بازی های جدید سونی برای پلی استیشن 5 در سال 2022 و 2023

بهترین بازی سونی 2022

از زمان عرضه‌ی غول گیمینگ کنسول‌ها، یعنی پلی استیشن 5 وقت زیادی نمی‌گذرد. پلی استیشن 5 اکنون یک ساله شده و علی‌رغم کمیاب شدن این کنسول‌ها در بازار و سخت شدن خرید آن، بیشتر طرفداران کنسول‌های خانگی توانستند دست خود را به کنسول‌های پلی استیشن 5 برسانند. کمپانی سونی حالا پس از عرضه‌ی کنسول‌هایش، برنامه‌های بزرگی برای کاربرانش دارد. در جدیدترین رویداد سونی، این کمپانی عناوین مهمی را برای پلی استیشن 5 معرفی کرد. بازی‌های هیجان‌انگیز و مهمی که سونی امسال رونمایی کرده، می‌توانند گیمرهای زیادی را به اکوسیستم سونی جذب کنند. با اون یا این همراه باشید تا بازی های جدید سونی برای پلی استیشن 5 در سال 2022 و 2023 را بررسی کنیم.

بازی Spider-Man 2

قسمت اول بازی Spider-Man که همراه با پلی استیشن 5 عرضه شد، توانست فروش بالایی را تجربه کند. پس از موفقیت قسمت اول بازی Spider-Man قطعا باید قسمت دوم این بازی را نیز گمان می‌کردیم. سونی پس از موفقیت قسمت اول، بلافاصله‌ استودیوی سازنده‌ی بازی یعنی Insomniac را نیز خرید و سریعا ساخت قسمت دوم بازی را تایید کرد تا طرفدارانش را راضی نگهدارد.

اما داستان بازی Spider-Man 2 بسیار مهیج است. چرا که در این بازی شاهد همکاری دوتا از محبوب‌ترین شخصیت‌های دنیای اسپایدرمن‌ها خواهیم بود. پیتر پارکر و مایلز مورالز هردو در این بازی جمع می‌شوند تا در جلوی دیرینه‌ترین دشمنشان یعنی Venom بایستند.

بازی Spider-Man 2 برای پلی استیشن 5
بازی spider man 2 پلی استیشن 5 | تصویری از ونوم.

هردوی این شخصیت‌ها باید در برابر دشمن مخوف قدیمیِ خود، یعنی ونوم مقاومت کنند و بجنگند. ویلن بازی Spider-Man 2 بسیار سخت‌تر و قوی‌تر از قسمت یکم خواهد بود و بازی Spider-Man 2 را چالش برانگیزتر خواهد کرد. تونی تاد، بازیگر فیلم Candyman نیز به صداپیشگان این بازی اضافه شده است.

به گفته‌ی سازندگان، بازی قرار است مبارزات جذاب‌تر و بیشتر و جوایز بیشتری را نیز برای بازیکن قرار دهد و امکان تغییر شخصیت‌ها از پیتر پارکر به مایلز مورالز نیز عنصر کلیدی بازی خواهد بود. بازی Spider-Man 2 در سال 2023 منتشر می‌شود. این بازی جزو بهترین بازی های انحصاری پلی استیشن 5 است.

بازی God of War: Ragnarok

بازی God of War: Ragnarok از مهم‌ترین عناوینی‌ست که بیشتر گیمرها انتظار آن را دارند. با توجه به تیزرها و به نقل قول از سازندگان، بازی خدای جنگ: راگناروک یکی از بهترین بازی‌های گرافیکی با داستانی جذاب خواهد بود که می‌توان در کنسول‌های خانگی آن را تجربه کرد.

داستان بازی بر روی کراتوس تمرکز می‌کند. دنیایی که کراتوس در آن زندگی می‌کند قرار است به زودی در قیامتی سهمگین به اسم راگناروک به نابودی کشانده شود. کراتوس همراه با پسر خود آترئوس برای جلوگیری از این قیامت باید آماده شوند. آن‌ها برای این کار به کمک Tyr خدای جنگ اسکاندیناویایی نیاز دارند.

بازی God of War Ragnarok پلی استیشن 5
جدیدترین قسمت بازی خدای جنگ بسیار سخت است.

این ماموریتِ کراتوس، قرار است تنش‌های زیادی را بین شخصیت‌های مختلف بازی ایجاد کند، خصوصا شخصیت‌های کراتوس آترئوس که سابقه‌ی خوبی نیز با یکدیگر ندارند. اما شخصیت‌ها باید به هر شکلی که شده در این ماموریت همراه یکدیگر شوند و جلوی این فاجعه را بگیرند. همچنین حضور Thor در این بازی نیز، پیش‌تر توسط سازندگان آن اعلام شده بود.

صداپیشگی شخصیت Thor را Ryan Hust بر عهده خواهد داشت. از نقش‌های معروف رایان هاست می‌توان به شخصیت اوپی از سریال Sons of Anarchy اشاره کرد. همچنین شخصیت اودین نیز در بازی حضور خواهد داشت و شاهد داستانی مهیج خواهیم بود.بازی خدای جنگ: راگناروک در سال 2022 برای کنسول‌های پلی استیشن 4 و 5 منتشر خواهد گردید.

Grand Theft Auto V Remaster

بازی GTA 5 از پرفروش‌ترین بازی‌های کمپانی راک استارز است. راک استارز قرار است نسخه‌ی ریمستر این بازی را برای پلی استیشن 5 منتشر کند. به گفته‌ی راک استارز، این نسخه قرار است گرافیک خیلی بهتری را داشته باشد و عملکرد بازی بسیار بهبود خواهد یافت.

بازی Grand Theft Auto V Remaster پلی استیشن 5
گرافیک بالای نسخه‌ی ریمستر GTA V

گشت و گذار در شهر بی‌قانونِ لوس سانتوس با گرافیکی بالاتر، می‌تواند تجربه‌ی مهیجی برای طرفداران بازی GTA 5 را بر روی پلی استیشن 5 رقم بزند. یک نسخه از بازی آنلاین GTA 5 نیز به همراه بازی منتشر خواهد شد که به مدت سه ماه برای گیمر های پلی استیشن 5 رایگان خواهد بود. البته این بازی تا مارچ سال 2022 منتشر نخواهد شد.

بازی Wolverine پلی استیشن 5

احتمالا با شخصیت ولورین آشنا هستید. محبوب‌ترین شخصیت مردان ایکس که گذشته‌ی تاریک و رفتار مهربانانه‌ی او، بیشتر از هرچیزی هویتش را تشکیل می‌دهند. حالا ولورین قرار است با بازی اختصاصی‌اش به پلی استیشن 5 بیاید. اگر چه تیزر بازی جزئیات زیادی را نشان نداد، اما با توجه به استودیوی سازنده‌ی بازی یعنی Insomniac که سازنده‌ی بازی‌ Spider-Man: Miles Morals نیز می‌باشد، می‌توان انتظارات بالایی را از بازی اختصاصی ولورین داشت.

به احتمال زیاد شاهد مبارزه‌های زیادی خواهیم بود. شخصیت ولورین در دنیای مارول، شخصیتی پیچیده است و قطعا داستانِ بازی بسیار جذاب‌ پرداخته خواهد شد. ایده‌ی ساخت بازی اختصاصی ولورین در هنگام ساخت بازی Spider-Man به ذهن تیم Insomniac رسیده است.

بازی Wolverine پلی استیشن 5
تصویری از بازی انحصاری Wolverine پلی استیشن 5

آن‌ ها احساس کردند که شباهت‌های زیادی بین ولورین و مرد عنکبوتی برای دفاع از مردمِ عادی وجود دارد. چرا که هردوی آن‌ ها مجبورند از مردم محافظت کنند.

تیم سازنده‌ی پشت این دو بازی می‌گویند که دوست دارند که عمق شخصیت‌های این دو قهرمان را در بازی‌های خود به تصویر بکشند و چهره‌ی متفاوتی از این دو شخصیت جذاب را به نمایش بگذارند. متاسفانه تاریخ دقیقی برای انتشار این بازی اعلام نگردیده است، اما قطعا انتظارات بالایی را می‌توان از بازی انحصاری ولورین داشت.

بازی Gran Turismo 7

پس از وقفه‌های سرسام‌آور و طولانی مدت، هفتمین قسمت از سری بازی‌های ماشین‌رانی Gran Turismo در چهارم مارچ 2022 برای کنسول‌های خانگی پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد. بازی ‌Gran Turismo 7 تجربه‌ی خاص و متفاوتی از ماشین‌رانی را برای کنسول‌ها رقم خواهد زد.

گرافیک بالا و پر جزئیاتِ بازی از نکات مثبتی‌ست که سازندگان بازی بر روی آن دقت زیادی خواهند داشت. در دسترس بودن ماشین‌های زیبا و جدید از دیگر ویژگی‌هایی‌ست که می‌تواند گیمرها را به سوی خود جذب کند.

بازی Gran Turismo 7 پلی استیشن 5
سبک بازی open-world است.

این بازی قرار بود در سال 2021 منتشر شود، اما به دلیل مشکلات تولید در هنگام قرنطینه و پاندمی کرونا، به تاخیر افتاد. دنیای بازی Gran Turismo 7 قرار است جهان باز باشد، تا گیمرها به توانند در دنیای بزرگ بازی به جست و جو و کاوش کردن بپردازند. قطعا نسخه‌ی پلی استیشن 5، از جزئیات بیشتر و گرافیک قشنگ‌تری برخوردار خواهد بود.

Star Wars: Knights of the Old Republic Remake

بی‌شک یکی از بزرگترین بازی‌های ویدئویی جنگ ستارگان، بازی جنگ ستارگان Knights of the Old Republic خواهد بود. این بازی در سبک RPG ساخته شد و در سال 2003 برای رایانه‌های شخصی و ایکس باکس منتشر گردید ولی هیچ‌وقت نتوانست به کنسول‌های سونی راه پیدا کند. در این نسخه از بازی شما می‌بایست انتخاب می‌کردید که می‌خواهید در جبهه‌ی جدای‌ها بجنگید و یا با سیث‌ها هم‌پیمان شوید. بازی، عمدتا به نوع تصمیم‌گیری شما بستگی داشت.

بازی Star Wars: Knights of the Old Republic Remake

حالا پس از سال‌های طولانی، تیم سازنده‌ی Aspyr Media نسخه‌ی جدیدی از این بازی را تحت همین عنوان خواهد ساخت. به گفته‌ی تیم سازنده این نسخه نه تنها ریمستر نیست، بلکه قرار است همه چیز از اول طراحی شود اما داستان اصلی، بازی علی‌‌رغم تغییرات زیاد، حفظ خواهد شد. تجربه‌ی نسخه‌ای متفاوت از این بازی با گرافیکی بالاتر و داستانی جذاب‌تر، قطعا لذت‌بخش خواهد بود.

Uncharted 4: A Thief’s End and Lost Legacy Remaster

جدا از دیگر عناوین محبوبی که قرار است منتشر شود، سونی قصد دارد تا نسخه‌ی ریمستر دو قسمت اخیر بازی‌های آنچارتد را منتشر کند. بازی‌ Uncharted: A Thief’s End و بازی‌ Uncharted: Lost Legacy از گرافیک بهتری برخوردار خواهند بود و حتی قرار است برای کامپیوترهای شخصی نیز منتشر گردند. این دو بازی در اوایل سال 2022 منتشر خواهند شد و تجربه‌ی مهیجی از اکشن را با کیفیتی بالاتر در پی سی و کنسول پلی استیشن 5 به نمایش خواهند گذاشت.

در نهایت

پلی استیشن 5 محبوبیت بالایی بین کنسول‌های خانگی دارد. بازی‌های گسترده و جذاب پلی استیشن 5 از مهم‌ترین دلایل فروش این کنسول گیمینگ قوی می‌باشد. در رویداد اخیر سونی، بازی‌های جذاب و مهم زیادی معرفی شد که باید شاهد انتشار آن ها در سال های پیش رو باشیم. اما این پایان کار برای پلی استیشن 5 و سونی نخواهد بود. و بازی های بسیار زیاد دیگر و عناوین مهمی در سال‌های آینده برای پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد.

درباره امید کوچکی

از وقتی که یادم میاد با کلمات درگیر بودم و نوشتن را دوست داشتم. همیشه تکنولوژی و فیلم و سریال رو دوست داشتم. اینطوری می‌تونستم از دنیای واقعی دور بشم و علاقه‌هامو دنبال کنم.
با این اوصاف همیشه سعی می‌‌کردم و می‌کنم که قدم در راه علاقه‌هام بردارم.

دیدگاهتان را بنویسید