بهترین ماوس بی سیم ارزان برای محل کار

بهترین ماوس بی سیم ارزان

یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین تجهیزات کامپیوتر ماوس است. اگر یک گیمر باشید قطعاً اهمیت یک ماوس مخصوص بازی خوب برای سلامت دست و حتی اعصاب را می‌فهمید. اما کسانی هم که از کامپیوتر برای کار به مدت طولانی استفاده می‌کند، مطمئناً می‌دانند که داشتن یک موس خوب نعمت است. چند سالی هست که ماوس بی سیم توجه این دسته افراد را به خود جذب کرده. نداشتن یک سیم دست و پاگیر بزرگترین حُسن ماوس‌های بی‌ سیم است. اگر از ماوس برای لپ‌تاپ استفاده می‌کنید و معمولاً زیاد لپ‌تاپ خود را جابجا می‌کنید، حتماً تا به حال دردسر حمل ماوس‌های سیم‌دار را به چشم دیدید. اما بی‌سیم بودن تنها خوبی بهترین ماوس بی سیم برای محل کار نیست. طراحی، دقت، سرعت عملکرد، عمر باتری و وزن ماوس بی سیم تأثیر زیادی در کیفیت بهترین ماوس بی سیم ارزان دارند. در ادامه با Unyain.ir همراه باشید تا بهترین ماوس بی سیم ارزان برای کار را به شما معرفی کنیم.

چند نوع ماوس وجود دارد؟

در بالا بیشتر درباره ماوس بی سیم برای کار صحبت کردم. اما مگر چند نوع ماوس وجود دارد؟ در کل اگر ماوس‌ها را از لحاظ کاربری تقسیم‌بندی کنیم، باید آن‌ها را در دو دسته «ماوس مخصوص بازی» و «ماوس مخصوص کار» قرار دهیم. تفاوت اصلی این دو نوع ماوس در طراحی آن‌هاست. ماوس‌ مخصوص بازی یا به اصطلاح ماوس گیمینگ، طراحی فانتزی، حجیم‌تر و جذاب‌تری دارد. اگر از لحاظ نوع اتصال آن‌ها را دسته‌بندی کنیم، موس‌ها در سه دسته‌ی «سیم‌دار»، «بی‌سیم» و «دوگانه بی‌سیم و سیم‌دار» جای می‌گیرند. در کل ماوس مخصوص کار ظاهر ساده و طراحی کاربردی دارد.

بهترین ماوس بی سیم ارزان
ماوس بی سیم راحتی بیشتری را همراه دارد

بهترین ماوس بی سیم ارزان و مناسب برای کار

ماوس بی سیم مدل 4D

ماوس بی سیم مدل 4D از ارزان‌ترین ماوس‌های مناسب برای کار است. این موس بسیار سبک طراحی شده و کاملاً برای کسانی که لپ‌تاپ خود را زیاد جابجا می‌کنند یا همیشه به همراه دارند، بسیار کاربردی است. این نوع موس دو باطری نیم قلم می‌خورد و به همراه یک دانگل به درگاه USB دستگاه شما وصل می‌شود. برای شناختن ماوس توسط لپ‌تاپ یا کامپیوتر خانگی نیازی به نرم‌افزار ندارید. فقط باید دانگل را وصل و شروع به کار کنید. شاید نوع جنس، سبکی و تخت بودن آن جزو نکات منفی باشد. چون هنگام استفاده از آن مچ دست باید بالا بیاید و شاید در دراز مدت مچ و ساعد را اذیت کند. البته این هم به نوع و میزان استفاده شما از ماوس بستگی دارد. در هر صورت اگر به دنبال ماوس بی سیم برای کار می‌گردید که ارزان باشد و کارتان را راه بیندازد، ماوس بی سیم مدل 4D را در لیست انتخاب‌هایتان قرار دهید.


ماوس بی سیم تسکو مدل TM 667W ، ماوس بی سیم ایرانی

گزینه دوم این لیست ماوس بی سیم تسکو مدل TM 667W است. شرکت تسکو که سال‌هاست به محصولات لوازم جانبی کامپیوتر شناخته شده است، این محصول اقتصادی را تولید و عرضه کرده. این ماوس بی سیم که با یک باتری قلمی کار می‌کند، به نوعی طراحی شده که با هر دو دست بتوان با آن کار کرد. پس اگر چپ دست هستید، برای کار کردن با این ماوس اصلاً مشکلی نخواهید داشت.

بهترین ماوس بی سیم ارزان تسکو
بهترین ماوس بی سیم ارزان تسکو

بُرد 5 متری این ماوس به شما قدرت مانور بالایی می‌دهد. یکی از نکات مثبت این ماوس دارا بودن 6 دکمه است که یکی از آن‌ها DPI است. با استفاده از DPI می‌توانید میزان کنترل خود روی ماوس را کم و زیاد کنید. به علاوه، از آن جا که شرکت سازنده این ماوس ایرانی هست، احتمال این که خدمات پس از فروش بهتری دریافت کنید هم بالاتر می‌رود. طراحی تخم‌مرغی شکل این ماوس باعث می‌شود تا راحت در کف دست شما قرار گیرد و نیازی به فشار یا منقبض کردن ساعد نداشته باشید. این نکته بسیار ریز در طراحی اهمیت خود را بعد از استفاده طولانی از ماوس نشان می‌دهد.


ماوس بی‌سیم جنیوس مدل NX-7005

ماوس بی‌سیم جنیوس مدل NX-7005 را می‌توان بهترین ماوس بی سیم برای محل کار با بودجه متوسط دانست. قیمتش از دو مورد قبلی بیشتر است. اما هیچ گرانی بی‌علت نیست. این ماوس با داشتن 10 متر بُرد، کار را برای کسانی که نیاز دارند از فاصله دور با سیستم خود کار کنند بسیار مناسب است. از لحاظ طراحی و زیبایی، بسیار ساده و مناسب فضای کار است.

بهترین ماوس بی سیم ارزان جنیوس
بهترین ماوس بی سیم ارزان جنیوس

از نظر طراحی فیزیکی نیز مانند ماوس تسکو، تخم‌مرغی شکل و قالب دست است. این ماوس دکمه DPI ندارد. البته شاید نیازی هم به آن نداشته باشد. چون DPI خود این ماوس 1200 است. و این یعنی با یک تکان کوچک می‌توانید راحت نشانگر را از یک گوشه مانیتور مخصوص بازی به گوشه دیگر ببرید. نکته بسیار مثبت این ماوس حسگر اپتیکال است. با این تکنولوژی می‌توان روی هر سطحی از این ماوس استفاده کرد. به اضافه این که دکمه روشن و خاموش آن به شما کمک می‌کند تا در مصرف باتری صرفه‌جویی کنید.


ماوس خوش‌دست و با کیفیت ای فورتک مدل G3-270n

ماوس بی سیم ای فورتک مدل G3-270n که تقریباً در طیف قیمتی ماوس بی سیم جنیوس مدل NX-7005 است، ماوسی مناسب برای کسانی است که نیاز به دقت تقریباً بالا دارند. محدوده دقت 1600 تا 3200، این ماوس را از سایر رقبایش در این لیست متمایز می‌کند.

بهترین ماوس بی سیم ارزان ای فور تک
بهترین ماوس بی سیم ارزان ای فور تک

DPI این ماوس نیز 1000 است که خود نشان از دقت و کارایی بالای این محصول دارد. با دو باتری نیم قلمی و کار می‌کند و با دانگل USB به دستگاه متصل می‌شود. برد این مدل ماوس از برند A4Tech که یکی از برندهای جواب پس داده در بازار لوازم جانبی کامپیوتر است، 10 متر می‌باشد که مانند موس قبلی فضای مانور زیادی به کاربر می‌دهد.


اقتصادی‌ترین و بهترین ماوس بی سیم ارزان برای کار

ماوس بی‌ سیم ارزان لاجیتک مدل M185

یکی دیگر از رقبای تسکو و ای فورتک در بازار ایران، برند لاجیتیک است. لوازم جانبی این برند از جمله ماوس‌های آن به کیفیت و در عین حال قیمت‌های مناسب معروف هستند. البته اگر بخواهید سر کیسه را شل کنید، ماوس های مایکروسافت کیفیتی به مراتب بالاتر دارند. ماوس بی‌ سیم لاجیتک مدل M185، در رده قیمتی خود بهترین گزینه به حساب می‌آید. از نظر طراحی بسیار خوش‌دست و شیک است. یکی از ویژگی‌های بسیار خوب آن میزان کم استفاده از باتری است. به نحوی که با یک باتری قلمی می‌توان یک سال با آن کار کرد.

بهترین ماوس بی سیم ارزان لاجیتک
بهترین ماوس بی سیم ارزان لاجیتک

برای صرفه‌جویی بیشتر در باتری از حسگر نور نامرئی استفاده شده. یعنی در کف ماوس مانند موس‌های دیگر، نوری مشاهده نمی‌شود. به علاوه، دکمه روشن خاموش این ماوس از هدر رفتن باتری هنگام بی‌استفاده ماندن جلوگیری می‌کند. این ماوس لاجیتیک روی هر سطحی جواب می‌دهد و برای کارهای سنگین و استفاده‌های طولانی مدت مانند فوتوشاپ که نیاز مداوم به اسکرول کردن و دقت بالای موس وجود دارد کاملاً مناسب است. محدوده دقت 800 تا 1600 به همراه DPI 1000 تجربه روان، راحت و بدون قطعی هنگام کار ارائه می‌دهد.


حرف آخر این که

شاید تشبیه عجیبی باشد، اما ماوس مانند کفش است. همانطور که بیشتر به ظاهر کفش اهمیت می‌دهیم تا راحت بودن آن، هنگام خرید ماوس هم بیشتر به ظاهر آن اهمیت می‌دهیم. اما ظاهر زیبا برای هفته اول است. وقتی از ماوس به مدت زیاد استفاده کنیم، آن وقت متوجه اثر آن در سلامت دست و حتی اعصاب خود می‌شویم. یک ماوس کند، اعصاب‌خردکن و با دقت پایین و قطعی بالا واقعاً خار در گلوست. در این پست سعی کردیم تا بهترین ماوس بی سیم برای محل کار در بازار ایران را به شما معرفی کنیم.

درباره محمدرضا موسوی

نوجَوون که بودم می‌نوشتم ولی برای خودم. وقتی دیدم میشه با نوشتن تأثیر گذاشت، شروع کردم به نوشتن توی اینترنت. کلاً کنجکاوم و به تکنولوژی و فیلم علاقه دارم چون احساس می‌کنم دو تا از تأثیرگذارترین‌هان.

دیدگاهتان را بنویسید