5 مدل تبلت برای آموزش کودکان

تبلت برای آموزش کودکان

در سال‌های اخیر با گسترش آموزش آنلاین بیشتر برندها به تولید و عرضه تبلت برای آموزش کودکان روی آوردند. از طرفی با تعطیلی مدارس و اینترنتی شدن مدارس تقاضای والدین برای خرید یک تبلت مناسب برای آموزش کودکان بیشتر شد. این دو امر باعث شد تا بازار تبلت کودک بسیار داغ شود. اما قبل از خرید تبلت برای کودک باید به چند نکته کلی توجه کنید. اگر قصد خرید تبلت برای کودکان را دارید، با اون یا این همراه شوید تا 5 مدل تبلت برای آموزش کودکان را به شما معرفی کنیم.

یکی از مهمترین مواردی که در خرید تبلت برای آموزش کودکان باید مورد توجه قرار دهید، سلامت جسمی کودکتان است. بیشتر تبلت‌‌های کودک به همراه خود یک کیس یا قاب ژله‌ای نرم دارند تا در صورت افتادن تبلت اتفاقی نه برای کودک و نه برای تبلت بیفتد. یادتان نرود که دستان کودک شما کوچک است و احتمال افتادن تبلت‌ زیاد است. از طرفی تعمیر وسایل الکترونیکی مانند گوشی و تبلت آنقدر ارزان نیست که بخواهید تندتند به تعمیراتی رجوع کنید تا LCD تبلت را عوض کند. پس بهترین راه، جلوگیری از ضربه شدید به بدنه تبلت است. اگر تبلتی که خریدید کیس نداشت، بهتر است ریسک نکنید و یک قاب جداگانه بخرید. ارزشش را دارد!

تبلت برای آموزش کودکان
برای تبلت یک قاب مقاوم بگیرید

یکی از نکات کلی که باید در نظر بگیرید اندازه صفحه است. اگر تبلت بیش از حد کوچک باشد، کودک نمی‌تواند محتواهای آموزشی را خوب ببیند و کلافه می‌شود. اگر هم بسیار بزرگ باشد، باعث سنگینی تبلت می‌شود و دست کودک شما را خسته می‌کند. از بحث سخت‌افزار و طراحی فیزیکی که بگذریم، به نگرانی مهم والدین در خصوص قابلیت فیلتر کردن و مدیریت‌ والدین است. شما به عنوان یک پدر یا مادر مسئولیت‌پذیر احتمالاً می‌خواهید کودکتان در سنین پایین با محتواهای نامناسب روبرو نشود. البته که در مرورگرها قابلیت‌های این چنینی وجود دارد. اما باز هم نمی‌توان کاملاً مطمئن شد. چرا که بسیاری از اپلیکیشن‌ها بر اساس تبلیغات کار می‌کنند و همه آن‌ها سیستم نظارت بر محتوای بالای 18 سال ندارند. بسیاری از تبلت‌های کودک به شما امکان می‌دهد تا از نصب برنامه توسط کودکان بدون اجازه شما جلوگیری کند.

تبلت آمازون فایر اچ‌ دی Fire HD 7 Kids Edition

تبلت آمازون مدل Fire HD 7 اولین مورد این لیست و شاید مناسب‌ترین گزینه برای کودکان خردسال است. کودک شما احتمالاً نیازی به بیشتر از 16 گیگ حافظه ندارد. حتی اگر داشته باشد، می‌توانید با خرید حافظه جانبی آن را ارتقا دهید. بهترین نکته مثبت درباره این محصول آمازون مقرون به صرفه بودن آن است. به علاوه، دارای یک کیس زیبا و ضخیم برای جلوگیری از آسیب دیدن کودک و تبلت در صورت افتادن آن می‌باشد. صفحه این تبلت 8 اینچ است. نه آنقدر بزرگ است که دست کودک را خسته کند و نه آنقدر کوچک است که به زحمت بتوان محتواها را دید.

تبلت برای آموزش کودکان fire hd
تبلت برای کودکان باید جذاب باشد

رم 1 گیگابایتی این تبلت نیازهای استفاده آموزشی کودک را برآورده می‌کند. از دیگر نقاط قوت این تبلت می‌توان به قابلیت کنترل کودک با تنظیم تبلت توسط والدین، محدود کردن زمان استفاده کودک از تبلت، اشتراک رایگان یک ساله آمازون به همراه دانلود رایگان فیلم، کارتون، بازی و برنامه‌های آموزشی است. (البته دو ویژگی آخر احتمالاً خیلی به درد کاربران ایرانی نمی‌خورد). عمر تبلت فایر اج دی 7 برای کودکان با هر بار شارژ شدن، 12 ساعت قابل استفاده است. اگر به دنبال خرید یک محصول ارزشمند اقتصادی هستید، fire 7 یا ورژن بعدی‌اش یعنی fire 8 را از دست ندهید.


تبلت برای آموزش کودکان اپل Apple iPad 10.2

این آی‌پد، بهترین تبلت برای آموزش و یا هر کار دیگری است. البته هزینه آن بسیار بیشتر از سایر تبلت‌های این لیست است. اگر هدفتان از خرید تبلت برای کودکتان فقط برای استفاده او در کودکی نیست و می‌خواهید هم خودتان و هم کودکتان تا چند سال آینده بتوانید از این تبلت استفاده کند و در عین حال هم از ارزشش نیفتد، بهتر است کمی هزینه کنید و iPad 10.2 را بخرید. حتماً می‌دانید که قیمت محصولات اپل هیچ وقت نمی‌افتد حتی اگر دسته دوم باشد! پس با خرید آی‌پد اپل به نوعی سرمایه‌گذاری هم می‌کنید.

تبلت برای آموزش کودکان آیپد 10.2
آیپد 10.2 قیمت گرانی دارد

از لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری چندین سر و گردن از رقبای خود بالاتر است. آیپد 10.2 اینچی برای تماشای ویدیوهای آموزشی و حتی فیلم مناسب است. در عین حال کاملاً برای مطالعه نیز قابل کیفیت خوبی ارائه می‌دهد. بزرگی صفحه نمایش هم باعث شده که بتوانید به راحتی دو اپلیکیشن را در کنار هم اجرا کنید. این ویژگی برای آموزش بسیار کاربردی است. ۳ گیگ رم و ۳۲ گیگ حافظه داخلی حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد جز این که کودک و حتی خود شما با این سخت افزار هیچ مشکلی با اجرای برنامه‌های سنگین نخواهید داشت. اگر به فکر کیفیت و استفاده چندین ساله و چند منظوره از تبلت کودک هستید، این تبلت را انتخاب کنید.


گلکسی Tab A 8.0

ظاهراً گلکسی Tab A 8.0 ارزان‌ترین، محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین مدل تبلت سامسونگ در بازار ایران است. این تبلت دارای اندروید 9 و رابط کاربری سریع و مخصوص سامسونگ است. برخلاف بسیاری از تبلت‌های ارزان قیمت بازار، گلکسی Tab A 8.0 جدید دارای بدنه‌ی فلزی است. البته قاب پشتی فلزی و قاب جلو هم روکش شیشه‌ای است. با این وجود همچنان محصولی باریک، سبک و جمع و جور به نظر می‌رسد.

تبلت برای آموزش کودکان سامسونگ
تبلت سامسونگ از بهترین تبلت‌هاست

این تبلت محبوب سامسونگ دو گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی دارد که حافظه داخلی آن قابل افزایش نیز هست. پشتیبانی از شبکه 4G هم یکی از ویژگی‌های خوب این محصول است که در شرایط آموزش آنلاین کرونایی واقعاً به کمک دانش‌آموز می‌آید.


تبلت لنوو مدل TAB M7 7305X

برند لنوو به کیفیت خوب و قیمت مناسب معروف است. تبلت‌های سری تب (Tab) لنو هم از این قاعده مستثنی نیستند. تبلت لنوو TAB M7 با پشتیبانی از 4G و با صفحه‌نمایش 7 اینچی خود، آموزش آنلاین را راحت می‌کند. البته صفحه نمایشش شاید آنقدر بزرگ نباشد، اما زیاد نگران کننده نیست. دارای 32 گیگ حافظه داخلی است که با کارت حافظه جانبی از نوع میکرو قابل ارتقا می‌باشد و نیاز ذخیره‌سازی ویدیوهای آموزشی کودکان را برطرف می‌کند. این تبلت که دارای یک دوربین اصلی و یک دوربین سلفی است، به نظر می‌رسد مانند iPad 10.2 و Tab A8 بیشتر مناسب نوجوانان باشد.


تبلت هوآوی مدل MatePad T 8

آخرین گزینه لیست بهترین تبلت برای آموزش کودکان به برند هوآوی تعلق می‌گیرد. مدل MatePad T8 این برند که در ایران به دلیل ارزش بالا نسبت به هزینه‌اش در بین ایرانی‌ها محبوب است، دارای 16 گیگ حافظه داخلی است که احتمالاً برای ذخیره‌سازی اپلیکیشن‌ها و ویدیوهای آموزشی نیاز به یک کارت حافظه هم خواهید داشت. نکته بسیار خوب این تبلت دارا بودن اندورید 10 آن است.

تبلت برای آموزش کودکان هوآوی
هوآوی در صنعت تبلت پیشرفت داشته است

در همین محدوده قیمتی، سایر تبلت‌ها از اندرویدهای قدیمی‌تر استفاده می‌کنند. شاید تنها ایراد این تبلت، هوآوی بودنش است. همانطور که می‌دانید گوگل مدتی است که دیگر به برند هوآوی سرویس نمی‌دهد. این یعنی این که سرویس‌های گوگل مانند یوتویوب، کروم، گوگل مپز و غیره به صورت پیش‌فرض روی تبلت هوآوی نصب نسیتند. و برای استفاده از آن‌ها باید یا آن‌ها را جداگانه دانلود کنید یا از وب‌اپلیکیشن‌هایشان استفاده کنید. اگر این مشکل برای شما خیلی مهم نیست، تبلت هوآوی مدل MatePad T 8 شاید بهترین تبلت برای آموزش کودکان نسبت به قیمت باشد.


مخلص کلام

اگر به دنبال خرید تبلت برای آموزش کودکان هستید، حتماً به مواردی مانند طراحی، وزن، قابلیت کنترل توسط والدین، و ماندگاری تبلت دقت کنید. مثلاً اگر می‌خواهید برای کودک 10 تا 12 ساله تبلت بخرید، احتمالاً آن‌ها تا 15 16 سالگی از این تبلت استفاده خواهند کرد. پس بهتر است به ویژگی‌های نرم‌افزاری آن خوب دقت کنید. ولی اگر برای کودک 5 یا 6 ساله خود تبلت می‌خرید، بیشتر باید به ویژگی‌های فیزیکی آن دقت کنید. چون قطعاً کودک‌تان با تبلت کُشتی خواهد گرفت. به علاوه تا زمانی که بزرگ شود، تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر خواهند آمد. پس بهتر است خیلی به کیفیت نرم‌افزاری و پردازشگر توجه نکنید چون کودک در این سن از تبلت کار سنگین نمی‌کشد. در این پست سعی کردیم تا 5 مدل تبلت برای آموزش کودکان را به شما معرفی کنیم تا انتخاب از میان صدها مدل را راحت‌تر کنیم.

درباره محمدرضا موسوی

نوجَوون که بودم می‌نوشتم ولی برای خودم. وقتی دیدم میشه با نوشتن تأثیر گذاشت، شروع کردم به نوشتن توی اینترنت. کلاً کنجکاوم و به تکنولوژی و فیلم علاقه دارم چون احساس می‌کنم دو تا از تأثیرگذارترین‌هان.

دیدگاهتان را بنویسید