هر چیزی که درباره گلگسی واچ 4 باید بدانید!

خرید گلکسی واچ 4

ساعت‌های معمولی، چند وقتیست که جای خود را به ساعت هوشمند دادند. به طوری که محبوبیت ساعت‌های دیجیتال بیشتر از قبل شده و دیگر کمتر کسی را می‌توان مشاهده کرد که ساعتِ معمولی به دست کرده باشد. ساعت هو‌شمند گلکسی واچ 4 و گلکسی واچ 4 کلاسیک جدیدترین ساعت هوشمند سامسونگ هستند که اخیراً معرفی شدند. با معرفی این ساعت هوشمند همراه اون یا این باشید.

جدیدترین ساعت‌ هوشمند سامسونگ

سری چهارم ساعت‌های هوشمند سامسونگ اخیرا معرفی شدند و توانستند نقدهای مثبت و تحسین زیادی را از سوی طرفداران سامسونگ و دنیای تکنولوژی دریافت کنند. ساعت هوشمند گلکسی واچ 4 و نسخه کلاسیک آن، دو مدل تازه‌ای هستند که سامسونگ آن‌ها را روانه‌ی بازار کرده است.

از تغییرات مهم ساعت‌های هوشمند جدید سامسونگ می‌توان به تغییر رابط کاربری از Tizen به Wear OS اشاره کرد که پیش‌تر این رابط کاربری را در سری Active ساعت‌های هوشمند سامسونگ دیده بودیم. اما از دیگر کارهایی که سامسونگ امسال انجام داده تولید دو مدل مختلف همزمان با قیمت‌های متفاوت است تا بودجه‌ی کاربر برای انتخاب نیز حائز اهمیت باشد.

سامسونگ گلکسی واچ 4
بالاخره Galaxy watch 4 معرفی شد

کاری که خیلی وقت پیش توسط اپل انجام شده بود. اما ساعت‌های هوشمند جدید سامسونگ مانند دیگر رقبایش از دیگر کمپانی‌ها نیست. گلکسی واچ 4 کلاسیک و معمولی که با قیمتی کمتر عرضه می‌شود، هردو بهترین ساعت‌های هوشمند سامسونگ تا به امروز به حساب می‌آیند.

سامسونگ Galaxy Watch 4 توانسته در این چند روز لقب یکی از بهترین‌ ساعت‌های دیجیتال را از آن خود کند. ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ ۴ و گلکسی واچ ۴ کلاسیک رقیب مهم اپل واچ نیز می‌باشند.

گلکسی واچ 4

گلکسی واچ 4 را می‌توان رقیب بزرگ ساعت هوشمند اپل Se نیز دانست. اما بالعکس اپل Se که برخی قابلیت‌های اصلی سری 6 اپل واچ را نداشت؛ سامسونگ گلکسی واچ 4 از همه‌ی قابلیت‌های گلکسی واچ 4 کلاسیک که قیمتی بالاتر را داراست، بهره می‌برد و فقط چند تفاوت کوچک دارد.

بعنوان مثال، ساعت هوشمند گلکسی واچ 4 از بدنه‌ای آلومینیومی ساخته شده و حلقه‌ای دیجیتالی دارد. سری چهارم تغییرات بزرگی را نسبت به سری سوم گلکسی واچ‌ها داشته است. پردازنده‌ی سریع‌تر و رزولوشن بالاتر نمایشگر از بزرگترین تغییراتی‌ست که گلکسی واچ 4 به چشم دیده است.

گلکسی واچ 4 در برابر اپل واچ

از دیگر تغییرات گلکسی واچ 4 می‌توان به حافظه‌ی ارتقا داده شده و اضافه شدن سنسور اندازه‌گیری چربی بدن اشاره کرد. یک ویژگی جدید نیز اضافه شده است که می‌تواند خروپف را به هنگام خواب ردگیری کند و برنامه‌ی آن را مرتبا ثبت کند.

اگر بخواهیم ساعت هوشمند Galaxy Watch 4 را در دو جمله خلاصه کنیم؛ می‌توان این‌گونه راجع به آن نوشت: طراحی‌ای مدرن‌تر، با قیمتی مناسب‌تر. از دیگر نکات جالبی که درباره‌ی این ساعت هوشمند وجود دارد این است که فقط با گوشی‌های اندرویدی سازگاری دارد و نمی‌تواند به گوشی‌های اپل متصل شود.

بند گلکسی واچ 4
بندهای رنگارنگ این ساعت هوشمند

این ساعت هوشمند فوق‌العاده، برنامه‌های زیادی را برای سلامتی جسمانی در ساعت هوشمند جدیدش قرار داده است. برنامه‌هایی همچون GPS که می‌تواند برای ردگیری پیاده‌روی و دویدن موثر باشد. یا برنامه‌ های دیگری مثل اندازه‌گیری ضربان قلب و فشار خون، درصد چربی، استخوان‌ها، و ماهیچه‌ها که بسیار عملکرد خوب و نسبتا دقیقی را دارند.

همچنین با اندازه‌گیری BMI نیز می‌تواند اطلاعات زیادی به شما راجع به بدن خودتان بدهد و متناسب برای اندازه‌گیری سلامت جسمانی شما باشد. از این نظر، این ساعت هوشمند جدید سامسونگ تبدیل به بزرگ‌ترین رقیب جدی در میان دیگر ساعت‌های هوشمند شده است که توانسته با قیمتی مناسب، حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

مشخصات فنی گلکسی واچ 4

جدیدترین ساعت هوشمند سامسونگ، نسبت به نسل قبل خود تغییرات بزرگی را به خود دیده. ساعت سامسونگ Galaxy watch 4 از پردازنده‌ی مخصوص خود برای ساعت‌ هوشمند جدید، یعنی Exynos W920 استفاده می‌کند که سرعت بیشتری را نسبت به پردازنده‌‌ی نسل قبل دارد و در بخش عملکرد بسیار بهبود یافته است.

برای بخش نرم افزاری، این بار شاهد استفاده‌ از سیستم عامل اصلی Wear Os هستیم. سیستم عاملی که برای گوگل بوده و سامسونگ با ایجاد تغییراتی بر روی آن و شخصی‌سازی کردن این سیستم عامل، تصمیم به طراحی یک رابط نرم‌افزاری انحصاری بر پایه‌ی Wear Os، به اسم One UI Watch کرده است.

این ساعت هوشمند رنگ‌های مختلف دارد

با این کار، سامسونگ اکو سیستم مخصوص خودش را برای کاربر و گوشی‌های سازگار با ساعت هوشمندش فراهم می‌کند که کاربردی‌ست. بلوتوث و NFC و وای‌فای از دیگر مواردی‌ست که سامسونگ در ساعت هوشمند خود قرار داده است. همچنین اتصال LTE نیز  برای این مدل در نظر گرفته شده اما مدل LTE را باید جدا تهیه کنید تا از این ویژگی بهره ببرید.

برای ساعت هوشمند گلکسی واچ 4، یک رم 1.5 گیگابایتی با 16 گیگابایت حافظه‌ی داخلی نیز در نظر گرفته شده تا هم سرعتی بهتر و هم فضایی بیشتر را برای عملکرد ساعت فراهم کند.

Galaxy watch 4 با گوشی‌های اندروید 6 به بالا سازگار بوده و با همه‌ی اندروید‌ها کار می‌کند. اما در اتصال به گوشی‌های سامسونگ سرعت بهتری را خواهد داشت. همچنین باتری گلکسی واچ 4 می‌تواند تا حداقل ۴۰ ساعت دوام بیاورد.

ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ 4
این ساعت به خوبی روی دست می‌نشیند

قیمت گلکسی واچ 4

ساعت گلکسی واچ 4 در دو سایز 40 و 44 میلی‌متری عرضه می‌شود که ابعاد سایز 40 میلی‌متری آن 40.4×39.3×9.8 میلی‌متر و ابعاد سایز 44 میلی‌متری آن 44.4×43.3x.9.8 میلی‌متر است. این ساعت‌ها با باتری‌های متفاوتی نیز تولید شدند.

ساعت Galaxy watch 4 با سایز 40 میلی‌متری، حجم باتری 247 میلی‌آمپری دارد؛ این در حالیست که با سایز 44 میلی‌متری و با حجم باتری 361 میلی‌آمپری عرضه می‌شود. این ساعت هوشمند از قیمت 249 دلار شروع می‌شود و با رنگ‌های مشکی، طوسی، سبز، صورتی در دسترس است.

آیا گلکسی واچ 4 را بخریم؟

سامسونگ گلکسی واچ 4 در مقابل نسخه کلاسیک، یک ساعت هوشمند بصرفه محسوب می‌شود. ساعت هوشمند GALAXY WATCH 4 طراحی جذاب و شیکی را دارد و قابلیت‌های زیادی نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

وزن سبک این ساعت باعث می‌شود که اصلا آن را در دستانتان حس نکنید، در همین حین می‌توانید از ویژگی‌های فوق‌العاده‌ی این ساعت هوشمند نیز بهره‌مند شوید. سرعت عملکرد این ساعت نیز نسبت به نسل سوم این ساعت‌های هوشمند بسیار بیشتر شده است.

طراحی مینیمال Galaxy watch 4

اگرچه ویژگی‌های بسیار حرفه‌ای در زمینه‌ی سلامت جسمانی در این ساعت هوشمند وجود ندارد، اما می‌تواند در بسیاری از موقعیت‌ها کاربردی باشد و نیازها را برطرف کند. علاوه بر این، با سیستم عامل Wear Os می‌توانید برنامه‌های مختلف زیادی را از ‌طریق گوگل پلی دانلود کرده و بر روی این ساعت هوشمند استفاده کنید.

اگر تابحال ساعت هوشمند نداشتید، این ساعت گزینه‌ی مناسبی‌ است که آن را در نظر بگیرید. همچنین از این ساعت هوشمند با گوشی‌های سامسونگ می‌توان بیشترین استفاده را برد، چرا که اکوسیستم گوشی‌های سامسونگ سازگارترین رابط کاربری به این ساعت هوشمند می‌باشد.

در نهایت

ساعت‌های هوشمند با قابلیت‌های خاص خود توانستند جایگزین بسیار مناسبی برای ساعت‌های معمولی و کلاسیک باشند. ساعت‌های هوشمند دیگر تنها زمان را نشان نمی‌دهند. با آن‌ها می‌توان تماس‌ها و پیام‌ها را جواب داد، ضربان قلب و فشار خون را اندازه گرفت و حتی برنامه‌های خواب، و یا خر و پف هنگام خوابیدن را نیز تنظیم کرد اما ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ 4 چیز دیگری است.

درباره امید کوچکی

از وقتی که یادم میاد با کلمات درگیر بودم و نوشتن را دوست داشتم. همیشه تکنولوژی و فیلم و سریال رو دوست داشتم. اینطوری می‌تونستم از دنیای واقعی دور بشم و علاقه‌هامو دنبال کنم.
با این اوصاف همیشه سعی می‌‌کردم و می‌کنم که قدم در راه علاقه‌هام بردارم.

دیدگاهتان را بنویسید