بهترین کتاب های جان گرین که باید بخوانیم

بهترین کتاب های جان گرین

شاید اسم جان گرین نویسنده‌ی امریکایی برایتان آشنا باشد و چند جایی نام او را شنیده باشید. جان گرین کاری بیش از نوشتن می‌کند، او تلاش می‌کند تا درباره‌ی درون انسان‌ها بنویسد، به همین دلیل هر کدام از کتاب های جان گرین پند و آموزه‌ای پشتش دارد. در این مطلب به بهترین کتاب های جان گرین که باید بخوانیم می‌پردازیم و شما را با قلم جادویی او آشنا می‌کنیم. چه بسا که بسیاری از مخاطبان با جان گرین و کتاب‌هایش خو گرفتند و گاهی با آن گریه کردند. از کتاب‌های او عشق، شادی و غم می‌بارد. با اون یا این همراه باشید.

خطای ستارگان بخت ما (بخت پریشان)

کتاب خطای ستارگان بخت ما از عاشقانه‌ترین رمان‌هایی است که تا به حال خواندید. این کتاب اثر جان گرین است که در سال 2012 منتشر شد و او با نوشتن این کتاب قلب‌ خوانندگان را نشانه گرفت. این کتاب بهترین رمان شماره 1 سال از طرف مجله‌ی نیویورک تایمز، ایندی باند و وال استریت جورنال شد. آن‌قدر این رمان موفق بود که از روی آن یک اثر سینمایی به کارگردانی جاش بوون و نویسندگی اسکات نوستادتر و مایکل وبر خلق کردند و در آن شایلین وودلی و انسل الگورت و نت ولف هنرنمایی کردند.

کتاب های جان گرین بخت پریشان
این کتاب فوق‌العاده است

رمان خطای ستارگان بخت ما و فیلم آن هر دو بازخوردهای مثبتی از سوی منتقدین دریافت نمودند. عنوان این کتاب به گفته‌ی گرین برگرفته از نمایشنامه شکسپیر است از یان جمله:”خطا از بخت ما نیست، بلکه از خود ماست”. درد‌ وناراحتی‌هایی وجود دارند که بعد از آن تغییرات مهمی را در شما به وجود می‌آورند. این رمان از آن دست رمان‌هایی است که شاید اشک شما را در بیاورد اما در پس خود تغییر هم دارد. بعد از خواندن این کتاب متوجه خواهید شد که قهرمانان این رمان شاید به قدرت نرسند اما همیشه قهرمان خواهند بود.

کتاب های جان گرین
انسل الکورت، شایلین وودلی و جان گرین در پشت صحنه فیلم

داستان دو عاشق که بیماری سرطان دارند و با هم آشنا می‌شوند. آن‌ها به خاطر همدیگر با آن مبارزه می‌کنند و امید به زندگی در آن‌ها افزایش یافته است. داستان آن‌ها را در کتاب خطای ستارگان بخت ما یا ترجمه‌ی دیگر آن بخت پریشان بخوانید. مترجمان کتاب خطای ستارگان بخت ما میلاد بابانژاد و الهه مرادی و نشر پیدایش آن‌را به چاپ رسانده است.


شهرهای کاغذی (Paper Towns)

رمان شهرهای کاغذی اثر جان گرین است که به عنوان سومین اثر او در سال 2008 منتشر شد. چیزی نگذشت که این کتاب در فهرست موفق‌ترین و پرفروش‌ترین‌های دنیا قرار گرفت. رمان شهرهای کاغذی جایزه‌های بسیاری مانند Edgar Award را در سال 2009 کسب نمود و همچنین به عنوان پرفروش‌های مجله نیویورک تایمز و USA Today قرار گرفت.

این رمانی عاشقانه و رمزآلود از پسری که از کودکی عاشق دختر همسایه شده است و رمز و راز‌هایی در دختر وجود دارد و مشتاق است که آن‌را کشف کند که با گم شدن دختر تازه ماجرا وارد اتفاقات تازه‌ای می‌شود.

بهتر است مطلب بهترین کتاب های الیف شافاک را هم بخوانید.

کتاب های جان گرین شهر های کاغذی
شهر های کاغذی را بهتر است بخوانید تا ببینید

رمان شهرهای کاغذی داستان ماجراجویی، معجزه و ناپدید شدن است. اگر به داستان‌های عاشقانه همراه با ماجراجویی‌های معمایی علاقه دارید، پس این کتاب خوراک شماست و با خواندن آن هیجان را مهمان دل‌تان کنید. رمان شهرهای کاغذی در سه بخش با نام‌های مختلف نگاشته شده است.

موفقیت این رمان باعث شد تا از روی آن فیلمی با همین عنوان ساخته شود. کارگردانی فیلم شهر های کاغذی که از روی کتاب های جان گرین ساخته شد را جک شریر بر عهده گرفت که این فیلم در سال 2015 با بازی نت وولف و کارا دلوین منتشر شد.


در جست و جوی آلاسکا (Looking for Alaska)

در سال 2005 جان گرین با اولین رمان خود به نام در جست‌و‌جوی آلاسکا موفق شد تا در دل مخاطبان جا باز کند و به محبوبیت برسد. درجست‌وجوی آلاسکا بیشتر از ۷ سال متوالی جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های کودکان و نوجوانان بوده است و جوایز بسیار زیادی را توانست کسب کند. از جمله مهمترین جوایز می‌توان به جایزه انجمن کتابخانه‌های آمریکا اشاره نمود.

کتاب های جان گرین
چاپ این کتاب برای مدتی ممنوع بود

جان گرین در این رمان بسیار عالی احساسات نوجوانان را توصیف می‌کند. شاید اول یک کتاب عاشقانه‌ی ساده به نظر برسد اما تمامی افکارتان را کنار بگذارید چون اتفاق‌ها و ماجراهای این رمان باعث می‌شود تا همه چیز به یک‌باره تغییر کند. تضاد موجود در شخصیت‌های نوجوان رمان در جست‌و‌جوی آلاسکا باعث جذابیت و طنز آن در این داستان شده و همین خلاقیت گرین در خلق شخصیت‌ها یکنواختی را از داستان گرفته است.

بهترین کتاب های عادل فردوسی پور را اینجا بخوانید.

کتاب های جان گرین در جست و جوی الاسکا
این سریال بسیار فلسفی است

به دلیل محبوبیت و موفقیت این رمان از کتاب های جان گرین، در بین مخاطبان و جوایز مختلف آن یک مینی سریال با همین عنوان در جست‌و‌جوی آلاسکا به کارگردانی جوش شوارتز ساخته شد و در سال 2019 به نمایش در آمد. فاطمه جابیک کتاب در جست‌و‌جوی آلاسکا را به فارسی ترجمه کرده و انتشارات میلکان آن را به چاپ رسانده است.


زمین بر پشت لاک پشت ها

جان گرین نویسنده‌ی امریکایی رمان زمین بر پشت لاک‌پشت‌ها را به قلم نگارش آورده است. این کتاب شگفت‌انگیزترین اثر جان گرین است که با خواندن آن به طرز عجیبی شما را به سوی خود می‌کشد و نمی‌توانید آن‌را زمین بگذارید. گرین این کتاب را در مورد اختلال وسواس فکری (OCD) نوشته است. اگر به وسواس فکری دچار هستید کتاب زمین بر پشت لاک‌پشت‌ها گزینه‌ی بسیار عالی برای شما خواهد بود. جان گرین این کتاب را به کسانی تقدیم کرده که باور دارند این حس آخر راه نیست بلکه آغاز راه است.

این کتاب داستان روایی جالبی دارد

کتاب زمین بر پشت لاک‌پشت‌ها برگزیده سال 2017 به انتخاب آمازون و گودریدز است. این کتاب به دنبال این است که پایان هر چیزی خوش باشد، چه فاجعه‌ای رخ دهد یا عشقی به وجود آید و یا با شکستی همراه باشد برای ما یک درس به همراه دارد. بخشی از کتاب زمین بر پشت لاک‌پشت‌ها را می‌خوانیم: زمانی که زنگ رأس ساعت 12:37 زده می‌شود تصور می‌کنید این خودتان هستید که می‌خواهید به صرف ناهار بروید. اما در واقع زنگ مدرسه تصمیم می‌گیرد. خیال می‌کنید شما نقاشید اما شما صرفا بوم نقاشی هستید.


بگذار برف ببارد (Let it snow)

کتاب بگذار برف ببارد در سه بخش نگاشته شده است که هر سه آن‌ها در فضای برفی و زمستانی اتفاق می‌افتد. این کتاب 3 داستان برفی از 3 نویسنده معروف جان گرین، مورین جانسن و لارن میراکل است. هر سه داستان به یکدیگر مرتبط هستند و با عنوان جادوی تعطیلات نیز معروف است. داستان مربوط به شب برفی در سال نو است. برفی که شهر را سراسر رویایی کرده است و جان می‌دهد در آن پیاده روی کرد. اما کی فکرش را می‌کند که عشق همان اطراف منتظر است و از کجا پیدایش می‌شود! اگر طرفدار رمان‌ها عاشقانه و رویایی هستید بهترین گزینه پیش روی شماست.

اگر این مطلب را دوست داشتید، مطلب بهترین کتاب های جوجو مویز را بخوانید.

وفور کاترین ها

وفور کاترین ها کتابی از جان گرین که به آن کمتر پرداخته شده است. این کتاب نگاه عجیبی به روابط دارد و درباره کالین است که نوزده بار توسط دخترانی با نام کاترین رها شده است. حال کالین که 19 بار رها شده است و دوستی آن‌ها به هم خورده است باید فکری به حال روابط عاشقانه خود کند.

کتاب های جان گرین وفور کاترین ها
وفور کاترین ها ترجمه آرمان آیت اللهی است

این کتاب به این فکر می‌کند که هر آدمی از یک تیپ شخصیتی خوشش می‌آید. این کتاب در فینال جایزه پرینتز و جایزه کتاب لوس آنجلس تایمز حضور داشته است و همچنین برنده جایزه کتاب سال کایرکاس هم شده است. اگر دوست دارید این کتاب را بخوانید باید به نشر آموت مراجعه کنید.

جمع بندی

کتاب‌هایی که جان گرین نوشته است همگی جز پرفروش‌ترین‌های دنیا قرار گرفته است و قلم او محصور کننده است. کتاب‌های او مخاطبان را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. نظر شما در مورد کتاب‌های جان گرین چیست؟ لطفا با ما در میان بگذارید.

اگر این کتاب‌ها را دوست داشتید، نقد و معرفی کتاب کفش باز را هم بخوانید.

درباره امیرحسین سربیشه

از گذاشتن پست تو فروم‌ها شروع کردم. 12 سالم بود که در دوره‌های خبرنگاری یونیسف یاد گرفتم چگونه بنویسم. بعد تو مجله‌های مختلف شروع به کار کردم و دست سرنوشت من رو به اینجا رسوند.

1 نظر در “بهترین کتاب های جان گرین که باید بخوانیم”

دیدگاهتان را بنویسید