بررسی کتاب هنر شفاف اندیشیدن (ترجمه عادل فردوسی پور)

کتاب هنر شفاف اندیشیدن عادل فردوسی پور

از قدیم زندگی ما با اشتباهات و خطاهایی همراه بوده است. حال چه با تقلید از خانواده، دوستان، جامعه و چه با تصمیم فردی. فرقی نمی‌کند چون اشتباهات همواره اطراف ما وجود دارد و ما را به چالش می‌کشد. چالشی که با یک تصمیم کوچک یا بزرگ منجر به موفقیت یا شکست هدفی در زندگی شما می‌شود. در این موارد به یک فرد یا یک چیز نیاز داریم که راه درست را نشان دهد و ما را برای دستیابی به برد و موفقیت هدایت کند. چه بهتر که آن چیز یک کتاب باشد! در این مطلب به معرفی، نقد و بررسی کتاب هنر شفاف اندیشیدن می‌پردازیم که از کتاب های عادل فردوسی پور است و یک کتاب معروف در زمینه روانشناسی به حساب می‌آید. کتابی که خواندن آن زندگی شما را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و شما را با خود به سوی تصمیمات عاقلانه سوق می‌دهد. با نقد و بررسی کتاب هنر شفاف اندیشیدن در این مطلب همراه اون یا این باشید.

معرفی کتاب هنر شفاف اندیشیدن

کتاب هنر شفاف اندیشیدن اثر معروف رولف دوبلی است که در سال 2013 منتشر شد. این کتاب اثری است که جنبه‌ی روانشناسی دارد. این اثر آنقدر پرفروش و محبوب شد که به زبان‌های گوناگون ترجمه شده است. این کتاب ذهن ما را آگاه می‌کند و ما را به فکر فرو می‌‌برد. به نظر شما تا چه اندازه تصمیماتی که ما در زندگی می‌گیریم درست است؟ یا اینکه بعد از تصمیمی که گرفتید تا به حال پشیمان شده‌اید؟ چاره‌ی کار کجاست؟ دوبلی با نوشتن کتاب هنر شفاف اندیشیدن به ما کمک می‌کند تا خطاهای زندگی خودمان را بشناسیم و به بهتر شدن روند تصمیماتی که می‌گیریم کمک کنیم.

کتاب هنر شفاف اندیشیدن رولف دوبلی
رولف دوبلی نویسنده این کتاب است.

اشتباه نکنید، فکر نکنید با خواندن این کتاب تفکرات شما به طور کامل تغییر می‌کند اما مطمئن باشید بعد از آن تغییرات زیادی را در خود احساس خواهید کرد. این کتاب دارای 99 فصل بسیار کوتاه که در آن 99 خطایی که ما در روزمره در تصمیماتمان تکرار می‌کنیم را بیان کرده است. این کتاب را عادل فردوسی پور، علی شهروزی و بهزاد توکلی در سال 1394 ترجمه کرده‌اند و نشر چشمه آن را به چاپ کرده است.

اگر این مطلب را دوست دارید، شاید مطلب کتاب های جان گرین را هم دوست داشته باشید.

خلاصه‌ای از این کتاب

انسان‌ها عادت به تصمیمات اشتباه دارند که این ممکن است روی آینده‌ی آن‌ها تاثیر بگذارد. کمااینکه گاهی برخی خطاها و اشتباهات در زندگی نیاز است تا تجربه‌ کسب کنیم. دوبلی می‌گوید این کتاب را برای کسانی که می‌خواهند زندگی موفق و شادی داشته باشند نوشته است.

کتاب هنر شفاف اندیشیدن نشر چشمه
این کتاب زندگی شما را تغییر خواهد داد

بخشی از کتاب هنر شفاف اندیشیدن را می‌خوانیم: ” وسط کنسرت، زمانی که تک‌نواز اوج هنرنمایی‌اش را به نمایش می‌گذارد، یک نفر شروع به کف زدن می‌کند و ناگهان همه‌ی حضار با او همراه می‌شوند. تو هم همین طور. چرا؟ تایید اجتماعی. ” ممکن است چندین نفر یک چیزی بگویند که بسیار احمقانه باشد و هر چقدر هم تعداد آن‌ افراد بیشتر باشد با هم آن حرف احمقانه است! با برخورد به این مسائل باید کمی تفکر کرد. این کتاب را به صورت صوتی با صدای مترجم آن عادل فردوسی پور می‌توانید تهیه کنید و گوش دهید.


