تاریخ عرضه و قیمت پلی استیشن 5 مشخص شد

قیمت پلی استیشن 5

بالاخره بعد از این همه انتظار سونی تاریخ عرضه و قیمت پلی استیشن 5 را مشخص کرد تا بتوان این کنسول نسل نهم را پیش خرید کنیم. در این مراسم بازی God of war: Ragnarok هم معرفی شد که در سال 2021 منتشر می‌شود. حالا تنها تا تاریخ 22 آبان 1399 باید منتظر بمانیم تا کنترلر دوال سنس را در دست بگیریم. با اون یا این همراه باشید.

انتظار به پایان رسید؛ اینک پلی استیشن 5

همین چند وقت پیش بود که مایکروسافت قیمت ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس را مشخص کرد و تاریخ عرضه این کنسول‌ها را مشخص کرد. حال در مراسم سونی تاریخ عرضه، بسته بندی و قیمت پلی استیشن 5 نیز مشخص شد تا آبان 1399 ماهی پرهیجان برای گیمرها و عاشقان کنسول‌های ایکس باکس و پلی استیشن باشد. در روز 12 نوامبر (22 آبان) می‌توان پلی استیشن 5 دیجیتال را با قیمت 399 دلار و پلی استیشن 5 دیسک دار را با قیمت 499 دلار تهیه کنیم.

پلی استیشن 5 دیجیتال
تفاوت قیمت بین دو نسخه پلی استیشن 5 صد دلار است

البته باید به این نکته اشاره کرد که تاریخ عرضه 12 نوامبر تنها برای کشورهای آمریکا، کانادا، نیوزلند، کره جنوبی، استرالیا و مکزیک است و دیگر کشورهای جهان باید تا تاریخ 19 نوامبر صبر کنند. سونی اعلام کرده است تا آخر سال 2021 بیش از 11 میلیون دستگاه پلی استیشن 5 تولید خواهد کرد تا بتواند عرضه‌ی خوبی در برابر تقاضا داشته باشد. با توجه به قیمت 399 دلاری برای نسخه‌ی دیجیتال و 100 دلار گران‌تر بودن از نسخه دیجیتال ایکس باکس یعنی ایکس باکس سری اس باید دید چقدر از کنسول دیجیتالی نسل نهم سونی استقبال می‌شود.

مشخصات پلی استیشن 5

در رویداد سونی از بسته بندی پلی استیشن 5 هم رونمایی شد. جعبه مشکی رنگ برای پلی استیشن 5 دیجیتالی و جعبه سفید رنگ برای پلی استیشن 5 معمولی انتخاب شده است تا رنگ جعبه تفاوت این دو دستگاه را نشان دهد. برعکس ایکس باکس سری اس که ضعیف‌تر از ایکس باکس سری ایکس است، پلی استیشن 5 دیجیتالی از معمولی ضعیف‌تر نیست و می‌توانید با خیال راحت از بازی با قدرت گرافیکی بالا لذت ببرید.


قیمت پلی استیشن 5 دیجیتال
جعبه پلی استیشن 5 دیجیتال

پلی استیشن 5 معمولی از پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای ZEN2 شرکت AMD بهره می‌برد. پردازنده گرافیکی آن قدرت 10.28 ترافلاپس با فرکانس پردازشی 2.23 گیگاهرتز دارد که می‌تواند بدون مشکل بازی‌ها را باکیفیت 4K UHD پخش کند. حافظه‌ی رم 16 گیگابایت GDDR6 و فضای ذخیره سازی 1 ترابایتی دیگر هیچ مشکلی را برای شما باقی نخواهد گذاشت. بازی جدید God of war: Ragnarok که در مراسم تاریخ عرضه پلی استیشن 5 معرفی شد از همین الان دل گیمرها را برده است و آن‌ها منتظر هستند، پلی استیشن 5 بیاید تا بتوانند خدای جنگ جدید را بازی کنند. همچنین می‌توانید بازی جدید پلی استیشن 5 در سال 2022 را اینجا ببینید.


قیمت پلی استیشن 5 در ایران

در نسل نهم قیمت از همه‌چیز مهم‌تر است. پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس با قیمت 499 دلار قیمت مناسبی برای افراد خارج از کشور دارد اما در ایران با نوسانات قیمت دلار و هزینه‌های جانبی مانند گمرک شاید آن‌قدرها هم قیمت این دو کنسول بازی ارزان درنیاید. با یک حساب سرانگشتی قیمت پلی استیشن 5 معمولی در ایران قیمتی بین 15 تا 20 میلیون خواهد داشت. قیمت نسخه دیجیتالی هم بین 11 تا 15 میلیون خواهد بود. علاوه بر این قیمت خرید بازی‌ها هم به این هزینه اضافه کنید. رقابت در نسل نهم هیجانی‌تر از نسل‌های قبل خواهد بود چون گیمرها دیگر به کم راضی نمی‌شوند و بالاترین تجربه را از بازی‌ها می‌خواهند.

اگر این مطلب را دوست داشتید، ممکن است مطلب پیشبینی رقابت کنسول های نسل نهم را دوست داشته باشید.

درباره امیرحسین سربیشه

از گذاشتن پست تو فروم‌ها شروع کردم. 12 سالم بود که در دوره‌های خبرنگاری یونیسف یاد گرفتم چگونه بنویسم. بعد تو مجله‌های مختلف شروع به کار کردم و دست سرنوشت من رو به اینجا رسوند.

دیدگاهتان را بنویسید