هر آن چیزی که درباره ماتریکس ۴ باید بدانید

فیلم ماتریکس 4

سه گانه ماتریکس با بازی فوق‌العاده کیانو ریوز و کری آن ماس از فیلم‌های هیجان انگیزی و نسبتا محبوبی بود که در اوایل قرن 21 به نمایش درآمد. حالا بعد از سال‌ها بازیگرانش دور هم جمع شدند تا قسمت چهارم این فیلم را بسازند. در این مطلب به هر آن چیزی که درباره ساخت و تولید فیلم ماتریکس 4 The Matrix Resurrections (The Matrix 4) نیاز دارید بدانید، خواهیم پرداخت. با اون یا این همراه باشید.

به روز رسانی در 19 شهریور 1400

تریلر فیلم ماتریکس The Matrix Resurrections

بالاخره تریلر ماتریکس 4 بیرون آمد و نمای کلی از این فیلم به ما داد. در این تریلر کیانو ریوز بسیار شبیه به نقش جان ویک خود است. باید دید ماتریکس 4 تا چه حد می‌تواند موفقیت قسمت‌های قبلی خود را تکرار کند. با هم تریلر ماتریکس 4 The Matrix Resurrections را می‌بینیم.

دانلود ویدیو از آپارات | تریلر ماتریکس 4

بازیگران ماتریکس 4 چه کسانی هستند؟

مگر می‌شود فیلم ماتریکس را ساخت اما از نئو و ترینیتی با بازی کیانو ریوز و کری آن ماس استفاده نکرد. با این‌که در قسمت آخر این فیلم هر دو این شخصیت‌ها به نظر جان خود را تسلیم کردند اما دوباره آن‌ها برای قسمت چهارم برگشتند.

کیانو ریوز تصمیم خود برای بازگشت را توضیح داد و گفت: “لانا واچوفسكی فیلمنامه‌ای زیبا و داستانی شگفت انگیز نوشت كه مورد پسند من قرار گرفت. این تنها دلیل بازگشت من به ماتریکس است.” چند وقت پیش عکس‌هایی از فیلمبرداری ماتریکس 4 منتشر شد که این دو را در حال مبارزه و پنهان شدن نشان می‌داد، باید دید این دنباله‌ی جدید می‌تواند انتظارات را بعد از چندین سال برآورده کند یا خیر؟

کیانو ریوز در ماتریکس 4
کیانو ریوز و کری آن ماس در فیلمبرداری ماتریکس چهار

همچنین طبق گفته‌ها، جادا پینکت اسمیت در حال مذاکره برای بازگشت به نقش نیوبی است که در The Matrix Reloaded و The Matrix Revolutions دیدیم. با این حال، بازگشت او هنوز رسماً تأیید نشده است. لمبرت ویلسون هم صحبت‌هایی برای بازگشت کرده است اما در این‌باره می‌گوید تا زمانی که برنامه او اجازه دهد نقش‌های خود را از The Matrix Reloaded و The Matrix Revolutions دوباره تکرار خواهد کرد. اگر ویلسون بازگردد، به احتمال شاهد حضور مونیکا بلوچی در نقش پرسیفون خواهیم بود. اگر این زیبای ایتالیایی به فیلک بازگردد، ماتریکس 4 از قبل هم هیجان انگیزتر خواهد شد.


از بازیگرانی که به فیلم بازگشتند صحبت کردیم، حال نوبت بازیگران جدیدی است که به فیلم اضافه خواهند شد. مهم‌ترین بازیگری که به ماتریکس اضافه خواهد شد بازیگر فیلم‌های آکوامن و واچمن یعنی یحیی عبدالمتین دوم است. برخی می‌گویند او قرار است نقش جوانی‌های مورفیوس را بازی کند، اما فعلا این موضوع از طرف عوامل فیلم تایید نشده است.

