بهترین زوج های تاریخ سینما را بشناسید

بهترین زوج های تاریخ سینما

اگر از ما بپرسند که فلان فیلم، چگونه در ذهنتان به یاد ماندنی‌تر باقی مانده، مطمئنا اولین چیزی که به مغزمان می‌رسد، شخصیت‌ها و زوج‌های آنها هستند. شخصیت‌ها و زوج‌هایی که با ویژگی‌های خاص و کاریزماتیک خود، درون فیلمنامه‌ غرق می‌شوند، داستان را پیش می‌گیرند، ما را با قصه‌های مختلف همراه می‌کنند، زیر تیغ مهارت کارگردان آزموده می‌شوند و در آخر مثل یک غذای خوشمزه‌ی سرآشپز، باعث خلق لحظاتی دوست‌‌داشتنی برای من و شمای مخاطب می‌شوند. وقتی‌که همه‌ی این‌ها باهم ترکیب شوند و فیلم خوبی را بسازند، حتی باعث می‌شوند که بسیاری از این زوج‌های دوست‌داشتنی‌ را، حتی پس از گذشت چندین سال هم بطور کامل از ذهن خود پاک نکنیم. برخی از این زوج ها در فیلم های عاشقانه غمگین حضور دارند و این مسئله به‌نوعی قدرت سینماست که می‌تواند با قرار دادن دو بازیگر حرفه‌ای فیلمی به یاد ماندنی بسازد. با اون یا این باشید، تا نگاهی به بهترین زوج های تاریخ سینما داشته باشیم.

جک و رز (Titanic)

مطمئنا، فیلم تایتانیک از آن دسته فیلم‌هایی‌ست که همه‌ی ما حداقل یک‌بار آن‌را دیده‌ایم. کمتر کسی پیدا می‌شود که از این فیلم متنفر شود یا هنگام دیدن این فیلم اشکی نریزد. قاعدتا به یاد ماندنی بودن و ماندگار بودن این فیلم، به دلیل هنرمندی دی‌کاپریو و کیت وینسلت در نقش‌های جک و رز است. زوجی که مقام عشق آن‌ها در بیرون از فیلم و در ر‌گ‌های مخاطب کاملا حس می‌شود و ما را درونِ داستان فیلم غرق می‌کند.

بهترین زوج های تاریخ سینما جک و رز
جک و رز جزو بهترین زوج های تاریخ سینما هستند

داستانِ فیلم از آنجایی آغاز می‌شود که جک و دوستش، بلیط سفر با کشتی بزرگ تایتانیک را در یک بازی برنده می‌شوند. از طرف دیگر دختری به نام “رز” از طبقه‌ی اشرافی نیز سوار بر کشتی، منتظر رسیدن به آمریکا است تا ازدواج اجباری‌اش را با پسری ثروتمند، جشن بگیرد. ادامه را خودتان می‌دانید.

مری جین و پیتر پارکر (Spider-Man)

شاید نوستالژی‌ترین فیلم بعد از تایتانیک، فیلم‌های مرد عنکبوتی با بازی توبی مگوایر باشند. مجموعه‌ای که خاطره‌انگیز‌ترین فیلم‌ دوران بچگی، نوجوانی و جوانی‌مان شدند. حضور شخصیت مری جین با بازی کریستسن دانست و بازی زیبای توبی مگوایر باعث پویاتر شدن فیلم شد. در آن دهه‌، در سینمای ابر قهرمانی واقعا جای خالی حضور چنین زوج دل‌انگیز سینمایی حس می‌شد. تریلر مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست منتشر شد و احتمال حضور این زوج بسیار زیاد است.

بهترین زوج های تاریخ سینما مرد عنکبوتی
عشق میان این دو خالص است

در قسمت دوم فیلم پیتر پارکر از فعالیت‌های نجات‌بخشش کنار کشیده و با زحمت درسش را در دانشگاه کلمبیا ادامه می‌دهد و کماکان به عنوان عکاسی نیمه‌وقت برای یک روزنامه کار می‌کند. تا این که ناچار می‌شود برای مقابله با تهدیدات دانشمند دیوانه‌ای وارد عمل شود. چرا از قسمت دوم شروع کردیم، چون رابطه این دو از قسمت دوم رسمی شد. اگر دوست دارید مطلب سریال های ابرقهرمانی را هم بخوانید.

نواه و آلی (The Notebook)

مگر می‌شود رایان گاسلینگ و ریچل مک‌آدامز در فیلمی رمانتیک حضور داشته باشند و آن فیلم تبدیل به یکی از احساساتی‌ترین فیلم‌هایی که دیده‌ایم نشود. رایان گاسلینگ و ریچل مک‌آدامز در این فیلم هنرمندی خود را نشان داده‌اند و با بازی فوق‌العاد‌ه‌ای که داشتند توانستند جزو بهترین زوج های تاریخ سینما باشند.

بهترین زوج های تاریخ سینما
عاشقانه‌ترین رابطه در بهترین زوج های تاریخ سینما

یکی از عناصری که این فیلم را جذاب‌تر می‌کند، شخصیت پردازی بین عاشق و معشوق و اختلاف طبقاتی آن‌هاست که باعث ایجاد عشقی‌ با فراز و نشیب‌های طولانی می‌شود. داستان فیلم راجع با یک جوان فقیر و احساساتی‌ست که عاشق دختری ثروتمند می‌شود. اما آن‌ها خیلی زود به خاطر تفاوت‌های اجتماعی‌شان از هم جدا می‌شوند. این فیلم براساس کتابی با همین نام از نیکولاس اسپارکس ساخته شده است.

جان و جین (آقا و خانم اسمیت)

هیجان‌انگیزترین و ماجراجوترین بهترین زوج های تاریخ سینما این لیست قطعا آقا و خانم اسمیت هستند. آقا و خانم اسمیت یک فیلم اکشن و کمدی ‌عاشقانه‌ست که ایده‌ی متفاوتی از زوج بودن دو شخصیت به مخاطب می‌دهد. برد پیت و آنجلینا جولی که بازیگران شخصیت‌های این فیلم هستند، خطرنا‌‌ک‌ترین و در عین حال خنده‌دارترین زوج‌ سینمایی را نقش‌آفرینی کرده‌اند.

بهترین زوج های تاریخ سینما
آنجلینا جولی و بردپیت در این فیلم درخشیدند

داستان فیلم درباره جان و جین اسمیت است که به نظر می‌رسد یک خانواده‌ی عادی باشند، اما شغل اصلی هردوی آن‌ها آدم‌کشی در دو گروه رقیب است. آن‌ها از شغل یکدیگر اطلاع ندارند تا این که یک روز برای کشتن همدیگر اجیر می‌شوند. حال، زمان افشای اسرار است و زن و شوهر رو در روی یکدیگر قرار می‌گیرند.

پرنسس لیا و هان سولو (Star Wars)

پرنسس لیا و هان سولو، از شخصیت‌ها و زوج‌های به یاد ماندنی سینما محسوب می‌شوند. هرچند که هان سولو در بسیاری از موقعیت‌ها سعی می‌کرد احساساتی نباشد و سرد برخورد کند و نمی‌توانست عشق خود را به پرنسس لیا ابراز کند، اما عشق میان آن‌ها فراتر از کهکشان بود و نمی‌توان این را انکار کرد. البته که این عشق در آخر منجر به ازدواج آن‌ها و داشتن سه بچه شد، اما قطعا داستانِ آن‌ها پر از هیجان و فراز و نشیب بوده است و یکی از جذابیت‌های جنگ ستارگان را می‌توان همین دانست. پس بدون شک این دو نیز جزو بهترین زوج های تاریخ سینما هستند.

میا و سباستین (لالا لند)

رایان گاسلینگ این‌بار به همراه اما استون در یک موزیکال عاشقانه‌ی دیگر نقش‌آفرینی کرده است. حقیقتا رایان گاسلینگ و اما استون بقدری در این فیلم خوب بازی‌ کرده‌اند که نمی‌توان بازیگر دیگری را به جای آن‌ها تصور کرد و شاید یکی دیگر از دلایل شاهکار بودن این فیلم موزیکال عاشقانه‌ی فانتزی همین باشد.

بهترین زوج های تاریخ سینما لالالند
میا و سباستین بسیار عالی هستند

داستان فیلم در مورد میا، یک بازیگر جوان است که منتظر است تا یک موفقیت بزرگ نصیبش شود و تبدیل به ستاره‌ای دست نیافتنی در هالیوود شود. او در مسیر رسیدن به موفقیتش با یک نوازنده‌ی پیانو به نام سباستین آشنا می‌شود که به ایجاد عشقی رویایی میان آنها می‌انجامد؛ اما در ادامه، عشق آنها دچار چالش‌هایی می‌شود…
فیلم‌نامه‌ی این فیلم گرچه براساس واقعیت نیست، اما بقدری خوب ساخته شده که احساس می‌کنید واقعا این داستان اتفاق افتاده است.

اما و ادل (Blue is the Warmest Color)

آبی گرمترین رنگ است یک فیلم اروپایی فرانسوی‌ست که توانست تحسین بسیاری از منتقدین را جلب خود کند. داستان فیلم درباره‌ی آدل است که با وارد شدن یک زن نقاش به زندگی‌اش چارچوب روابط و عقاید او تغییر می‌کند. فیلم، داستان عاشقانه‌ی میان این دو زن را به خوبی تصویر می‌کشد و بازیگران فیلم نقش خود را به بهترین شکل ممکن ایفا کرده‌اند؛ بطوری که بسیاری از منتقدین در سال انتشار فیلم، به این زوج بازیگر، لقب بهترین زوج های تاریخ سینما را دادند.

بهترین زوج های تاریخ سینما
دو نفر با اخلاقی متفاوت

آگوستوس و هیزل گریس (خطای ستارگان بخت ما)

بخت‌ پریشان ما یا خطای ستارگان بخت ما، از غم‌انگیزتر فیلم‌ها و غم‌انگیز ترین زوج‌های سینمایی‌ست که داستان آن مخاطب را میخ‌کوب می‌کند. فیلم که بر اساس کتابی با همین نام است روایتگر دختری به نام هیزل به بازیگری زیبای شایلین وودلی‌ست که دچار بیماری سرطان است. او به اصرار پدر و مادرش به گروه حمایت از بیمارانی سرطانی و مبارزه به سرطان می‌پیوندد.

انسل الگورت، همبازی شایلین وودلی در این فیلم است که باعث شد این دو به یک زوج ایده‌آل برای فیلمی با چنین مضمونی‌ تبدیل شوند. این فیلم توانست جوایز زیادی را کسب کند.

بهترین زوج های تاریخ سینما هزل گریس
زوجی که گریه شما را در خواهند آورد

کلارک و لوییس (Superman : Man of Steel)

از دیگر زوج‌های ابرقهرمانی، و عشق‌های بلاک‌باستری می‌توان به کلارک و لوئیس اشاره کرد. عشق سوپرمنِ ابرقهرمان و یک روزنامه‌نگار و مجری ساده که زندگی‌ پر خطری دارند. فیلم مرد پولادین علی‌رغم اکشن‌ها و صحنه‌های هیجان‌انگیزی که دارد، توجه ویژه‌ای به بخش خصوصی زندگی سوپرمن نیز داشته که با وارد کردن لوئیس به زندگی سوپرمن در فیلم، این زوج سینمایی دوست‌داشتنی را از درون کامیک‌ها زنده کرده‌ است.

بهترین زوج های تاریخ سینما
یک زوج ابرقهرمانی در دنیای دیسی کامیک

داستان فیلم: کودکی که از یک سیاره بیگانه در حال نابودی به زمین فرستاده شده است، توسط والدین جدید زمینی‌اش بزرگ می‌شود. گرچه این فرد زندگی معمولی‌ای بعنوان یک خبرنگار دارد، اما زمانی می‌رسد که مجبور می‌شود از قدرت‌های خارق‌العاده‌ای که نسبت به انسان‌ها دارد، برای مقابله با افراد شرور استفاده کند

بل و دیو (دیو و دلبر)

متفاوت‌ترین زوج سینمایی، دیو و دلبر، که از قدیم همواره داستان‌های معروفش را می‌خواندیم و می‌دیدیم. این فیلم که در سال 2017 منتشر شد، با بازیگری اما واتسون زاویه‌‌ی دید متفاوتی از داستان‌های دیو و دلبر را داد که بسیار جذاب‌تر نیز بود. عشق میان دیو و دلبر هرچند که در ابتدا عجیب و غریب بنظر می‌رسید؛ چیزی از قدرت این عشق کم نمی‌کرد که آن‌هارا به یکی از عجیب و دوست‌داشتنی‌ترین زوج‌های سینمایی تبدیل کند.

بهترین زوج های تاریخ سینما
عجیب‌ترین زوج در میان بهترین زوج های تاریخ سینما

در خلاصه داستان این فیلم آمده است که، یک شاهزاده‌ی مغرور پس از اینکه مورد طلسم قرار گرفته و تبدیل به یک دیو ترسناکی می‌شود، مجبور است باقی عمر خود را در قصر مجللش سپری نماید. تا اینکه پس از گذشت سال‌ها غریبه‌ای به نام بل که برای نجات پدرش به قصر آمده را ملاقات می‌کند و…

سخن آخر

در بسیاری از مواقع عنصرهای اصلی به یاد ماندنی تر شدن یک فیلم شخصیت‌های آنها هستند. شخصیت‌هایی که گاها به همراه زوج بازیگری‌شان می‌توانند ما را به خنده، گریه، هیجان، خشم و حالات احساسی گوناگونی در بیاورند. و در نهایت بهترین فیلم و بهترین صحنه‌ها و سکانس‌ها را برای مخاطب خلق کنند. چه کسانی می‌توانند بهترین زوج های تاریخ سینما باشند و هنوز اسمشان در این لیست نیست، در قیمت نظرات بگویید تا در قسمت‌های بعدی از آن‌ها نام ببریم.

درباره امید کوچکی

از وقتی که یادم میاد با کلمات درگیر بودم و نوشتن را دوست داشتم. همیشه تکنولوژی و فیلم و سریال رو دوست داشتم. اینطوری می‌تونستم از دنیای واقعی دور بشم و علاقه‌هامو دنبال کنم.
با این اوصاف همیشه سعی می‌‌کردم و می‌کنم که قدم در راه علاقه‌هام بردارم.

دیدگاهتان را بنویسید