10 فیلم برتر IMDB (آخرین اپدیت 2023)

فیلم برتر imdb

تماشای فیلم از عادت‌های بسیار خوبی می‌باشد که می‌تواند فایده‌های بسیاری بر ذهن و روح انسان بر جای بگذارد، پس انتخاب نوع فیلمی که قصد دیدن آن را داریم، بسیار با اهمیت است. چون زمانی که به تماشای یک فیلم می‌نشینیم، در مدت زمانی که با آن همراهیم تمام احساسات و فکر ما با شخصیت‌ها و اتفاقات فیلم درگیر می‌شود که می‌تواند باعث افزایش هوش اجتماعی و تقویت قدرت تصمیم گیری ما در برخورد با اتفاقات واقعی زندگی گردد. در ادامه فهرستی از فیلم‌های برتر و بسیار دیدنی را پیشنهاد می‌کنیم جزو 10 فیلم برتر IMDB هستند، در ادامه همراه اون یا این باشید.

رستگاری در شاوشنک The Shawshank redemption

اگر به دنبال یک فیلم درام آمریکایی هستید، رستگاری در شاوشنک به کارگردانی فرانک دارابونت که در سال 1994 منتشر شد و برگرفته از داستان کوتاه نویسنده سرشناس آمریکایی استیون کینگ است را به شما پیشنهاد می‌کنیم. روند داستان بسیار جذاب و دیدنی است که بیننده متوجه گذر زمان در دیدن این فیلم نمی‌شود.

فیلم برتر imdb رستگاری در شاوشنک
فیلم برتر IMDB | رتبه اول

رستگاری در شاوشنک قصه‌ی اندی دوفرین، بانکداری که محکوم به قتل زنی است که عشق زندگی او بوده به زندان افتاده است. این فیلم برنده جوایز زیادی از جمله برنده جایزه گوزن طلایی و بهترین فیلم برداری در انجمن فیلم برداران آمریکا را به خود اختصاص داده است. از نظر منتقدان رستگاری در شاوشنک از بهترین فیلم‌های قرن بیستم به شمار می‌آید. چرا این فیلم جزو فیلم برتر IMDB است؟ چون بین هواداران پدرخوانده و شوالیه تاریکی جنجال پیش آمد و به یکدیگر امتیاز کم می‌دادند، تا در نهایت رستگاری در شاوشنک اول شود.

پدر خوانده (The Godfather)

پدر خوانده در خانواده مافیایی دارای جایگاهی قدرتمند است که با دوستان مهربان و با دشمنان با خشونت برخورد می‌کند. فیلم پدر خوانده یک فیلم درام جنایی که به گارگردانی فرانسیس فورد کاپولا در سال 1969 در آمریکا ساخته شد. این فیلم نامزد یازده اسکار می‌باشد و از بهترین و پر بیننده‌ترین و پر فروش ترین فیلم‌های تاریخ سینما به شمار می‌آید. داستان از شب عروسی دختر پدر خوانده شروع می‌شود و کوچکترین پسر او از خدمت درجنگ جهانی دوم باز گشته و به همراه نامزد خود در عروسی شرکت می‌کند. قصه کم کم از فضای شاد وارد چالشی جدید بین خانواده‌های مافیا می‌شود که این جنگ‌ها و اتفاقات به زیبایی در این فیلم به تصویر کشیده شده است پیشنهاد ما این است که اگر این فیلم رو ندیدید حتما در اولین فرصت تماشا کنید و از دیدن آن لذت ببرید. بازی فوق‌العاده مارلون براندو قطعا شما را متحیر خواهد کرد.

فیلم برتر imdb
فیلم برتر IMDB | رتبه دوم و سوم

پدر خوانده: قسمت دوم (The Godfather:part2)

سرو سامان دادن به خانواده و امپراطوری پدر فقط به دست پسر، پدر خوانده امکان پذیر است. به دلیل استقبال مردم از فیلم زیبای پدر خوانده، در سال 1974 پدرخوانده 2 در نیویورک به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا ساخته و اکران شد. به جرات می‌توان گفت که این فیلم سینمایی ساختاری منسجم و پخته دارد. پدر خوانده 2 جوایز زیادی را از آن خود کرده از جمله برنده اسکار بهترین فیلم، بهترین فیلمنامه، بهترین بازیگر نقش اول مرد و برنده بهترین موزیک متن از بفتا و … شده است. روایت فیلم درباره پسر کوچک پدرخوانده است که بعد از مرگ او باید خانواده مافیایی خود را حفظ کند و در اینجا داستان هیجان انگیز پدر خوانده شدنش را میان داستان‌های جذاب دیگر فیلم به تصویر می‌کشد. در این فیلم آل پاچینو شما را به هیجان خواهد آورد.

پیشنهاد مطالعه: سریال Squid Game برترین سریال نتفلیکس

شوالیه تاریکی (The dark knight)

شوالیه تاریکی، بتمن از بهترین شخصیت‌های جذاب کمیک بوک‌های تاریخ به حساب می‌آید. فیلم شوالیه تاریکی به کارگردانی کریستوفر نولان که در سال 2008 اکران شد. این فیلم به نوعی دنباله‌ی فیلم بتمن آغاز می‌کند است و یکی از پر طرفدار‌ترین فیلم‌های کمیک بوک است که به جرات می‌توان گفت این فیلم دارای دو شخصیت پردازی عالی و بی نقص است که بیننده نمی‌تواند از آنها چشم پوشی کند و جذابیت فیلم را برای بیننده چند برابر کرده است.

فیلم برتر imdb
فیلم برتر IMDB | رتبه چهارم

شوالیه تاریکی نامزد دریافت 8 اسکار شد و جایزه بهترین تدوین صدا و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را به خود اختصاص داد. ابر قهرمان این داستان بتمن است که در شهری به نام گاتهام به جنگ با خلافکاران می‌رود و جوکر که تبهکاری است که در داستان بانکی را به سرقت کرده است. ماجرای این دو در کنار هم هیجانی دو چندان را ایجاد می‌کند که بیننده را مجذوب خود می‌کند. اگر علاقه به فیلم‌های اکشن دارید می‌توانید از دیدن این فیلم لذت ببرید. اگر به اکشن فیگور بتمن علاقه دارید اینجا کلیک کنید.

دوازده مرد خشمگین (12Angry Men)

فیلم دوازده مرد خشمگین از برجسته‌ترین آثار سینمای آمریکا به کارگردانی سیدنی لومت در سال 1957 ساخته شد. از آثار مشهور دیگر این کارگران می‌توان بعداز ظهر سگی، شبکه، حکم را نام برد. این فیلم جوایز نفیس و ارزنده‌ای را به خود اختصاص داد است از جمله خرس طلایی جشنواره برلین را از آن خود کرد دومین فیلم دادگاهی آمریکا به شمار می‌آید که در سال 2008 از طرف بنیاد فیلم آمریکا انتخاب شد.

داستان از آنجا شروع می‌شود که دوازده مرد دور هم جمع شده‌اند و راجع به مسئله قتلی است که توسط پسر 18 ساله‌ای اتفاق افتاده صحبت می‌کنند، همه‌ی آنه‌ا به گناه‌کار بودن پسر معتقد هستند جز یک نفر از آن‌ها که پسر را بی‌گناه خطاب می‌کند و سرچشمه ی تمام اتفاقات فیلم است. این فیلم دارای برداشت‌های فوق العاده زیبایی می‌باشد که با لنزهای متفاوتی فیلم برداری شده و احساس‌های افراد را به خوبی به تصویر می‌کشد. دیدن این فیلم جذاب را به شما دوستداران فیلم پیشنهاد می‌کنم.

فیلم برتر imdb
فیلم برتر IMDB | رتبه ششم

فهرست شیندلر (Schindlers List)

فیلم فهرست شیندلر داستان زیبایی از انسانیت و تحول دیدگاه یک انسان به زندگی و اطراف است. این فیلم آمریکایی به کارگردانی استیون اسپیلبرگ در سال 1993 ساخته شده است. فیلم فهرست شیندلر 63 جایزه مهم بین المللی و برنده 7 اسکار و کاندید 12 اسکار بوده است. این فیلم داستان مردی است که در کارخانه خود برای پرداخت نکردن دستمزد از کارگران یهودی که اسیران دست نازی‌ها هستند استفاده می‌کند و از این بابت سود زیادی به دست می‌آورد. پس از مدتی متوجه می‌شود که نازی‌ها، یهودیان را به اردوهای کار اجباری می‌فرستند و باعث کشتار و مرگ آن‌ها می‌شوند و داستان از اینجا شکل می‌گیرد. او دست به کارهای خارق العاده‌ای می‌زند که بهتر است برای فهمیدن ماجرا به تماشای این فیلم جذاب بنشینیم.

ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه

ارباب حلقه ها فیلمی درام و ماجراجویانه آمریکایی است که به کارگردانی پیتر جکسون در سال 2003 ساخته و اکران شد. ایده این فیلم از روی رمان معروف و محبوب ارباب حلقه‌ها به قلم جی. آر. آر تالکین است. بازگشت پادشاه فیلمی بسیار جذاب و دیدنی است که برنده جوایز بسیار زیادی در تمامی بخش‌های فیلم به خود اختصاص داده است.

