Stronghold Warlords نسخه جدید جنگ های صلیبی

نسخه جدید جنگ های صلیبی

سری بازی‌های جنگ های صلیبی یکی از نوستالژیک‌ترین بازی‌هایی‌ست که ساخته شده‌اند. مطمئنا همه‌ی ما، از کوچک و بزرگ گرفته تا پیر و جوان با بازی‌های جنگ‌های صلیبی خاطره داریم و یا حتی برخی از ما با آن بزرگ شده‌ایم. اما اگر سری بازی جنگ های صلیبی را نمی‌شناسید، باید بگوییم که بازی‌های جنگ‌های صلیبی که نسخه‌ی دوم آن بسیار معروف‌تر بود، یکی از بازی های پرطرفدار در سبک استراتژی می‌باشد که در آن وظیفه دارید یک قلعه بسازید، به جنگ دیگر شاه‌ها بروید، و از قلعه‌ و مردم خود محافظت کنید. بازی‌های جنگ‌های صلیبی توسط استودیوی FireFly ساخته شده‌اند و بخاطر سبک خاص خود توانسته‌اند بسیار موفق شوند. حالا پس از سال‌ها از آخرین قسمت بازی جنگ‌های صلیبی، نسخه جدید جنگ های صلیبی  منتشر شده است، که در ادامه آن‌را بررسی خواهیم کرد. با اون یا این همراه باشید.

نسخه جدید جنگ های صلیبی 2021

پس از انتشار نسخه‌های بازی جنگ‌های صلیبی در 2011 و 2014 که با نقد منفی زیادی روبرو شدند، حالا پس از 7 سال نسخه‌ جدید جنگ های صلیبی در سال 2021 منتشر شده است. نسخه جدید جنگ های صلیبی در مراسم E19 در سال 2019 معرفی شد و حالا پس از دو سال از سوی استودیو Firefly منتشر شده است. این بازی که برای پلتفرم‌های مک و ویندوز و ویندوز 11 در دسترس است، در دسته بندی بازی‌های استراتژیک و یا دقیق‌تر RTS (استراتژیِ لحظه‌ای) قرار می‌گیرد.

چهارمین قسمت از بازی های جنگ های صلیبی.

این بازی جزو چهارمین قسمت این سری محسوب می‌شود. این‌بار داستان بازی در ناحیه‌ی آسیای شرقی اتفاق می‌افتد. ناحیه‌های وسیع و سبز که ما را به قرن‌ها قبل می‌برد و شاهد جنگ‌های چهار ملت مغول‌، ژاپن، چین، و ویتنام خواهیم بود.

گیم‌پلی جنگ های صلیبی 2021

همانطور که گفتیم، داستان بازی در نواحی وسیع آسیای شرقی روایت می‌شود. از نظر گیم‌پلی، هدف کلی بازی تفاوتی با دیگر سری‌ها ندارد. وظیفه‌ی شما این است که یک قلعه‌ی مستحکم بسازید و یک ارتش خوب را تربیت کنید. در جنگ‌های مختلف پیروز شوید، متحدانی را پیدا کنید و مردم و انبار خود را راضی و پُر نگه‌دارید. علاوه‌بر این، یک سیستم جدید به اسم دیپلماسی نیز به بازی اضافه شده که در آن اختیار کنترل شخصیت‌هایی که توسط بازیکن کنترل نمی‌شوند را دارید که به آن‌ها Warlord گفته می‌شود. طراحی داخلی بازی و طراحی بصری تفاوت چشمگیری نسبت به نسخه‌های قبل داشته است و استودیوی Firefly بسیار به گرافیک بازی بهبود بخشیده است.

تجهیزات جدیدی به بازی اضافه شده است.

چندین ویژگی جدید نیز به نسخه جدید جنگ‌های صلیبی اضافه شده است. یکی از این ویژگی‌ها، همین سیستم Warlord می‌باشد که در آن واردلرد‌ها، کنترل برخی از ایالت‌ها را دارند و شما می‌توانید با آن‌ها همکاری کنید از مزایا و منافع آن‌ها بهره‌مند شوید یا هم می‌توانید با آن‌ها اعلام جنگ داشته باشید. برای همکاری با آن‌ها از طریق گزینه‌ی دیپلماسی و خرج امتیا‌زهای بخش دیپلماسی‌ می‌توانید اقدام کنید که بعدا این امتیازهارا از طریق ساخت ساختمان‌های دولتی می‌توانید بیشتر کنید.

از دیگر ویژگی‌های نسخه جدید بازی جنگ های صلیبی، تغییراتی در سیستم محبوبیت و عنصر‌های ترس، روحیه و فاکتور است که شاید اوایل به آن عادت نداشته باشید، اما به مرور آن‌ها را یاد خواهید گرفت. هوش مصنوعی بازی نیز بسیار پیشرفته‌تر شده است و اگرچه هنوز دارای باگ‌های کوچکی است، اما نسبت به نسخه‌های پیشین بسیار بهبود داشته و در بخش‌های مختلف گسترده‌تر شده است. از دیگر ویژگی‌های جدید این بازی می‌توان به برج‌های جدید، سربازها و تله‌های جدید، انواع غذاهای جدید مانند برنج و چای، مواد جدید مثل باروت، ابریشم، نیترات پتاسیم اشاره کرد. همچنین سربازهای مختلفی از مغول‌ها، چین، ژاپن، و ویتنام برای شما قابل دسترسی‌ست و اسلحه‌های جدیدی مثل تبر، و گرز نیز اضافه شده است.

بررسی جنگ های صلیبی 2021

نسخه جدید جنگ های صلیبی علی‌رغم کیفیت ساخت خوب و تجربه‌ای جدید از این سری، امتیازات بالایی از سوی منتقدین نگرفت و فقط توانست طرفداران قدیمی این سری را کمی راضی‌تر از حد معمول نگه‌دارد. این بازی با اینکه نکات مثبت زیادی را داشت اما فارغ از نکات منفی نیز نبود. سری جدید جنگ‌های صلیبی برای آن دسته از گیمرهایی که سطح‌های سخت را دوست دارند بسیار خوب است و اگر انتظار دارید که سیستم پر جزئیات بازی را زود یاد بگیرید باید بیخیال شوید. طراحی‌های بصری اگر چه نسبت به قبل بهبود داشته‌اند اما هنوز هم بسیار جای کار دارند. اما سیستم مبارزه‌ی بازی بسیار بهتر از دیگر نسخه‌ها نوشته شده است و حتی در بین جنگ هوش مصنوعی نیز به کمک شما می‌آید تا تجربه‌ی جذابی از جنگ بدهد.

حالت داستانی بازی بسیار سرگرم‌کننده است.

همچنین حالت بازی campaign نیز در بازی قرار داده شده و 5 داستان را در ناحیه‌ی آسیای شرقی روایت می‌کند که با بازی هرکدام از آن‌ها زاویه‌های متفاوتی از حالت داستانی را تجربه می‌کنید. اما بهرحال، خبری از شخصیت‌پردازی‌های عمیق و کات‌سین و ماموریت‌های جانبی مختلف نخواهد بود، چون بهرحال سبک بازی استراتژیک است تا داستانی. بازی های جنگ های صلیبی طرفداران زیادی دارند، اما سبک RTS را دیگر می‌توان جزو سبک‌های مرده‌ی بازی‌سازی دانست. چرا که در طی سال‌ها و پیشرفت‌های عظیم در صنعت گیم، طرفداران این سبک بسیار کم و کم‌تر شده‌اند.

چرا نسخه جدید جنگ های صلیبی را بازی کنیم؟

سری بازی جنگ های صلیبی فراز و نشیب‌های زیادی داشته است، اما نسخه‌ی جدید بازی جنگ های صلیبی 2021 یعنی Stronghold: Warlords را می‌توان از بهترین نسخه‌های جنگ‌های صلیبی دانست. چرا که همراه با نمای بصری زیبا‌ و پویاتر و پیچیدگی بیشتر، می‌تواند بازیکن را بسیار سرگرم کند و تجربه‌ی جذاب و خوشایندی به آن‌ها بدهد. خصوصا که در این قسمت به سمت ماجرای جذاب و جالب نواحی آسیای شرقی و مغول‌ها نیز می‌رویم و جنگ‌های آسیای شرقی را تجربه می‌کنیم.

نسخه جدید جنگ های صلیبی می‌تواند جذاب باشد.

اما بهرحال نباید از این بازی انتظارات زیاد و عمیقی داشت، چرا که نسخه جدید جنگ‌های صلیبی، بیشتر از هرچیزی بر روی استراتژیک بودن و خلاقیت و تفکرات شما تمرکز می‌کند.

حداقل سیستم مورد نیاز

این بازی مشخصات بالایی برای اجرا نیاز ندارد، و فقط در ویندوز و مک قابل دسترسی می‌باشد. برای تجربه‌ی این بازی ویندوزهای 7، 8، 10 مناسب هستند و 8 گیگابایت رم با 6 گیگابایت حافظه‌ی خالی و حداقل کارت گرافیک GTX 680 برای این بازی می‌تواند کافی باشد.


شاید دوست داشته باشید این مطالب را هم بخوانید:

در نهایت

اگر طرفدار بازی های استراتژیک و استراتژی لحظه‌ای (RTS) هستید، یا مثل من با بازی‌های جنگ‌های صلیبی خاطرات زیادی دارید، تجربه‌ی این بازی جذاب از استودیوی Firefly را از دست ندهید. چرا که نسخه جدید جنگ های صلیبی علی‌رغم نکات منفی کمی که دارد، یکی از بهترین نسخه‌های جنگ‌های صلیبی است که می‌تواند حس واقعی جنگ‌های ناحیه‌های آسیای شرقی را به شما انتقال دهد.

درباره امید کوچکی

از وقتی که یادم میاد با کلمات درگیر بودم و نوشتن را دوست داشتم. همیشه تکنولوژی و فیلم و سریال رو دوست داشتم. اینطوری می‌تونستم از دنیای واقعی دور بشم و علاقه‌هامو دنبال کنم.
با این اوصاف همیشه سعی می‌‌کردم و می‌کنم که قدم در راه علاقه‌هام بردارم.

دیدگاهتان را بنویسید