معرفی و بررسی انیمه ناکجا آباد موعود

انیمه ناکجا آباد موعود

وقتی حالتان از فیلم‌ و سریال‌ هالیوودی بد می‌شود و نیاز به تجربه‌ی جدید دارید دنیای انیمه می‌تواند بسیار جذاب باشد. انیمه ناکجا آباد موعود (The Promised Neverland) از آن دست انیمه‌های خوش ساخت است که ناامیدتان نخواهد کرد. داستان فوق‌العاده قوی و خط روایی داستان از نقاط قوت انیمه ناکجا آباد موعود است. پس با اون یا این همراه باشید تا به معرفی و بررسی این انیمه سریالی بپردازیم.

به یتیم خانه خوش آمدید!

در ابتدای کار همه چیز عادی به نظر می‌رسد، اما اگر همه چیز به خوبی پیش رفت باید به آن کمی شک کنید. دقیقا کاری که اِما، نورمن و رِی درباره‌ی یتیم خانه Grace Field House کردند. داستان انیمه ناکجا آباد موعود حول محور سه شخصیت اصلی یعنی اِما، نورمن و ری می‌چرخد. این افراد همراه با کودکان دیگر در یک یتیم‌خانه یا پرورشگاه زندگی می‌کنند. یتیم‌خانه‌ای که در آن لباس تمیز، غذای کافی، سرگرمی‌های بسیار و هر چیزی که برای یک زندگی راحت نیاز داشته باشید در آن وجود دارد، اما با یک شرط! پایتان را از حصارهای دور یتیم‌خانه آن طرف‌تر نگذارید چون بسیار خطرناک است.

بررسی ناکجا آباد موعود
این انیمه در ژانر معمایی، جنایی، درام و فانتزی است

همه چیز خوب است تا اینکه نورمن و اِما به صورت اتفاقی متوجه حقیقت هولناک پشت پرده‌ی این یتیم خانه می‌شوند و داستان ناکجا آباد موعود از همین‌جا کلید می‌خورد. پس به یتیم خانه Grace Field House خوش آمدید! جایی که حقایق هولناکی در انتظارتان خواهد بود.


شهر ارواح ورژن دوم

مانند بیشتر انیمه های ژاپنی دیگر انیمه ناکجا آباد موعود هم یک مانگا بود. خالقان این مانگا یعنی shirai و Demizu در سال 2016 در مجله‌ی Weekly Shonen Jump شروع به چاپ مجموعه مانگا‌ی خود یعنی Yakusoko no Neverland کردند و همین باعث شد خیلی زود یک انیمه از روی مانگا ناکجا آباد موعود ساخته شود.

فصل اول این انیمه سریالی که در لیست بهترین انیمه های سریالی جهان هم قرار دارد تنها 12 قسمت است. فصل دوم این انیمه قرار بود در اکتبر سال 2020 پخش شود اما شیوع ویروس کرونا و همه‌گیری آن در جهان، باعث به تعویق افتادن پخش فصل دوم تا ژانویه سال 2021 (دی 1399) شد. یک فیلم سینمایی لایو اکشن نیز از این انیمه در حال ساخت است که قرار بود در دسامبر 2020 پخش شود، ولی باید دید آیا این تاریخ هم به تعویق خواهد افتاد یا خیر؟

معرفی ناکجا آباد موعود
اما، نورمن و ری سه شخصیت اصلی این انیمه هستند

اگر انیمه‌های هایائو میازاکی و شهر ارواح را دوست دارید و عاشق کارهای استودیو گیبلی هستید، باید بگوییم انیمه ناکجاآباد موعود به هیچ عنوان شما را ناامید نخواهد کرد، چون در این انیمه هم لایه‌های زیبای معنایی را در پساپس یک داستان کودکانه می‌توانید بیابید. انیمه ناکجا آباد موعود در بطن خود به نظام سرمایه‌داری جهان کنایه می‌زند و می‌گوید چطور برخی از انسان‌ها می‌توانند بدون احساس شرم دیگران را کنترل کرده و از آن‌ها برای منافع شخصی سوء استفاده کنند. البته شاید انیمه مقیاس بزرگتری از این مثال را در نظر دارد، هر چند که پیام اصلی انیمه ناکجاآباد موعود را باید هنگامی که تمام فصل‌هایش به پایان رسید، بفهمیم. با نگاه کلی شاید بتوان این انیمه را ورژن دوم شهر ارواح نام گذاشت.

ناکجا آباد موعود نورمن
از دیدن این انیمه لذت خواهید برد

کاراکترهای این سریال شخصیت‌های چند وجهی هستند نه تیپیکال‌های معمولی و خاص. در طول سریال خواهیم دید که گاهی آن‌ها مجبورند بر روی باورها و ذات حقیقی‌شان پای بگذارند. از دیدن انیمه ناکجا آباد موعود سیر نخواهید شد و در پایان فصل اول قطعا منتظر فصل دوم ناکجا آباد موعود خواهید بود. پس هر چه زودتر آغازش کنید.

اگر این مطلب را دوست داشتید، سری هم به مطلب بهترین انیمه های سریالی جهان بزنید و نظرات خوبتان را با ما به اشتراک بگذارید.

درباره امیرحسین سربیشه

از گذاشتن پست تو فروم‌ها شروع کردم. 12 سالم بود که در دوره‌های خبرنگاری یونیسف یاد گرفتم چگونه بنویسم. بعد تو مجله‌های مختلف شروع به کار کردم و دست سرنوشت من رو به اینجا رسوند.

دیدگاهتان را بنویسید