فیلم برتر imdb
فیلم برتر IMDB | رتبه هفتم

داستان فیلم ادامه ماجراجویی‌های سم و فورودو برای از بین بردن حلقه است، اما اسمیگل و اورک‌ها نمی‌خواهند این کار انجام شود، از طرفی یاران حلقه برای کمک به فورودو وارد آخرین جنگ می‌شوند که اتفاقاتی جذاب و دیدنی را در خود رغم می زند و عوامل فیلم آن را به زیبایی به تصویر کشیده اند. دیدن این فیلم می‌تواند یکی از بهترین پیشنهادات باشد.

داستان عامه پسند (Pulp Fiction)

کویینتین تارانتینو کارگردان آمریکایی که در سال 1994 فیلمی با عنوان داستان عامه پسند را ساخته است. که به دلیل داستانی جذاب، هیجان‌انگیز و جنایی به همراه دیالوگ‌های تاثیرگذار یکی ازمحبوب‌ترین فیلم‌ها در بین مخاطبین به شمار می‌آید. این فیلم نامزد دریافت 7 جایزه اسکار شده است. داستان فیلم شخصیت‌هایی را به تصویر می‌کشد که در دنیای پر از خیانت و ناامیدی زندگی می‌کنند و دنیایی را به تماشاگر نشان می‌دهد که اثری از انسان‌های معمولی یا حتی یک روز عادی نیست. گوشه‌ای از زندگی را به ما نشان می‌دهد که برای اینکه دچار مشکلات بزرگتری نشویم باید قهرمان زندگی خود باشیم.

فیلم برتر imdb
فیلم برتر IMDB | رتبه هشتم

خوب، بد، زشت The good, the bad, and the ugly

فیلم سینمایی خوب، بد، زشت را به جرات می‌توان مهمترین فیلم وسترن آمریکا در سال 1966 دانست. سرجیو لئونه کارگردان مطرح ایتالیایی چندین فیلم در این ژانر ساخته است که بیشتر آنها در خارج از آمریکا مانند اسپانیا فیلمبرداری شده است. داستان درباره شخصی است که برای به دست آوردن دلار به خلاف و هفت‌تیرکشی روی می‌آورد که مجبور به دوئل با دو نفر دیگر می‌شود که یکی از آنها صورت زشتی دارد و دیگری انسان بدی است. این فیلم در بین مخاطبین خود جزء محبوب‌ترین فیلم به شمار می‌آید. با دیدن این فیلم شما قصه‌ای جذاب و دیدنی را به خاطر می‌سپارید.

فیلم برتر imdb
فیلم برتر IMDB | رتبه نهم

ارباب حلقه ها: یاران حلقه

به دلیل استقبال زیاد از ارباب حلقه ها ( بازگشت پادشاه) پیترجسکون کارگردان انگیزه ساختن ارباب حلقه ها قسمت سوم آن با نام یاران حلقه را با حفظ حس و حال رمانی که از آن فیلمنامه را اقتباس کرده ساخته است. این قسمت از ارباب حلقه ها هم جوایز زیادی از جشنواره های گلدن گلوب، بفتا و آکادمی اسکار را به خود اختصاص داده است. فیلم در ابتدا با نبرد دو نماد نیر‌وهای خیر و شر بیننده خود را به چالش می‌کشد و او از ابتدا با به کارگیری صحنه‌های جنگ بیننده را با خود همراه می‌کند. برای اینکه از لحظات تفریح خود به نحو احسن استفاده کرده باشیم دیدن این فیلم را به شما پیشنهاد می کنم.


شاید دوست داشته باشید این مطالب را هم بخوانید:

کلام آخر

به دلیل شرایط کنونی جامعه و وجود ویروس کرونا دیدن فیلم سرگرمی بسیار خوبی است تا دقایقی از روز را به لذت فیلم دیدن بگذرانیم. اگر مایل هستید از زمان خود بهترین استفاده را ببرید، فیلم برتر IMDB را به شما پیشنهاد می‌دهیم تا در منزل و در کمال آرامش خاطر از انتخاب فیلم، به دیدن آن بنشینید. اگر این فیلم‌ها را دیدید، نظرات و نقد و بررسی خود را در قسمت نظرات بنویسید.

درباره تیم محتوا اون یا این

تیم محتوا اون یا این جمعی از تولیدکنندگان محتوا حرفه‌ای هستند که امیدواریم از نوشته‌های آن‌ها نهایت استفاده و لذت را ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید