بهترین مانیتور مخصوص بازی در بازار ایران

مانیتور مخصوص بازی

اگر گیمر حرفه‌ای هستید و می‌خواهید بهترین تجربه را از بازی‌های کامپیوتر ببرید، بعد از جمع کردن یک سیستم خوب و خرید ماوس مخصوص بازی باید به فکر مانیتور باشید. یک مانیتور مخصوص گیمینگ خوب به غیر از جلوه بخشیدن فضای داخل بازی، باید به ستاپ شما هم جذابیت بدهد. همچنین اگر گیمر باشید، می‌دانید که کیفیتی که یک مانیتور مخصوص بازی به شما می‌دهد را هیچ مانیتور معمولی نمی‌دهد. عواملی مانند نرخ تازه‌سازی، نرخ فریم، رزولوشن و سایر ویژگی‌ها می‌تواند یک مانیتور عادی را به یک مانیتور گیمینگ تبدیل کند. اما اگر می‌خواهید بهترین مانیتور مخصوص بازی را بخرید، باید مانند محصولات دیگر مثل بهترین هدفون‌ مخصوص بازی باید پول خوبی هم پرداخت کنید. اگر قیمت، نوع نیاز و بودجه را در انتخاب بهترین کیبورد مخصوص بازی دخالت دهیم، آن وقت بهترین مانیتور تبدیل به مناسب‌ترین مانیتور گیمینگ می‌شود. البته یادتان باشد، برای داشتن بهترین تجربه بصری هنگام بازی، باید رام، پردازشگر و مهم‌تر از همه کارت گرافیک قدرتمندی داشته باشید. در ادامه با اون یا این همراه باشید تا تعدادی از بهترین مانیتورهای مخصوص بازی که در رنج قیمت اقتصادی هستند را به شما معرفی کنیم.

مانیتور مخصوص گیمینگ
مانیتور مخصوص بازی

بهترین مانیتور مخصوص بازی باید چه ویژگی داشته باشد؟

اگر این سوال چند سال پیش پرسیده می‌شد، جواب تقریباً ساده‌‌ای داشت. آن موقع فقط کافی بود به چند عدد که نشانگر رزولوشن، ابعاد صفحه نمایش و نرخ تازه‌سازی دقت می‌کردید. اما امروزه با وجود تکنولوژی‌های بسیار پیشرفته و همچنین با توجه به سه مورد بالا یعنی قیمت، نیاز و بودجه جواب به این سوال کمی سخت‌تر شده. تکنولوژی‌هایی مانند IPS، TN و VA به کاربرده شده در پنل مانیتور به اضافه نرخ عجیب و غریب تازه‌سازی تصاویر که در مواردی به 250 هرتز هم می‌رسد و تصاویر را خیلی روان و طبیعی جلوه به نمایش می‌گذارد از معدود ویژگی‌هایی است که هنگام خرید بهترین مانیتور گیمینگ باید به آن توجه کنید. از نظر نیاز هم باید ببینید بیشتر کدام نوع بازی را انجام می‌دهید. اگر بازی‌های ورزشی می‌کنید نباید تاخیر در ارائه تصویر داشته باشید. در حالی که اگر بازی‌های تیراندازی می‌کنید باید حواس‌تان باشد تا نمایشگرتان سریع باشد.

اگر دوست داشتید مطلب کیبورد های بی سیم بازار ایران را بخوانید.

مانیتور مخصوص بازی جی پلاس GDM-245JN (24 اینچ)

مانیتور GDM-245JN یکی از محصولات کمپانی جی‌پلاس است. پنل IPS که روی این مانیتور سوار شده شفافیت تصویر بالایی را به شما هدیه می‌دهد. این مانیتور همچنین دارای روکش مات است که از انعکاس نور در مانیتور جلوگیری می‌کند. پس اگر اتاقتان پرنور است یا نور پنجره مستقیم به ست‌آپ‌تان می‌خورد اصلاً نگران نباشید، چون صفحه نمایش این محصول جی پلاس مانع دید شما نمی‌شود.

مانیتور مخصوص بازی جی پلاس
مانیتور مخصوص بازی جی پلاس

دو پورت HDMI و VGA مسئول انتقال تصویر در مانیتور GDM-245JN هستند. یکی از خوبی‌های این مانیتور وجود داشتن جک 3.5 میلی‌متری صدا می‌باشد که با آن دیگر نیازی به اتصال هدفون یا اسپیکر به کیس ندارید و خروجی صدا دم‌دست‌تر خواهد بود. وزن 2 کیلوگرمی این محصول باعث حفظ ایستادگی آن روی میز است. این مانیتور فول اچ دی و دارای نور پس‌زمینه LED می‌باشد. همچنین زمان پاسخگویی این مانیتور 5 میلی ثانیه است که مطلوب به نظر می‌رسد. درست است که اکثراً از این مانیتور بیشتر برای کارهای اداری و خانگی استفاده می‌کنند اما قطعاً نیازهای گیمرهای متوسط را برطرف می‌کند.


مانیتور سامسونگ C24F390 (24 اینچ)

باکیفیت‌ترین مانیتور اقتصادی مانیتور سامسونگ C24F392 24 اینچ است. اولین نکته که در نگاه اول چشم آدم را به خود جذب می‌کند طراحی خیره‌کننده صفحه نمایش است. علت قیمت بالاتر این محصول نسبت به سایر مانیتورهای این لیست خمیدگی نمایشگر این مانیتور سامسونگ است. نمایشگرهای خمیده بهترین تجربه برای تماشای تصاویر پانارومایی را به شما می‌دهد. پس تصاویر گیم‌هایی که این حالت را دارند، بیشتر واقعی و هیجان‌انگیزتر به نظر می‌رسند. علاوه بر طراحی خمیده این مانیتور، سامسونگ سعی کرده این مانیتور را تا حد معقولی باریک کند تا فضای زیادی از میز را اشغال نکند.

مانیتور مخصوص بازی سامسونگ
مانیتور مخصوص گیمینگ سامسونگ

ضخامت حدود یک سانتی‌متری، این مانیتور را تبدیل به یک محصول کاملاً باریک کرده. قابلیت محافظت از چشم در این محصول خودنمایی می‌کند. با این ویژگی نور آبی رایج در نمایشگرها کاهش پیدا کرده و بدین ترتیب میزان خستگی در اثر استفاده طولانی از مانیتور برای بازی یا هر کار دیگری به شدت کاهش می‌یابد. همانطور که می‌توان از کیفیت منحصر به فرد گوشی‌های سامسونگ که آن را تبدیل به نقطه فروش سامسونگ کرده، فهمید، شرکت سامسونگ در ساخت صفحه نمایش یک پیشتاز کم‌نظیر است. این کیفیت در مانیتور 24 اینچی C24F392 این شرکت کره‌ای در شفافیت و زنده بودن تصاویر جلوه کرده که همه چشم را نواز می‌دهد.


مانیتور مخصوص گیمینگ ال جی 22MK400H-B (22 اینچ)

این مانیتور ال جی دارای صفحه نمایش LED است که کمتر برق مصرف می‌کند و نسبتاً کیفیت مطلوب‌تری هم دارد. وجود صفحه 22 اینچی به علاوه وضوح صفحه Full HD به این محصول، نسبت به رقبای هم‌رده‌اش برتری داده. درنتیجه بازی و تماشای فیلم در این مانیتور ساخت ای جی بسیار لذت‌بخش خواهد بود. این محصول دارای سه نوع درگاه D-USB، خروجی هدفون و HDMI است. شاید بتوان یک ویژگی جالب این مانیتور را قابلیت نصب آن روی دیوار در نظر گرفت که به این شکل دیگر هیچ فضایی روی میز شما اشغال نمی‌شود. به هر طریق، مانیتور ال جی MK400H-B22 برای گیمرهایی که نمی‌خواهند پول زیادی بابت مانیتور بدهند، انتخاب معقولی به نظر می‌رسد.

مانیتور مخصوص بازی ال جی
مانیتور گیمینگ ال جی

مانیتور ایسوس مدل VS197DE سایز (18.5 اینچ)

ایسوس که شاید آن را بیشتر با گوشی‌هایش بشناسی مانیتور VS197DE 18.5 اینچی را برای کاربری اداری عرضه کرده است. البته به این معنا نیست که نمی‌توان از آن به عنوان مانیتور گیمینگ استفاده کرد. قیمت بسیار مناسب این مانیتور آن را تبدیل به یک مانیتور با ظاهر عادی اما کارکرد مناسب برای بازی می‌کند. البته نباید انتظار یک مانیتور که مخصوص بازی ساخته شده را از این محصول ایسوس داشته باشید.

مانیتور مخصوص بازی ایسوس
مانیتور مخصوص بازی ایسوس

پنل TN به همراه رزلوشن 768 x 1366 کیفیت مطلوبی به این مانیتور داده است. طراحی جمع‌وجور مانیتور VS197DE برای کسانی مناسب است که فضای کافی ندارند. با وجود نرخ تازه‌سازی 60 هرتزی و نرخ پاسخگویی 5 میلی‌ثانیه‌ای نمی‌توان این مانیتور را یک مانیتور گیمینگ خواند. به هر حال این مانیتور ایسوس برای کسانی مناسب است مه به دنبال یک مانیتور با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب برای استفاده عادی هستند که در کنار آن کمی هم بازی می‌کنند.


کدام مانیتور گیمینگ برای من بهتر است؟

جواب صادقانه به این سوال، گرانترین مانیتور موجود در بازار ایران است. چون قطعاً به همان میزانی که هزینه می‌کنید، کارایی‌های بیشتری هم از محصول دریافت خواهید کرد. اما تا جایی که به لیست ما مربوط می‌شود، اگر بخواهید در حد 5 یا 6 تومان هزینه کنید بهترین گزینه، مانیتور جذاب، قدرتمند و خمیده سامسونگ C24F390 است. رتبه دوم این لیست از لحاظ ارزش نسبت به قیمت به مانیتور جی پلاس GDM-245JN تعلق می‌گیرد. اما اگر می‌خواهید کمتر (زیر 3 میلیون تومان در زمان نوشتن این مطلب) هزینه کنید، دو گزینه آخر مطلوب هستند.

اگر این مطلب را دوست داشتید، مطلب بهترین لوازم گیمینگ برند ریزر را بخوانید.

درباره محمدرضا موسوی

نوجَوون که بودم می‌نوشتم ولی برای خودم. وقتی دیدم میشه با نوشتن تأثیر گذاشت، شروع کردم به نوشتن توی اینترنت. کلاً کنجکاوم و به تکنولوژی و فیلم علاقه دارم چون احساس می‌کنم دو تا از تأثیرگذارترین‌هان.

دیدگاهتان را بنویسید