بازیگران ماتریکس 4
نیل پاتریک هریس و جادا پینکت اسمیت بازیگران The Matrix 4

اما مورفیوس اصلی، لورنس فیشبرن کجاست؟ او در آگوست سال 2020 تأیید کرد که “برای حضور در فیلم چهارم” دعوت نشده است. البته هنوز توضیحی درباره عدم حضور او وجود ندارد. نیل پاتریک هریس از سریال How I Met Your Mother نیز نقش مهمی را در ماتریکس 4 ایفا خواهد کرد.

بازیگران جدیدی مانند جسیکا هنویک، جوناتان گروف، استفن گراهام، پریانکا چوپرا، الن هولمن و اندرو کلدول نیز به این فیم اضافه شدند. نیود هوگو ویونگ در نقش مامور اسمیت نیز تایید شده است و هوگو ویونگ در این‌باره می‌گوید: “آن‌ها بدون من ادامه خواهند داد”

فیلم چهارم در چه تاریخی اکران می‌شود؟

ماتریکس 4 در 21 می سال 2021 در انگلیس و ایالات متحده قرار بود اکران شود، اما به دلیل شیوع کرونا و مشکلات پیش آمده تاریخ اکران به 1 آوریل 2022 منتقل شد. در ابتدا، این فیلم قرار بود در تاریخ اکران John Wick 4 کیانو ریوز پخش شود، اگر چه دیگر تاریخ اکران این دو فیلم با هم تفاوت دارد.

کیانو ریوز
کیانوریوز در نقش جان ویک و نئو

نکته جالب مدل موهای جدید کیانو ریوز است. او در این چند سال موهای بلندی داشت و همه در نقش جان ویک او را دیده بودند. او با همین مدل مو و آرایش در بازی Cyberpunk 2077 هم حضور پیدا کرد، اما اخیرا کیانو ریوز با موهای کاملا تراشیده دیده شده است. برخی گمانه‌زنی‌ها این تغییر حالت مو را به شخصیت نئو و گریم ماتریکس 4 مرتبط می‌دانند و می‌گویند برخی از سکانس‌های فیلم چهارم به زمانی باز می‌گردد که نئو در ماتریکس 1 سری تراشیده دارد.


داستان ماتریکس 4 درباره چیست؟

اگر بخواهیم صادق باشیم، هنوز نمی‌دانیم قسمت چهارم این فیلم چه خط داستانی را پیش خواهد گرفت. آیا مانند سه گانه اول داستانی پیچیده و حماسی دارد یا یک روایت عاشقانه؟

لانا واچوفسکی هیچ چیزی را فاش نمی‌کند و هیچ یک از بازیگران فیلم نیز حق آشکار کردن نقششان یا داستان فیلم را تا این لحظه نداشتند، بنابراین اطلاعات بسیار کمی درباره داستان ماتریکس 4 وجود دارد، اما با جمع‌آوری اطلاعات از منابع خبری به این نتایج رسیدیم.

مدل مو جدید کیانو ریوز
مدل مو جدید کیانو ریوز

فیلمنامه توسط لانا واچوفسکی، الكساندر همون، نویسنده پروژه لازاروس و دیوید میچل، نویسنده Cloud Atlas، به طور مشترک نوشته خواهد شد، بنابراین می توانید بفهمید که یک فیلم گسترده و خوبی از آب دربیاید.

جمع بندی

باید دید ماتریکس 4 چه حرفی برای گفتن دارد، اما می‌شود انتظار داشت یک فیلم در حد و اندازه فوق‌العاده ببینیم و لذت ببریم. باید تا کریسمس صبر کنیم تا این شاهکار دوست داشتنی را تماشا کنیم.

اگر دوست داشتید مطلب مورد انتظارترین فیلم های 2021 را بخوانید، همچنین اگر این مطلب را دوست داشتید سری به مطلب تحول سینما در سال 2020 بزنید.

درباره امیرحسین سربیشه

از گذاشتن پست تو فروم‌ها شروع کردم. 12 سالم بود که در دوره‌های خبرنگاری یونیسف یاد گرفتم چگونه بنویسم. بعد تو مجله‌های مختلف شروع به کار کردم و دست سرنوشت من رو به اینجا رسوند.

دیدگاهتان را بنویسید