6 گوشی گیمینگ قدرتمند که باید خرید

بهترین گوشی گیمینگ

گوشی مخصوص بازی یا گوشی گیمینگ، دسته بندی جدیدی در میان بازار گوشی‌های هوشمند خلق کردند. تا مدت‌ها پیش، گوشی های گیمینگ چیزی جز رویا نبودند. شرکت‌های معروف توجه زیادی برای ساخت گوشی‌های هوشمند گیمینگ و بازی-‌محور می‌گذارند. گوشی های گیمینگ، به قدری قدرتمند شدند که حتی شاید بتوان قدرت پردازشی و عملکرد آن‌ها را با کنسول‌های نسل جدید، نینتندو سوییچ یا حتی کامپیوتر‌ها نیز مقایسه کرد. برندهای زیادی در زمینه‌ی ساخت گوشی‌های گیمینگ به فعالیت می‌پردازند. اما به راستی چه گوشی‌هایی را در لیست بهترین گوشی گیمینگ 2021 می‌توان قرار داد؟ با اون یا این همراه باشید.

گوشی گیمینگ ایسوس Asus ROG Phone 5

برند ایسوس از معروف‌ترین برندهای کامپیوتر، لپ تاپ و لوازم الکترونیکی است که با خط تولید ROG، به معنای جمهوری گیمرها، در زمینه‌ی ساخت لپ تاپ، لوازم جانبی و گوشی‌های هوشمند فعالیت می‌کند. گوشی Asus ROG Phone 5 از جدیدترین گوشی‌های گیمینگ این برند است که جزو بهترین گوشی گیمینگ در بازار به شمار می‌آید.

گوشی گیمینگ ایسوس ROG Phone 5 تقریبا همه‌ی چیزهایی که یک گیمر می‌خواهد را دارد. صفحه‌ نمایش چشم‌نوازِ 144 هرتزی، پردازنده‌ی اسنپ‌دراگون 888، باتری بزرگ 6000 میلی‌آمپری و دوربینی با کیفیت متوسط که می‌تواند به کمک نرم‌افزارهای درون گوشی همزمان استریم هم انجام دهد.

قویترین گوشی گیمینگ

این گوشی عملکردی خاص و پر قدرت را برای سنگین‌ترین با‌زی‌های موبایلی به نمایش می‌گذارد و حتی نسبت به نسل قبل خود، یعنی ROG Phone 3 نیز بسیار بهبود یافته است.

طراحی کلی گوشی گیمینگ ایسوس ROG Phone 5 چندان ساده نیست و نسبت به دیگر گوشی‌ها خا‌ص‌تر می‌باشد. دکمه‌های فیزیکی سریع، رنگ‌های RGB با امکان کنترل آنها، انیمیشن‌های اضافه برای طراحی بدنه‌ی پشتی گوشی و سیستم خنک کنندگی پیشرفته، از دیگر ویژگی‌های دوست‌داشتنی این گوشی‌ست که باعث شده در میان گوشی‌های سری ROG و حتی در بین دیگر گوشی‌های گیمینگ، یک سر و گردن بالاتر باشد. گوشی ROG Phone 5 یکی از بهترین گوشی‌های گیمینگ موجود در بازار است.

گوشی Lenovo Legion Phone Duel

اولین گوشی گیمینگ لنوو lenovo که برای رقابت با سری گوشی گیمینگ ایسوس طراحی شد، گوشی Legion Phone Duel نام دارد. این گوشی گیمینگ لنوو از ویژگی‌های خوبی بهره می‌برد و رقیب سرسختی برای دیگر گوشی‌های گیمینگ است.

گوشی Legion Phone Duel یکی از بیشترین توان شارژ سریع را در میان گوشی‌ها دارد. این مدل با شارژ 90 واتی باتری 5000 میلی‌آمپری‌اش می‌تواند در مدت زمانی کوتاه شارژ گوشی را از 0 به 100 برساند و مدت زمان بیشتری را برای کاربر فراهم کند.

اولین گوشی گیمینگ لنوو

پردازنده‌ی SD 865 Plus و 12 یا 16 گیگ رم گوشی برای همه‌ی بازی‌های سنگین و سبک متناسب می‌سازد. در بخش دوربین یک سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی برای دوربین اصلی و یک سنسور 20 مگاپیکسلی برای سلفی بکار رفته شده که کیفیت خوبی دارند. همچنین دوربین سلفی بصورت pop-up می‌باشد و خبری از ناچ و بریدگی نیست؛ پس صفحه نمایش بیشتری نیز در دسترس خواهد بود.

اما یکی از بزرگترین ضعف‌های این گوشی، بهینه نبود رابط کاربری و بخش نرم افزاری آن است که لنوو با آپدیت‌های مختلف در حال برطرف کردن آن می‌باشد. جدا از ضعف در بخش نرم‌افزاری و رابط کاربری، گوشی Lenovo Legion Phone Duel یکی از قویترین گوشی های گیمینگ موجود در بازار است.

گوشی Nubia Red Magic 5G

در بازار گوشی‌های هوشمند، گوشی‌های گمنام زیادی وجود دارند که از کیفیت خوبی برخوردارند، اما نتوانستند مانند دیگر گوشی‌ها اسم و رسمی برای خود کسب کنند. گوشی نوبیا رد مجیک، جزو همین دسته است. گوشی نوبیا رد مجیک، شاید اولین گوشی گیمینگی باشد که از صفحه نمایش 144 هرتزی ‌استفاده کرده است.

این گوشی با اینکه در سال 2020 روانه‌ی بازار شد، اما هنوز هم می‌تواند جزو بهترین گوشی‌های گیمینگ محسوب شود. پردازنده‌ی اسنپ دراگون 865 با هشت یا دوازده گیگ رم، تا به الان نیز یکی از بهترین تراشه‌هاست که می‌تواند بازی‌های سنگین را به راحتی اجرا کند.

پشتیبانی از اینترنت 5G

حتی داغ شدن بر اثر استفاده‌ی زیاد در این گوشی، بیشتر شبیه یک شوخی‌ست. چرا که سیستم خنک کننده‌ی مایع و فن درون گوشی، باعث می‌شوند که هنگام استفاده، دمای گوشی اصلا بالا نرود و آن را متعادل نگه می‌دارد. گوشی نوبیا رد مجیک، از اینترنت 5G نیز پشتیبانی می‌کند و برای استریم نیز بسیار بهینه‌تر است.

دوربین‌ اصلی این گوشی کیفیت متوسطی دارد، ولی دوربین سلفی آن ممکن است در شرایط نوری مختلف کیفیت متوسط رو به پایینی داشته باشد. تنها نکته‌ی منفی راجع به این گوشی، باتری 4500 میلی آمپری آن است که شاید برای یک گوشی گیمینگ چندان زیاد نباشد. چرا که از طرفی صفحه نمایش 144 هرتزی نیز مقدار زیادی از باتری را مصرف می‌کند.

گوشی BlackShark 4

گوشی بلک شارک 4 در سال 2021 معرفی و عرضه شد و ادامه دهنده‌ی نسل سوم گوشی‌های گیمینگ بلک شارک بود که در سال 2020 معرفی شده بودند. بلک شارک 4، طراحی ساده‌تر و مینیمال‌تری را نسبت به رقبای خود دارد، اما این ‌طراحی ساده با لوگوی بلک شارک، زیبایی خاصی به این گوشی گیمینگ بزرگ داده است.

بلک شارک 4 از جدیدترین تراشه، یعنی SD 870 استفاده می‌کند که از اینترنت 5G نیز پشتیبانی می‌کند. صفحه نمایش بلک شارک 4 از دیگر ویژگی‌های بالارده‌ی این گوشی‌ست. چرا که از نرخ تازه‌سازی 144 هرتزی استفاده می‌کند که سریع‌ترین نرخ تازه سازی در گوشی‌های گیمینگ و معمولیست.

بلک شارک 4 طراحی زیبایی دارد

گوشی بلک شارک 4 یک باتری 4500 میلی‌آمپری نیز دارد که شیائومی تبلیغ و تاکید زیادی برای این بخش از گوشی بلک شارک 4 دارد.

گوشی گیمینگ شیائومی مدعی است که این باتری 4500 میلی‌آمپری قابلیت شارژ شدن با 120 وات را دارد و تنها در 17 دقیقه می‌تواند از 0 به 100 برسد. شارژ شدن کامل گوشی، در این مدت زمان بسیار کم عدد جالبیست و شاید بسیاری از گوشی‌های معمولی و گیمینگ دیگر نیز تمرکز بیشتری بر روی این بخش بگذارند.

گوشی بلک شارک 4 با اندروید 11 عرضه می‌شود و شیائومی این گوشی را نه تنها از لحاظ سخت‌افزاری، بلکه از وجه نرم‌افزاری نیز بهبود داده و آن را برای گیمینگ بهینه‌تر کرده است.

گوشی BlackShark 3

گوشی بلک شارک 3، از دیگر گوشی‌هایی‌ست که در سال 2020 به عنوان گوشی گیمینگ از سوی شیائومی منتشر گردید. گوشی بلک شارک 3، طراحی خاصی دارد و گوشی سنگینی محسوب می‌شود.

بدنه‌ی این گوشی با LED تجهیز شده و حتی شکل جای‌گیری دوربین در این گوشی متفاوت‌تر از دیگر گوشی‌های گیمینگ است. البته دوربین‌های بکار رفته شده در این گوشی از کیفیت بهتری نسبت به رقبای خود برخوردارند و در شرایط نوری ضعیف هم می‌توانند عکس‌های خوبی را ثبت کنند.

گوشی بلک شارک 3 به صرفه است

گوشی بلک شارک 3 نسبت به دیگر گوشی‌های گیمینگ از قیمت کمتری نیز برخوردار می‌باشد؛ اما در عین حال چیزی از کیفیت خود کم نکرده و تقریبا همه‌ی مشخصه‌های گوشی‌های گیمینگ را می‌توان در آن یافت.

تراشه‌‌ی SD 865 با 8/12 گیگابایت رم، دکمه‌های فیزیکی، نرخ تازه‌سازی 90 هرتزی، و صفحه نمایشی با کیفیت که می‌توانند برای گیمر‌ها انتخاب به صرفه و قابل قبولی باشند. شیائومی در گوشی بلک شارک 3 چیزی کم نگذاشته و تقریبا یک گوشی ایده آل و متفاوت برای گیمینگ با قیمتی اقتصادی‌تر نسبت به دیگر گوشی‌های گیمینگ ساخته است.

گوشی پوکو X3

گوشی پوکو x3 از سری گوشی گیمینگ ارزان است که کیفیت نسبتا خوبی را در حوزه گیمینگ ارائه می‌کند. قطعا این مدل به خوبی مدل‌های بالا و دیگر مدل‌های گیمینگ نیست اما می‌تواند نیازهای شما برای بازی کردن را برطرف کند. اگر یک گوشی گیمینگ ارزان می‌خواهید حتما به گوشی پوکو X3 نیم نگاهی داشته باشید.

گوشی گیمینگ پوکو
یک گوشی گیمینگ ارزان

گوشی پوکو معمولا گوشی‌های میان رده هستند. 4 مدل گوشی پوکو X3 در بازار وجود دارد که با کانفیگ‌های مختلف ارائه می‌شوند. از این میان می‌توان به پوکو X3، پوکو X3 NFC، پوکو X3 پرو و گوشی پوکو X3 GT اشاره کرد.

سخن آخر

با توجه به گسترده شدن دنیای گیم، قطعا گوشی‌های گیمینگ امروزه مهم‌ و مهم‌تر شدند. گوشی‌های گیمینگ ویژگی‌های خیلی خوب و رده بالایی دارند که برای بسیاری از گوشی‌های هوشمند معمولی ممکن است محدودیت شمرده شود؛ اما در گوشی‌های گیمینگ حد و مرزی وجود ندارد و بیشتر قدرت حرف اول را می‌زند. با این وجود، شرکت‌ها حتی سعی می‌کنند که گوشی‌های گیمینگ بهتری بسازند و رقابت در دنیای گوشی‌های گیمینگ کار چندان آسانی نیست.

درباره امید کوچکی

از وقتی که یادم میاد با کلمات درگیر بودم و نوشتن را دوست داشتم. همیشه تکنولوژی و فیلم و سریال رو دوست داشتم. اینطوری می‌تونستم از دنیای واقعی دور بشم و علاقه‌هامو دنبال کنم.
با این اوصاف همیشه سعی می‌‌کردم و می‌کنم که قدم در راه علاقه‌هام بردارم.

دیدگاهتان را بنویسید