5 کتاب عادل فردوسی پور که باید خواند

کتاب عادل فردوسی پور

جامعه‌ی فوتبال هیچ‌گاه اسم عادل فردوسی پور را از یاد نخواهد برد و کمتر کسی پیدا می‌شود چه کوچک چه بزرگ که اسم او را نشنیده باشد. حال که او بنا به دلایلی از صدا و سیما و برنامه تلویزیونی برنامه 90 دور افتاده است و دلمان برایش تنگ شده است، اما او با ترجمه کتاب‌های مختلف همچنان مهارت خود را به رخ می‌کشد. ترجمه های عادل فردوسی پور هم مانند شخصیتش جنجالی و هیجانی است و پر فروش شدن این کتاب‌ها بی تاثیر از اسم او به عنوان مترجم نبوده است. پس با اون یا این همراه باشید تا به بررسی 5 کتاب عادل فردوسی پور که باید خواند بپردازیم.

کتاب فوتبال علیه دشمن

کتاب فوتبال علیه دشمن را سایمون کوپر به قلم نگارش آورده است. امروزه فوتبال جزئی از زندگی مردم شده است در کوچه یا خیابان و در همه جا یا صحبت از فوتبال است یا در حال تماشای آن هستند. گاهی با هم سر تیم‌ها شرط‌‌بندی هم می‌کنند.

سایمون کوپر تمام تجربیات خود را زمانی که با مردم جهان، فوتبال دیده است را در قالب کتاب برای ما بیان می‌کند. کوپر معتقد است فوتبال با سیاست و اقتصاد رابطه‌ی تنگاتنگی دارد، به طوری که روی هم تاثیر می‌گذارند، اما تماشاگران فوتبال به ندرت این را می‌دانند. شاید به همین دلیل است که فوتبال بین ورزش‌ها برای مردم دنیا محبوب و از اهمیت بالایی برخوردار است.

خرید کتاب عادل فردوسی پور فوتبال علیه دشمن
این کتاب بسیار جذاب است

در فوتبال تماشاگران نقش بسیار اساسی را ایفا می‌کنند و فقط بازیکنان نیستند که نقش اصی را دارند. عادل فردوسی پور مترجم کتاب جذاب فوتبال علیه دشمن است و شاید دلیل اینکه این کتاب را ترجمه کرده است، این است که کتاب با فوتبال ارتباط مستقیم دارد و او هم از همین جامعه است و تلسط کافی بر روی این حرفه دارد. این کتاب را نشر چشمه به چاپ رسانده است. این کتاب یک سفرنامه است که از بُعد سیاسی و اجتماعی نیز بررسی می‌شود.


کتاب عادل فردوسی پور هنر شفاف اندیشیدن

فکر می‌کنم تا به حال انتخاب‌های اشتباهی داشته‌ایم که با خود فکر می‌کنیم چگونه کاری را انجام دهیم تا مسیر خودمان را تغییر دهیم و از اشتباهات آینده جلوگیری کنیم. کتاب هنر شفاف اندیشیدن در مورد اشتباهاتی است که ما در زندگی با آن‌ها برخورد می‌کنیم. رولف دوبلی نویسنده‌ی این کتاب مشهور است و معتقد است وقتی ما می‌خواهیم نگرشی را در مورد زندگی خودمان تغییر دهیم، اول باید جلوی تصمیمات اشتباهمان را بگیریم. چون ذهن آدمی عادت کرده است تا تصمیمات غلط بگیرد.

کتاب عادل فردوسی پور
با خواندن این کتاب دریچه‌ای جدید در زندگی به روی خود باز خواهید کرد

با خواندن کتاب هنر شفاف اندیشیدن دید شما به زندگی بازتر می‌شود. این کتاب 99 فصل دارد که فصل‌های آن بسیار کوتاه و آموزنده نوشته شده است، تا شما بتوانید هر فصل را به راحتی هضم نموده و آن‌را در زندگی به کار ببرید و تمرین کنید. مطمئن باشید این کتاب پرفروش و جذاب آن‌قدر شما را محو خود می‌کند که زمین گذاشتن آن سخت است. این کتاب را نشر چشمه چاپ کرده و عادل فردوسی پور آن را ترجمه کرده است. کتاب هنر شفاف اندیشیدن تاکنون به زبان‌های مختلف دنیا ترجمه‌ است و یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین کتاب‌ها در سراسر دنیا به شمار می‌رود.


کتاب جامع فوتبال

کتاب جامع فوتبال اثر دیوید کلدبلت و جانی است که در مورد تمامی مباحثی که به فوتبال مربوط می‌شود را به قلم نگارش درآورده‌اند. این کتاب 6 فصل دارد که از مهارت‌های فردی و گروهی در این ورزش گرفته تا مسابقات و رکوردها را به طور کامل بیان کرده است.

کتاب عادل فردوسی پور کتاب جامع فوتبال
کتاب جامع فوتبال کتابی کامل است

عادل فردوسی پور در مورد کتاب جامع فوتبال توضیح داد که این یک دایرة المعارف فوتبال است که برای علاقه‌مندان به این ورزش کتابی آموزنده به حساب می‌آید، چون در مورد فوتبال تمامی کشورها توضیحاتی داده شده است و می‌توان با سبک کشورهای مختلف آشنایی پیدا کرد. کلدبلت تمامی رخدادهای جهانی فوتبال را در این کتاب ذکر کرده است تا جذابیت بیشتری به این کتاب داده باشد. کتاب جامع فوتبال را انتشارات بهشت منتشر کرده و 370 صفحه دارد.


کتاب عادل فردوسی پور هنر خوب زندگی کردن

رولف دوبلی نویسنده‌ی کتاب هنر خوب زندگی کردن است که آن را در سال 2017 منتشر کرد. این کتاب وقتی منتشر شد رولف دوبلی نقدهای مثبتی از طرف منتقدان و استادان دریافت نمود و مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. کتاب هنر خوب زندگی کردن 52 ابزار ذهنی را در قالب 52 فصل به مخاطب نشان می‌دهد تا با کمک آن‌ها بتواند مسیر رسیدن به اهدافش را درست‌تر طی کند. اصلا از تعداد فصل‌های این کتاب نترسید چون فصل‌ها بسیار کوتاه و جذاب است و شما را محو خود می‌کند.

کتاب عادل فردوسی پور
جزو بهترین کتاب های روانشناسی و موفقیت

نام فصل‌های کتاب هنر خوب زندگی کردن مطرح می‌شود بسیار جالب هستند مثل چگونه باخت را به برد تبدیل کنیم و خوب زندگی کنیم تا موفقیت درونی را در خودمان حس کنیم. آنچه که این کتاب را برای خواندن جذاب می‌کند قلم ساده و روان نویسنده و سبک طنزگونه‌ی اوست که شما را مجاب می‌کند تا این کتاب را زمین نگذارید. ترجمه‌ی این کتاب را عادل فردوسی‌پور، بهزاد توکلی و علی شهروز به عهده داشتند و انتشارات نشر چشمه آن را به چاپ رسانده است.


پیشنهاد برای مطالعه: 5 کتاب صادق هدایت که باید خواند

کتاب پیگیر اخبار نباشید

پیگیر اخبار نباشید را رولف دوبلی در سال 2019 منتشر نمود. این کتاب در ارتباط با مهارت‌ها و نگرش روانشناسانه‌ی زندگی می‌باشد. ترجمه‌ی این کتاب مشهور را عادل فردوسی پور به همراه بهزاد توکلی نیشابوری و علی شهروز ستوده به عهده گرفتند. عادل فردوسی پور که خودش از اهالی رسانه و برنامه 90 است با تجربه‌ی خوبی که دارد، این کتاب را ترجمه کرده است.

کتاب عادل فردوسی پور پیگیر اخبار نباشید
پیگیر اخبار نباشید کتابی مخصوص بهتر زندگی کردن است

این کتاب از بهترین کتاب های دوبلی است. او می‌گوید چرا پیگیر اخبار باشیم وقتی آخرین خبرها را از دوستان و آشنایان می‌شنویم. اخبار اعتیادآور است و خود باعث عقب افتادن شما در زندگی می‌شود و ذهن شما را محدود به خبرهای خود می‌کند. اخبار اجازه‌ی فکر کردن را به شما نمی‌دهد، چون دائم ذهنتان مشغول خواهد شد.

کتاب عادل فردوسی پور مترجم
او یک مترجم حرفه‌ای است

رولف دوبلی در کتاب پیگیر اخبار نباشید معتقد است که محتوای اخبار به صورت انتخابی است و برای ذهن و روح آدمی مانند سم است. ترجمه ساده و روان عادل فردوسی پور و دوستانش باعث شده است تا مخاطبان محتوا و مفاهیم این کتاب را به راحتی درک کنند و در بهتر زندگی کردن خود به کار برند. دوبلی جسورانه به نقد عقلانی اخبار روزانه می‌پردازد و موشکافانه و با دید بازتر حرف‌هایش را به قلم نگارش در آورده است. با خواندن این کتاب و راه‌کارهایش شما می‌توانید حداقل 90 دقیقه زمان مفید بیشتری در روز برای خودتان داشته باشید و تاثیر مثبت آن را در روند زندگی خود حس کنید.

کلام آخر

اگر در کتاب خواندن دنبال هیجان هستید خواندن کتاب های عادل فردوسی پور به شما پیشنهاد می‌شود. لطفا نظرات خود را در مورد کتاب های ترجمه شده توسط عادل فردوسی پور را با ما در میان بگذارید.

اگر این مطلب را دوست دارید، سری به مطلب کتاب های الیف شافاک بزنید.

درباره امیرحسین سربیشه

از گذاشتن پست تو فروم‌ها شروع کردم. 12 سالم بود که در دوره‌های خبرنگاری یونیسف یاد گرفتم چگونه بنویسم. بعد تو مجله‌های مختلف شروع به کار کردم و دست سرنوشت من رو به اینجا رسوند.

دیدگاهتان را بنویسید