی پسر 18 ساله‌ای است که عاشق ریزو می‌شود، غافل از این‌که ریزو جزو غول‌هاست و فقط گوشت انسان می‌خورد. تنها چیزی که بین غول‌ها و انسان‌ها در این انیمه که از بهترین انیمه های سریالی جهان است، نوشیدن قهوه است.

توکیو غول
بهترین انیمه های سریالی جهان؛ توکیو غول

در غول توکیو به جای این‌حکه شخصیت اصلی یعنی کن کانکی به دنبال جنگ میان انسان و غول‌ها باشد، بیشتر می‌خواهد صلح را برای آن‌ها ارمغان آورد اما صلح چیزی نیست که همه بخواهند به همین دلیل درگیری، شکنجه و جنگ اجتناب ناپدیر می‌شود. بیشترین انیمه های جهان براساس مانگا ساخته می‌شوند. مانگا این انیمه توسط سوئی ایشیدا به تصویر درآمده و در سال 2011 چاپ شده است.


کیمیاگر تمام فلزی (Full Metal Alchemist)

هیرموآراکاوا در حدود 21 جلد مانگا تصویرسازی کرد و نامش را کیمیاگر تمام فلزی گذاشت. این مانگا بسیار محبوب شد و دو انیمه سریالی و یک فیلم سینمایی از رویش ساخته شد. سریال اول 51 قسمت داشت و سریال دوم با نام Full Metal Alchemist: Brotherhood در حدود 64 قسمت دارد. داستان درباره‌ی دو برادر است که با کیمیاگری می‌خواهند مادرشان را دوباره زنده کنند اما فرآیند احیا با شکست کامل مواجه می‌شود و این دو برادر به دلیل قانون تبادل برابر بخشی از بدن‌هایشان را از دست می‌دهند، به همین دلیل به دنبال سنگ کیمیاگری می‌گردند تا بتوانند بدن‌هایشان را بازپس بگیرند.

کیمیاگر تمام فلزی
کیمیاگر تمام فلزی داستان عجیب و غریبی دارد

انیمه ناروتو (Naruto)

انیمه ناروتو از انیمه های قدیمی است که طرفداران بسیاری دارد. فصل اول این انیمه به تنهایی 220 قسمت دارد و سری بعدی این انیمه که نامش ناروتو شیپودن است و 500 قسمتی دارد که ساعت‌ها می‌تواند شما را پای تلویزیون یا لپ‌تاپ سرگرم کند و حتی بخنداند. ناروتو را ماساشی کیشیموتو به وجود آورده که ژانری کمدی، اکشن، ماجراجویانه و دوستانه دارد. داستان درباره‌ی پسر جوانی به نام ناروتوست که می‌خواهد احترام دیگران را به دست آورد و روزی بتواند به مقام اعظم نینجاها یعنی هوکاگه برسد.

انیمه ناروتو
ناروتو سه سری دارد

شروع کردن ناروتو با خودتان و تمام کردن آن با خداست، چون حدود 720 قسمت باید ببینید. سری سوم انیمه ناروتو درباره‌ی نسل بعدی نینجاهاست. اگر به چاکراها و انرژی‌ها علاقه دارید این انیمه می‌تواند برای شما جذاب باشد چون نینجاها با کمک انرژی و چاکرا با هم می‌جنگند. دو شخصیت دیگر این انیمه ژاپنی یعنی ساسوکه اوچیها و کاکاشی هاتاکه نیز از شخصیت‌های محبوب انیمه‌‌ایست.


وان پیس (One Piece)

وان پیس نیز از آن انیمه های طولانی‌ست که بیش از 900 قسمت دارد و تا الان پرفروش‌ترین مانگا تاریخ مجله شونن جامپ است. وان پیس درباره دزدان دریایی‌ست که به دنبال بزرگ‌ترین گنج دنیا یعنی وان پیس می‌گردند. در وان پیس شما ماجراجویی می‌کنید، می‌خندید و شاید تا ساعت‌ها گریه کنید. داستان وان پیس شبیه داستان انیمیشن جزیره گنج است. گل دی راجر ثروتی بزرگ را بر جای می‌گذارد که 22 سال بعد دزد دریایی به نام مونکی دی لوفی تصمیم می‌گیرد به دنبال این گنج بزرگ برود.

انیمه وان پیس
انیمه وان پیس ژانری کمدی است

در بالا لیستی از بهترین انیمه های سریالی جهان از دید اون یا این را آوردیم. شما چه انیمه‌ای دیدید و کدوم انیمه ژاپنی را دوست دارید در قسمت نظرات بنویسید.

درباره امیرحسین سربیشه

از گذاشتن پست تو فروم‌ها شروع کردم. 12 سالم بود که در دوره‌های خبرنگاری یونیسف یاد گرفتم چگونه بنویسم. بعد تو مجله‌های مختلف شروع به کار کردم و دست سرنوشت من رو به اینجا رسوند.

9 نظر در “بهترین انیمه های سریالی از نگاه اون یا این”

  1. از نظر من بهترین انیمه اتک ان تایتان هست
    تمام هرکی دنبال انیمه عالیییی
    پر هیجان
    خون ریزی
    راز الود میگرده اتک ان تایتان رو نگاه کنه

  2. دث نوت و اتک و توکیوغول و کیمیاگر تمام فلزی عالی ترین انیمه های کل دنیا
    اتک با امتیاز ای ام دی بی ۹.۱ عالیه و عاشقشم

  3. من که ناروتو رو تا اخر دیدم و وان پیس هم دارم میبینم یعنی بگم خدا ترین انیمه ها این دوتا هستن درسته طولانین ولی خیلی قشنگن

  4. بمیرین.هنرشمشیرزنی انلاین کو.وان پیس رو نذاشتین.یاخدااااااااااااااااااا

  5. اتک بهترین انیمه ای است. که دیدم من حدود ۸۰ تا انیمه دیدم اما هیچکودوم مثل اتک نبود.
    اکشن
    رمز الود
    پر از صحنه ی مرگ

  6. اتک بهترین انیمه ای است. که دیدم من حدود ۸۰ تا انیمه دیدم اما هیچکودوم مثل اتک نبود lتک بود.
    اکشن
    رمز الود
    پر صحنه ی مرگ

دیدگاهتان را بنویسید