بهترین کیبورد های بی سیم بازار ایران

بهترین کیبورد های بی سیم

چرا کیبورد بی سیم؟ اگر گیمر باشید یا حداقل مثل من زیاد تایپ می‌کنید، قطعاً مزایای بهترین کیبورد های بی سیم را خواهید فهمید. یکی از ساده‌ترین مزایای بی سیم بودن هر وسیله‌ای از جمله کیبورد سهولت در حمل است. اما بیایید و کمی حرفه‌ای‌تر نگاه کنیم. برنامه‌نویسان و طراحان معمولاً با چند مانیتور مخصوص بازی یا مخصوص برنامه نویسی یا سیستم کار می‌کنند. مسلماً اگر بتوان برای همه آن‌ها با یک کیبورد کار کرد، تجربه خیلی بهتری داریم. همچنین می‌توان کیبورد بی سیم را به تبلت، گوشی هوشمند و تلویزیون وصل کرد. فقط تصور کنید که در یک تلویزیون بالای 40 اینچ در حال بازی رد دد ریدمپشن هستید. برای این کار قطعاً کیبورد بی سیم و البته ماوس بی سیم نیاز اصلی است. اگر بخواهیم کیبورد را از لحاظ کاری دسته‌بندی کنیم به سه دسته کلی گیمینگ، اداری و همه کاره تقسیم می‌شوند. کیبوردهای همه کاره کاربرد گیمینگ و کاری دارند. در حالی که کیبوردهای مخصوص گیمینگ و اداری کاملاً طراحی منحصر به فرد دارند. پس قبل از خرید حتماً نوع استفاده خود را مشخص کنید تا مناسب‌ترین کیبورد بی سیم را به خانه یا محل کار ببرید. در ادامه با اون یا این همراه باشید تا تعدادی از بهترین کیبورد های بی سیم بازار ایران را به شما معرفی کنیم.

کیبورد بی سیم لاجیتک MK235 + ماوس

کیبورد لاجیتک MK235 مانند بسیاری از بهترین کیبوردهای بی سیم از طریق یک دانگل USB به دستگاه شما متصل می‌شود. یعنی اگر می‌خواهید برای تبلت از این کیبورد استفاده کنید باید یک رابط که یک سر آن پورت USB دارد بگیرید. فرکانس 2.4 گیگاهرتزی این کیبورد شما را قادر می‌سازد تا از فاصله 10 متری هم بتوانید با دستگاه‌تان کار کنید. به این شکل به راحتی می‌توانید روی مبل بنشینید، کیبورد را به مانیتور وصل کنید و راحت فیلم ببینید یا حتی در اینترنت گشت و گذار کنید.

بهترین کیبورد های بی سیم لاجتیک
بهترین کیبورد های بی سیم لاجتیک

نکته‌ای که شاید بیشتر برای افرادی که حسابدار هستند یا بیشتر با عدد سر و کار دارند، مهم است، داشتن یک قسمت صفحه کلید عدد است. همچنین کسانی که از کیبورد برای تایپ طولانی مدت استفاده می‌کنند ارزش حساسیت بالای دکمه‌های کیبورد را می‌دانند. خوشبختانه این کیبورد با داشتن حساسیت بالا، با کمترین میزان فشار کار می‌کند. این یعنی تایپ سریع‌تر و خستگی کمتر در استفاده‌های طولانی مدت. همچنین صدای تلق‌تلوق کمتری هم می‌دهد. نکته قابل توجه کسانی که زیاد آهنگ گوش می‌دهند یا زیاد فیلم می‌بینند، وجود کلیدهای مالتی‌مدیا روی این محصول لاجیتک است. اما شاید بهترین مزیت این کیبورد، داشتن یک ماوس ساده بی سیم است که توسط دانگل کیبورد به سیستم شما وصل می‌شود. این مورد از این لحاظ خوب است که دیگر نیازی به اشغال دو پورت جداگانه برای ماوس و کیبورد نخواهید بود.


کیبورد بلوتوثی تسکو TKM7320B

محصولات شرکت ایرانی تسکو آزمون خود را پس داد‌ند. کیبورد-تاچ‌ پد دار تسکو TKM7320B که اندازه خوبی دارد، یکی از مناسب‌ترین و چذاب‌ترین لوازم جانبی کامپیوتر است. تسکو در طراحی این محصول به جای قرار دادن موس، تاچ پد در نظر گرفته که خب به سهولت در حمل آن بیشتر کمک می‌کند. البته با توجه به مبلغ متوسط این کیبورد، نباید انتظار بالایی از تاچ پد این محصول داشته باشید.

کیبورد بی سیم
کیبورد بی سیم تسکو

کیبورد TKM7320B را باید از طریق بلوتوث به لپ تاپ یا سیستم خود وصل کنید. خوبی این ویژگی این است که دیگر نیازی به استفاده از دانگل نیست. دو عدد باتری نیم قلم این کیبورد را تا مدت‌ها زنده نگه می‌دارد. ابعاد جمع‌وجور این کیبورد آن را برای استفاده‌های غیرثابت کرده. از آن‌جایی که ابعاد نسبتاً کوچکی دارد، می‌توانید به راحتی آن را به تلویزیون یا اندروید باکس متصل کنید.

کیبورد و ماوس بی سیم بیاند BMK-2260RF

کیبورد و ماوس بی سیم بیاند BMK-2260RF که تولید برند بیاند و زیرمجموعه شرکت ایرانی خوش‌نام و با سابقه فراسو است، دارای کلیدهای میانبر و مالتی‌مدیاست. وجود این کلیدها انجام کارها را سریع‌تر می‌کند. به علاوه طراحی مسطح و بالشتک نرم و باریک این کیبورد باعث می‌شود تا بدون فشار زیاد به دکمه‌های کیبورد و با حداکثر سرعت بتوانید تایپ کنید.

بهترین کیبورد های بی سیم بیاند
بهترین کیبورد های بی سیم بیاند

این کیبورد مانند محصول قبلی لیست دارای یک ماوس است. خوبی این ماوس طراحی آرگونومیک و قابلیت استفاده با هر دو دست است. همچنین سنسور اپتیکال 1200 DPI این محصول تکان دادن نشانگر روی صفحه را بسیار سریع و روان می‌کند. مواد مصرفی در این ماوس بسیار خوب است و اصلاً شبیه پلاستیک خشک نیست. شاید بتوان بهترین مورد استفاده از این کیبورد کوچک را در مغازه‌ها و فروشگاه‌هایی پیدا کرد که جای کمی برای کیبوردهای بزرگ دارند.


کیبورد بی سیم تسکو TKM 7020W

آن قدر کیفیت محصولات ایرانی تسکو بالاست که لیاقت بیش از یک کیبورد در لیست بهترین کیبورد های بی سیم بازار ایران را دارد. تسکو در ارائه کیبورد TKM 7020W از عرف این گروه کالایی تبعیت کرده و یک ماوس هم در کنار کیبورد وجود دارد. طراحی کلاسیک و مناسب به همراه کیفیت خوب مواد به کار رفته، این کیبورد را برای مصارف خانگی و کاری تبدیل به یک گزینه قابل تأمل کرده.

بهترین کیبورد های بی سیم
بهترین کیبورد های بی سیم تسکو

این کیبورد تسکو با یک باتری نیم قلمی کار می‌کند. در حالی که برای ماوس باید یک باتری قلمی استفاده کرد. ماوس همراه کیبورد نیز مانند مورد قبلی برای هر دو دست طراحی شده. کیبورد تسکو مدل TKM 7020W ظاهری ساده و کلاسیک دارد. همچنین برد این کیبورد حدود 4 متر گزارش شده ولی طبیعتاً بهترین حالت اتصال با کامپیوتر از فاصله نزدیک است. با قیمتی که دارد می‌تواند یک گزینه کاملاً مقرون به صرفه و کار راه انداز باشد.


کیبورد بی سیم I8 Backlit

در همان نگاه اول می‌توان فهمید این کیبورد مخصوص فانتزی‌بازهاست. در اصل این محصول یک مینی کیبورد است که شاید در یک کف دست جا شود. ارزانی، جذابیت ظاهری، بک لایت زیبا، قدرت اتصال و برد مناسب این کیبورد، I8 Backlit را به یکی از محبوب‌ترین کیبوردهای بی سیم بازار ایران تبدیل کرده است. فقط حواستان به اندازه آن باشد. اگر برای کار می‌خواهید احتمالاً جوابگوی نیاز شما نیست. چون ابعادش برای کارهای کوتاه مانند سرچ کردن و جابجایی راحت طراحی شده.

بهترین کیبورد های بی سیم
بهترین کیبورد های بی سیم با بک لایت

نکته جالب در طراحی این محصول این است که با وجود کوچکی، اما سازنده‌ی این کیبورد فضایی برای صفحه لمسی در نظر گرفته. پس برای راحتی بیشتر نیازی به موس هم ندارید. تجربه نشان داده که این دستگاه برای استفاده‌های فانتزی مانند تماشای فیلم از تلویزیون به وسیله اندروید تی وی باکس و … مناسب‌تر است. به اضافه این که بک‌لایت کیبورد اجازه می‌دهد که هنگام تماشای فیلم تمام چراغ‌ها را خاموش کنید و باز هم به راحتی با کیبورد کار کنید. از خوبی‌های آن می‌توان به عمر باطری، برد خوب دانگل USB، کلیدهای میانبور، تاچ پد، و ظاهر جذاب آن اشاره کرد. اما از لحاظ کیفیت ساخت تعریف چندانی ندارد. همچنین حروف فارسی هم روی این کیبورد دیده نمی‌شود.


کیبورد بی سیم تسکو TK 7001W

این لیست را با یک محصول زیبا از تسکو به پایان می‌بریم. کیبورد TK 7001W که 104 کلید دارد و با دانگل بلوتوث به دستگاه متصل می‌شود، حدوداً تا 10 متر برد دارد. خوبی این کیبورد کوچکی دانگل آن است که به جایی گیر نمی‌کند و جوری نیست که انگار یه زائده از کامپیوتر شما بیرون زده. کلید‌های بیضی شکل و خلاقانه این کیبورد ظاهری جذاب به ست‌آپ شما می‌دهد. اندازه کوچک کیبورد TK 7001W، آن را به یک وسیله چابک برای کسانی مناسب ساخته که با مشکل کمبود فضا مواجه هستند.


بهترین کیبورد های بی سیم در بازار ایران کدام است؟

کیبوردهایی که در این فهرست معرفی کردیم غالبا قیمت اقتصادی یا متوسط دارند. یقیناً هر چه پول بیشتری بدهید، آش بیشتری هم می‌خورید. اگر از لپ تاپ استفاده معمولی دارید و مدام پشت کیبورد نیستید، موارد این پست، می‌توانند مناسب‌ترین و بهترین کیبورد بی سیم موجود در بازار ایران برای شما باشند. اگر می‌خواهید با کیفیت‌ترین و در عین حال اقتصادی‌ترین کیبورد را بخرید، اولین گزینه این لیست یعنی کیبورد بی سیم لاجیتک MK235 به نظر بهترین گزینه می‌رسد. ارزان‌ترین کیبورد در این لیست مینی کیبورد فانتزی بی سیم I8 Backlit است که البته شاید مناسب هر سلیقه‌ای نباشد. به هر حال اول از همه به نیاز و بودجه خود توجه کنید و سپس مناسب این دو اقدام به خرید کنید.

درباره محمدرضا موسوی

نوجَوون که بودم می‌نوشتم ولی برای خودم. وقتی دیدم میشه با نوشتن تأثیر گذاشت، شروع کردم به نوشتن توی اینترنت. کلاً کنجکاوم و به تکنولوژی و فیلم علاقه دارم چون احساس می‌کنم دو تا از تأثیرگذارترین‌هان.

دیدگاهتان را بنویسید