5 کتاب جوجو مویز که حتما باید بخوانیم

کتاب جوجو مویز

قصه‌های عاشقانه برای بسیاری از خوانندگان دلنشین هستند. قصه‌ی عشق، شادی، فداکاری و… که همه‌ی خوانندگان با آن‌ها همزادپنداری می‌کنند. اگر طرفدار داستان‌های عاشقانه، امیدوارکننده هستید پس به شما پیشنهاد می‌کنیم از خواندن کتاب جوجو مویز نگذرید. جوجو مویز در داستان‌هایش یک هدف مشخص برای مخاطبان خود دارد و می‌خواهد به آن‌ها یادآوری کند که اگر زندگی سخت است یا نا امید شده‌ایم همیشه وقت برای جبران آن هست، زندگی زیباست به آینده فکرکنیم چون ممکن است اتفاقات خوبی برای ما رقم بخورد. ما در این مطلب می‌خواهیم چند رمان جذاب و پرفروش کتاب‌های جوجو مویز که باید بخوانیم را به شما معرفی کنیم. پس با اون یا این همراه باشید.

کتاب جوجو مویز من پیش از تو

کتاب من پیش از تو یک اثر عاشقانه از نویسنده‌ی معروف جوجو مویز است. این کتاب در سال 2012 به چاپ رسید. کتاب من پیش از تو با محبوبیتی که بین طرفداران پیدا کرد، جزو پرفروش‌ترین کتاب سال شد و از این رو مورد توجه کارگردانان برای ساخت فیلم از روی این رمان جذاب قرار گرفت. به همین دلیل امیلیا کلارک و سم کلفلین حاضر شدند در این فیلم بازی کنند. کتاب من پیش از تو با خط روایت داستانی متفاوت و قلم شیوای جوجو مویز توانسته سبک جدیدی را وارد عرصه داستان نویسی کند.

کتاب جوجو مویز من پیش از تو

در این کتاب عشق عنصر اصلی آن است. تمامی کاراکترهای کتاب من پیش از تو شخصیت‌های پیچیده‌ای دارند و شما را شگفت‌زده می‌کنند، به همین دلیل یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت کتاب من پیش از تو شخصیت‌پردازی قوی و فوق‌العاده است. در این کتاب برخلاف رمان‌های دیگر حدس زدن در مورد این‌که آخر داستان چه می‌شود را از سر بیرون کنید چون جوجو مویز در این رمان عاشقانه با ذهن شما بازی می‌کند و این شگرد اوست. داستان این رمان از این قرار است که لوییزا دختر جوانی که به دنبال کار می‌گردد و از قضا در خانه‌ی ویل که یک معلول از یک حادثه است پرستار می‌شود. ویل که ناامید به زندگی است و می‌خواهد آتانازی کند با آمدن لوییزا زندگی‌اش رنگ تازه‌ای می‌گیرد. و آن‌ها وارد ماجراهای جدید در زندگی خود می‌شوند. ادامه‌ی این داستان زیبا را در کتاب من پیش از تو مطالعه کنید.


کتاب پس از تو

با محبوبیت کتاب من پیش از تو، جوجو مویز کتاب پس از تو را در سال 2015 به چاپ رساند. با کتاب پس از تو گاهی گریه می‌کنید و گاهی می‌خندید. نویسنده آنقدر زیبا شخصیت‌ها را توصیف می‌کند و آن‌ها را به مکان‌هایی می‌رساند که به هیچ عنوان تصور آن را نمی‌کنیم. داستان کتاب پس از تو به ما یاد می‌دهد که با گذشته خودمان آشتی کنیم چون هنوز زندگی ادامه دارد و می‌آموزد که همیشه می‌توانید از شانس‌های پیش روی خودتان استفاده کنید.

کتاب جوجو مویز پس از تو
کتاب جوجو مویز پس از تو

این کتاب ادامه‌ی زندگی لوییزا پس از اتفاقاتی که با ویل افتاده است. این کتاب از آنجا آغاز می‌شود که برای لو حادثه‌ای پیش می‌آید و زندگی او تحت تاثیر قرار می‌گیرد. در کتاب پس از تو لوییزا به لندن سفر می‌کند و با پولی که ویل برای او باقی گذاشته است در آن‌جا زندگی جدیدی آغاز می‌کند. اما فراموش کردن ویل برای لوییزا سخت است و هر لحظه به او فکر می‌کند. تا اینکه آن‌جا شروع به کار می‌کند و اتفاقات تازه‌ای بر سر راه لو قرار می‌گیرد.


کتاب باز هم من

جوجو مویز کتاب باز هم من یا هنوز هم من را در سال 2018 با انتشار این رمان عاشقانه علاقه‌مندان را خوشحال کرد چون دنباله کتاب‌های معروف قبلی بود. این کتاب به ادامه‌ی ماجرای زندگی لوییزا همان شخصیت اصلی کتاب‌های پیشین مانند من پیش از تو و پس از تو می‌پردازد. هدف جوجو مویز در این داستان به مخاطبان این است که درون خودشان را کشف کنند. روزهای تکراری را کنار بگذارند و یک قدم برای زندگی خود قدم بردارند.

اگر سبک کتاب های جوجو مویز را دوست دارید، کتاب های جان گرین را هم بخوانید.

کتاب جوجو مویز باز هم من
کتاب جوجو مویز باز هم من

داستان کتاب هنوز هم من از این قرار است که لوییزا می‌داند همسرش رازی را از اون پنهان می‌کند اما چیزی که نمی‌داند این است که لو با فردی آشنا می‌شود که زندگی او را تغییر می‌دهد و او را یاد فردی می‌اندازد. ادامه‌ی این داستان شگفت‌آور را در کتاب جوجو مویز باز هم من بخوانید.


کتاب جوجو مویز یک بعلاوه یک

کتاب یک بعلاوه یک سومین اثر جوجو مویز است. او با دو اثر پیشین خود، کتاب من پیش از تو و کتاب پس از تو در ایران محبوب شد. این کتاب یک رمان عاشقانه و اجتماعی است که مشکلات یک خانواده‌ی فقیر و تلاش آن‌ها برای پیشرفت را روایت می‌کند.

کتاب جوجو مویز یک بعلاوه یک
کتاب جوجو مویز یک بعلاوه یک

داستان کتاب یک بعلاوه یک از این قرار است که جسیکا یک مادر 27 ساله است که همسرش او و دخترش را ترک کرده است و جس برای خرج و مخارج زندگی روی پای خود ایستاده و نظافتچی است. او هر کاری می‌کند تا دخترش احساس کمبود نکند اما همیشه زندگی همانطور که ما می‌خواهیم پیش نمی‌رود. زمانی می‌رسد که دخترش در المپیاد ریاضی باید شهری دیگر برود انجاست که جس با مشکلات بیشتری روبه‌رو می‌گردد و سعی دارد با آن دسته پنجه نرم کند. با جلو رفتن داستان ماجراهای جدید و تازه‌ای پیش روی جس قرار می‌گیرد که این رمان را دو صد چندان جذاب‌تر می‌کند. همچنین بهترین کتاب عادل فردوسی پور را اینجا بخوانید.


پیشنهاد مطالعه: کاش وقتی بیست ساله بودم میدانستم

دختری که رهایش کردی

از نظر مخاطبان کتاب دختری که رهایش کردی را با شروع به خواندن نمی‌توانید دیگر زمین بگذارید و غرق در داستان جذاب آن خواهید شد. این کتاب در سال 2012 منتشر شد و به سرعت مورد توجه عموم قرار گرفت. در همان سال جایزه‌ی بهترین رمان سال را دریافت نمود. جوجو مویز این کتاب را با خاطرات جنگ جهانی دوم و در یه بازه‌ی زمانی 100 ساله فضاسازی کرده است.

کتاب جوجو مویز دختری که رهایش کردی

مویز کتاب دختری که رهایش کردی را به داستان دو زن می‌پردازد. یک زن به نام سوفی که در شهر کوچکی در فرانسه زندگی می‌کند و در زمان جنگ جهانی دوم از خانواده ‌ی خود در برابر آلمانی‌ها محافظت می‌کند. سربازان آلمانی هر چیزی را در آن شهر غارت می‌کنند. زن دیگری به نام لیو که در شهر لندن زندگی می‌کند. یک تابلو نقاشی از یک زن که برای 100 سال پیش است و شوهر لیو قبل مرگ به او داده است، روایت می‌شود. در جنگ کلمه ای‌ است که با گفتنش انرژی منفی در ذهن آدمیان می‌نشیند. جوجو مویز در این کتاب با روایت از جنگ توانسته است که داستان خوبی را به قلم نگارش در بیاورد.


جمع بندی

در زندگی همه چیز ممکن است از دست برود، اما در مسیر زندگی، دوباره خوشحالی را به دست خواهیم آورد. قلم جوجو مویز پر از امیدهای ناامید شده است. اگر شما هم طرفدار نگارش او هستید پس کتاب‌های معرفی شده در بالا را حتما بخوانید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

اگر این مطلب را دوست داشتید، مطلب بهترین کتاب الیف شافاک را بخوانید.

درباره تیم محتوا اون یا این

تیم محتوا اون یا این جمعی از تولیدکنندگان محتوا حرفه‌ای هستند که امیدواریم از نوشته‌های آن‌ها نهایت استفاده و لذت را ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید