کتاب اوضاع خیلی خراب است (معرفی و بررسی)

کتاب اوضاع خیلی خراب است

تا به حال به این فکر کردید با تکنولوژی، اینترنت و… که ما در دست داریم اما باز هم حالمان خوب نیست؟ حال و احوال این دوره نسبت به زمان‌های قدیم بسیار تفاوت دارد و چرا هر چقدر که زمان جلوتر می‌رود حال افراد جهان هم بدتر می‌شود؟ تا حالا این سوال‌ها را از خود پرسیده بودید؟ مارک منسن نویسنده‌ی تازه نفسی که اخیرا کتاب هایش جز پرفروش‌ترین‌ها قرار می‌گیرد پاسخ سوالات شما را در کتاب اوضاع خیلی خراب است داده و دید شما را بازتر می‌کند. در این مطلب به نقد و بررسی کتاب اوضاع خیلی خراب است می‌پردازیم. با اون یا این همراه باشید.

معرفی کتاب اوضاع خیلی خراب است

مارک منسن نویسنده‌ی کتاب هنر ظریف رهایی پس از دغدغه‌های محبوبیتی که به دست آورد این بار کتاب اوضاع خیلی خراب است را منتشر نمود. منسون در این کتاب به مسائل امروزی پرداخته است. با توجه به تحقیقاتی که او برای نوشتن این کتاب انجام داده به این نتیجه رسیده است که امروزه با پیشرفت تکنولوژی و سرگرمی‌های موجود چرا باز هم حال انسان‌ها و حتی جهان خوب نیست! جهان با وجود چنین دست‌آوردهای بزرگ که روزانه به دست می‌آورد، باید به مراتب زندگی ما راحت‌تر و با آرامش‌تر باشد اما در واقعیت این‌طور نیست.

کتاب اوضاع خیلی خراب است
این کتاب را مارک منسن نوشته است

تحقیقات مارک منسون روی نظریات حکیمان و فیلسوفان قرن‌های گذشته مانند نیچه، افلاطون و… هم پیش رفت تا بتواند درمورد این مباحث بیشتر بداند و معلومات خود را در نوشتن این کتاب کامل نماید. یکی از موضوعات مهمی که منسن در ایت کتاب به آن می‌پردازد درست رنج کشیدن است. بدان معناست که رنج‌ها در زندگی همیشه وجود دارد و باید آن‌را درک کرد. اما اینکه چطور بتوانیم درست رنج بکشیم که کمترین آسیب را ببینیم مهم است.


خلاصه کتاب اوضاع خیلی خراب است

مارک منسن کتاب اوضاع خیلی خراب است را در دو بخش نوشته و هر بخش آن دارای فصل‌ها مختلف است. بخش اول درباره‌ی امید و بخش دوم در ارتباط با دلایل نا امیدی و راه‌کارهای آن با شما سخن می‌گوید. شاید برایتان عجیب باشد، کتابی که اسمش هم درباره‌ی امید بیان شده بعید است دم از ناامیدی بزند اما داستان خیلی طوفانی و تلخ شروع می‌شود زیرا منسن نمی‌خواهد به شما امید واهی بدهد و سعی کرده تا مخاطب با واقعیت دنیای بیرون دست و پنجه نرم کند.

این کتاب را نشر میلیکان چاپ کرده است

منسن با نوشتن کتاب اوضاع خیلی خراب است صورت مسئله را پاک نکرده و و به شما اطمینان می‌دهد با مواجه شدن با رنج‌ها، آن‌ها را با آغوش باز بپذیرید. به طرز درست با آن‌ها روبه‌رو شوید و به فرصت تبدیل کنید.

بخشی از این کتاب را می‌خوانیم:

شما و تمام کسانی که دوست‌شان دارید، روزی خواهید مُرد. تنها بخش کوچکی از چیزهایی که گفته‌اید یا کارهایی که انجام داده‌اید برای تعداد کمی از مردم اهمیت خواهند داشت، آن‌هم صرفاً برای یک مدت کوتاه. این حقیقتِ ناخوشایندِ زندگی‌ست.

مارک منسن

منتقدان چه می‌گویند؟

قلم مارک منسن تند و تیز و سبک مستند نویسی او باعث شده تا کتاب‌هایش به محض انتشار محبوب و پر فروش شود. چون نمی‌خواهد شما را از موضوع اصلی پرت کند و وقایع را همان‌زور که هست برای شما بازگو می‌کند. البته از سبک کتاب اوضاع خیلی خراب است مشخص است که نویسنده‌ی این کتاب کمی ناپخته است چون مطالبش منسجم و منظم نیست و هر بخش کتاب را می‌توان به طور جداگانه چاپ کرد. منسن با نوع نگرش خاص و جدید خود بر نوع نگاه مخاطب می‌تواند اثر گذار باشد. جملات تاثیرگذار در این کتاب کم نیستند مانند: ” نمی‌توانید ارزش چیزی را بفهمید؛ مگر اینکه احتمال ازدست‌دادن آن‌ را تجربه کنید ” این جمله شما را به فکر فرو می‌برد.

کتاب اوضاع خیلی خراب است
منسن دید شما را به زندگی باز می‌کند

دیدگاه کاربران

منسن نویسنده‌ی کتاب اوضاع خیلی خراب است، جوان و هم سن و سال خودمان است و با زبان عامیانه و خیلی ساده برای مخاطب خود مسائل را توضیح می‌دهد. از نطر کاربران این نویسنده با کلمات موضوعات کتاب را پیچیده نمی‌کند و خود کلام را به صورت مستقیم بیان می‌کند. شاید برای همین است که جوانان راحتتر با این کتاب و قلم این نویسنده خو می‌گیرند. این کتاب برای افرادی که احساس افسردگی دارند بسیار مفید است و حتی به تمامی افراد، خواندن این کتاب را توصیه می‌کنیم.

کتاب اوضاع خیلی خراب است
دیگر کتاب مارک منسن هنر طریف بی‌خیالی است

کاربران معتقدند مارک منسن در نوشته هایش برای شما از تاریخ، پزشکی و.. می‌گوید و حتی برای شما داستان تعریف می‌کند حتی احساس می‌کنی در نوشته‌هایش با شما به صحبت می‌نشیند. جملاتی که در این کتاب به کار رفته بسیار مهم و ارزشمند است و نیاز است چندین بار آن‌را بخوانید یا هایلات کنید. این کتاب تفکر زیادی می‌خواهد و در هر اتفاق باید آن‌را هضم کرد و این یکی از جذابیت‌های آن است و نمی‌توان آن‌را مانند رمان خواند.


شاید دوست داشته باشید این مطالب را هم بخوانید:

کلام آخر

اگر به قلم منسن آشنایی دارید و یا به کتاب‌هایی با موضوعات امید دهنده برایتان جذاب است، خواندن این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم. ایده‌ها و نظرات شما برای ما سازنده خواهد بود. لطفا با درمیان بگذارید.

درباره تیم محتوا اون یا این

تیم محتوا اون یا این جمعی از تولیدکنندگان محتوا حرفه‌ای هستند که امیدواریم از نوشته‌های آن‌ها نهایت استفاده و لذت را ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید