کتاب جزء از کل {شاهکار استیو تولتز}

خرید کتاب جز از کل استیو تولتز

برای دیدن روی خوشبختی زندگی باید از جزء به کل آن نگاه کرد. یعنی جزییات زندگی ما که شامل تفکر و اخلاق و اتفاقات و روزمرگی‌ها و… می‌باشد، کلیت زندگی ما را می‌سازند. هر چقدر در این جزییات موفق‌تر و شاداب‌تر باشیم از کل زندگی که برای خود ساخته‌ایم، بیشتر رضایت داریم و احساس خوشبختی می‌کنیم. این مقدمه برای این بود تا کتاب جز از کل شاهکار دیگری از نویسنده کتاب ریگ روان را به شما معرفی کنیم. با اون یا این همراه باشید.

معرفی کتاب جز از کل

کتاب جز از کل یک رمان بسیار زیبا با جملات جذاب و خیره کننده، اثر نویسنده معروف استرالیایی استیو تولتز که در سال 2008 به چاپ رسیده است. این رمان معروف‌ترین کتاب تاریخ استرالیا و جهان محسوب می‌شود که جوایز زیادی را به خود اختصاص داده است.

این کتاب جایزه‌ای را دریافت کرد که هر نویسنده‌ای آرزو دریافت آن را دارد، جایزه “من بوکر” در سال 2008 به استیو تولتز بابت این کتاب تعلق گرفت. این رمان ارزنده در ایران نیز بارها به چاپ رسیده است و محبوبیت خاصی در بین مخاطبین ایرانی خود به دست آورده است.

خرید کتاب جز از کل
کتاب جز از کل را باید حتما خواند

کتاب جز از کل پر از اتفاقات پیچ در پیچ است که جذابیت کتاب را برای مخاطب چندین برابر کرده است. استیو تولتز نویسنده کتاب، داستان را به گونه‌ای روایت می‌کند که مدام به گره داستانی برمی‌خورید و خواننده غرق در لذت خواندن این کتاب می‌شود. این کتاب هم لبخند بر روی لبانتان می‌آورد و هم شما را در افکارتان غرق می‌کند.

قسمتی از متن زیبای کتاب را بخوانیم:

وقتی خیلی تلاش می‌کنی کسی را فراموش کنی، خودِ همین تلاش کردن به یک خاطره‌ی فراموش‌ناپذیر تبدیل می‌شود. حالا باید بکوشی تا این فراموش کردن را فراموش کنی و این چنین، یک خاطره‌ی فراموش‌ نشدنی دیگر هم ایجاد می‌شود.

استیو تولتز – کتاب جز از کل

خلاصه کتاب جز از کل

کتاب جز از کل داستان دو برادر استرالیایی به نام‌های مارتین و تری که از خانواده‌ای نه چندان محترم در استرالیا هستند را به تصویر می‌کشد. تری که به ورزش روی می‌آورد، با تلاش خود به یکی از قهرمانان ورزشی استرالیا تبدیل می‌شود و در بین مردم استرالیا به محبوبیت چشمگیری می‌رسد.

اما در پی اتفاقات عجیب و حوادثی که برایش رخ می‌دهد زندگی و سرنوشت او و برادرش مارتین دست خوش تغییرات گسترده‌ای می‌شود که داستان کتاب را شکل می‌دهد.

استیو تولتز نویسنده کتاب جز از کل
استیو تولتز نویسنده کتاب

این رمان دارای طنزی می‌باشد که هر بار نویسنده با قلم زیبای خود آن را به شکلی متفاوت بیان می‌کند که خواننده را گاهی به قهقهه یا یک لبخند ساده مهمان می‌کند و مخاطب را چنان درگیر کشمکش‌ها و اتفاقات داستان می‌کند که نمی‌توانید لحظه‌ای از خواندن آن دست بردارید.

کتاب جز از کل پر از جملات زیبا و خواندنی و پر معنی است که جذابیتش را برای خواننده کتاب بیشتر می‌کند. مثل: “هر فرد که ادعا می‌کند یکی از دوستانش در طول سال‌ها هیچ تغییری نکرده فرق نقاب و چهره واقعی رو نمی‌فهمه.”

اگر این کتاب را دوست دارید، کتاب اثر مرکب از دارن هاردی را بخوانید.

