۵ تحول سینما و فیلم سازی در سال 2020

فیلم های سال 2020

با شیوع ویروس کرونا و خانه نشینی، صنعت سینما و فیلم سازی نیز دستخوش تغییرات و تحول‌های بزرگی شد. علاوه بر این هالیوود و صنعت ساخت فیلم همیشه در حال تحول است و هر سال تهیه‌کنندگان و کمپانی‌های بزرگ مانند برادران وارنر، دیزنی و … سعی می‌کنند با ترندهای روز پیش بروند تا فیلم‌های ساخته شده بیش از پیش به فروش برسند و باکس‌آفیس را هر هفته مال خود کنند. در این مطلب 5 تحول سینما و فیلم های سال 2020 را بررسی کرده‌ایم، پس با اون یا این همراه باشید. اگر دوست داشتید می‌توانید مطلب مورد انتظارترین فیلم های 2021 را بخوانید.

1) استقبال مردم از ژانر اکشن و ماجراجویی

سال 2020 با اکران فیلم های اکشن و ماجراجویی در گیشه سینماها آغاز شد. این شروع بی نظیر با فیلم های مورد انتظار مانند Bad Boys for Life و همچنین قمارهای سودآوری مانند Sonic The Hedgehog و Birds of Prey همراه بود. فیلم‌هایی مانند جیمز باند 25 نیز قرار بود در اوایل این سال اکران شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا به زمان دیگری موکول شد. فیلم های اکشن و ماجراجویی از لحاظ تاریخی از موفق‌ترین ژانرها در هالیوود هستند، اما مخاطبان خانه نشین شاید در سال 2020 از این فیلم‌ها هم خسته شوند. در هر صورت، می‌توان مطمئن بود که این ژانرها حتی در 2020 هم مورد استقبال قرار می‌گیرند.

فیلم های سال 2020
فیلم پسران بد جزو فیلم های سال 2020

2) کارگردانان زن فیلم‌های مربوط به زنان را می‌سازند

قطعا نمی‌شود درباره فیلم‌های 2020 صحبت کرد اما بدون تجلیل از توانمندسازی زنان، در روند ساخت فیلم های سال 2020 سخن نگفت. سال 2019 با فیلم‌های تحسین برانگیزی مانند زنان کوچک و پرتره یک بانو در آتش به پایان رسید و موفقیت فیلم‌هایی که درباره زنان توسط زنان ساخته شده بود حتی بعد از اتمام فصل اسکار هم ادامه داشت و این فیلم‌ها جوایز بسیاری گرفتند. سال 2020 با بازگشت مارگو روبی در نقش هارلی کویین در فیلم Birds of prey آغاز شد و پس از آن نام کارگردانان زن بزرگی مانند Wonder Woman 1984 (پتی جنکینز) ، بیوه سیاه (کیت شورتلند) و مولان (نیکی کارو) به میان آمد. سال 2020 زمان آن بود که فیلم‌هایی با محوریت شخصیتی زنان ساخته شود و این کار را کارگردانان بزرگ زن انجام دهند.


3) دنباله‌ها و بازسازی فیلم‌ها همچنان پول‌ساز هستند

بسیاری از فیلم‌های مورد علاقه و مورد انتظار مردم در سال 2020 بازسازی، دنباله یا اقتباس از دیگر فیلم‌ها بوده‌اند: فیلم‌هایی مانند Bad Boys For Life ،Birds of Prey ،Doolittle.

دنباله‌ها و توالی فیلم‌ها بسیار پول‌ساز هستند و شاید یه همین خاطر است که ما هنوز شاهد قسمت 9 فیلم سریع و خشن هستیم که گویا در فضا ادامه می‌یابد. شاید این پولساز بودن به این دلیل است که طرفداران برای داستان‌هایی که می‌شناسند و شخصیت‌های مورد علاقه خود حاضرند بیشتر از دیگر فیلم‌ها پول خرج کنند. تا وقتی که این بازسازی‌ها و لایو اکشن‌ها صنعت هالیوود را رونق می‌بخشد باید منتظر باشیم، فیلم‌های بیشتری را ببینیم که دنباله‌ی آن‌ها ساخته می‌شود یا به صورت کامل بازسازی می‌شوند مانند ماتریکس 4.

4) حقیقت و واقع‌گرایی تلخ می‌شوند

در سال‌های اخیر فیلم‌هایی که براساس واقعیت ساخته شده‌اند بسیار مورد توجه هالیوود و مخاطبان قرار گرفتند. داستان‌های واقعی از مردم عادی که در شرایط و داستان‌های عجیب و غریبی قرار گرفته‌اند و قهرمان داستان خود شده‌اند یا تحجربه‌ی شگفت‌انگیزی به دست آوردند. داستان هنرمندانی که جاودانه شدند یا افراد معمولی که ستاره شدند. فیلم‌هایی مانند Bohemian rhapsody، Rocket man و … از این دست فیلم‌ها هستند که در سال‌های پیش موفقیت خوبی به دست آوردند. بهتر است مطلب 10 فیلم برتر IMDB را بخوانید.

فیلم های سال 2020
دنیل کریگ در نقش جیمز باند در فیلم وقت مردن نیست، فیلم های سال 2020

در سال 2020 دیگر شما یک فیلم ساده از یک شخصیت معروف را نخواهید دید بلکه فیلم‌ها در سال 2020 حقیقت را همان‌طور که هست نشان می‌دهند؛ تلخ و ناخوشایند. شاید شخصیت‌های اصلی بمیرند، شاید دچار حوادث شدیدی شوند و دیگر همان آدم سابق نباشند درست مانند یک زندگی. کسانی که دوست دارند احساسات‌شان توسط هنر هفتم تخلیه و تطهیر شود شاید سال 2020 را هیچوقت فراموش نکنند.

5) پخش آنلاین معجزه می‌کند

با انتشار ویروس کرونا و بسته شدن سینماها، پخش آنلاین و استریم فیلم بیش از پیش مهم شد. کمپانی‌های بزرگ فیلم‌سازی و تکنولوژی سریع به فکر پخش آنلاین استریم افتادند و سرویس‌های پخش مختلفی مانند Apple+، Disney Plus، Netflix و … راه خود را به خانه‌های مخاطبان باز کردند. برخی از فیلم‌ها در سال 2020 قید اکران در سینماها و پرده نقره‌ای را زدند و مستقیم در سرویس‌های پخش آنلاین رفتند. پخش آنلاین در سال 2020 معجزه کرد و در دوران قرنطینه کرونا مردم را سرگرم کرد.

در پایان، امسال برای فیلم‌سازان و سینمایی‌ها کاملا عجیب بوده اما، هنوز یک چیز در سینما دچار تحول نشده است و آن توانایی فیلم‌ها برای سرگرمی و سرگرم کردن است.

اگر به فیلم و سریال علاقه دارید، مطلب بررسی سریال How to sell drugs online را بخوانید.

درباره امیرحسین سربیشه

از گذاشتن پست تو فروم‌ها شروع کردم. 12 سالم بود که در دوره‌های خبرنگاری یونیسف یاد گرفتم چگونه بنویسم. بعد تو مجله‌های مختلف شروع به کار کردم و دست سرنوشت من رو به اینجا رسوند.

دیدگاهتان را بنویسید