کتاب زمین بر پشت لاک پشت ها (داستان یک رنج با شکوه)

خرید کتاب زمین بر پشت لاک پشت ها

تا به حال وسواس شدید روحی و ذهنی (OCD) در مورد یک موضوع خاص داشتید؟ جواب بیشتر انسان‌ها به این سوال منفی است، اما نمی‌دانیم همه‌ی افراد جامعه یک سری درگیری ذهنی مزاحم دارند که آن‌ها را رها نمی‌کنند. نگران نباشید در این مطلب می‌خواهیم در مورد وسواس فکری، کتاب زمین بر پشت لاک پشت ها را معرفی کنیم. این کتاب را از زبان یک نویسنده با تجربه یعنی جان گرین که تلاش می‌کند درباره‌ی درون انسان‌ها بنویسد می‌خوانید و شما را با قلم جادویی خود به دنبال خود می‌کشد، حتی در دیگر کتاب های جان گرین. در این مطلب به نقد و بررسی کتاب زمین بر پشت لاک پشت ها می‌پردازیم و شما را با این کتاب معروف و پرفروش آشنا می‌کنیم. با اون یا این همراه باشید.

معرفی کتاب زمین بر پشت لاک پشت ها

کتاب زمین بر پشت لاک‌پشت‌ها اثر ماندگاری از نویسنده‌ی آمریکایی جان گرین است که در سال 2017 منتشر شد. جان گرین یک نویسنده‌ معروف است که جزو 100 نفر تاثیر گذار جهان در مجله تایم برگزیده شده است. این کتاب آن‌قدر محبوب شد که در سال 2017 به عنوان کتاب برگزیده از طرف آمازون و گودریدز انتخاب شد. این کتاب شگفت‌انگیزترین اثر جان گرین، بعد از خطای ستارگان بخت ما است که با خواندن آن به طرز عجیبی شما را به سوی خود می‌کشد و نمی‌توانید آن‌را زمین بگذارید.

جان گرین کتاب زمین بر پشت لاک پشت ها
جان گرین نویسنده این کتاب است

گرین این کتاب را در مورد اختلال وسواس فکری (OCD) نوشته است و این کتاب را به کسانی تقدیم کرده که باور دارند این حس آخر راه نیست بلکه آغاز راه است. این کتاب در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های سال وال استریت ژورنال و نیویورک تایمز قرار گرفته است و تا به حال بیش از 50 میلیون نسخه‌ی چاپی آن فروش رفته است. بعد از انتشار کتاب زمین بر پشت لاک پشت ها، این کتاب مهترین و معتبرترین اثر جان گرین شد. جان گرین تاکید دارد که این کتاب را برای کسانی که با بیماری روانی دست و پنجه نرم می‌کنند و یا برای خانواده‌تان نوشته است.

خرید کتاب زمین بر پشت لاک پشت ها
جان گرین بسیار خوب وسواس فکری را توصیف کرده است

جان گرین در کتاب زمین بر پشت لاک پشت ها سعی داشته تا دوستی، عشق، تردید، شکستن را برای مخاطبان در قالب رمان بیان کند. اگر به وسواس فکری دچار هستید کتاب زمین بر پشت لاک پشت ها گزینه‌ی بسیار عالی برای شما خواهد بود. این کتاب را می‌توان با ترجمه‌ها و انتشارات مختلف مانند نشر میلکان، نشر روزگار، به سخن و… تهیه کنید و از خواندن آن لذت ببرید.

اگر این مطلب را دوست داشتید، مطلب کتاب ملت عشق را بخوانید.

خلاصه کتاب زمین بر پشت لاک پشت ها

کتاب زمین بر پشت لاک‌پشت‌ها به دنبال این است که پایان هر چیزی خوش باشد، چه فاجعه‌ای رخ دهد یا عشقی به وجود آید و یا با شکستی همراه باشد برای ما یک درس به همراه دارد. جان گرین در این کتاب شما را به تردید می‌اندازد که ممکن است شما موجود خیالی باشید و یاد می‌گیرید که این زندگی داستان توست، نه داستانی که خودت تعریف می‌کنی! به شما حق می‌دهیم در مورد این جمله کنجکاو شوید.

خرید کتاب زمین بر پشت لاک پشت ها
نام این کتاب از یک اصطلاح می‌آید

این کتاب پر از اسراری است که باید آن‌را جست‌و‌جو کرد. پس به شما پیشنهاد می‌دهیم خواندن این کتاب را هر چه سریعتر شروع کنید تا سر از داستان مرموز و عشقی که جان گرین به قلم نگارش درآورده است در بیاوریم. کتاب زمین بر پشت لاک پشت ها از این قرار است که یک دانش‌آموز دبیرستانی به نام آزا که دچار اختلالات روحی و اضطرابی زیادی قرار می‌گیرد اما با این حال به دنبال یک میلیونر فراری است.

بخشی از متن این کتاب را می‌خوانیم: بدترین قسمت تنها بودن اینه که به تمام اون وقت هایی فکر می کنی که آرزو می کردی کاش همه دست از سرت بردارن. بعد که این کارو کردن و به حال خودت رها شدی، می فهمی چندان از هم‌نشینی خودت راضی نیستی. « دنیا گرد است. هرچه با کشتی دورتر شوی، به خانه نزدیکتر می شوی!»


نقد و بررسی کتاب زمین بر پشت لاک پشت ها

جان گرین حقیقت زندگی یعنی رنج بی پایان را در کتاب زمین بر پشت لاک پشت ها بیان کرده است. توصیف تنها رنجی که از خواندن آن لذت می‌برید و شما را تسکین خواهد داد. شاید این کتاب برای بزرگسالان نوشته شده باشد اما برای افرادی که هنوز می‌خواهند به فردی دیگر تبدیل شوند و فرصت این را دارند که دید خود را به زندگی تغییر دهند، خواندن آن خالی از لطف نباشد. اگر یک بار پای خواندن کتاب های جان گرین بنشینید مطمئن باشید آخرین کتابی نیست که از او می‌خوانید. قلم او و افکار پشت داستان‌هایش بسیار جذاب هستند و حتی ممکن است به شخصیت گرین هم علاقه‌مند شوید.

خرید کتاب زمین بر پشت لاک پشت ها
یک فیلم به کارگردانی هانا مارکس از این کتاب ساخته می‌شود

جان گرین عنوان کرده است که این کتاب الهام گرفته از بیماری روحی که در کودکی برای او اتفاق افتاده است نوشته شده، اما با این‌حال داستان این رمان ساختگی است و واقعی نیست. به گفته‌ی خود نویسنده شاید این داستان ساختگی باشد اما حالات روحی و محتوای این رمان کاملا واقعی است و مخاطبان را به فکر فرو می‌برد. کمااین‌که دید آن‌ها را به زندگی تغییر دهد و شاید آن چیزی که ما و شما فکر می‌کنید فقط یک خیال باشد!


منتقدان چه می‌گویند؟

این کتاب به شدت خلاقانه و جالب است که نشان می‌‎دهد هر یک از ما افکار مزاحمی داریم که خلاص شدن از آن بسیار سخت است. نویسنده به خوبی احساس اضطراب شخصیت اصلی داستان را به خواننده منتقل می‌کند و به خوبی توانسته است وضعیت یک بیمار اختلال وسواسی مزمن را نشان دهد. کتاب زمین بر پشت لاک پشت ها ازتوصیفات اضافه استفاده نکرده است و کشش داستان در حد معقول خوب پیش می‌رود. خواندن این کتاب باعث می‌شود تجربه‌ی جدید کسب کنید و با معرفی این کتاب به دوستان و خانواده‌ی خود می‌تواند یک هدیه‌ی با ارزش به حساب آید.

کتاب زمین بر پشت لاک پشت ها
جان گرین در حال خواندن کتاب خود

کاربران این کتاب را مورد تحسین قرار دادند و بیان کردند که پایان این کتاب شما را غافل‌گیر می‌کند . نویسنده پایان کتاب را باز گذاشته است پایان بازی که از آن لذت می‌بری و مجبورت می‌کند تا در مورد آن فکر کنی، مانند نقل قولی از دیویس که می‌گوید: «می‌توانم همه چیزهایی را که در مورد زندگی آموخته‌ام را در سه کلمه جمع بندی کنم: ادامه پیدا می‌کند.»

اگر این کتاب را دوست دارید، کتاب بادبادک باز را هم بخوانید یا اگر به ادبیات ایران علاقه دارید خواندن کتاب بوف کور پیشنهاد می‌شود.

و کلام آخر

با این حساب بعد از خواندن این کتاب شما چی فکر می‌کنید؟ آیا من موجود خیالی هستم؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید و برداشت خود را از رمان زمین بر پشت لاک پشت ها بیان کنید. شاید شما عقیده‌ی دیگری داشه باشید! همچنین شاید دوست داشته باشید بهترین کتاب های جوجو مویز را هم بخوانید.

درباره امیرحسین سربیشه

از گذاشتن پست تو فروم‌ها شروع کردم. 12 سالم بود که در دوره‌های خبرنگاری یونیسف یاد گرفتم چگونه بنویسم. بعد تو مجله‌های مختلف شروع به کار کردم و دست سرنوشت من رو به اینجا رسوند.

دیدگاهتان را بنویسید