بهترین ساعت هوشمند سامسونگ در بازار کدامند؟

ساعت هوشمند سامسونگ

تا چند وقت پیش، هروقت کسی نامی از ساعت‌های هوشمند می‌برد، اولین برندی که به ذهن می‌رسید، اپل بود. البته که جایگاه اپل روی تخت پادشاهی زیاد طول نکشید و شرکت‌های دیگر به سرعت با نوآوری و ایده‌های اصیل موفق و ناموفق خود وارد این عرصه شدند تا باهم رقابت کنند. میان همه‌ی این‌ برندها، تنها کمپانی‌ای که موفق‌تر از بقیه شد و از شرکت‌های دیگر پیشی گرفت؛ سامسونگ بود. ساعت هوشمند سامسونگ با طراحی چشم‌نواز و ویژگی‌های زیادشان برای گوشی‌های اندرویدی و حتی IOS، رقیب بسیار جدی‌ای برای اپل واچ، ساعت های هوشمند شیائومی و ساعت هوشمند هوآوی شدند.
با اون یا این همراه باشید، تا نگاهی به بهترین ساعت هوشمند سامسونگ که در 2021 می‌توان خرید، داشته باشیم.

گلکسی واچ 4

جدیدترین ساعت هوشمند سامسونگ که در سال 2021 معرفی شده است، گلکسی واچ 4 و گلکسی واچ 4 کلاسیک است. سامسونگ در این ساعت هوشمند به جای استفاده از سیستم عامل WearOS به سراغ سیستم عامل تایزن Tizen رفته است. گلکسی واچ 4 معمولی در دو مدل 40 میلی‌متر و 44 میلیمتر عرضه شده است. همچنین نسخه کلاسیک نیز 46 میلی‌متری و بیشتر مخصوص آقایان است.

ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ 4
گلکسی واچ 4 و گلکسی واچ 4 کلاسیک

در قلب این ساعت هوشمند سامسونگ تراشه Exynos W920 وجود دارد که عملکرد بهتری را نسبت به تراشه‌های قبلی برجای گذاشته است. همچنین سامسونگ از تکنولوژی NFC و LTE استفاده کرده تا بتوانید با ساعت خود پول محصولاتی که می‌خرید، بپردازید. مخصوصا امروزه که دیگر پول نقدی جایی در کیف مردم ندارد، این امکان بسیار مفید است. قیمت سامسونگ گلکسی واچ 4 از 249 دلار شروع می‌شود و می‌توانید آن را در رنگ‌های مشکی، طوسی، سبز و صورتی انتخاب کنید.


ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch 3

این مدل، تازه‌ترین ساعت هوشمندِ سامسونگ است که همراه با سری Note 20 معرفی شد. از بسیاری جهات این مدل را نسخه‌ی توسعه داده شده‌ی Galaxy Watch که در 2018 معرفی شد می‌دانند که این یعنی نسبت به نسل قبل خود طراحی باریک‌تر و جمع‌وجورتر و سبک‌تری دارد. این ساعت در دو سایز 41 میلی‌متری در رنگ‌های مشکی/برنز/‌طوسی و سایز 45 میلی‌متری در رنگ‌های مشکی/‌طوسی عرضه می‌شود و صفحه نمایش آن 1.2 اینچی/1.4 اینچی 360×360 با پنل مخصوص سوپرآمولد سامسونگ می‌باشد. همچنین یک گیگابایت رم و هشت گیگابایت حافظه‌ی داخلی به آن اختصاص داده شده. اما از مزایای این ساعت شاید بتوان طراحی کلاسیک و جذاب همراه با بخش ویژه‌ برای ورزش و سلامتی جسمی اشاره کرد. چرا که به این نسل قابلیت‌های جدیدی همچون استرس‌سنج، مدیریت خواب، آنالیز پیاده‌روی و دو و کلی چیزهای دیگر اضافه شده و دیگر قابلیت‌های نسل‌های قبل خود مثل فشارسنج نیز بهبود یافته است.

ساعت هوشمند سامسونگ واچ 3
جدیدترین ساعت هوشمند سامسونگ واچ 3 است

‌تنها مشکلی که می‌توان از آن چشم‌پوشی کرد باتری کوچکتر این نسل است که تا 56 ساعت در سایز 46 میلی‌متری و 43 ساعت در سایز کوچکتر یعنی 41 میلی‌متری دوام میاورد.
اما علی‌رغم قیمت بالا و باتری کوچک‌تر آن نسبت به دیگر مدل‌ها، رقیب جدی و مهمی برای اپل محسوب می‌شود.


گلکسی واچ اکتیو 2

خط تولید ساعت‌های هوشمند سری Active سامسونگ با هدف طراحی نازک‌تر و مدرن‌تر نسبت به سری Galaxy Watch معمولی که طراحی کلاسیکی داشت، به وجود آمد.
این مدل ساعت‌ها عموما برای تناسب اندام و سلامت استفاده می‌شد اما با طراحی جذاب و تمام دیجیتالی‌اش تقریبا قابل استفاده در هر تیپ و موقعیتی بود. Galaxy Watch Active 2 دارای یک صفحه نمایش 360×360 به انداز‌ه‌ی 1.2 اینچ و پنل سوپرآمولد است و برخلاف Galaxy Watch 3 فاقد دکمه‌ی فیزیکی است.

ساعت هوشمند سامسونگ اکتیو 2
ساعت هوشمند سامسونگ اکتیو 2 رنگ‌بندی زیادی دارد

این ساعت در جنس‌های آلومینیومی و فولاد ضدرنگ و در دو سایز 40 و 44 میلی‌متری همراه با بند چرمی یا لاستیکی عرضه می‌شود. از بهترین ویژگی این ساعت، علاوه بر ویژگی‌های عادی دیگر ساعت‌ها مثل فشار‌سنج و قابلیت اتصال به اینترنت و دیگر امکانات مدیریت سلامتی و جسمی، باتری بادوام‌تر آن است که می‌تواند تا 60 ساعت دوام بیاورد. جالب‌تر این که چون از معرفی این ساعت هوشمند یک سال و نیم می‌گذرد با قیمتی پایین‌تر نسبت به مدل‌های جدید ساعت‌ها عرضه می‌شود. همچنین این ساعت از چهار گیگ حافظه‌ی داخلی و یک گیگ رم پشتیبانی می‌کند. اگر بدنبال یک ساعت هوشمند با طراحی مدرن و همه‌کاربره هستید؛ قطعا این مدل، گزینه‌ی به صرفه و خوبی است.


ساعت هوشمند سامسونگ Watch Active

اولین مدل از سری ساعت‌های Active که بسیار ارزان‌تر از Active 2 می‌باشد. این ساعت هوشمند دارای یک صفحه نمایش 1.1 اینچی‌ سوپر آمولد است که از برادر بزرگش کوچکتر (Active 2) است، اما اصلا به گونه‌ای نیست که این کوچک بودن صفحه نمایش را حس کنید. خیلی از ویژگی‌های دیگر مثل فشارسنج، GPS را داراست و مثل دیگر ساعت‌های هوشمند سامسونگ ضدآب است و حتی از باتری خوب و بهینه‌ای تغذیه می‌کند. اما تنها مشکل آن عدم اتصال LTE است. اگر بدنبال ذخیره‌ی بودجه‌ی خود هستید این گزینه بسیار اقتصادی‌تر است.

ساعت هوشمند سامسونگ اکتیو
ساعت هوشمند سامسونگ اکتیو

Samsung Galaxy Fit 2

این مدل با اینکه یک ساعت هوشمند واقعی نیست، اما یک مچ‌بند حرفه‌ای برای تناسب اندام و ورزشکاران است. چرا که قیمت به صرفه‌ای دارد و بدلیل تمرکز ویژه‌ای که روی نیازهای قشر ورزشکار دارد، می‌تواند بهترین گجت برای دوچرخه‌سواری، دو و پیاده‌روی و شنا باشد. پیشرفت بزرگ سری دوم این خانواده، سبک‌تر شدن، طراحی‌ ساده‌تر، و خصوصا باتری است. باتری این مچ‌بند با یک بار شارژ تا 15 روز دوام خواهد آورد. اما خبری از ویژگی‌های مثل GPS و NFC نیست.

ساعت هوشمند سامسونگ
فیت 2 به نوعی مچ بند است

در بخش صفحه‌ نمایش نیز، این مچ‌بند هوشمند از یک پنل 0.95 اینچی آمولد بهره می‌برد. اگر بدنبال یک مچ‌بند ارزان و متناسب فعالیت‌های ورزشی خود می‌گردید، Galaxy Fit 2 گزینه‌ی مناسبی است. اگر ساعت های مقرون به صرفه دوست دارید می‌توانید به مطلب ساعت هوشمند هواوی سری بزنید.


سامسونگ گلکسی واچ

یکی از اولین مدل‌های پرفروش‌ ساعت هوشمند سامسونگ با یک شکل و شمایل کلاسیک و ضخیم که در 2018 معرفی شد و هنوز هم بین طرفداران سامسونگ، از جایگاه و ارزش خاصی برخوردار است. Samsung Galaxy Watch که از جنس فولاد ضد زنگ در سایز 46 و 42 میلی‌متری ساخته شده که علاوه بر یک صفحه نمایش سوپرآمولد و بزرگ 1.3 و 1.2 اینچی همراه با یک دکمه‌ی فیزیکی، از یک شیشه‌ی گوریلا گلس هم بهره می‌برد.

ساعت هوشمند سامسونگ واچ
از اولین ساعت های سامسونگ

این ساعت علاوه بر طراحی حجیم خود، دارای گواهینامه‌ی مقاومت در برابر آب و گرد و خاک هم می‌باشد. بزرگترین نقطه‌ی قوت این ساعت مدت زمان دوام باتری آن است که نسخه‌ی 46 میلی‌متری تا چهار روز و نسخه‌ی 42 میلی‌متری تا دو روز می‌تواند استفاده شود. همچنین شما در این ساعت هوشمند از دیگر ویژگی‌ها مثل فشارسنج، اندازه‌گیری ضربان قلب، GPS، و دیگر قابلیت‌ها، همانند دیگر مدل‌ها بهره‌مند خواهید بود. حافظه‌ی جانبی این ساعت 4 گیگابایت و رم آن 1 گیگابایت است.


ساعت‌های هوشمند می‌توانند جایگزین مناسبی برای ساعت‌های معمولی باشند؛ چرا که قابلیت‌های بسیاری را ارائه می‌دهند که در دنیای مدرن امروز شاید ضروری باشد. حواب دادن به تماس‌های مهم و پیام‌رسانی، GPS، اندازه‌گیری فشار خون و ضربان قلب و حتی کارهای تفریحی مثل گوش دادن آهنگ! همه‌ی این‌ها فقط با یک کلیک روی دست‌تان!

درباره امید کوچکی

از وقتی که یادم میاد با کلمات درگیر بودم و نوشتن را دوست داشتم. همیشه تکنولوژی و فیلم و سریال رو دوست داشتم. اینطوری می‌تونستم از دنیای واقعی دور بشم و علاقه‌هامو دنبال کنم.
با این اوصاف همیشه سعی می‌‌کردم و می‌کنم که قدم در راه علاقه‌هام بردارم.

دیدگاهتان را بنویسید