نقد و بررسی کتاب جز از کل

از نظر منتقدان رمان جزء از کل رمانی است با یک طنز تلخ و یک نگاه فلسفی به زندگی که حرفه‌ای‌ترین رمان‌خوان‌ها را هم شگفت‌زده کرده است. این کتاب از پرافتخار‌ترین و محبوب‌ترین کتاب‌های تاریخ ادبیات استرالیا به حساب می‌آید، چون فلسفه و طنزی که نویسنده در نگارش این کتاب به کار برده است، با وجود تلخی که دارد خواننده را مجبور به لبخند زدن می‌کند، به همین دلیل، کاملا مشخص است که استیو تولتز انسانی دانا و مسلط به مسائل روز دنیا و ادبیات است.

کتاب جز از کل
اسم کتاب به انگلیسی : A fraction of the whole

با اینکه این رمان جزو دسته رمان‌های طولانی قرار می‌گیرد اما به دلیل جملات زیبا و لذت‌بخشی که در کتاب آمده است، ریتم سریعی دارد که لذت خواندن را چندین برابر می‌کند. استیو تولتز نویسنده کتاب جزء از کل به داستان خود شاخ و برگ‌های زیادی داده است به طوری که از درون هر اتفاق یک اتفاق دیگری را بیرون می‌کشد و این گونه نگارش و نوشتن برای مخاطب بسیار جذاب و خواندنی به شمار می‌آید.

در این رمان احساس می‌شود که کلمات روح دارند و تخیلی زیبا از نوشته‌های نویسنده در ذهن تصویر‌سازی می‌کند که شگفت انگیز است و خواننده را مشتاق‌تر از قبل می‌کند تا به خواندن کتاب ادامه دهد و پایان قوی داستان، پیش بینی‌های خواننده کتاب را به کمترین احتمال می‌رساند.

پیشنهاد مطالعه: کتاب کوری نوشته ژوزه ساراماگو

خوانندگان چه می‌گویند؟

از دیدگاه کاربران رمان جزء از کل یک رمان عامه پسند است و دارای داستانی جذاب و گیرا است. با اینکه در این روزها بیشتر به دنبال کتاب‌هایی با تعداد صفحات کم هستیم اما از خواندن این رمان بلند نمی‌شود به سادگی گذشت.

هر صفحه ازکتاب جز از کل گوشه‌ای از زندگی آدم‌هایی را به مخاطب نشان می‌دهد که در کنار هم با سختی و احساساتی که قدرت بیان کردن آن‌ها را ندارند زندگی می‌کنند. یکی از دلایلی که استیو تولتز این کتاب را نوشته است، همین است.

استیو تولتز کتاب جز از کل
کتاب جز از کل انتشارات آتیسا

همیشه از جز به کل نگاه کردن به زندگی، ما را راحت‌تر به اهداف خود می‌رساند و ما را از ترس‌های خود دور می‌کند. ما را تشویق می‌کند تا به خواسته‌های قلبی خود برسیم، چون بلند کردن سنگ‌های کوچک از بلند کردن یک سنگ بزرگ راحت‌تر است، پس سعی کنیم سنگ‌های موفقیت کوچک زندگی را روی هم بگذاریم و از آن‌ها صخره‌ای بزرگ از خوشبختی و موفقیت برای خود را بسازیم.

کتاب دارای پیام‌ها و نکات فلسفی زیبایی می‌باشد که می‌تواند آگاهی‌های جالبی را از زندگی به مخاطب بیان کند. از دید کابران ماجراهای کتاب به هیچ عنوان خسته کننده نیست بلکه کششی ایجاد می‌کند که به خواندن ادامه دهید، چون پر از چالش‌های فلسفی و روانشناسانه است.


شاید دوست داشته باشید این مطالب را هم بخوانید:

کلام آخر

اگر شما از خواندن کتاب‌ها و رمان‌های عاشقانه خسته شده‌اید و و به دنبال رمانی هستید که در عین سادگی و روانی، دارای محتوای فلسفی و واقع گرایانه‌ای باشد و طعم تلخی و شیرینی را در کنار یکدیگر حس کنید، به شما تبریک می‌گویم چون بهترین گزینه را انتخاب کرده‌اید.

درباره تیم محتوا اون یا این

تیم محتوا اون یا این جمعی از تولیدکنندگان محتوا حرفه‌ای هستند که امیدواریم از نوشته‌های آن‌ها نهایت استفاده و لذت را ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید