ساترا ساسی مانکن را ممنوع کرد

ساسی مانکن تهران توکیو

ساسان حیدری معروف به ساسی مانکن اخیرا موزیک ویدیویی منتشر کرده و به شدت خبرساز شده است. او که در گذشته با موزیک ویدیو “دکتر” سر زبان‌ها افتاد و حاشیه‌هایی را به دنبال داشت، حال با موزیک ویدیو تهران توکیو پا به فضای مجازی گذاشت، اما ساپرا این خاننده را ممنوع کرد. با اون یا این همراه باشید.

در تهران توکیو ساسی مانکن چه خبر است؟

این موزیک ویدیو از روی فیلم سینمایی ابد و بک روز با بازی نوید محمد زاده با تقلید از صحنه‌ و دیالوگ معروف “سمیه نرو” ساخته شده است. در این موزیک ویدیو ساسی مانکن نقش نوید را بازی می‎‌کند. تهران توکیو به سرعت در حال دست به دست شدن توسط کاربران مجازی است. اما خبرسازی تهران توکیو جنجالی‌تر از ویدیوهای قبلی او شد. زیرا نقش سمیه را یکی از بازیگران فیلم‌های غیراخلاقی بازی کرده است. همین امر باعث خبر ساز شدن این موزیک ویدیو شده است. حال ساترا انتشار و پخش موزیک ویدیو تهران توکیو از ساسی مانکن را شبکه‌های اجتماعی داخلی ممنوع کرده است.

ساسی مانکن محتوای بد
این موزیک ویدیو محتوای غیر اخلاقی دارد

بعد از ممنوعیت توسط ساترا و پیگیری کامل؛ این موزیک ویدیو به سرعت از شبکه‌های اجتماعی داخلی مانند روبیکا و… حذف شد. تهران توکیو در اینستاگرام، یوتیوب همچنان در حال انتشار است و اینکه بخواهند از انتشار آن در این شبکه‌های اجتماعی جلوگیری کنند بعید است.
نگرانی بزرگ پخش این موزیک ویدیو، برای کودکان و نوجوانان است. با شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس باعث شده کلاس‌ها آنلاین برگزار می‌گردد. اکثر دانش آموزان به فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دسترسی دارند، و باعث آشنا شدن آن‌ها با مسائل و محتوای جنسی وجود دارد، به همین دلیل والدین به سرعت واکنش نشان دادند.

بیانیه‌ی ساترا برای ممنوع کردن انتشار ویدیو ساسی مانکن به شرح زیر است:

پیرو انتشار تیزر موزیک ویدئو هنجارشکنانه یکی از خوانندگان غیرمجاز در برخی رسانه‌ها و ابراز نگرانی خانواده‌ها، ساترا با استناد به مقررات محتوایی و نقض صریح دستورالعمل حفاظت از حقوق کودکان، روز گذشته (۱۲ اسفند ماه)، طی ابلاغیه‌ای، انتشار آن را به هر نحو در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ممنوع اعلام کرد.

در ادامه ساترا گفته است: به جز رسانه‌های خارجی از جمله اینستاگرام که برخلاف قوانین بین‌المللی ناظر به حفاظت از حقوق کودکان اقدام به انتشار این موزیک ویدئو کرده‌اند، از روز گذشته، با تذکر ساترا موارد تخلف از معدود رسانه‌های داخلی به صورت فوری حذف شد. کاربران در صورت مشاهده هر گونه تخلف می‌توانند با مراجعه به سامانه پایش مردمی sapra.ir نسبت به ارائه گزارش تخلفات اقدام کنند.
والدین باید نظارت کامل روی دسترسی فرزندانشان در فضای مجازی باشند. چون به هر حال به طور کامل نمی‌شود جلوی انتشار این قبیل پست‌ها را گرفت. اما با آگاهی کامل والدین و نظارت صحیح آن‌ها به سلامت ذهنی خود و فرزندانمان کمک کنیم.

درباره تیم محتوا اون یا این

تیم محتوا اون یا این جمعی از تولیدکنندگان محتوا حرفه‌ای هستند که امیدواریم از نوشته‌های آن‌ها نهایت استفاده و لذت را ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید