تاریخ عرضه و قیمت ایکس باکس سری ایکس مشخص شد

قیمت ایکس باکس سری ایکس

آینده کنسول بازی و نسل نهم آن‌ها در دست کنسول‌هایی‌ست که چند روز دیگر به بازار می‌آیند و مردم می‌توانند با کنسول جدیدتر که گرافیک بهتری دارد بازی کنند. مایکروسافت در نسل نهم پیش‌دستی کرد و تاریخ عرضه و قیمت ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس را زودتر از تاریخ عرضه پلی استیشن 5 اعلام کرد. حال بیایید به بررسی دو کنسول ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس بپردازیم تا گیمرها و طرفداران کنسول‌های مایکروسافت بدانند کدام را بخرند؟ پس با اون یا این همراه باشید.

ایکس باکس سری ایکس (Xbox Series X)

کنسول ایکس باکس سری ایکس (Xbox Series X) کنسول نسل نهمی مایکروسافت است که می‌خواهد دل طرفداران این کنسول را ببرد. در Game Awards سال گذشته بود که مایکروسافت از ظاهر این کنسول رونمایی کرد و از همان‌جا گمانه زنی‌ها درباره‌ی این کنسول آغاز شد؛ از قیمت تا تاریخ عرضه ایکس باکس سری ایکس. برخی هم ظاهر آن را با یخچال فریزر مقایسه کردند و به تمسخر طراحی این کنسول بازی پرداختند.

دانلود تریلر از آپارات | تریلر رونمایی ایکس باکس وان ایکس

کنسول ایکس باکس سری ایکس یک پردازنده مرکزی هشت هسته AMD از خانواده Zen 2 با فرکانس 3.8 گیگاهرتزی دارد. برای عملکرد گرافیکی آن هم اصلا نگران نباشید چون پردازنده گرافیکی این کنسول از نوع RDNA 2 است و با قدرت 12 ترافلاپسی خود هر بازی را با کیفیت 4k نشان می‎‌دهد. مایکروسافت حافظه دستگاه ایکس باکس سری ایکس را 16 گیگابایت از نوع GDDR6 اعلام کرده و 1 ترابایت نیز حافظه داخلی دارد. درایو نوری و قابلیت استفاده از دیسک بازی و هارد اکسترنال نیز می‌تواند هر گیمری را خشنود کند. بازی کردن با رزولوشن 4K آن هم با نرخ فریم 60 تا 120 فریم بر ثانیه می‌تواند زندگی تمام کنسول‌بازان را شیرین‌تر از قبل کند. قیمت ایکس باکس سری ایکس 499 دلار اعلام شده است و در 10 نوامبر (20 آبان) عرضه می‌شود.


خرید ایکس باکس سری ایکس
ایکس باکس سری ایکس گران‌تر و قوی‌تر از سری اس است

با یک حساب سرانگشتی با قیمت دلار در زمان نوشتن این مطلب قیمت خالص ایکس باکس سری ایکس چیزی حدود 12 میلیون و 500 هزار تومان در می‌آید. اگر هزینه‌های دیگر را به آن اضافه کنیم شاید در ابتدا ورود ایکس باکس سری ایکس به ایران، قیمت این دستگاه بین 15 تا 20 میلیون تومان باشد. از اول مهر امسال طرفداران می‌توانند ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس را پیش خرید کنند.

مطلب پلی استیشن 4 یا ایکس باکس سری اس را هم بخوانید.

ایکس باکس سری اس (Xbox Series S)

کنسول نسل نهمی کوچک‌تر و ضعیف‌تر مایکروسافت، ایکس باکس سری اس (Xbox Series S) نام دارد. این کنسول جمع و جور دیگر دیسک بازی نمی‌خورد و کاملا به صورت دیجیتالی طراحی شده است. رنگ سفید این کنسول، طرفداران را یاد خاطراتشان از ایکس باکس 360 سری اول و ایکس باکس وان می‌اندازد. در ایران ضرب‌المثلی داریم که فلفل نبین چه ریزه، بشکن ببین چه تیزه! اما ایکس باکس سری اس ریز است اما تند و تیز نیست چون تنها 4 ترافلاپس قدرت گرافیکی دارد و می‌تواند بازی‌های 4K را نمایش دهد.

دانلود ویدیو از آپارات | تریلر رونمایی ایکس باکس وان اس

حافظه داخلی دستگاه 10 گیگابایت و حافظه 512 گیگابایتی دارد که به نظر بسیار کم است و شاید با چند تا بازی مانند Call of Duty به راحتی فضای ذخیره‌سازیتان پر شود. پردازنده مرکزی ایکس باکس سری ایکس نیز از نوع هشت هسته‌ای Zen است. از آن‌جا که قیمت برگ برنده کنسول‌های نسل نهمی در سال 2020 است، مایکروسافت سعی کرده تا با عرضه ایکس باکس سری اس با قیمت کمتر، سهم بیشتری را در بازار بگیرد اما باید دید این استراتژی مایکروسافت جواب می‌دهد یا خیر؟


ایکس باکس سری اس
ایکس باکس سری اس می‌تواند فروش خوبی داشته باشد؟

ایکس باکس سری اس قیمت 299 دلار دارد و با قیمت دلار در زمان این نوشته قیمت خالصش 7 میلیون و 500 هزار تومان خواهد بود. پس باید قیمتی زیر 15 میلیون تومان را با هزینه‌های اضافی برای این کنسول تمام دیجیتالی در نظر گرفت. تاریخ عرضه ایکس باکس سری اس هم مانند تاریخ عرضه ایکس باکس سری ایکس همان 10 نوامبر (20 آبان) خواهد بود و از اول مهر نیز پیش فروشش آغاز می‌شود. شاید بخواهید مطلب خرید ایکس باکس سری اس به جای ایکس را یخوانید.

تنها باید دید که مایکروسافت و سونی در رقابت نسل نهم چه خواهند کرد. آیا گیمرها از پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس راضی خواهند بود یا نینتندو یک حرکت سورپرایزکننده انجام می‌دهد؟ نظر شما چیست؟

اگر این مطلب را دوست داشتید، مطلب مایکروسافت بتسدا را خرید را هم بخوانید.

درباره امیرحسین سربیشه

از گذاشتن پست تو فروم‌ها شروع کردم. 12 سالم بود که در دوره‌های خبرنگاری یونیسف یاد گرفتم چگونه بنویسم. بعد تو مجله‌های مختلف شروع به کار کردم و دست سرنوشت من رو به اینجا رسوند.

دیدگاهتان را بنویسید