تولستوی و مبل بنفش {چند کتاب در یک کتاب}

تولستوی و مبل بنفش نینا سنکویچ

در کتاب تولستوی و مبل بنفش به غصه و رنجی اشاره می‌شود که هر انسانی در طول زندگی خود با آن رو به رو است که گاهی قبول کردن و پذیرفتن آن می‌تواند برای افراد بسیار پیچیده و دشوار باشد. انسان‌ها در شرایط یکسان نسبت به اتفاقات و رویارویی با مشکلات واکنش متفاوتی دارند. از دست دادن، همیشه زخم عمیقی بر روح انسان ایجاد می‌کند که برای بهبودی نیاز به مرهم و زمان دارد. هر انسانی با شناختی که از خود دارد می‌تواند بهترین داروی معالجه‌ی روح خود را پیدا کند. در کتاب تولستوی و مبل بنفش نویسنده برای بهبود زخم عمیق روح خود مرهمی درمانگر پیدا می‌کند تا دوباره روحیه‌ی خود را به دست آورد. در ادامه همراه اون یا این باشید.

معرفی کتاب تولستوی و مبل بنفش

کتاب تولستوی و مبل بنفش اثر نینا سنکویچ، رمان نویس آمریکایی که در سال 2014 به نگارش در آمده است. این کتاب توسط لیلا کرد ترجمه شد و در انتشارات کوله پشتی به چاپ رسید. نینا سنکوویچ با کتاب تولستوی و مبل بنفش در سال 2011 نامزد بهترین کتاب خاطراتو اتوبیوگرافی در سایت گودریدز شده است.

تولستوی و مبل بنفش
انتشارات کوله پشتی این کتاب را چاپ کرده است | goodreads

تولستوی و مبل بنفش کتابی است برای تمام رمان دوستان و کسانی که دوست دارند در دنیای کتاب‌ها و داستان‌ها زندگی کنند و از آن‌ها لذت ببرند. نینا سنکویچ در این کتاب علاوه بر اینکه به روایت و شخصیت‌ها و تصویر‌سازی به خوبی پرداخته است، باعث ایجاد نگاهی مثبت برای رویارویی با مشکلات را به ما یادآور می‌شود و با معرفی بهترین کتاب‌ها، حس خوب کتاب‌خوانی را در ما به وجود می‌آورد.

جمله‌ای زیبا از کتاب:

“کلمه‌ها زنده‌اند و ادبیات یک گریز است؛ گریزی نه از زندگی، که به سوی آن”

نینا سنکوویچ

خلاصه داستان این کتاب

داستان از آنجا شروع می‌شود که نویسنده کتاب تولستوی و مبل بنفش بعد از مرگ خواهر خود دچار غم و اندوه بسیار می‌شود و کنار آمدن با این موضوع برایش بسیار سخت و دشوار بود. گاهی انسان در این شرایط فقط به گریه و زاری می‌پردازد ولی گاهی فرد تلاش می‌کند تا خود را از این درد و غمی که جان او را می‌خورد رها کند.

در این داستان نینا تصمیم می‌گیرد با خواندن کتاب حال روحی و ذهنی خود را عوض کند و او در روز تولد 46 سالگی خود به همسر و چهار فرزند خود اعلام می‌کند که از امروز به مدت یک سال تصمیم دارد هر روز یک کتاب را بخواند و آن را به دیگران معرفی کند.

کتاب تولستوی و مبل بنفش
شاهکار ادبی نینا سنکویچ

او هر روز تلاش می‌کند تا حال خود را با خواندن کتاب‌ها خوب کند و از نکات مثبت کتاب‌ها در زندگی خود استفاده کند. خواندن کتاب‌های مختلف در هر روز، زندگی نینا را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و مثل نسیمی خنک و لذت بخش کل زندگی او را در بر می‌گیرد و تغییرات مثبتی را در ذهن و روح نینا از خود به یادگار می‌گذارند و حس عمیقی از عشق ورزیدن به زندگی را در او تقویت می‌کند.

با اینکه نویسنده، داستان را با یک اتفاق غمگین شروع می‌کند اما این کتاب پر از احساسات خوب است و مشوق خوبی برای خواندن کتاب‌های بیشتر است. پس از خواندن این کتاب خواننده به جواب این سوال که چرا باید هر روز مدت زمانی را به مطالعه بپردازیم؟ و شوق ایجاد شده از مطالعه یک کتاب خوب را با دیگران به اشتراک بگذاریم، پی می‌برد.

پیشنهاد مطالعه: کتاب اثر مرکب اثر دارن هاردی

کتاب تولستوی و مبل بنفش
حتما کتاب‌های دیگر نینا سنکویچ را بخوانید

نقد و بررسی کتاب تولستوی و مبل بنفش

کتاب‌ها به ما یادآور می‌شوند تا چطور امیدوارانه به زندگی نگاه کنیم و از اتفاقات تلخ زندگی تجربه کسب کنیم تا در زندگی بتوانیم از این تجربه‌ها استفاده کنیم. تولستوی و مبل بنفش اثری است که در دل خود کتاب‌های بسیاری را تحسین می‌کند و از کتاب به عنوان یک وسیله برای آرامش ذهن و آسودگی خیال یاد می‌کند. با خواندن این کتاب به مفهمومی جدید از ضرب المثل معروف “کتاب بهترین دوست انسان است” پی می‌بریم.

شاید به نظر برسد خواندن هر روز یک کتاب کار سخت و دشواری باشد و گاهی اوقات غیر ممکن به نظر برسد اما زمانی که شروع به مطالعه می‌کنیم در مقابل ما دنیایی ناشناخته از آنچه که زندگی نکرده‌ایم قرار میگیرد که ادامه مطالعه را برای ما شیرین می‌کند به خصوص زمانی که کتابی را دوست داریم زیرا در کلمات آن کتاب با جهانی روبه رو می‌شویم که قسمت پنهانی از روح خودمان را معنا می‌بخشد و به این‌گونه با کتاب پیوند عمیقی برقرار می‌کنیم.

تولستوی و مبل بنفش نینا سنکویچ
نینا سنکویچ نویسنده این کتاب

خواندن کتاب تولستوی و مبل بنفش را به هر کسی که غمی در دل دارد و رنجی را تجربه کرده است پیشنهاد می‌کنیم چون این کتاب به زیبایی به خواننده می‌آموزد تا چگونه بر غم و اندوه خود پیروز گردد.

قسمتی از کتاب را از زبان نویسنده با هم بخوانیم:

“یگانه پاسخ به اندوه، زندگی کردن است. زندگی کردن همراه نظر داشتن به گذشته. به خاطر آوردن آن‌هایی که از دست داده‌ایم و در عین حال، با امید و اشتیاق به جلو گام برداشتن و آن حس امیدواری و فرصت داشتن را از طریق سخاوتمندی و هم دردی انتقال داد.”

کاربران چه می‌گویند؟

از دیدگاه کاربران تولستوی و مبل بنفش برای علاقه‌مندان به مطالعه می‌تواند کتابی جذاب و دوست داشتنی باشد. از نکات مثبتی که کاربران درباره این کتاب می‌گویند انتخاب جذاب و هوشمندانه نام کتاب و فصل‌های کتاب می‌باشد و دوم ایده متفاوتی که نویسنده در نگارش کتاب به کار برده است و سومین نکته مثبت معرفی بهترین کتاب‌های جدید دنیا می‌باشد که خواننده را تشویق می‌کند تا به خواندن کتاب‌های بیشتر ادامه بدهد. خواندن کتاب را به عزیزانی پیشنهاد می‌کنم که قصد دارند با خواندن یک کتاب، لذت خواندن چندین کتاب دیگر را هم داشته باشند. به دلیل ترجمه عالی و روانی که دارد خواننده به راحتی با کتاب ارتباط برقرار می‌کند.


شاید دوست داشته باشید این مطالب را هم بخوانید:

کلام آخر

کتاب تولستوی و مبل بنفش داستانی دلپذیر و شیوا دارد که خواننده ضمن مطالعه کتاب به خوبی احساسات نویسنده را دریافت می‌کند و با جریان داستان همراه می‌شود. در این کتاب خواننده ضمن تجربه‌ی غصه و بی‌قراری و دلتنگی، احساس خوش آرامش و بهبودی و شفا را نیز درک می‌کند. ما مطالعه‌ی این اثر بی همتا را به تمام دوست‌داران کتاب توصیه می‌کنیم، چراکه از خواندن آن بسیار لذت خواهید برد.

درباره تیم محتوا اون یا این

تیم محتوا اون یا این جمعی از تولیدکنندگان محتوا حرفه‌ای هستند که امیدواریم از نوشته‌های آن‌ها نهایت استفاده و لذت را ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید