کتاب کفش باز؛ خاطرات بنیانگذار نایک

کتاب کفش باز

هر کدام از ما آرزوها و اهدافی در سر می‌پرورانیم، اما اینکه تا چه حد برای رسیدن به آن‌ها پیگیر باشیم اهمیت دارد. اگر برای رسیدن به کارهایی که می‌خواهید انجام دهید تردید دارید یا اینکه نمی‌دانید چطور از هیچ به همه چیز رسید، پس به شدت خواندن کتاب کفش باز را به شما پیشنهاد می‌کنیم. گاهی یک تلنگر کوچک زندگی ما را دگرگون می‌کند. در این مطلب به خرید کتاب، نقد و بررسی کتاب کفش باز می‌پردازیم. اگر شما هم دنبال پیشرفت و موفقیت و کارآفرینی هستید، حتما پای مطلب نقد و بررسی کتاب کفش باز بنشینید تا زندگی‌نامه یکی از کارآفرین‌های موفق را بخوانیم. با اون یا این همراه باشید.

معرفی کتاب کفش باز

در معرفی کتاب کفش باز می‌توان گفت جزو بهترین کتاب‌هایی است که هر فردی در زندگی خود می‌تواند بخواند. نویسنده‌ی این کتاب فیل نایت است. اگر او را نمی‌شناسید اصلا نگران نباشید چون زندگینامه اورا به طور کاملدر کتاب کفش باز یا رفقای کفشی خواهید خواند. فیل نایت کارآفرین و بنیانگذار معروف‌ترین برند ورزشی یعنی نایک است. این کتاب باعث می‌شود تا شما به ندای قلبتان گوش دهید. از مبارزه کردن و شکست خوردن در برابر امتحان کردن راه‌های مختلف خسته نشوید و یک تنه با آن‌ها مقابله کنید. با خواندن کتاب کفش باز هیچ استعدادی هدر نمی‌رود اگر پشتکار داشته باشید.

خرید کتاب کفش باز
نام انگلیسی این کتاب Shoe Dog رفقای کفشی است

تا به حال شنیدید که فردی از هیچ به همه چیز رسیده‌ است؟ مطمئنا هر یک از ما به این جمله در زندگی خود فکر کردیم. اگر می‌خواهید تغییری در زندگی خود دهید با خواندن این کتاب شروع کنید. با خواندن کتاب کفش باز شما یک قدم به اهدافتان نزدیک خواهید شد و با مشکلات و موانعی که بر سر راه یک مدیر و کارآفرین است، آشنا خواهید شد تا مسیر موفق شدن را بیشتر بشناسید. فقط همت و تلاش شما بعد از خواندن این کتاب باقی می‌ماند که با تلاش و پشتکار درست خواهد شد.


کتاب کفش باز پیر
انتشارات ایرانی بسیاری این کتاب را منتشر کردند

این کتاب در سال 2016 به عنوان بهترین کتاب مدیریتی سایت آمازون انتخاب شد، و در همان سال هم به انتخاب بیل گیتس و وارن بافت بهترین کتاب سال برگزیده شد. خواندن کتاب کفش باز چه برای راه اندازی کسب و کارهای کوچک چه برای رسیدن به آمال و آرزوها بسیار مناسب است. فیل نایت این کتاب را به نوه‌هایش تقدیم کرده است تا هرآنچه که بر او گذشته است را بدانند.

بیل گیتس و وارن بافت کتاب کفش باز را از بهترین کتاب‌های مدیریتی جهان نام بردند

خلاصه کتاب کفش باز (Shoe Dog)

فیل نایت در این کتاب از چگونگی شکل‌گیری و ساخت شرکت نایک (نایکی)، داستان پشت پرده‌ی روزهای ابتدایی کار، نحوه‌ی انتخاب لوگو، اتفاقات تلخ و شیرین و… را بازگو می‌کند. نایت از یک خانواده‌ی متوسط بود. او در دانشکاه ورزش دو میدانی را دنبال می‌کرد اما هیچ وقت نتوانسته بود به خواسته‌اش که قهرمانی در این ورزش بود برسد. در ابتدا ناامید بود اما در ذهنش جرقه‌ای میزند که کفش‌های ژاپنی را در آمریکا عرضه کند. او یک روز تصمیم گرفت به دور دنیا سفر کند و ایده‌اش را عملی کند و در این بین اتفاقاتی برای او ‌می‌افتد که در این کتاب آن‌ها به قلم نگارش درآورده است.

کتاب کفش باز فیل نایت
فیل نایت سختی‌های زیادی را گذراند

او معتقد است که افرادی مانع حرکت تو می‌شوند، شاید حتی کار یا ایده‌ی تورا ابلهانه یا کار بیهوده تلقی کنند. اما بگذار بگویند و تو همچنان به راهت ادامه بده و از حرکت کردن واهمه‎‌ای نداشته باش. هر آنچه شد تو نایست و از ایستادن بترس.

نایت می‌گوید مهم نیست آخر مقصد کجاست فقط ادامه بده، من این پند را موفق شدم به خودم بدهم و بهترین پندی است که هر کس می‌تواند حتی به دیگران بدهد.

او برای این شرکت 50 دلار از پدرش قرض گرفت و شرکتی را با هدفی مشخص و ساده به وجود آورد. شاید حتی خودش هم اول این فکر را نمی‌کرد روزی جزو سودآورترین برندهای دنیا شود. اما به هدفی که دنبال می‌کرد ایمان داشت. او از شکست‌هایش نترسید و امروز نایک از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین برندهای جهان به حساب می‌آید. فیل نایت در 24 سالگی این تصمیم بزرگ را گرفت، تصمیمی که جهان ورزش را دگرگون و دست‌خوش تغییر کرد. او داستان موفقیت زندگی خود را جذاب، بدون تعارف و ساده بیان می‌کند. با خواندن این کتاب یک قدم به آرزوهای خود نزدیکتر شوید.


منتقدان درباره این کتاب چه می‌گویند؟

کتاب کفش باز از دیدگاه منتقدان کتابی عالی و آموزنده به نظر می‌رسد. زندگینامه شخصی پرکار و پر تلاش که هرگز تسلیم نشده است. شخصی معمولی مانند همه‌ی ما که اشتباهاتی در زندگی داشته و تنها فرقش با دیگران تلاش و پشت کارش بوده است. از نظر مخاطبان کفش باز کتابی انگیزشی است که در هر صفحه‌ی آن نکات پندآموزی دارد. این کتاب نه تنها برای افرادی که می‌خواهند کارآفرین باشند، بلکه برای افراد عادی هم بسیار با ارزش است. مخاطبان کتاب فیل نایت را حتی بیشتر از کتاب استیو جابز بنیانگذار اپل پسندیدند.

کتاب کفش باز نایکی
از بهترین کتاب های موفقیت و مدیریتی که باید بخوانید

کتاب کفش باز موفقیت فردی است که برای هر قدمی که برداشته، زحمت کشیده و یک شبه آن را بدست نیاورده است. اگر شما دونده هم باشید خواندن این کتاب برای شما بسیار لذت‌بخش‌تر خواهد بود و فیل نایت بسیار ساده وقایع را بازگو می‌کند. ترجمه‌های مختلفی از این کتاب وجود دارد که بعضی از آن‌ها بسیار روان ترجمه شده است و مخاطب راحت‌تر با کتاب ارتباط برقرار می‌کند. عامل موفقیت فیل نایت را می‌توان در علاقه به کار او، ریسک پذیری بالا، استفاده از نیروی انسانی توانمند، میل فراوان به رشد و نوآوری در محصولات خلاصه نمود. کفش باز کتابی است که با خواندن آن نمی‌توانید رهایش کنید.

بهتر است مطلب بهترین کتاب های جان گرین را هم بخوانید.

و کلام آخر

گاهی موفقیت از آن‌چه فکر می‌کنیم به ما نزدیک‌تر است و یک تلنگر کوچک باعث یک حرکت بزرگ می‌شود. بعد از خواندن این کتاب یک زندگی جدید پیش روی شما قرار خواهد گرفت که باید آن را بسازید. نظر شما در مورد این کتاب چیست؟ آیا شما این‌طور فکر نمی‌کنید؟

درباره تیم محتوا اون یا این

تیم محتوا اون یا این جمعی از تولیدکنندگان محتوا حرفه‌ای هستند که امیدواریم از نوشته‌های آن‌ها نهایت استفاده و لذت را ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید