هر آنچه که درباره‌ی GTA VI باید بدانید

بازی GTA 6

احتمالا اگر از گیمرهای قدیمی باشید، حتما با سری GTA آشناییت‌ دارید. قسمت پنجم از این سری یعنی GTA V بسیار توانست موفق بشود و کمپانی راک‌استار تا چندین سال به جز آپدیت این قسمت تصمیم به انتشار GTA 6 نکرد. حالا شایعاتی‌ست که به نظر می‌رسد باید بیش از پیش توجه‌مان را بر روی آن‌ها بگذاریم. چرا که تجربه‌ی قسمتی جدید از سری بازی‌های GTA، خصوصا پس از گذشت سال‌های طولانی از انتشار GTA 5 می‌تواند تجربه‌ای مهیج و جدید را برای گیمرها رقم بزند. علی‌رغم این‌که کمپانی راک‌استار با آپدیت‌های مختلف و اضافه کردن آیتم‌ها و بخش‌های مختلف و جدید و متنوع سعی می‌کند که طرفداران را راضی نگه دارد، اما بیشتر آن‌ها تب بازی GTA 6 (بازی GTA VI) را دارند. بازی‌ جدید با لوکیشن‌ها و داستان‌ها و بخش‌های جدید. با اون یا این همراه باشید تا به بررسی زمان انتشار GTA 6 بپردازیم.

بازی GTA 6 برای کامپیوتر

با عرضه‌ی نسل نهم کنسول بازی خانگی و کامپیوترها، کمپانی را‌ک‌استار اخیرا اعلام کرده بود که نسخه‌ای برای کنسول‌های جدید از GTA 5 عرضه می‌کند. با توجه به این تصمیم راک‌استار، بسیار بعید بود که به همین زودی‌ها قسمتی جدید از بازی‌های سری GTA را ببینیم. اما این بدان معنا نیست که قرار نیست قسمتی دیگر منتشر نشود. شایعات زیادی درباره‌ی قسمت ششم GTA وجود دارد که بسیاری از آن‌ها مدعی‌اند که این بازی درحال ساخته شدن است و قرار است دو یا سه سال دیگر انتشار یابد.

بازی GTA 6 برای کامپیوتر قرار است متفاوت باشد.

بسیاری از شایعات حاکی از انتشار آن در سال 2023 یا 2024 دارند. قسمت ششم GTA به احتمال زیاد همان گیم‌پلی همیشگی‌اش را خواهد داشت. رانندگی‌های مهیج، تیراندازی‌های خطرناک، و سرقت‌های بزرگ که بازیکن را سرگرم کند. اما بازی GTA 6 شاهد تغییرات بسیار زیاد و بزرگی در دیگر بخش‌های بازی و آیتم‌های آن خواهد بود. یحتمل در این قسمت کارکتر‌ها و شخصیت‌هایی جدید، لوکیشنی متفاوت، و شاید هم خط زمانی‌‌ای دیگر را خواهیم داشت.

زمان انتشار بازی GTA 6

شایعات مختلفی از منبع‌های متفاوت و موثق وجود دارد که درحال ساخت بودن بازی را تایید می‌کند. اما سوالی که ذهن همه‌ی طرفداران را درگیر کرده است این است که این بازی توسط راک‌استار در چه زمانی به مرحله‌ی انتشار خواهد رسید؟ تا به الان راک‌استار هیچ وعده‌ای درباره‌ی این بازی نداده است و فقط از طرفدارانش خواسته است که منتظر یک قسمت هیجان‌انگیز باشند. طبق منبع‌های آگاه، آخرین شایعه مربوط به بازی که خود را‌ک‌استار آن را رد کرده‌ است، راجع به انتشار بازی در 2023 می‌گوید. با این‌که مدارک زیادی از این شایعه پشتیبانی می‌کنند، اما کمپانی راک‌استار با دلایل مایل و تبلیغاتی زمان انتشار آن را رد کرده است. پس نمی‌توان چندان هم مطمئن بود.

بازی GTA 6 قبل از 2025 منتشر نمی‌شود.

در مراسم رونمایی از پلی استیشن 5 نیز، بازی‌های GTA 5 و GTA Online برای پلی استیشن 5 و ایکس باکس نیز معرفی شدند که نسخه‌ی آنلاین نیز برای بازی بصورت رایگان معرفی شد. اگرچه این تصمیم از سوی راک‌استار نشان می‌دهد که راک‌استار عجله‌ای برای جایگزین کردن قسمتی جدید از GTA ندارد؛ اما قطعا به تیم سازنده‌ی آن فرصت زیادی می‌دهد که بر روی قسمت جدید بیشتر و بهتر کار کنند. و حتی ممکن است که در اواخر سال 2021 نیز شاهد بیانیه‌ای از سوی راک‌استار باشیم؛ چرا که منابع مختلفی خبر از تصمیم‌ها، برنامه‌ها و تریلرهای جدیدی از سوی این کمپانی می‌دهند که احتمال زیاد یا بازی‌ای جدید بر طبق دنیای GTA ساخته خواهد شد، یا هم شاهد معرفی قسمت ششم سری GTA خواهیم بود.

پلتفرم‌های احتمالی در دسترس برای GTA 6

به احتمال زیاد بتوانید بازی GTA 6 را در کنسول‌های مختلفی بازی کنید. انتشار احتمالی در سال 2023 بدان معناست که به طور قطعی شاهد این بازی در پلتفرم‌های مختلف مثل کنسول پلی استیشن 5 و کنسول‌های ایکس‌باکس سری ایکس و سری اس خواهیم بود. اما احتمال انتشار یک نسخه برای پلی‌ استیشن 4 و ایکس باکس وان نیز وجود دارد که کاملا به تصمیم کمپانی راک‌استار بستگی دارد. همچنین راک‌استار هردو بازی GTA 5 و Read Dead Redemption را برای پلتفرم PC نیز منتشر کرده است. پس احتمال انتشار و دانلود بازی GTA 6 برای کامپیوتر نیز بالاست.

داستان و شخصیت‌های بازی

مجموعه بازی‌های GTA در تاریخچه‌ی خود تابحال بر روی یک شخصیت اصلی تمرکز نداشته است و جریان و اتفاقات بازی محدود به تنها یک لوکیشن نبوده است. قسمت ششم بازی GTA نیز احتمالا همین‌گونه خواهد بود. برخی شایعات می‌گویند که در این قسمت احتمالا سری به شهرهای قبلی مثل Vice City یا Liberty City نیز خواهیم زد. شاید هم شهری کاملا جدید و آمریکایی ساخته شود که نسبت به شهرهای قبلی بازی متفاوت‌تر باشد. اگرچه شایعاتی نیز بوده است که خبر از ساخت شهری با الهام از توکیوی ژاپن می‌داد، اما معاون راک‌استار آن را رد کرد و عقیده داشت که بازی GTA همیشه شبیه‌سازی‌ای از آمریکا بوده و خواهد بود. پس بسیار بعید است که لوکیشن جدید فراتر از مرزها باشد.

احتمالا شاهد لوکیشنی مدرن از Vice City خواهیم بود.

اما درباره‌ی داستانِ بازی، احتمالا پر از سرقت‌ها و ماموریت‌های خطرناک و عجیب‌غریب خواهد بود. یکی از شایعاتی که پارسال منتشر شده بود، بر این اساس بود که قرار است ماموریت‌ها و داستان بازی بر اساس سریال نارکوس از شبکه‌ی نتفلیکس باشد و از همان سریال الهام بگیرد. در این شایعه، داستان بر روی شخصیتی به اسم ریکاردو متمرکز بود که درگیر جنگ‌های کارتل‌های مواد مخدر و ماموریت‌های مختلف در مرزهای مکزیک و آمریکا می‌شود.

بازی GTA 6 آنلاین

از انتشار قسمت پنجم GTA مدت طولانی‌ای گذشته است و راه پر فراز و نشیبی را نیز داشته است. نسخه‌ی آنلاین GTA که در آن می‌توانید کارهای مختلفی بکنید بسیار در محبوب نگه‌داشتن GTA 5 تاثیر داشته است. در نسخه‌ی آنلاین کارهای مختلفی برای بازیکن در دسترس است. بازیکن می‌تواند آزادانه درون مپ همراه با دیگر بازیکن‌ها بچرخد و تعامل داشته باشد و کسب پول، آن‌ها را بر روی ماشین، لباس و اسلحه خرج کند و حتی در رول‌پلی‌ها نیز دخیل شود.

احتمال انتشار نسخه‌ی آنلاین بازی GTA 6 بالاست.

به همین دلیل، احتمال این‌که یک نسخه‌ی آنلاین از GTA 6 نیز ببینیم زیاد است. اگر چه ممکن است که بسیار دوگانگی ایجاد کند و تجربه‌های مختلفی را با توجه به وجود نسخه‌ی آنلاین GTA 5 رقم بزند؛ اما نباید فراموش کرد نسخه‌ی آنلاین GTA 5 نیز، یک‌ماه بعد از انتشار نسخه‌ی اصلی روانه‌ی بازار شد.

سخن آخر

بازی GTA یکی از آزادانه و بهترین بازی‌های جهان‌باز است که طرفداران زیادی را دارد. کمپانی راک‌استار هم‌اکنون در حال ساخت قسمت ششم این بازی می‌باشد و طرفداران نیز بیش از پیش منتظر قسمت ششم بازی GTA هستند. اما به احتمال زیاد انتشار آن به همین زودی‌ها نخواهد بود و زمان زیادی را برای منتشر شدن آن باید انتظار کشید.

درباره امید کوچکی

از وقتی که یادم میاد با کلمات درگیر بودم و نوشتن را دوست داشتم. همیشه تکنولوژی و فیلم و سریال رو دوست داشتم. اینطوری می‌تونستم از دنیای واقعی دور بشم و علاقه‌هامو دنبال کنم.
با این اوصاف همیشه سعی می‌‌کردم و می‌کنم که قدم در راه علاقه‌هام بردارم.

دیدگاهتان را بنویسید