نقد و بررسی کتاب هنر شفاف اندیشیدن

کتاب هنر شفاف اندیشیدن از اشتباهات ما سخن می‌گوید، اشتباهاتی که شاید اصلا به چشم نیاید و همواره آن‌ها را تکرار می‌کنیم اما بالاخره همان خطاها در زندگی ما خللی به وجود می آورد. خواندن این کتاب باعث می‌شود راه درست را انتخاب کنیم و تصمیمات عاقلانه بگیریم. کتاب هنر شفاف اندیشیدن یکی از بهترین کتاب‌هایی است که هر شخص در زندگی خود برای رسیدن به موفقیت و یک زندگی ایده‌آل حداقل یک بار باید آن‌را بخواند و حتی نوت‌برداری کند. نویسنده‌ی این کتاب با نوشتن آن توانست محبوب شود و مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد.

کتاب هنر شفاف اندیشیدن
با این کتاب از اشتباهات درس بگیرید

این کتاب به ما می‌آموزد که زندگی برد و باخت دارد ممکن است در گذشته هدفی داشته‌اید که می‌خواستید در آینده به آن برسید حال مهم آن است که آیا با تصمیم‌هایی که گرفته‌اید به آن هدف رسیده‌اید یا خیر؟ ممکن است گاهی از راهی که رفته‌اید پشیمان شوید چون راه درست را انتخاب نکرده بودید. کتاب هنر شفاف اندیشیدن آموزش‌ها و راه‌های انتخاب تصمیم بهتر را به شما نشان می‌دهد. یکی از علت‌های پر فروش شدن این کتاب در ایران را می‌توان به خاطر نام عادل فردوسی پور به عنوان مترجم آن است که معروف بودن عادل مزید بر علت شده است.

منتقدان چه می‌گویند؟

این کتاب بسیار آموزنده و نویسنده‌ی آن بسیار ساده و روان مسائل را بیان کرده است. ترجمه‌ی خوب کتاب باعث شده تا مفاهیم کتاب به راحتی قابل هضم باشد. خواندن این کتاب را باید فصل به فصل و با حوصله خواند تا تمامی نکاتی که بیان شده است در خاطر بماند. حتی باید این کتاب را چندین بار خواند تا مفاهیم مهم کتاب برایتان تداعی شود.

کتاب دیگر دوبلی با ترجمه عادل فردوسی پور هنر خوب زندگی کردن است

برای کسانی هم که وقت زیادی برای مطالعه ندارند کتاب صوتی آن بسیار مناسب است حتی زمانی که پشت ترافیک مانده‌اید می‌توانید آن را گوش دهید. کاربران معتقدند گاهی نیاز هست مسائلی که خودمان می‌دانیم که لابه‌لای افکارمان مخفی شده‌اند را یکی به ما یادآوری کند و گاهی این یکی می‌تواند یک کتاب باشد. البته اگر خودمان به حرف آن گوش دهیم! کتاب هنر شفاف اندیشیدن علاوه بر هنر خوب زیستن می‌تواند ابزار ذهنی شما برای بهتر زندگی کردن و پیشرفت شما باشد. پس خواندن این کتاب را از دست ندهید.

شاید دوست داشته باشید با کتاب اوضاع خیلی خراب است نیز آشنا شوید یا سری به مطلب کتاب جز از کل استیو تولتز بزنید.

و کلام آخر

گاهی یک تلنگر کافی‌ست تا به خودمان بیاییم و زندگی بهتری را برای خود بسازیم. اگر با خواندن هنر شفاف اندیشیدن نکته‌ی مثبت یا تغییری در روند زندگی شما ایجاد شده است می‌توانید آن را با ما در میان بگذارید تا باعث اشتیاق فردی دیگر برای خواندن این کتاب معروف باشید. لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید. اگر به کتاب‌های موفقیت علاقه دارید، کتاب رابرت کیوساکی یعنی پدر پولدار پدر فقیر را بخوانید.

درباره تیم محتوا اون یا این

تیم محتوا اون یا این جمعی از تولیدکنندگان محتوا حرفه‌ای هستند که امیدواریم از نوشته‌های آن‌ها نهایت استفاده و لذت را ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید