کتاب پدر پولدار پدر فقیر {بررسی کتاب رابرت کیوساکی}

خرید کتاب پدر پولدار پدر فقیر

پدر پولدار یا پدر فقیر هر دو در زندگی ما تاثیر گذارند و می‌توانند ما را برای رسیدن به آرزوها و اهداف خود راهنمایی کنند. همواره همین آرزوها و اهداف در زندگی باعث می‌شوند تا ما شوق زندگی کردن و آموختن را داشته باشیم تا به زندگی سعادتمند دست پیدا کنیم. مدیریت کردن در هر جایی ما را به موفقیت و نزدیک‌تر می‌کند. مدیریت در زمان، مدیریت در امور مالی و … کیفیت زندگی ما را بالاتر می‌برد. افراد موفق دارای ویژگی‌های منحصر به فردی نیستند آنها فقط یاد گرفتن که همه چیز را به درستی مدیریت کنند و با این کار خود را به اهدافشان نزدیک‌تر کنند. کتاب پدر پولدار پدر فقیر ما را در این مسیر کمک می‌کند تا مسیری هموار‌تر را طی کنیم. پس با اون یا این تا آخر مطلب همراه باشید.

معرفی کتاب پدر پولدارپدر فقیر

کتاب پدر پولدار پدر فقیر اثر نویسنده آمریکایی به نام رابرت کیوساکی است که در سال 1997 به چاپ رسید. این کتاب در سال 2001 از پرفروش‌ترین کتاب‌های دنیا به شمار می آید. رابرت کیوساکی توانسته به مدت شش سال عنوان پرفروش‌ترین نویسنده نیویورک تایمز را به خود اختصاص دهد. این کتاب به گونه‌ای از زندگی و تجربیات خود نویسنده در راه رسیدن به ثروت صحبت می‌کند و دارای راه‌کارها و برنامه ریزی‌های ساده برای رسیدن به در آمد مالی و استقلال مالی است.

کتاب پدر پولدار پدر فقیر
بهترین کتاب مالی که می‌توانید بخوانید

رابرت در این کتاب درباره روش‌های درست و غلط زندگی‌های افراد پولدار و فقیر صحبت می‌کند. کتاب پدر پولدار پدر فقیر به صراحت درباره اهمیت سواد و ثروت، شروع یک کسب و کار موفق و پول‌ ساز و اینکه چگونه می‌توانیم هوش مالی و اقتصادی داشته باشیم و اینکه چطور آگاهانه از تجارب و توانایی‌های مالی خود در راه پیشرفت در زندگی استفاده کنیم.

او در این کتاب به نکات ظریفی اشاره می‌کند، از جمله اینکه آدم فقیر و ورشکسته با هم متفاوتند چرا که ورشکستگی موقتی است ولی فقیر بودن دائمی است، مگر اینکه تفکر خود را تغییر دهیم تا دیگر فقیر نباشیم. با خواندن این کتاب تغییراتی را در خود احساس می‌کنید که لذت بخش است.

خلاصه داستان این کتاب

کتاب پدر پولدار پدر فقیر داستان زندگی خود کیوساکی را از زمانی که کودکی فقیر بوده تا به امروز که مردی ثروتمند در آمریکاست را برای ما به تصویر می‌کشد. او در کتاب خود درباره پدر خودش که معلمی باهوش و مهربان بوده است و او را تشویق به درس خواندن می‌کرده تا چگونه از استعدادهای خود در پیدا کردن کاری مناسب استفاده کند می‌گوید، ولی آن‌ها همواره زندگی فقیرانه ای را سپری می‌کردند و پدر یکی از دوستانش که فردی پولدار بوده است را برای ما به تصویر می‌کشد که چگونه راه و رسم پولدار شدن و پولدار ماندن را به آن‌ها یاد می‌داده است.

خرید کتاب پدر پولدار پدر فقیر
خرید کتاب پدر پولدار پدر فقیر توصیه می‌شود

او معتقد است ترکیب تربیتی این دو پدر او را به موفقیت رسانده است.کیوساکی معتقد است یا ما برای پول کار می‌کنیم یا پول برای ما کارمی‌کند. او معتقد است تا زمانی که پول برای ما کار کند ما فردی پولدار هستیم و اگر ما به خاطر پول کار کنیم همیشه محتاج او می‌مانیم. او در کتاب خود به 10 نکته کاربردی برای پولدار شدن اشاره می‌کند. که بسیار جذاب و کاربردی است و زاویه نگاه شما را به زندگی تغییر می‌دهد.

نقد و بررسی کتاب پدر پولدار پدر فقیر

کتاب پدر پولدار پدر فقیر با تمام انتقادهای مثبت و منفی که از سوی منتقدان داشته است، توانسته بین مردم جهان موفقیتی چشم گیر کسب کند، چون بیش از 32 میلیون نسخه از این کتاب در جهان به چاپ رسیده است. نویسنده در اینجا افرادی را مخاطب قرار می‌دهد که دانش کافی برای مدیریت کردن امور مالی خود ندارند و در بیشتر مواقع تحت تاثیر هیجانات درونی خود هستند و کاملا احساسی تصمیم می‌گیرند.

رابرت کیوساکی کتاب پدر پولدار پدر فقیر
رابرت کیوساکی نویسنده این کتاب

این کتاب با نکاتی که در اختیار خواننده‌گان خود قرار داده است توانسته نگاه مخاطبین را درباره پول و ثروت تغییر دهد و به آن‌ها کمک کند تا دانش مالی را بالا ببرند و تصمیمات بهتری را برای زندگی و آینده خود بگیرند.
راب واکر این کتاب را با ارزش و مهم می‌نامد و اذعان دارد استقلال در این کتاب موج می‌زند، او همچنین از نظرات و ادعاهای کیوساکی درباره آمریکایی‌ها، فرهنگ آمریکایی و روش‌های نقد کیوساکی نیز انتقادی دارد.

مخاطبان کتاب چه می‌گویند؟

از نگاه کاربران کتاب پدر پولدار پدر فقیر کتابی کاربردی در تمامی بخش‌های مالی زندگی به شمار می‌آید. این کتاب تفکر کسب ثروت از رویا تا واقعیت یا برعکس از واقعیت تا رویا را در انسان‌ها زنده می‌سازد.

این کتاب پر از نکات مهم و کاربردی از مفاهیمی مانند دارایی و درآمد، شخص حقوقی و حقیقی را به زبان بسیار ساده و کاربردی بیان کرده است. این کتاب پر از حکایات و داستان‌های کوتاهی است که بسیار آموزنده و جالب هستند که بیشتر آن‌ها درباره اتفاقات واقعی در زندگی خود کیوساکی است.

نویسنده زبان روان و صریحی دارد

نویسنده بسیار ساده و شفاف افراد متفاوت با درآمد‌های متفاوت را از دیدگاه ذهنیت تقسیم بندی می‌کند و به خواننده کتاب یاد می‌دهد تا چطور مثل یک پولدار به جامعه و اطراف خود نگاه کند و تصمیمات مالی و اقتصادی درست را در زندگی خود بگیرد. ضرب المثل زیبایی که بارها آن را شنیده‌ایم : “پول هیچوقت نمی‌تواند شما را خوشبخت کند، ولی بی‌پولی قطعاً شما را بدبخت می‌کند.” اعتقاد داریم.

کتاب پدر پولدار پدر فقیر با تغییری که بعد از خواندن در ما ایجاد می‌کند دیگر به ما این اجازه رو نمی‌دهد که در تصمیم گیری‌های مهم مالی درگیر احساسات شویم.


شاید دوست داشته باشید این مطالب را هم بخوانید:

کلام آخر

برای رسیدن به اهداف و آرزوها باید در زندگی خود تغییر ایجاد کنیم و نگاهی متفاوت از دیگران به زندگی داشته باشیم تا موفقیت را درآغوش خود احساس کنیم. کتاب پدر پولدار پدر فقیر می‌تواند چراغی روشن در این مسیر باشد. به گفته خود رابرت کیوساکی: “دیوانگی این است که کار یکسانی را انجام بدهید و انتظار نتیجه‌ای متفاوت از آن داشته باشید.” این کتاب می‌تواند تغییرات زیادی را در ذهن و زاویه نگاه شما ایجاد کند که بسیار برای شما پر فایده است خواندن این کتاب را به شما دوستان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره تیم محتوا اون یا این

تیم محتوا اون یا این جمعی از تولیدکنندگان محتوا حرفه‌ای هستند که امیدواریم از نوشته‌های آن‌ها نهایت استفاده و لذت را ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید