5 تبلت پرفروش در بازار ایران

خرید تبلت

با شیوع کرونا، تعطیلی مدارس و دورکار شدن بسیاری از افراد، لزوم داشتن یک دستگاه مناسب برای برقراری ارتباط تصویری بیش از پیش معلوم شد. قیمت بالا و کوچکی صفحه گوشی موبایل و همچنین حمل نسبتاً مشکل لپ‌ تاپ، باعث شد تا تبلت تبدیل به یک دستگاه اقتصادی و مناسب برای شرایط کاری و آموزش از راه دور در دوران کرونا شود. حالا اگر قصد خرید تبلت دارید، بهتر است مناسبت‌ترین تبلت‌ها را بشناسید. با کمی اغماض، می‌توان گفت تبلت‌های پرفروش معمولاً بهترین و مناسب‌ترین تبلت‌ها هستند. چون تقریباً اکثر مردم، نیاز و بودجه‌های مشابه دارند. پس با اون یا این همراه شوید تا 5 تبلت پرفروش در بازار ایران را به شما معرفی کنیم.

خرید تبلت لنوو مدل TAB M7 7305X

تبلت‌های سری تب Tab لنوو، جزو تبلت‌های میان‌رده‌ و اقتصادی این شرکت به‌ حساب می‌آیند. این تبلت لنوو تک سیم کارته است و از نسل چهارم یا همان 4G پشتیبانی می‌کند. صفحه نمایش 7 اینچی تبلت لنوو M7، این محصول را کمی بزرگتر از فبلت‌های موجود در بازار کرده است. صفحه نمایشگر LCD تبلت لنوو مدل TAB M7 7305X با فناوری IPS ساخته شده. وضوح 600 در 1024 پیکسلی این تبلت، تماشای عکس، فیلم و تماس تصویری را به سطح قابل قبولی رسانده. البته سعی نکنید فیلم و عکس‌هایتان را در این تبلت انبار کنید. چون فضای کم حافظه داخلی آن نمی‌تواند جوابگو باشد. البته می‌توانید از حافظه جانبی میکرو هم استفاده کنید. این تبلت لنوو از لحاظ عملکرد سخت‌افزاری برای کارهای سبک کاملاً مناسب است.

خرید تبلت لنوو
لنوو برند بسیار خوبی در تولید تبلت است

دوربین دو مگاپیکسلی پشت قاب به نظر نمی‌رسد کیفیت عکس خوبی به شما بدهد. البته در کل از تبلت خیلی برای عکس گرفتن استفاده نمی‌شود. اما دوربین 2 مگاپیکسلی که در جلو قرار دارد کیفیت نسبتاً خوبی برای مکالمه‌های تصویری در اختیار شما قرار می‌دهد. این تبلت دارای جک 3.5 میلی‌متری و پورت microUSB نیز هست. از نظر نرم افزاری هم دارای سیستم عامل 9 اندروید می‌باشد. اگر می‌خواهید از این تبلت برای بازی نیز استفاده کنید، یادتان باشد که فقط بازی‌های سبک را جواب می‌دهد. اگر به دنبال تبلت مناسب برای دانش‌آموزان می‌گردید، این تبلت بهترین گزینه برای شماست. بسیار ارزان و کار راه بنداز!


سری به مطلب بهترین مودم همراه 4G بزنید.

تبلت سامسونگ گلکسی Tab A8

تبلت سامسونگ گلکسی A8 شاید بهترین تبلت سامسونگ نباشد. اما به قطع یکی از محبوب‌ترین تبلت‌‌های سامسونگ در بازار ایران است. این محصول نیز مانند تبلت لنوو M7، در رده اقتصادی تبلت‌های سامسونگ قرار می‌گیرد. اگر خلاصه بگویم، این تبلت دقیقاً یک پله از تبلت اول این لیست بالاتر است. صفحه نمایش گلکسی تب A8 8 اینچ است. در نتیجه آنقدر بزرگ و جاگیر نیست. در نرم‌افزار این تبلت نیز از اندروید 9 استفاده شده.

خرید تبلت سامسونگ
خرید تبلت سامسونگ منطقی است

پردازنده اسنپ دراگون این محصول پردازش‌ بهتری نسبت به رقیبش یعنی تبلت لنوو M7 در اختیار شما قرار می‌دهد. شبکه 4G را پشتیبانی می‌کند. دوربین سلفی 2 مگاپیکسلی این محصول خیلی تفاوتی ایجاد نمی‌کند اما دوربین اصلی آن 8 مگاپیکسل است. باطری 5100 میلی‌آمپر ساعتی گلکسی تب 8 به شما اجازه می‌دهد تا راحت در چندین کلاس درس یا جلسات کاری حضور پیدا کنید. بر اساس مشخصات سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و قیمت، شاید بتوان گفت این تبلت سامسونگ گلکسی Tab A8 مناسب‌ترین گزینه برای دانشجوها و کارمندانی هست که استفاده سبک دارند. مطمئن باشید، تبلت سامسونگ با این کیفیت و قیمت هیچ جا پیدا نمی‌کنید! این تبلت برای آموزش کودکان بسیار خوب است.


خرید تبلت سامسونگ Galaxy Tab A 10.1

از اینجا به بعد وارد تبلت‌هایی می‌شویم که کمی گران‌تر هستند. البته این هزینه اضافی برای کیفیت بالاتر است. تبلت سامسونگ A10 از صفحه نمایش فول اچ دی برخوردار است و دوربین جلویی آن 5 مگاپیکسل می‌باشد. اما دوربین 8 مگاپیکسلی آن با تبلت 8 اینچی سامسونگ خیلی فرقی ندارد. پردازنده آن به مراتب از تبلت سامسونگ A8 بالاتر است و بدنه فلزی آن در مقایسه با بدنه‌ی پلاستیکی A8 مقاومت بیشتری دارد.

خرید تبلت سامسونگ تب 10
صفحه نمایش بزرگ تب 10 حیرت انگیز است

این تبلت نیز مانند محصولات قبلی این لیست از شبکه ارتباطی 4G پشتیبانی می‌کند. دیگر ویژگی متمایزکننده این تبلت از تبلت‌های قبلی درگاه USB Type C آن است. این تبلت دارای باتری 6150 میلی آمپر ساعتی است که نیاز شما برای استفاده طولانی مدت را کاملاً تأمین می‌کند. اگر قصد خرید تبلت دارید و فکر می‌کنید که نیاز به سخت افزار بهتر دارید، حتماً این مدل را انتخاب کنید. چون هنوز با وجود کیفیت مناسب، قیمتش خیلی بالا نیست.


تبلت سامسونگ گلکسیTab A 8 قلم‌دار

اولین ویژگی بارز این تبلت نسبت به قیمتش، قلم آن است. حرف آخر را اول می‌زنم. اگر واقعاً دنبال تبلت قلم ‌دار سامسونگ هستید که از همه ارزان‌تر هم باشد، بهترین گزینه همین تبلت است. در واقع بیشتر هزینه این تبلت که کمی گران‌تر از مدل‌های قبلی است، برای قلمش است. پردازنده 8 هسته‌ای این تبلت، قدرت خوبی برای پردازش اطلاعات به شما می‌دهد.

خرید تبلت سامسونگ a8
قلم سامسونگ به شما در نوشتن تکالیف کمک می‌کند

از لحاظ دوربین، مانند Tab 10 است. همچنین از لحاظ پورت یو اس بی، از USB Type C پشتیبانی می‌کند. اما اندازه و ظاهرش شبیه گلکسی Tab A8 (بدون قلم) است. شاید یکی از ضعف‌های نه چندان مهم این تبلت بدنه پلاستیکی آن است. البته باتری 4200 میلی‌آمپر ساعتی آن هم شاید می‌توانست بهتر باشد که البته برای یک تبلت 8 اینچی آنقدر هم بد نیست. از لحاظ سیستم عامل هم از اندروید 9 بهره می‌برد. باز هم می‌گویم، اگر به دنبال تبلت ارزان‌ قیمت و قلم دار هستید، تبلت قلم دار سامسونگ مدل Tab A8 بهترین مورد است.


تبلت سامسونگ گلکسی S6 Lite

اگر می‌خواهید برای تبلت زیر 10 تومان خرج کنید و غم و غصه کُند شدن حداقل در کوتاه مدت را نخورید، به تبلت گلکسی S6 فکر کنید. این مدل دارای 4 گیگ رم و 64 گیگ حافظه داخلی است. اگر به فضای ذخیره بیشتری نیاز داشتید، می‌توانید از کارت حافظه‌ جانبی هم استفاده کنید. کیفیت صدای این تبلت تقریباً تضمین شده است چون دارای 4 اسپیکر طراحی شده توسط AKG می‌باشد. پردازشگر Exynos 9611 این تبلت به همراه پردازنده گرافیکی Adreno 640 نیازهای سخت افزاری شما را برآورده می‌کند. صفحه نمایش این تبلت 10 اینچ است که با رزولوشن 1200 در 2000 پیکلسی تصاویر را با جزئیات خیلی خوب نشان می‌دهد.

خرید تبلت سامسونگ S6
این تبلت همه فن حریف است

این دستگاه از شبکه 4G پشتیبانی می‌کند. همچنین دارای درگاه ارتباطی USB Type C است. دوربین اصلی این تبلت 8 مگاپیکسل و دوربین سلفی آن 5 مگاپیکسل است که تفاوت چندانی با مدل‌های قبلی ندارد. یکی از مزیت‌های بسیار خوب این تبلت در مقایسه با تبلت گلکسی A10 که 10 اینچ است، ظرفیت باتری تبلت گلکسی S6 است. باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 7040 میلی آمپر ساعت، این تبلت خیال‌تان را از بابت داشتن شارژ راحت می‌کند. البته این قضیه به نوع استفاده شما هم دارد. اگر می‌خواهید از یک تبلت قلم دار با ویژگی‌های بهتر از Tab 8 سامسونگ نهایت استفاده را ببرید، در انتخاب خود شک نکنید. این گزینه باکیفیت‌ترین تبلت اقتصادی پرفروش در بازار ایران به حساب می‌آید.


خلاصه، کدام تبلت را بخرم؟

در این پست به شما 5 تبلت پرفروش در بازار ایران را برای خرید تبلت معرفی کردیم. همان طور که در اول گفتم، دانستن پرفروش‌های هر بازاری، به ویژه بازار دستگاه‌های دیجیتال مانند تبلت می‌تواند در خرید تبلت بسیار کمک کننده باشد. چون پرفروش‌ها معمولاً از هر لحاظ خوب هستند. یعنی هم اقتصادی و ارزانند، هم کیفیت مناسبی دارند و هم طراحی شیکی دارند. وگرنه پرفروش نمی‌شدند. البته در شرایط اقتصادی نامطلوب، پرفروش‌ها بیشتر گزینه‌های اقتصادی‌تر هستند. پس اگر هزینه برای‌تان مسئله‌ای نیست، خودتان را محدود به این لیست نکنید و در میان بهترین تبلت های موجود در بازار ایران جستجو کنید. اما اگر هم کیفیت می‌خواهید و هم ارزانی، از این 5 تبلت به راحتی نگذرید.

اگر این مطلب را دوست داشتید سری به مطلب بهترین هارد اکسترنال 2 ترابایت بزنید.

درباره محمدرضا موسوی

نوجَوون که بودم می‌نوشتم ولی برای خودم. وقتی دیدم میشه با نوشتن تأثیر گذاشت، شروع کردم به نوشتن توی اینترنت. کلاً کنجکاوم و به تکنولوژی و فیلم علاقه دارم چون احساس می‌کنم دو تا از تأثیرگذارترین‌هان.

دیدگاهتان را بنویسید