معرفی و بررسی بازی Warframe

بازی Warframe

در صنعت بازی و گیم خوب، بازی‌های اکشن و کمتر شناخته‌شده‌ی زیادی وجود دارند. بازی Warframe، یکی از آن بازی‌هایی‌ست که در میان عناوین معروف دنیای گیم، همانند پسربچه‌ای منزوی، در گوشه‌ی اتاق نشسته‌ و فقط کار خودش را انجام می‌دهد. بازی Warframe همه‌چیز دارد. از دنیای جهان‌بازِ بازی گرفته‌ تا ماموریت‌های داستانی عمیق، صحنه‌های اکشن و هیجانی، و بسیاری از وسائل و لوازم پیشرفته که فراتر از تکنولوژی و زمان حال هستند. در بازی Warframe، طراحی بازی بصورتی‌ست که آدرنالین و سرعت و هیجان را واقعا حس می‌کنید، حتی سازندگان این بازی بقدری لوت برای شما درون بخش‌های مختلف بازی گذاشته‌اند که در واقع این لوت‌ها تمامی ندارند و می‌توان گفت که تنها هدف بازی، لذت بردن شما از بازی کردن آن است. با اون یا این همراه باشید، تا نگاهی به بازی Warframe داشته باشیم.

معرفی بازی Warframe

بازی Warframe یک بازی رایگان و اکشن رول‌پلی است که از زاویه‌ی سوم شخص روایت می‌شود. این بازی در سبک شوتر قرار می‌گیرد و بخش‌های مختلفی مثل مولتی‌پلیر و آنلاین را داراست. اگر نام سری بازی‌های BioShock را شنیده باشید، حتما با استدیوی سازنده‌ی این بازی یعنی Digital Extreme نیز آشنا هستید. اولین نسخه‌ی بازی از سوی این استودیوی بازی‌سازیِ موفق در سال 2013 برای ویندوز معرفی شد که به موفقیت خوبی دست یافت. سپس در نوامبر همان سال، این بازی برای پلی استیشن 4 نیز منتشر شد و سال بعد در 2014 نیز برای ایکس باکس وان عرضه گردید. اما این انتشار برای پلتفرم‌هوی مختلف در اینجا متوقف نشد و در سال 2018 برای نیتندو سوییچ و در سال 2020 و 2021 برای پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری اس و سری ایکس نیز انتشار یافت تا کاربران در همه‌ی پلتفرم‌ها بتوانند آن‌را تجربه کنند.

از موفق‌ترین بازی‌های اکشن.

ایده‌ی اصلی بازی Warframe به سال 2000 برمی‌گردد. زمانی‌که استودیوی دیجیتال اکستریم، بر روی عنوان جدیدش به اسم Dark Sector کار می‌کرد. قبل از آن نیز این استودیو، در همکاری و روابط خود با دیگر برنامه‌نویسان و دیگر کمپانی‌ها بسیار خوب عمل می‌کرد و حمایت‌های زیادی را نشان می‌داد. اما دیگر وقت این بود که بازی جدید خود را بسازد که بعد از مدت‌ها تاخیر خوردن و به عقب افتادن در انتشار بازی، توانست در سال 2008 آن‌را منتشر کند. این بازی با وجود تاخیرهای زیادی که داشت، اصلا شبیه تبلیغات‌اش و ایده‌ی اصلی سازندگان آن نبود. پس از شکست این بازی، استودیدی دیجیتال اکستریم سر انجام در سال 2012 به فکر ساخت عنوانی دیگر بر اساس ایده‌ی بازی قبلی‌اش یعنی Dark Sector افتاد. و بدین‌گونه دیجیتال اکستریم، بازی رایگان و اکشن Warframe را منتشر کرد. اگر چه رشد این بازی در طی سال‌های اولیه، بخاطر نقدهای متوسط و تعداد بازیکن‌های کم متوسط بوده، اما برآیند کلی رشد آن همیشه مثبت بوده است. به صورت کلی بازی Warframe از موفق‌ترین عنوان‌های استودیوی دیجیتال اکستریم به حساب می‌آید و در سال 2019 چیزی حدود به 50 میلیون نفر بازیکن داشته است.

شاید دوست داشته باشید مطلب بهترین بازی انحصاری پلی استیشن را بخوانید.

داستان و گیم‌پلی بازی Warframe

داستانِ بازی Warframe در آینده اتفاق می‌افتد، آینده‌ای بسیار پیشرفته و دور که جنگ و خفقان همه‌جای آن‌را فرا گرفته است و در سرتاسر کهکشان‌‌ها و سیاره‌های مختلف چیزی به نام صلح محو شده است. بازیکن‌ها در این بازی، اعضای “تنو” را کنترل می‌کنند. یک نژاد پیشرفته از جنگ‌جو‌های معروف که پس از قرن‌ها از خواب بیدار شده‌اند و خود را در میان این جنگ بین‌سیاره‌ای یافته‌اند. جنگ‌جوهای تنو از قدرت‌ها، و اسلحه‌های مختلف و توانایی‌های خود در این جنگ استفاده می‌کنند تا ماموریت‌هایشان را به اتمام برساند.

گیم‌پلی بازی بسیار متفاوت است.

ٌگیم‌پلی بازی بخش آنلاینِ چندنفره و داستان‌ را باهم ترکیب می‌کند. آپدیت‌های اخیر بازی حتی یک دنیای جهان‌باز نیز در اختیار بازیکن قرار می‌دهند که بازیکن‌ها می‌توانند در آن با یکدیگر به جنگ بپردازند. بخش مولتی‌پلیر این بازی همانند دیگر بازی‌ها و یا حتی بهتر از دیگر بازی‌ها، پُر از هیجان و اکشن است. یکی از ویژگی‌های مطلوب بازی لوت فراوان آن است، که دست بازیکن‌ را بسیار باز می‌گذارد. بازی Warframe عناصر زیادی دارد. بازیکن در این بازی می‌تواند کارهای مختلفی مثل تیراندازی و حرکات نمایشی و پارکور انجام داد و اکشن خالص را تجربه کند و حتی با رول‌پلی شخصیت تنوی خود را ارتقا بدهد. بازی دارای هردو عنصر بازیکن در برابر محیط و بازیکن در برابر بازیکن را داراست که ویژگی خوبی محسوب می‌شود. خرید‌های درون‌برنامه‌ای نیز در این بازی وجود دارد که می‌‌توانید شخصی‌سازی‌های را بکنید، اما بیشتر آیتم‌های بازی بصورت رایگان در دسترس همه می‌باشد. یعنی براحتی می‌توانید طی بازی کردن زیاد و انجام ماموریت‌های مختلف اکثر المان‌های خوب بازی مثل اسلحه‌ها، وارفریم‌ها، دیگر وسائل را بدست آورید و خرید‌های درون‌برنامه‌ای فقط می‌توانند این پروسه را سریع‌تر و آسان‌تر کنند.

آیا Warframe ارزش بازی در 2021 را دارد؟

اول از همه باید بگوییم که برای بازی کردن Warframe هیچوقت دیر نیست. از مهم‌ترین ویژگی‌های بازی Warframe رایگان بودن بیشتر آیتم‌های آن است، که می‌توانید به مرور به همه‌ی آن‌ها دسترسی بیابید. همچنین دنیای Warframe بسیار گسترده است و شاید اوایل احساس کنید که در دریایی از محتوا و جزئیات غرق شده‌اید، اما به مرور به سرگرم‌کننده بودن بازی پی‌ خواهید برد. سازندگان نیز برای این بازی به صورت مرتب آپدیت‌های جدیدی منتشر می‌کنند و پشتیبانی از بازی بسیار بالا و بروز می‌باشد.

بیشتر نقدهای بازی مثبت است.

نقدهای منتشر شده از بازی، که اکثرا نمره‌ی متوسطی به آن داده اند، نشان می‌دهد که این ویدئوگیم قطعا ارزش بازی را دارد. گرافیک بازی بسیار قابل تحسین است و با توجه به آپدیت‌ها بسیار باکیفیت‌تر نیز شده و بهبود یافته است؛ گرافیک و تصاویر بصری بازی قطعا یکی از بهترین‌هاست و اصلا خسته‌کننده نمی‌باشد. بازی Warframe می‌تواند بهترین گزینه برای کسی باشد که نیازمند ترشح آدرنالین مستمر در هنگام بازی است، چرا که بقدری دست بازیکن‌ها در انجام کارهای اکشن باز و سرعت گیم‌پلی بازی بالاست که تا مدت‌ها شما را سرگرم نگه‌می‌دارد.

اگر این مطلب را دوست داشتید، سری به مطلب بهترین بازی اندروید بزنید.

چه دستگاهی مناسب بازی Warframe است؟

قطعا برای بهترین تجربه از این بازی، دستگاه نیز مهم است. پیشنهاد ما به شما این است که این بازی را در پلی استیشن 5 یا پلی استیشن 4 و ایکس باکس سری اس یا ایکس بازی کنید؛ تا از گرافیک و طراحی بازی لذت ببرید؛ اما اگر طرفدار بازی بر روی سیستم هستید، شما باید حداقل ویندوز 7 64بیتی و 4 گیگابایت رم و 35 گیگابایت حافظه‌ی خالی داشته باشید. اما بهترین گزینه برای اجرای 60 فریم بازی در رزولوشن 1080 می‌تواند یک کارت گرافیک GTX 970 یا Ryzen 5 3600 همراه با 16 گیگابایت رم باشد.


شاید دوست داشته باشید این مطالب را هم بخوانید:

در نهایت

بازی Warframe یکی از بهترین بازی‌های اکشن و اعتیادآور است که طراحی‌های فضایی و پیشرفته‌ی جذاب و متفاوتی را داراست. گیم‌پلی بازی به نحوی است که انگار شما در حال کنترل یک نینجای فضایی هستید و در جنگ‌های مختلف با حرکات مختلفی که می‌زنید، همه را شگفت‌زده می‌کنید. همه‌چیز از مکانیک‌های بازی تا حرکات بازیکن‌ها و حتی اسلحه‌ها و لوت‌ها هوشمندانه طراحی شده‌اند و در طی این سال‌ها با آپدیت‌ها و ایونت‌های مختلف توانسته بسیاری از گیمرها را طرفدار خود کند. اگر شما هم طرفدار بازی‌های اکشن هستید، بازی Warframe می‌تواند یک تجربه‌ی خاص و جذاب باشد.

درباره امید کوچکی

از وقتی که یادم میاد با کلمات درگیر بودم و نوشتن را دوست داشتم. همیشه تکنولوژی و فیلم و سریال رو دوست داشتم. اینطوری می‌تونستم از دنیای واقعی دور بشم و علاقه‌هامو دنبال کنم.
با این اوصاف همیشه سعی می‌‌کردم و می‌کنم که قدم در راه علاقه‌هام بردارم.

دیدگاهتان را بنویسید