بررسی کتاب هنر خوب زندگی کردن (ترجمه عادل فردوسی پور)

خرید کتاب هنر خوب زندگی کردن

خوب زندگی کردن برای هر شخصی دارای مفهوم خاصی است که ممکن است از نظر فرهنگی با فرهنگ دیگران متفاوت باشد. نکته مهم این است که ذهن شروع می‌کند به جمع کردن اطلاعات درباره این که چگونه یک زندگی خوب بسازیم. اتفاقات متفاوتی شاید در زندگی هر انسان رخ بدهد تا روی فرد تاثیرگذار باشد و فرد را خوشحال یا ناراحت کند، مانند همراهی با دوستان خوب، موفقیت در شغل، شکست در رسیدن به آرزوها، داشتن روابط اجتماعی موفق، از دست دادن نزدیکان و دوستان و…. هدف گذاری در زندگی احساس خوشایندی را در انسان ایجاد می‌‌کند. زندگی بدون هدف، زندگی بیهوده و بی‌ارزش است. نویسنده کتاب هنر خوب زندگی کردن به ما نمی‌گوید که زندگی خوب چیست بلکه سعی دارد تا به ما بگوید زندگی خوب در چه چیزی نیست. در این کتاب به ما یادآور می‌شود هر چیزی که برای موفقیت یک انسان نیاز است در درون خود ما وجود دارد. با اون یا این همراه باشید تا کتاب هنر خوب زندگی کردن را بررسی کنیم.

معرفی کتاب هنر خوب زندگی کردن

کتاب هنر خوب زندگی کردن اثر رولف دوبلی رمان ‌نویس معروف سوئیسی که در سال 2017 منتشر شده است و این کتاب توسط عادل فردوسی پور، بهزاد توکلی، علی شهروز ترجمه شده و در انتشارات چشمه به چاپ رسیده است.
نویسنده با تحقیق در حوزه‌های روانشناسی، فلسفه و … توانسته است عوامل مختلفی که در خوب زندگی کردن نقش مهمی دارد را در این کتاب به نگارش در بیاورد. از نظر نویسنده بزرگترین و بهترین قدرت در انسان هنر نیک اندیشیدن است. به عقیده او برای خوب زندگی کردن باید خوب فکر کرد، برای داشتن ذهنی سالم اولین قانون این است که برای خود دلسوزی نکنیم.

این کتاب به شما خوب زندگی کردن را یاد می‌دهد

با این که به نظر می‌رسد این کتاب با اثر قبلی نویسنده “کتاب هنر شفاف اندیشیدن” هر دو شبیه به یکدیگر هستند اما فقط سبک و چارچوب آنها به یکدیگر شباهت دارد در این کتاب برخلاف کتاب اول که به خطاهای شناختی پرداخته است در این جا به مهارت های خوب زندگی کردن اشاره شده است. این کتاب شامل پنجاه و دو راهکار ذهنی است تا به شما بهترین مسیر را برای رسیدن به اهداف خود و زندگی با کیفیت‌تر انتخاب کنید.

قسمتی از متن کتاب را با هم می‌خوانیم:

“افرادی که توان اصلاح سریع خودشان را دارند نسبت به افرادی که مدت‌ها وقت صرف پیدا کردن یک نقطه‌ی آغازین ابتدایی بی نقص می‌کنند و سپس امیدوار هستند که برنامه شان به نتیجه برسد مزیت دارند.”

خلاصه کتاب هنر خوب زندگی کردن

کتاب هنر خوب زندگی کردن خلاصه‌ای ساده و جذاب از کتاب‌های روانشناسی و اقتصاد رفتاری است، که با مثال‌هایی از روزمرگی‌های انسان به نگارش درآمده است و یاد آور می‌شود که موفقیت در ذهن و تفکر انسان‌هاست نه در مال و ثروت آنها.

این کتاب در عین سادگی و قابل فهم بودن درباره توانایی ذهن قدرتمند صحبت می‌کند و فکر و باور‌های شما را در جزییات زندگی تغییر می‌دهد. به جرات می‌توان گفت که این مهمترین هدف کتاب نیز همین است. در کتاب هنر خوب زندگی کردن به ما یاد آور می‌شود که به جای اینکه درگیر شروعی بی‌نقص باشیم در همان جای از زندگی با تغییر یک سری از جزییات شروعی موفق داشته باشیم.

این کتاب جزو بهترین کتاب‌های این نویسنده است

این کتاب به ما می‌گوید که هر انسان در ذهن خود افکار و اهدافی دارد که در ابتدا باید آن‌ها را قابل دسترسی تصور کند و به اندازه‌ای که ما را از انجام کار دور نکند درباره آن تحقیق کنیم و به ما یادآوری می‌کند که خیلی از تجربه‌های مفید برای اهدافمون درعمل کردن به آن اهداف به وجود می‌آید نه در فکر کردن به آنها. به جای پرداختن به نقاط ضعف بر روی نقاط قوت خود تمرکز کنیم و در رسیدن به هدف پشتکار داشته باشیم تا اینکه بخواهیم مسیر رسیدن به هدف را تغییر دهیم.

اگر این کتاب را دوست داشتید، کتاب هنر شفاف اندیشیدن را پیشنهاد می‌کنیم.

نقد و بررسی کتاب هنر خوب زندگی کردن

کتاب‌های رولف دوبلی ذهن انسان را به فکر کردن برای رسیدن به سطح زندگی بالاتر وادار کرده و کمک می‌کند تا دنبال راهکارهای عجیب و غریب برای اصلاح اشتباهات خود نباشیم و به صورت آگاهانه تصمیم‌هایی برای بهبود کیفیت زندگی خود بگیریم. رولف دوبلی با ارائه راهکارهای ساده و جذاب به شما این اجازه را می‌دهد که بتوانید تصمیم‌گیری آگاهانه‌ای داشته باشید، انجام دادن یا ندادن این راه کارها در زندگی توسط افراد مختلف، سطح کیفیت زندگی آن‌ها را مشخص می‌کند. از طرفی خود آگاه انسان تحت تاثیر ناخودآگاهش قرار می‌گیرد و طبق آن عمل می‌کند، بنابراین خواندن این کتاب می‌تواند در تصمیم‌گیری‌ها و عملکردهای ما تاثیرگذار باشد و به ما کمک کند تا انسان موفق‌تری در زندگی باشیم.

اگر به کتاب‌های موفقیت علاقه دارید، کتاب پدر پولدار پدر فقیر را بخوانید.

خرید کتاب هنر خوب زندگی کردن
کتاب هنر خوب زندگی کردن را باید خواند

منتقدان چه می‌گویند؟

کاربران و منتقدان بر این باور هستند که این کتاب، بسیار جذاب و خواندنی است و پر از نکاتی است که در زندگی روزمره هر انسان با او همراه است. متن عالی و پرمحتوا کتاب کمک شایانی به اصلاح اشتباهات رفتاری که به صورت آگاهانه یا ناآگاهانه در زندگی انسان به وجود می‌آید و رفتارهای که ما شاید متوجه انجام آن در زندگی خود نشویم، می‌کند.
به نقل ازجاشوا گرین استاد روانشناسی دانشگاه هاروارد، در رابطه با رولف دوبلی می‌گوید: او مانند یک نوازنده چیره ‌دستی است که ایده‌ها را به هم می‌آمیزد. او با شوخ‌ طبعی، ظرافت و دقت در مسیر علم و هنر را با یکدیگر ترکیب می‌کند و به نوآوری می‌پردازد و سرخوشانه به جستجوی فرزانگی می‌رود.

کتاب هنر خوب زندگی کردن ترجمه عادل فردوسی پور
این کتاب را عادل فردوسی پور ترجمه کرده است

نقلی دیگر از لو مارینوف، استاد فلسفه سیتی کالج نیویورک هم وجود دارد که می‌گوید: اثر دوبلی آموزنده، سرشار از تفکر و در عین حال قابل فهم است. در دوره و زمانه آدم‌های مشهور بی‌سواد و ابله، او یک روشنفکر واقعی در حوزه عمومی است.

کلام آخر

خوب زندگی کردن نیاز به مهارت دارد و هر مهارتی آموختنی است. کتاب هنر خوب زندگی کردن باعث تقویت قوه تخیل شما می‌شود، چه بسا کتابی که شما می‌خوانید کمک فراوانی برای آرامش جسمی و روحی باشد و تاثیرات مثبتی در رفتار و تصمیم‌گیری‌های شما بگذارد. هر چیزی که به دست انسان ساخته شده است روزی در فکر و ذهن او پرورش یافته و انسان آگاهانه این تفکر را عملی ساخته است. برای داشتن ذهنی فعال و کارآمد و تصمیم های درست در زندگی و عملی کردن آگاهانه به آن‎‌ها پیشنهاد می‌کنیم کتاب هنر خوب زندگی کردن را حتما بخوانید و در زندگی به آن عمل کنید.

از آنجا که این کتاب ترجمه عادل فردوسی پور است، شاید بخواهید دیگر کتاب عادل فردوسی پور را هم بخوانید. اگر هم عاشق ادبیات معاصر ایران هستید مطلب معرفی کتاب بوف کور را بخوانید.

درباره تیم محتوا اون یا این

تیم محتوا اون یا این جمعی از تولیدکنندگان محتوا حرفه‌ای هستند که امیدواریم از نوشته‌های آن‌ها نهایت استفاده و لذت را ببرید.

1 نظر در “بررسی کتاب هنر خوب زندگی کردن (ترجمه عادل فردوسی پور)”

  1. wonderful points altogether, you simply received a new reader.
    What could you recommend in regards to your post that you made a few days ago?
    Any positive?

    Feel free to surf to my blog post area 52

دیدگاهتان را بنویسید