7 رمان عاشقانه خارجی که باید بخوانیم

رمان عاشقانه خارجی

گاهی با کتاب و رمان گریه می‌کنیم و گاهی می‌خندیم و گاهی با آن‌ها عشق را تجربه می‌کنیم. رمان های عاشقانه می‌توانند لطافت و ظرافت زندگی را در کنار اتفاق‌های بد زندگی برای ما قابل تحمل کنند. با بعضی از کتاب‌های عاشقانه می‌توان عاشقی کردن را یاد گرفت و زندگی کردن را برای خود و کسی که دوستش داریم لذت بخش‌تر کنیم. رمان‌ها همیشه قدرت این را دارند که ما را از دنیای واقعی جدا کنند و به دنیای راز آلود خود ببرند. در اینجا بهترین رمان عاشقانه خارجی که حتما باید بخوانیم را معرفی کردیم. با اون یا این همراه باشید.

رمان عاشقانه خارجی جین ایر

جین ایر از ماندگارترین رمان های عاشقانه خارجی است که شارلوت برونته با قلم نابش آن را به زیبایی نوشته است. داستان این رمان عاشقانه خارجی درباره دختری ده ساله به نام جین است که پدر و مادر خود را از دست داده و با زن دایی و دختر دایی‌هایش زندگی می‌کند. او که زندگی سختی را تجربه می‌کند برای تحصیل به مدرسه‌ای شبانه روزی می‌رود.

رمان عاشقانه خارجی جدید
فیلم‌های زیادی از این کتاب اقتباس شده است

جین بعد از اتمام تحصیلات به تورنفیلد می‌رود و در عمارتی بزرگ معلم دختر بچه‌ای به نام ادل می‌شود. سپس در آنجا با مردی به نام راچستر که ارباب خانه است آشنا می‌شود. بهتر است ادامه داستان را در کتاب جین ایر بخوانید.

غرور و تعصب

اگر به دنبال رمان عاشقانه خارجی معروف می‌گردید، رمان غرور و تعصب می‌تواند از بهترین انتخاب‌ها باشد. رمان عاشقانه غرور و تعصب بهترین اثر نویسنده انگلیسی جین آستین است که در 21 سالگی این شاهکار را نوشت. شناخت او درباره زنان و مهارت خوب او در نویسندگی، جین را به یکی از معروف‌ترین نویسنده‌های رمان های عاشقانه جدید تبدیل کرده است.

رمان عاشقانه خارجی معروف
فیلم غرور و تعصب را هم حتما ببینید

داستان رمان غرور و تعصب درباره الیزابت و جین دو دختر از پنج دختر خانواده‌ای روستا نشین به نام بنت می‌باشد. به دلیل مشکلات مالی که برای خانواده به وجود می‌آید پدر مجبور می‌شود تا دارایی هایش را به فروش برساند تا بتواند بخشی از مشکل را حل کند، به همین دلیل مادر خانواده دوست دارد یکی از دخترهایش وارد رابطه عاشقانه‌ای شود. این رمان عاشقانه خارجی دو نوع عشق و نوع غرور که یکی واقعی و دیگری غیر واقعی است را به تصویر می‌کشد.

عشق در سال‌های وبا

عشق در سال‌های وبا از بهترین رمان عاشقانه خارجی جدید که به قلم گابریل گارسیا مارکز نویسنده معروف آمریکای جنوبی است. داستان این رمان زیبا اوایل قرن بیستم را برای ما بیان می‌کند. داستان درباره پسری عاشق پیشه به نامه فلورنتینو است که در ده سالگی پدر خود را از دست داده و با مادرش زندگی می‌کند.

دانلود رمان عاشقانه خارجی
قلم گابریل گارسیا مارکز بی‌نظیر است

زمانی که او برای رساندن نامه‌ای به به خانه آقای لورنزو دازا می‌رود در آن‌جا فرمینا را می‌بیند و صد دل عاشق و دلباخته او می‌شود. فلورنتینو بعد از این دیدار دست به کارهایی می‌زند که باید در کتاب عشق در سال‌های وبا به قلم برنده جایزه نوبل گابریل گارسیا مارکز آن‌ها را خواند.

رمان عاشقانه خارجی دفترچه یادداشت قرمز

دفترچه یادداشت قرمز از زیباترین رمان های عاشقانه خارجی است که آنتوان لورن آن را در سال 2014 منتشر کرد. این رمان بیشتر بر محور قصه گویی می‌چرخد. داستان از آن‌جا شروع می‌شود که مردی کتابفروش به نام لورن لتریه در خیابان کیفی زنانه را پیدا می‌کند.

برای اینکه او را به صاحبش برگرداند داخل آن را نگاه می‌کند تا کارت شناسایی و یا موبایلی پیدا کند تا بتواند کیف را از آن طریق به صاحبش برگرداند اما در کیف چیزی جز یک دفترچه یادداشت قرمز رنگ پیدا نمی‌کند.

رمان عاشقانه خارجی بدون سانسور
یک ماجراجویی عاشقانه غیر منتظره را خواهید خواند

این رمان دارای داستانی دلگرم کننده و عاشقانه است و در زمان خواندن آن حتما لبخندی از سر رضایت بر روی لبانتان نقش می‌بندد. دفترچه یادداشت قرمز داستانی عاشقانه است که خواننده لطافت آن را در تک تک جمله‌ها احساس می‌کند. خواندن این رمان را از دست ندهید.

شرق بهشت

رمان شرق بهشت از رمان عاشقانه خارجی معروف و محبوب در آمریکاست که به قلم جان اشتاین‌بک به چاپ رسیده است. این رمان داستان دو نسل را بیان می‌کند، با همان روایت آشنای هابیل و قابیل که کاملا جذاب و خواندنی به نگارش در آمده است.

جان اشتاین بک توصیف ناپذیر بودن عشق و اسرار عاشقی را به زیبایی به نگارش در آورده است. عشق و لطافتی که نویسنده به زیبایی آن را به تصویر کشیده و برای مخاطبان جذابیت زیادی دارد.

بهترین رمان عاشقانه خارجی
کتاب‌های دیگر جان اشتاین بک را هم بخوانید

رمان شرق بهشت داستان دو خانواده به نام‌های تراسک و همیلتون را به تصویر می‌کشد که چگونه سرنوشتشان به یکدیگر گره خورده و ماجراهای مشترک و مشابه‌ای در زندگی‌هایشان اتفاق می‌افتد. تراسک که دو پسر دارد که به چارلز بیشتر از آدام محبت دارد و این باعث ناراحتی آدام می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: کتاب ملت عشق نوشته الیف شافاک

چوب نروژی

رمان عاشقانه چوب نروژی که توسط هاروکی موراکامی نوشته شده است. موراکامی برعکس رمان های گذشته خود که بیشتر دارای فضاهای عجیب و غریب و جادویی دارند، چوب نروژی را بسیار ظریف و لطیف از عاشقانه ها به تصویر کشیده است.

رمان عاشقانه خارجی چوب نروژی
چوب نروژی با دیگر آثار موراکامی تفاوت دارد

قصه این رمان شاید به نظر تاریک باشد اما به هیچ عنوان خاکستری و غمگین نیست و پر از امید به آیند روشن و عشق به زندگی است. موراکامی به صورت خیلی شگفت انگیزی این رمان را نوشته و عشق را در آن تفسیر کرده که فقط در ژاپن بیش از 12 میلیون نسخه به فروش رسیده و توانسته نظر بسیاری از مخاطبان را در جای جای جهان به خود جلب کند.

رمان عاشقانه خارجی گتسبی بزرگ

گتسبی بزرگ رمانی عاشقانه ارزشمند از ادبیات کلاسیک آمریکا اثر اسکات فیتزجرالد است. او تلاش کرده تا ظرافت و هنر و عشق را در این کتاب به زیبایی تفسیر کند. داستان از زبان راوی به نام کاراوی درباره مردی به نام نیک است که در دهکده‌ای در لانگ آیلند در همسایگی دختر عمویش دیزی و شوهرش زندگی می‌کند. ماجراهای زیادی در این کتاب رخ می‌دهد که باید بخوانید.

بهترین رمان عاشقانه خارجی
نقش گتسبی را در فیلم دی‌کاپریو بازی می‌کند

اسکات فیتزجرالد به زیبایی توانسته است شخصیت پردازی کند و ما با شخصیت‌های پیچیده‌ای رو به رو هستیم که هر کدام قصه‌ای دارند و رازهایی را پنهان کردند. برای دانستن این پیچیدگی‌ها حتما این کتاب را بخوانید، چون نه تنها گتسبی بزرگ یک رمان عاشقانه خارجی خوب است، بلکه به عنوان مرجع داستان نویسی نیز از آن استفاده می‌شود.


کلام آخر

به نظر یک رمان عاشقانه خارجی و لطیف می‌تواند ما را از آسیب‌ها دور نگه داردتا در دنیای صورتی عاشقی کتاب‌ها غرق در خیال پردازی‌های زیبا شویم. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم این 7 رمان عاشقانه خارجی را حتما بخوانید. اگر این مطلب را دوست داشتید، مطلب 10 رمان نویسندگان معروف ایرانی را بخوانید.

درباره تیم محتوا اون یا این

تیم محتوا اون یا این جمعی از تولیدکنندگان محتوا حرفه‌ای هستند که امیدواریم از نوشته‌های آن‌ها نهایت استفاده و لذت را ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید