بررسی بازی Captain Tsubasa: Rise of New Champions

بازی فوتبالیست ها 2020

خاطرات کودکی نسل دهه 60 و دهه 70 با کارتون فوتبالیست‌ها گره خورده است. تمامی ما سوباسا اوزارا را دوست داشتیم و روزی می‌خواستیم جای او باشیم. بازی فوتبالیست‌ها از زمان کنسول میکرو با ماست و اوج موفقیتش در کنسول پلی استیشن 1 و 2 بود. حال بازی فوتبالیست‌ها با نام Captain Tsubasa: Rise of New Champions آمده است تا دوباره این رویای شیرین را تداعی کند اما با یک فرق بزرگ! با اون یا این همراه باشید تا به بررسی بازی Captain Tsubasa: Rise of New Champions بپردازیم.

کاپیتان سوباسا و رفقایش

شاید سوباسا اوزارا و رفقایش محبوب‌ترین کاراکترهای انیمه‌ای در پیش ایرانیان باشند. این انیمه محبوب که در سال‌های کودکی هر هفته منتظر دیدنش بودیم و باید صبر می‌کردیم تا هفته‌ی بعد ببینیم آیا توپ سوباسا وارد دروازه‌ی واکاشی زوما شد یا نه! اما بازی کاپیتان سوباسا در پلی استیشن 1 دیگر نیازی به صبر کردن نداشت و می‌توانستیم در لحظه خود را جای سوباسا و دیگر شخصیت‌ها جا بزنیم و دروازه‌ی واکاشی زوما یا واکی‌بایاشی را باز کنیم. بازی‌های بسیاری از روی انیمه و مانگاها ساخته شده‌اند اما آن‌طور که باید و شاید نتوانستند دل هواداران را به دست آورند، به همین علت وقتی خبر از بازی Captain Tsubasa: Rise of New Champions آمد، بسیاری از طرفداران آن را یک ناامیدی دیگر در صنعت بازی‌سازی از روی انیمه دانستند.

دانلود ویدیو از آپارات | تریلر بازی فوتبالیست ها

با معرفی بازی و ورودش به بازار بسیار سریع یوتیوبرها و استریمرها دست به کار شدند و گیم پلی بازی را امتحان کردند و دیدند این بازی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و می‌تواند ساعت‌ها با این بازی سرگرم شد اما مانند هر بازی دیگر خالی از اشکال نیست و شاید بعد از مدتی که تمام امکانات بازی را تجربه کردید، خسته کننده هم به نظر بیاید. در این بازی شما می‌توانید بازی‌های معمولی انجام دهید یا بخش داستانی بازی Captain Tsubasa: Rise of New Champions را انتخاب کنید.


مانور سازنده‌ی این بازی یعنی Tamsoft نیز بر روی همین قسمت است. بازیکنان می‌توانند در قسمت داستانی، داستان سوباسا در تیم نانکاتسو را انتخاب کنند یا به بخش The Journey بروند و یک شخصیت خاص و شخصی سازی شده را بسازند و به یکی از تیم‌های فورانو، توهو و یا موساشی بپیوندند. با انتخاب تیم فورانو شما هم‌تیمی ماتسویاما خواهید شد و اگر توهو را انتخاب کنید در کنار تاکشی و کاکرو یوگا (کاجیرو هیوگا) بازی خواهید کرد. تیم موساشی هم کاپیتان خود جون میزوگی را دارد که در انیمه فوتبالیست‌ها به دلیل مشکل قلبی فقط می‌توانست 10 دقیقه بازی کند.

بازی Captain Tsubasa: Rise of New Champions
شوت چرخشی سوباسا همراه با انیمیشن‌های زیبا همراه شده است

اگر شما نوع دوم را انتخاب کنید باید آن‌قدر خوب باشید که به تیم ملی ژاپن دعوت شوید تا در کنار ستارگانی چون سوباسا، واکاشی زوما، تارو میساکی، کیزوگی و … قرار بگیرید و در مسابقات بین‌المللی با تیم ملی آلمان که کارل هاینز اشنایدر را دارد یا تیم ملی فرانسه با پیر و تیم ملی ایتالیا و انگلیس رو به رو شوید. شما در این بخش که New hero نام دارد باید کاراکتر خود را ارتقا و Level Up دهید به همین دلیل می‌توانید در یک بخش بازی به نام Rank Up Event با 5 کاراکتر دیگر که انتخاب می‌کنید و تعامل با آن‌ها شخصیتی که ساختید را قدرتمندتر کنید. البته یادتان باشد این انتخاب به پستی که انتخاب می‌کنید هم ربط دارد، اگر دفاع را انتخاب کردید باید روی قدرت بدنی تمرکز کنید و اگر مهاجم هستید روی تکنیک، سرعت و قدرت شوت و دیگر فاکتورهایی که یک مهاجم را درجه یک می‌کند تمرکز کنید و به تقویت این مهارت‌ها بپردازید.

اگر این مطلب را دوست داشتید، مطلب بررسی بازی Warframe را بخوانید.

بازی کاپیتان سوباسا پلی استیشن 4
در این بازی هدف شما دعوت شدن به تیم ملی ژاپن و قهرمانی است

فرقی ندارد وارد کدام تیم می‌شوید و همبازی‌های شما کیست، در نهایت تمام داستان شما به تیم ملی نوجوانان ژاپن و رقابت در تیم ملی ختم می‌شود، پس جالب است اگر هر بار عضو یکی از 3 تیم شوید و از آن تیم به تیم ملی ژاپن فراخوانده شوید. درست است بازی Captain Tsubasa: Rise of New Champions قابلیت بازی آنلاین را دارد و می‌توانید با دوستانتان بازی کنید اما قابلیت Coup کوآپ فقط به صورت آفلاین در دسترس است و 4 نفر می‌توانند به صورت همزمان بازی کنند. اگر نخواهید حالت داستانی را بازی کنید چند تیم به صورت پیش‌فرض می‌توانید انتخاب کنید، اما اگر دوست دارید تیم‌های ملی و تیم‌های دیگر برای شما باز شوند، حتما حالت داستانی را در بازی Captain Tsubasa: Rise of New Champions دنبال کنید.


بازی Captain Tsubasa Rise of New Champions پلی استیشن 4
هر کاراکتر قدرت خاص خود را دارد دقیقا مانند کارتون فوتبالیست ها

در بخش دو نفره می‌توانید بازی معمولی، پنالتی و Championsship را انتخاب کنید. در بخش Championsship قابلیت بازی در لیگ و جام‌ها را دارید. کاراکترها بسیار حرفه‌ای طراحی شده‌اند و شما می‌توانید با بازیکنانی چون سوباسا، تارو، برادران تاچیبانا و … که قدرت‌های خارق‌العاده‌ دارند را مانند کارتون فوتبالیست‌ها داشته باشید. به احتمال فکر می‌کنید می‌توانید شوت چرخشی سوباسا یا شوت عقاب کاکرو را از وسط زمین هم بزنید اما گیم پلی بازی Captain Tsubasa: Rise of New Champions به صورتی طراحی شده که این اجازه را به شما نمی‌دهد و حتما باید نزدیک به دروازه باشید. در کل بازی Captain Tsubasa: Rise of New Champions را می‌توان یک بازی سرگرم کننده به همراه دوستان دانست. زمانی که از FIFA و PES خسته شدید، می‌توانید چند دست فوتبال هیجانی را در Captain Tsubasa: Rise of New Champions تجربه کنید چون تمامی عناصر بازی کاپیتان سوباسا از چیدن ترکیب تا نوع بازی مانند یک فوتبال معمولی است. این بازی در تمامی پلتفرم‌ها مانند پلی استیشن، نینتندو سوییچ و ایکس‌باکس قابل تهیه است.

اگر این مطلب را دوست داشتید شاید از مطلب بهترین بازی های سال 2020 تا کنون و بررسی بازی پیکی بلایندرز هم لذت ببرید.

درباره امیرحسین سربیشه

از گذاشتن پست تو فروم‌ها شروع کردم. 12 سالم بود که در دوره‌های خبرنگاری یونیسف یاد گرفتم چگونه بنویسم. بعد تو مجله‌های مختلف شروع به کار کردم و دست سرنوشت من رو به اینجا رسوند.

3 نظر در “بررسی بازی Captain Tsubasa: Rise of New Champions”

  1. سلام خسته نباشید من الان دوبار هستش ک نیو هیرو را تمام میکنم ولی تیم ملی برزیل ازاد نمیشه لطفا راهنمایی کنید در داخل بازی فوتبالیستها

دیدگاهتان را بنویسید